PDA

View Full Version : ERNIE BALL ALL THE WAY!!!



Electrical Storm
9 oktober 2003, 16:26
Het lijkt verotte wel of ik op een akoestische gitaar speel zoveel toon en volume. Nooit meer dÁddario of Fender of wat voor slappe troep dan ook mensen ->> Ernie Ball!! :D

Harry
9 oktober 2003, 16:30
hehe, weer iemand het licht gezien.....

en wel vaak genoeg verwisselen, en niet verneukenn met de verkeerde spullen!!!!

:-D

sash
13 oktober 2003, 11:04
Goed zo! Welcome to the club :)

michielv
17 oktober 2003, 12:17
D'Addario's zijn ook goed hoor, hooguit wat stugger, maar verder prima snaren. Fender en Gibson is inderdaad troep, GHS gaat wel.

Ligt er denk ik ook een beetje aan wat je wilt doen (speelstijl, wel/geen slide enz.).

Electrical Storm
17 oktober 2003, 16:57
d'Addario is vergeleken met EB naar mijn mening ook dikke troep, lopen veel meer terug, hebben minder toon en volume en slijten ook sneller...

Barret Wallace
17 oktober 2003, 17:45
hehe juistem !!! EB rules indeed 8-)

voor mij geen dadakuttio blech wat een stroeve snaren zijn dat

Negative K3 fan
17 oktober 2003, 18:04
niet zo zeiken op d'addario, waar komen eigelijk de geruchten vandaan dat de kwaliteit ervan verslechtert?

maarja, reden geneog om eens over te stappen HAHA MAAR NIET NAAR EB 2 SETJES HEB IK DAARVAN GEHAD > NOOIT WEER!

Frankiefrank2
17 oktober 2003, 19:32
zit er ook veel verschil in prijs?? tussen dario en eb

Wilson
17 oktober 2003, 23:05
ernie ball is meestal ietsjes duurder, meestal 1 euro per setje ofzo

Frankiefrank2
18 oktober 2003, 16:43
maar wat is het verschil qua materiaal?

Frankiefrank2
18 oktober 2003, 16:43
en levensduur??

Electrical Storm
18 oktober 2003, 17:01
Bij mij knapte de hoogste snaar om de haverklap maar nu ik EB's heb niet meer... Uiteraard ligt dat aan mijn gitaar of speelstijl, maar dan nog

Kurt's Fender
20 oktober 2003, 12:40
Bij mij breken nou juist die hoge snaren van die gekke Ernie's om de haverklap... misschien spelen jullie met dikkere setjes, maar de 009 - 010 van EB zijn gewoon KUT

Whatever, de daddarios zijn beter :P

en bij Feedback even goedkoop trouwens

Harry
20 oktober 2003, 13:44
eb 010 is gewoon goed. misschien weer terug naar les? :razz:

Kurt's Fender
20 oktober 2003, 17:30
Daddario RULEZZZZ!!!



yeeee :roll:

Interesseert mij die fuck snaren nou...

Maar "EB" zuigt, big time :P echt waar... geloof het nou maar
en les heb ik nooit gehad, das voor losers die hopen ooit gitaar te kunnen spelen HAHAHA
O nee, ik heb wel les gehad! Shit...

maar gelukkig niet al te veel

http://www.nirvana2.com/smilies/wavey.gif

Electrical Storm
20 oktober 2003, 22:15
Allemachtig spring jij eens even heel snel voor een trein

Harry
21 oktober 2003, 10:01
Daddario RULEZZZZ!!!



yeeee :roll:

Interesseert mij die fuck snaren nou...

Maar "EB" zuigt, big time :P echt waar... geloof het nou maar
en les heb ik nooit gehad, das voor losers die hopen ooit gitaar te kunnen spelen HAHAHA
O nee, ik heb wel les gehad! Shit...

maar gelukkig niet al te veel

http://www.nirvana2.com/smilies/wavey.gif

misschien moet je eerst je postst een nalezen voordat je op 'ok' drukt? Anders gaan je mede-forummers denken dat je niet helemaal jofel bent. Het is maar een tip hoor. :)

ilovemyguitar
21 oktober 2003, 11:19
je hebt KURT
in je naam..

daar krijg je hier geen respect mee geloof me..

bat
5 januari 2004, 22:46
Anyway...

Vind EB ook prima, nooit problemen gehad met brekende snaren, speel 010's, maar gebruik sinds een tijdje DR en die vink nog fijner. Dat wil zeggen: de Blues variant, want de gewone die ik er nu op heb liggen zijn toch iets normaler...

