PDA

View Full Version : Internationaal verzenden gitaar... Indonesië?



Josdevos
9 oktober 2003, 16:55
Tja, heb iemand gevonden dat goed geld wil betalen voor m'n JPM maar ze zou verzonden moeten worden naar Indonesië. Natuurlijk wil ie per creditcard betalen... :nervous:
Ok ik ben ook niet achterlijk en weet dat er 80% kans is dat dit een val is, maar is er een manier om dit safe op te lossen? Moest het toch echt zijn...

yhcmarc
9 oktober 2003, 17:22
Het creditcard gedeelte zou je via paypal op kunnen lossen .

http://www.paypal.com/

Marc

Patrick M.
9 oktober 2003, 17:37
Creditcard en Indonesie is geen goede combinatie, ook niet via paypal. Het is niet zonder reden dat veel verkopers op e-bay wereldwijd verzenden behalve naar Indonesie.

Josdevos
9 oktober 2003, 17:38
Ja dacht ik ook. Gewoon laten overschrijven, en bij ontvangst verzenden lijkt me de enige oplossing.

avalanche
9 oktober 2003, 17:41
tenminste als hij een paypal account heeft. Wel makkelijk aan te maken, maar dan heb je een limit van ergens rond de 750€, tenzij je je account laat verifiëren via Visa, dan heb je een eindeloos budget. Valt echter makkelijk te omzeilen ;-)

Laat hem via paypal alles op jouw paypal account zetten. Van zodra je dat daar ontvangt, maak je een transfer naar je vaste bankrekening. Van zodra je bank bevestigt (duurt een tweetal dagen), is de buit binnen en kan je de gitaar zonder zorgen versturen.

Hoeveel moet hij voor je gitaar en transport betalen?

renier
9 oktober 2003, 17:43
niet aan beginnen als je het geld niet VOOR de versturing keihard op je bankrekening hebt staan... er is een hele goede reden dat 70 procent van de ebayers niet meer met indonesie handeld, en dat is omdat het daar een leuke bron van inkomsten geworden is om europeanen en amerikanen te belazeren op e-bay.

oppassen dus!

avalanche
9 oktober 2003, 17:46
@ Patrick M: Wat kan er zoal mislopen toch? Je verzendt gewoon je gitaar niet alvorens je het geld op je eigen bankrekening hebt staan.

Paypal vertrouw ik ook niet helemaal. Dat is virtueel geld. Maar als je wacht tot het geld naar je eigen rekening is doorgesluisd kan er toch echt niets meer gebeuren denk ik.

Josdevos
9 oktober 2003, 17:53
Zal meer als €1300 zijn verzendingskosten inbegrepen...

The Mule
9 oktober 2003, 18:18
Indonesie is een kloteland als het om creditcards gaat. Ben zelf eens 'onprettig' verrast toen er 900 euro afgeschreven was ten gunste van een Indonesische klootzak die blijkbaar een betaling via een veilige server van nota bene Amazon had kunnen onderscheppen. Gelukkig had het Amerikaanse postorderbedrijf waar de fraudeur met mijn kaart kleding had besteld op de 1 of andere manier argwaan gekregen, de transactie geblokkeerd en m'n geld terugestort (met koerswinst overigens :wink: )

Gewoon wachten tot je het geld daadwerkelijk op je rekening hebt, of laat hem gewoon betalen via Western Union, heb je het cash in het handje. Daarna je gitaar versturen... (of niet natuurlijk :evil: )

Negative K3 fan
9 oktober 2003, 18:30
vind je het niet vaag dat het juist indonesië is waar het vandaan komt, ik zou het niet vertrouwen!

Josdevos
9 oktober 2003, 18:33
Inderdaad.
The only way voor mij is geld voor gitaar en verzending over te maken via bank overschrijving op mijn rekening. Als het er op sta verzend ik, eerder niet. Anders buzz off... Als hij dan toch verzamelaar is moet hij dat er maar voor over hebben...

