PDA

View Full Version : Gitaar met "leren" body



richard schuurs
9 oktober 2003, 16:29
Wat je in de jaren 50 nogal eens zag was een akkoestische gitaar waarvan de body in een bewerkte leren hoes gestoken was. Met name Elvis, maar ook diverse andere artiesten hadden zo'n hoes waar dan in prachtig snijwerk hun naam in die hoes gesneden stond. Ik vraag me alleen af wat dat met het geluid deed. Ik kan me voorstellen dat het een hoop van de klank wegneemt. Ook vraag ik me af of zo'n hoes een speciale naam heeft en hoe de gitaar erin zit (geplakt?met een rits? veters?).
Natuurlijk zou ik het graag horen als iemand weet waar je zo'n ding kunt kopen (als ze nog gemaakt worden..........).

Negative K3 fan
9 oktober 2003, 16:38
een g itaar van leer, dat lijkt me nou koel!

richard schuurs
9 oktober 2003, 16:44
Het is inderdaad cool. Vooral als dat leer met van die typische westernstyle krullen bewerkt is. Er is alleen in mijn kennissenkring geen enkele gitarist die zoiets ooit gezien heeft. Ik heb zelf een Epiphone EJ-200 en het zou wel mooi staan. Alleen moet het niet gelijmd worden want dat zou ik niet zien zitten........

m-pac
12 oktober 2003, 13:58
hallo,

nuno bettencourt die had er een, electrisch dan wel!

greetzzz!!!

Sellars
13 oktober 2003, 15:36
Het is inderdaad cool. Vooral als dat leer met van die typische westernstyle krullen bewerkt is. Er is alleen in mijn kennissenkring geen enkele gitarist die zoiets ooit gezien heeft. Ik heb zelf een Epiphone EJ-200 en het zou wel mooi staan. Alleen moet het niet gelijmd worden want dat zou ik niet zien zitten........

Hey richard,

kan ik hieruit concluderen dat je een van de weinige country-minnende posters op dit forum bent 8-)

Frankiefrank2
18 oktober 2003, 18:15
je kan het ook zelf maken toch??