Mat Delonge
6 januari 2004, 15:47
Ernie Ball ruled inderdaad

ik speel altij op 009, da zijn supersnaren en bij mij breken die nooit 8)
plus zitten die nog in zo'n show roos pakske :razz: :D

BLOK182
6 januari 2004, 17:12
Super Slinky's idd, Ernie Ball maakt goeie snaren, Elixer heb ik nog niet gehad, maar het liefst heb ik nu Ernie Ball, en mochten ze uitverkocht zijn (en zoiets kan gebeuren in mun lokale toko :D ) dan neem ik D'Addario XL, speelt ook wel ok.

glacius
23 januari 2004, 11:40
toen ik mijn gibson binnenkreeg ben ik gelijk een setje ernie ball gaan kopen en erop gezet !!!

ernie roelt !!

kokeleko
24 januari 2004, 22:35
Heb zeker tien jaar op die (achteraf) kut D'Addarioos :D gespeeld en tot voor een paar maanden steeds snaren knallen, vooral D en A snaar.
EB's erop gegooid en nog geen snaar weer gebroken tijden repetietie of gig.

Maakt echt wel wat uit wat je er op knoopt.

floriswb
31 januari 2004, 11:30
Ernie Ball zijn inderdaad toppers... veel voor weinig, gitaar spelen is al duur genoeg dacht ik zo :razz:
Als je nog een een interessant snaartje wilt hebben, koop dan ook eens DR. Ze hebben ook gafe zwarte snaren.. klinken wel oke!

Lacrymosa
31 januari 2004, 12:17
dit soort vergelijkingen zijn altijd een beetje jammer

want je vervangt je dadario's pas als ze een tijdje oud zijn, en dan zet je er splinternieuwe EB's op

vin je het heel gek dat et beter klinkt

ik heb wel is gewoon 3 setje opgeofferd om te kijken welke het beste klinken, zodat ik ze goed na elkaar kon beoordelen, met allemaal nieuwe setjes

en GHS en EB komen er echt veeeeeeeel beter uit dan Dadario

en na een tijdje alles gebruikt te hebben, blijven EB beter dan GHS, ze houden langer die toon, langer wat meer sprankeling

maar GHS zijn dan wel weer wat robuuster, breken minder snel dan EB, maar nou breken EB ook bijna nooit
in tegenstelling tot dadario, die iedere 3 seconden springen

CheerS!!

Lacrymosa
31 januari 2004, 12:17
sorry, dubbelpost

CheerS!!

Negative K3 fan
31 januari 2004, 13:45
Ernie Ball zijn inderdaad toppers... veel voor weinig, gitaar spelen is al duur genoeg dacht ik zo :razz:
Als je nog een een interessant snaartje wilt hebben, koop dan ook eens DR. Ze hebben ook gafe zwarte snaren.. klinken wel oke!

zwarte snaren, geniaal, dat had ik toch altijd al e ens willen proberen :)

NeeraDJ
31 januari 2004, 15:29
Juist bij GHS brak ik steeds snaren. Ik vond de klank en volume van GHS ook erg goed, alleen ze versleten snel en werden dan ook stroevig, als ik ze al niet had gebroken. EB heb ik ook een maandje of 2 geprobeerd, en ik vond het echt nix, volume en klank was goed, maar het setje dat ik had was nieuw en toch erg stroef. Ik ben noodgedwongen D'addario uit gaan proberen, en die komt er bij mij toch het beste uit. Erg flexibel en soepel, gaan lang mee, en ik heb er tot nu toe (6/7 maanden) nog geen snaar mee gebroken. Ook verliest het geen klank en blijft het confortabel. Bovendien zijn ze niet al te duur. Misschien dat ik binnenkort weer wat andere setjes EB uit ga proberen vanwege de positieve reacties, en het feit dat ik al bijna een jaar niet meer met zo'n setje heb gespeeld.

Guitarik
29 februari 2004, 15:22
Eerst had ik Fender snaren.
Ik zag het licht en nam d'Addario. Jeuj!
Toen ik door de tunnel heen was, kwam ik in het paradisj en daar gebruikte iedereen Ernie Ball. Driewerf jeuj! :-D

newbreed
2 maart 2004, 18:11
ernie ball voor een Db stemming ( 011-052) maar verder alleen
Richard rider strings!