Dear Sir

I have A guitar gallery in Indonesia.
My guitar colections just 10 guitar, and I wan complete my guitar.
I very interested about your guitar:

Ibanez JPM100-P2
How I can pay this guitar and are you can ship to Indonesia.
I can pay with credit card.
Please your responds me?

Thanks
Agung
Gallery 182
Indonesia

gerrekat
9 oktober 2003, 18:44
NENENENENEE, indonesie, ben je gek, daar komt alle creditcard fraude vandaan!

Niet doen NOOIT NAAR Indonesie of Maleisie ofzo sturen...echt geloof die proberen allerlei dure gear te kopen met gestolen creditcards en creditcard info ...let maar eens op op ebay hoevaak er staat dat z geen bieders uit die contreieen accepteren!

Negative K3 fan
9 oktober 2003, 18:44
lol, dat mailtje ziet er wel heel erg verdacht uit :D

Josdevos
9 oktober 2003, 18:44
Ook niet als het geld op je rekening staat?
Mailtje is inderdaad verdacht...
Enfin, heb hem dus gemaild dat het overgeschreven moet worden, en heb goed doorgerekend. Zal hem wel afschrikken. Ik verwacht eerlijk gezegd geen mailtje meer terug...

Negative K3 fan
9 oktober 2003, 18:45
dan zou ik ern og mee oppassen, wie weet wat voor truukjes die rare buutnlaanders hebben!

gerrekat
9 oktober 2003, 18:58
Paypal is juist met een credit card ik heb een geverifieerde account daar, maar ongelimiteerd is ie niet en mijn credit card al helemaal niet..

Doe alsjblieft GEEN zaken met indonesiers!

Javaca
9 oktober 2003, 20:34
Dit is te link. Niet doen!

Dirk_Hendrik
9 oktober 2003, 21:31
Het kan maar,

zorg dat je te doen hebt met een betaling die niet terug geroepen kan worden. CC is dat niet en paypal is dat ook niet. Met een CC betaling kun je contact opnemen met je bank om te checken of dat nummer niet verdacht is en behoort aan degene aan wie hij claimt te zijn. Je bank hoeft geen vertrouwelijke info door te geven. Alleen een fiat dat de indonesier legitiem is.

Ik ben me bewust van de indonesie fraude met CC'ds. Aan de andere kant zat ik ook eens na te denken dat er warschijnlijk een club Indonesiers zwaar leid onder de fraude in hun land.

Ik zou zelf ook mijn bedenkingen hebben. Een waardevol artikel en Indoniesie is de beruchte combi. Een zeer terecht topic. Vergeet niet de verschillende topics op het forum van ebay.com te lezen.

nla0079
9 oktober 2003, 21:57
Jos, check even de forums op Jemsite - daar staat een "sticky" posting met betrekking tot potentiele kopers uit Indonesie, plus een resem ervaringen van verkopers. Niet over twijfelen - welke prijs ze ook bieden(is trouwens typisch, ze bieden veel meer dan je vraagprijs, maar ze moeten de gitaar om een of andere reden heel dringend hebben :evil: )

Josdevos
9 oktober 2003, 21:59
Volgens mij heeft hij mijn emailadres ook van daar, want dat is zo een beetje de enige internationale site waar hij opstaat... I'll check it out!

Josdevos
9 oktober 2003, 22:07
Ok. Forget it! Ben er zeker van dat het een scam is...

Negative K3 fan
9 oktober 2003, 22:13
tja, dit is natuurlijk wel flink verrot voor de echte gitaarliefhebbers in indonesie. Die lui kunnen nergens meer gitaren halen!

lupoloco
9 oktober 2003, 22:28
Inderdaad.


Thanks
Agung
Gallery 182
Indonesia[/i]

mmm, da nummerke achter die gallery komt me vaag bekend voor, :-? blink? (kan wel puur toeval zijn hoor :D )

kzou het in ieder geval ni doen :o

blimb
10 oktober 2003, 12:57
je kan ook gewoon die gast laten betalen met western union .. zo'n wire transfer op het GWK .. dan heb je cash geld in je hand alvorens je de gitaar verstuurd..