Guitarik
6 maart 2004, 21:33
Richard rider ken ik niet. Waarom zijn die beter dan EB? En qua prijs?

metallicafreak
16 maart 2004, 17:11
ik heb ook gehad dat d'addarios altijd knapten echt onwijs iritant nu gebruik ik ernie ball's en is er geen 1 meer geknapt. maar voor de mensen die de 0.10 afzeiken als je op de verpakking kijkt zie je dat alle grote bands zoals iron maiden , metallica, jimi hendrix ook :D ze gebruiken dus dan zijn ze denk ik niet zo slecht :D

metallicafreak
16 maart 2004, 17:12
ik heb ook gehad dat d'addarios altijd knapten echt onwijs iritant nu gebruik ik ernie ball's en is er geen 1 meer geknapt. maar voor de mensen die de 0.10 afzeiken als je op de verpakking kijkt zie je dat alle grote bands zoals iron maiden , metallica, jimi hendrix ook :D ze gebruiken dus dan zijn ze denk ik niet zo slecht :D

jules
25 maart 2004, 13:34
zwarte snare ik ben benieuwd hoe dat op mijn les paul goth zou staan

Blijepanda
26 maart 2004, 11:18
ik heb ook gehad dat d'addarios altijd knapten echt onwijs iritant nu gebruik ik ernie ball's en is er geen 1 meer geknapt. maar voor de mensen die de 0.10 afzeiken als je op de verpakking kijkt zie je dat alle grote bands zoals iron maiden , metallica, jimi hendrix ook :D ze gebruiken dus dan zijn ze denk ik niet zo slecht :D

Ik gebruik nu .009 van Ernie Ball, die zijn echt geweldig. En inderdaad die lijst van artiesten die ze gebruiken: Jimmy Page, Eric Clapton, Jeff Beck enz. enz.

Blijepanda
26 maart 2004, 11:19
ik heb ook gehad dat d'addarios altijd knapten echt onwijs iritant nu gebruik ik ernie ball's en is er geen 1 meer geknapt. maar voor de mensen die de 0.10 afzeiken als je op de verpakking kijkt zie je dat alle grote bands zoals iron maiden , metallica, jimi hendrix ook :D ze gebruiken dus dan zijn ze denk ik niet zo slecht :D

Ik gebruik nu .009 van Ernie Ball, die zijn echt geweldig. En inderdaad die lijst van artiesten die ze gebruiken: Jimmy Page, Eric Clapton, Jeff Beck enz. enz.

Blijepanda
26 maart 2004, 11:20
Sorry van de dubbelpost :oops:

Kjiratsiekoedel
26 maart 2004, 11:34
elixir!!!!!

1. op mijn western blijven die dingen goed klinken
2. op mijn electrische ook!! (de niet omwonden snaren zijn iet gecote, dus roesten wel). eigenlijk moet ik we weer eens vervangen (zitter al een jaar op)

Tjernobyl
7 april 2004, 16:09
Heb je ook Ernie Ball voor akoestische gitaren? Ik was vandaag namelijk in de muziekwinkel en er was alleen maar Ernie Ball voor electrische gitaren.

Hij had voor mij bij de hand een setje martin in d'adario, ik heb gekozen voor de d'adario .10. Of had ik misschien beter de Marinsnaren kunnen nemen?

Vg
Tjer.

MegaDrive
14 april 2004, 13:47
In tegenstelling tot plectrums, gitaarbanden, gitaren , versterkers, effectenapparatuur, zendapparatuur en snoeren heb ik mijn snaren wel meteen goed gekozen. Ik speel al sinds jaar en dag op DR's en ik vind ze geweldig! Tussendoor eens overgestapt op EB, Slinky's, Boomers (KUTTT), d'Addario (dito) maar altijd weer teruggekomen op DR. Die hebben een hogere dichtheid dan snaren van andere merken, zodat je met 009-042 toch nog een hele dikke sound kunt krijgen en je ook nog flink wat sustain overhoudt. In combinatie met FastFret voor en na het spelen doe ik minstens twee keer zo lang met een setje DR's dan met andere snaren.

Bigfoot414
14 april 2004, 16:34
ik heb bij mn Tele ook een pakje DR's gekregen 'om te proberen'. Ik denk dat ik D'addario's toch es ga vervangen (D'addario, wat een kutnaam, je spreekt alleen het laatste deel uit; DARIO'S)

DarknessAwaits
5 juli 2004, 16:16
Elixer all the way zou ik zeggen, en anders d'addario's (tis geen k*tnaam, louter een oefening voor de mond). DR's heb ik ook goede verhalen over gehoord. EB zuigen rijkelijk, en het gegeven dat er allerlei bekende artiesten op de pakjes staan is te wijten aan het feit dat deze bekende mensen niet eens zelf hun snaartjes hoeven te kopen, maar gewoon ge-endorsed worden door EB. En dat vind ik een slechte zaak, in ieder geval zolang ik geen endorsement krijg aangeboden.

Swampash
16 juli 2004, 21:40
D'addario zijn wijfe snaren voor op een daisy rock gitaar.
Ernie Ball is Rock & Roll!!!!
Laatst een setje Beefy Slinky 0.11 - 0.54 met plain G voor het soepele opdrukken op mij gretsh gezet. Detuning en voila, Superrrr.
Over knappen van snaren, check de brugzadels eens goed. Mijn Ernie balls breken zelden.
:lol:

Bluesbreaker
17 juli 2004, 20:30
inderdaad, Ernie Ball is gewoon het beste wat er te krijgen is voor niet al te veel geld.

Maar dat er hier lui zijn die 6 maanden op een setje spelen zeg, na 1,5, maximaal 2 maanden heb ik een setje wel volkomen afgeragd, dan zijn ze niet meer te stemmen (wel te stemmen, maar dan heb je alleen de open snaren zuiver, de toonverdeling is weg)

maar bij d'addario zijn alle snaren na 1 maand wel al weer een keer vervangen dus blijft Ernie Ball beter

AART
18 juli 2004, 16:27
Ernie ball all the way, DR is wel leuk, maar klinkt op mijn ibbi te schel, en die schelheid krijg ik er gewoon niet uit, en dat is vreselijk irri, EB all the way dus :)

Bigfoot414
18 juli 2004, 19:00
Ik heb sinds ik begonnen ben met gitaarspelen (2 jaar geleden) op D'addario's gespeeld, maar ik wou dat ik meteen EB had gepakt. Man, wat een verschil in geluid en duurzaamheid! En het feit dat al die beroemde gitaristen op EB spelen is ook echt geen toeval hoor...

R. Flagg
18 juli 2004, 19:26
Ja ernie ball all the way vooral in combinatie met stringbusters.com maar ik speel normaal op nickel wound regular slinky en zag dat er ook stainless steel snaren waren, zit hier nog een voordeel aan behalve langere levensduur.

RRRobin
18 juli 2004, 22:37
YaY :P Ernie Ball :D

speelde eerst ook op d'addario's maar zag tog ook al gauw het licht ;)

ssj3goku
4 augustus 2004, 18:30
Ernie Ball rulez... vind je het gek? Ernie heeft Balls :D

sander666
10 september 2004, 09:53
Ik heb ook dr's 010 erop liggen, ze klinken heel goed,
alleen het kan aan m'n zweetpoten liggen, maar ze roesten best snel.

ik kan me nog herinneren dat toen ik mijn strat net gekocht had er goudkleurige snaren oplagen die dit niet zo erug hadden,
weten jullie welke snaren dit zijn en of ze een beetje goed zijn (want toen ik die strat kocht had ik er niet zo'n goed oor voor)

sneez0r
11 september 2004, 11:37
Ernie Ball is twee dagen geleden op 74-jarige leeftijd overleden.
http://www.ernieball.com/newscontent.php?item=20040910_ern.html

Jasper5150Lok
13 september 2004, 18:47
Ik ken iemand die altijd d' Addario speelde maar die na lange discussies toch is overgestapt op Ernie Balls (heb ik mijn goede daad voor dit jaar weer gedaan)
Vroeger gebruikte ik altijd Ernie Balls, maar ze kosten tegenswoordigs zo 8 euro voor een setje in de winkel (in Duitsland iets minder), maar toen ik er achter kwam dat bij thomann.de de GHS snaren maar 3 euro per setje kosten zit ik sindsdien aan de GHS (kwalitatief en qua geluid ook zeer goed). Dus sindskort verloochen ik mijzelve en schreeuw:

GHS RULES! :cool:

Bouke
28 september 2004, 19:50
Hey,

Op mijn nieuwe Ibanez Artcore zaten af fabriek van die d'addario elastiekjes. Klepper de klep ploink enzo. Na twee dagen vond ik het echt geen zonde meer om er een setje EB Power Slinkys op te gooien. De gitaar klonk al niet verkeerd, maar met een setje (dikkere, moet wel even gezegd worden) Power Slinky's werd het nog veeeel mooier...

M'n doosje EB PS is bijna leeg (geen compleet setje meer, nog maar een paar losse snaren) dus ik moet maar weer even een dozijntje in laten vliegen...