Anders Destium
10 oktober 2003, 15:44
PayPal werkt uitstekend met landen als VS, Duitsland en Japan. Verder zou ik het nooit doen, het gaat natuurlijk vaak ook om het veilige gevoel dat je bij een transactie moet krijgen...

AART
11 oktober 2003, 20:06
Thanks
Agung
Gallery 182
Indonesia



komt in andere landen het nummer niet vóór de straatnaam?

bijv: 182 gallery?

vogges mij heeft ie het inderdaad van blink!

MarshallSG
11 oktober 2003, 20:17
Een galley met 10 gitaren vind ik ook een beetje weinig dus echt een professionele gallery zal het wel niet zijn.

SiNiSTRaL
11 oktober 2003, 22:12
Thanks
Agung
Gallery 182
Indonesia



komt in andere landen het nummer niet vóór de straatnaam?

bijv: 182 gallery?

vogges mij heeft ie het inderdaad van blink!

haha, nu begint ineens iedereen met allerlei theorieën komen

SiNiSTRaL
11 oktober 2003, 22:14
Inderdaad.
The only way voor mij is geld voor gitaar en verzending over te maken via bank overschrijving op mijn rekening. Als het er op sta verzend ik, eerder niet. Anders buzz off... Als hij dan toch verzamelaar is moet hij dat er maar voor over hebben...

Dear Sir

I have A guitar gallery in Indonesia.
My guitar colections just 10 guitar, and I wan complete my guitar.
I very interested about your guitar:

Ibanez JPM100-P2
How I can pay this guitar and are you can ship to Indonesia.
I can pay with credit card.
Please your responds me?

Thanks
Agung
Gallery 182
Indonesia

als ik dat mailtje zo lees heb je niet met een indo te maken....maar met mijn zusje :P

maargoed, ten eerste nooit een buitenlander vertrouwen en al helemaal geen aziër die met een creditcard en gebrekkig engels je een gitaar wil aftrochelen....hij kan niet overschrijven via zijn bank?, maar alleen met CC, das best verdacht...geeneens een bankrekening hebben maar wel een CC meestal moet je voor een CC een minimaal vast inkomen+enig eigen kapitaal hebben (aangezien elke betaling die je ermee maakt in feite een lening is)

Anders Destium
11 oktober 2003, 22:33
Hé Sinis, guess what!

Deze ranzige student heeft ook een CC :D Hoe dacht je anders dat ik in een relatief klein tijdsbestek steeds redelijk wat kon uitgeven :wink:

Edit* Als ik al startkapitaal had (wel een beetje), dan is dat nu hoe dan ook grotendeels verdwenen, en er gaat de laatste tijd ook al niemand dood in de familie :oops:

SiNiSTRaL
11 oktober 2003, 22:44
er gaat de laatste tijd ook al niemand dood in de familie :oops:

Need any help? ;) ik vermoord ze met mijn zwoele look 8-)

Polytheme Pam
12 oktober 2003, 00:08
Tja, heb iemand gevonden dat goed geld wil betalen voor m'n JPM maar ze zou verzonden moeten worden naar Indonesië. Natuurlijk wil ie per creditcard betalen... :nervous:
Ok ik ben ook niet achterlijk en weet dat er 80% kans is dat dit een val is, maar is er een manier om dit safe op te lossen? Moest het toch echt zijn...

tja, jij stuurt die gitaar niet op totdat je geld hebt gezien en hij stuurt zijn geld niet op voordat hij jouw gitaar heeft gezien :roll:

mission impossible lijkt me...

Josdevos
12 oktober 2003, 00:10
Is nogthans de gang van zaken, eerst betalen dan verzenden...

fred dons
13 oktober 2003, 16:19
paypal helpt hier niet bij, als de creditcard transactie wordt gereversed omdat de credit card gestolen is dan heeft paypal weer het recht om het geld bij jou terug te halen (paypal is er niet bepaald voor de veiligheid
van kopers en verkopers maar meer om de betaling iets makkelijker te laten verlopen, helaas)

dus inderdaad het geld op je rekening laten storten na ontvangst kunnen ze het niet meer terug halen.