Groets,

Bouke

vulvasonic
6 oktober 2004, 00:40
Ernie, rest in peace m'n knul. Jouw snaren zijn de mijne. En ik mag ook graag op het beste volumepedaal staan dat deez aard ooit heeft gekend. En natuurlijk, beste meneer Ball, was dat en IS dat nog immer een echt ERNIE BALL pedaal!

Ernie was de enige Ball die Ball genoemd mag worden.

deeltje
11 augustus 2007, 01:32
Ik speel nu al een aantal jaartjes op d'addjes 009, eerst 010, nu 009 omdat mijn oude gibson de 010 niet meer trok (breuk gehad).

Ik vind ze over de jaren stukken slechter geworden, maar wat me vooral tegenvalt is de soepelheid van de snaren. Ik speel nog 'speels' en de snaren kunnen me niet soepel genoeg zijn, een volledige dubbele bend moet geen pijn doen aan je vingers ;)

Kan iemand me hier bepaalde snaren aanbevelen?

(p.s.: ik speel gewoon in E)

FruscianteFan
11 augustus 2007, 11:15
Ik ken iemand die altijd d' Addario speelde maar die na lange discussies toch is overgestapt op Ernie Balls (heb ik mijn goede daad voor dit jaar weer gedaan)
Vroeger gebruikte ik altijd Ernie Balls, maar ze kosten tegenswoordigs zo 8 euro voor een setje in de winkel (in Duitsland iets minder), maar toen ik er achter kwam dat bij thomann.de de GHS snaren maar 3 euro per setje kosten zit ik sindsdien aan de GHS (kwalitatief en qua geluid ook zeer goed). Dus sindskort verloochen ik mijzelve en schreeuw:

GHS RULES! :cool:Zoiets heb ik ook. Ik ben gewoon een hoop merken afgegaan (D'addario, Ernie Ball, Pyramid, Harley Benton, Electro Harmonix, GHS) en de beste combi van lekker spelen (012-52 op Strat en Les Paul), lekker klinken, weinig breken en redelijke prijs vond ik in GHS.

Ben ik hier trouwens de enige die 012 op zijn Strat (of andere 25,5") fijn vindt?

Braindead
14 augustus 2007, 16:00
Ernie Ball is ook waar ik op speel. Hiervoor Fender gespeelt, Gibson (allebei een doffe ellende) en d'addario wat iets beter was als fender en gibson maar uiteindelijk toch naar Ernie Ball. Speel nu al jaren op 010 Ernie ball en zijn geweldig. Goede toon en sterk, en goede levensduur.

Piekhaar
14 augustus 2007, 16:17
Ik ben begonnen met Ernie Ball Super Slinky's (.11 en .10). Nog nooit snaren gehad die zo snel braken.

Na een half jaartje overgestapt op D'Addario .10 (.11 en .09 ook gehad, was nog al veel aan het zoeken). Deze braken veel minder. Nu wat gitaren later speel ik op dit moment met Ernie Ball RPS .09 (ruim 2 jaar).

Deze braken ook zo af en toe nog wel eens, toen heb ik de zadels van mijn brug vervangen voor Graph Tech zadels, nergens nog last van. Zit nu wel weer te twijfelen om terug te stappen naar D'Addario.

Heb bij mijn Goldtop er nieuwe D'Adarrio erbij gekregen en die zitten er na 2 maanden nog steeds op (zolang deed ik nooit met snaren). Speelt ook fijner. Dus ik ga het maar weer eens uitproberen wanneer ik weer door mijn voorraad heen ben.

Ooit één keer Fender snaren gehad, binnen 2 dagen er ook weer afgehaald. Vreselijk!

Dark_Tranquillity
14 augustus 2007, 16:47
Elixers .11 - .49 please? Heerlijke snaren!

woutB
14 augustus 2007, 20:10
Ik speel nu al een aantal jaartjes op d'addjes 009, eerst 010, nu 009 omdat mijn oude gibson de 010 niet meer trok (breuk gehad).

Ik vind ze over de jaren stukken slechter geworden, maar wat me vooral tegenvalt is de soepelheid van de snaren. Ik speel nog 'speels' en de snaren kunnen me niet soepel genoeg zijn, een volledige dubbele bend moet geen pijn doen aan je vingers ;)

Kan iemand me hier bepaalde snaren aanbevelen?

(p.s.: ik speel gewoon in E)

Probeer Black Diamond eens. Soepeler dan die heb ik ze nog niet gehad.

G.G.
15 augustus 2007, 10:34
Ben ik hier trouwens de enige die 012 op zijn Strat (of andere 25,5") fijn vindt?

Ik ook hoor, maar ik speel altijd in Eb. In E kunnen mijn vingers dat echt niet lang aan.

Put
16 augustus 2007, 12:26
Ernieball 012 , goed schoon houden . kan me van het huidge setje niet meer herinneren wanneer ik ze er op gezet heb!

we hebben het hier over feiten he ;)

Raffel
20 augustus 2007, 09:22
tja ieders ervaringen zijn duidelijk anders. Ik heb vrijwel mijn hele leven op EB's gespeeld, ben een jaar geleden overgestapt naar d'addario en snaren breken nooit meer. Ik heb eigenlijk niet echt het idee dat EB snaren de tone langer aanhouden dan D'addario's. Maar ja, each his own...

Maurice_732
20 augustus 2007, 09:55
Ik heb 1 keer een pakje ernie ball gehad.
Ze knapten stuk voor stuk geen idee hoe het komt :???:
Doe mij maar d'aidro

Dark_Tranquillity
20 augustus 2007, 20:27
Ben ik nou serieus de enige die op Elixers speelt ?

davidof
20 augustus 2007, 21:29
nog nooit is een ernieball gesprongen hier (.10) :) ik moet ze vervangen omda zo roesten ...

GunMetalBlue
20 augustus 2007, 21:35
D'addario zijn wijfe snaren voor op een daisy rock gitaar.
Ernie Ball is Rock & Roll!!!!
Laatst een setje Beefy Slinky 0.11 - 0.54 met plain G voor het soepele opdrukken op mij gretsh gezet. Detuning en voila, Superrrr.
Over knappen van snaren, check de brugzadels eens goed. Mijn Ernie balls breken zelden.
:lol:


Mijn gitaar heet Daisy en er zitten D'addarios op :D

vox
20 augustus 2007, 21:57
nog nooit is een ernieball gesprongen hier (.10) :) ik moet ze vervangen omda zo roesten ...

ik ook of omdat ze gewoon goor worden en dof gaan klinken...

YannickH
22 augustus 2007, 12:40
ik ga straks ook ieuwe snaren legger en ik ga denk ik ook eens eb snaren broberen.ik speel altijd met d'adario.ik vind ze goed maar ze slijten inderdaad heel snel:( :mad:

mikeyaxeman
22 augustus 2007, 12:55
Ook ik ben een echte EB addict, geweldige snaren kan niet anders zeggen.
Weleens Fender snaren gebruikt bij gebrek aan beter om dat de lokale muziekboer ze effe niet op vooraad had, legde ze erop knapte al gelijk de 0.10 snaar! verrekte meuk! :sneaky: Ook op een blauwe maandag D'addario's gebruikt maar geef mij maar EB's lekker geluid en knappen eigenlijk nooit.
Ernie roelt! :rockon:

Frankiefrank2
22 augustus 2007, 18:40
IK speel 5 jaar Ernie ball, ik wissel ze ongeveer elke maand, en met wat fastfret schoonhouden moet dat makkelijk kunnen. Er is maar 1 keer iets gebroken bij mij, en dat lag aan het zadeltje.

Wel grappig trouwens, toen ik 4 maandjes lid was heb ik ook in dit topic gepost,
ik was het aan het doorlezen, en ineens zag ik Frankiefrank2 staan, ik herinner me er geen ene moer meer van

Dark_Tranquillity
22 augustus 2007, 18:43
Elixers, anyone ?!

DeiDRagonas
22 augustus 2007, 20:30
Voor mn semi's heb ik standaard Elixirs 0.11, je bent niet de enige dus. lol.

Voor electrisch D'Addario... niks mis mee.

SkinnySweatyMan
23 augustus 2007, 17:35
EB all the way idd:D d'addario is ook fijn hoor, begrijp me niet verkeerd.. maar voor mijn gevoel is EB toch een stapje verder omhoog.

deeltje
23 augustus 2007, 18:03
Probeer Black Diamond eens. Soepeler dan die heb ik ze nog niet gehad.

Is dat een merk opzichzelf of een type van Ernie Ball?

Kakihara
23 augustus 2007, 22:29
Optima ! Ze zijn pokkeduur, maar je krijgt iets speciaals en ze gaan dubbel zo lang mee :)

Tin
23 augustus 2007, 22:59
Ik gebruikte toen k pas begon (ong 2 jaar terug) alleen d'addario.

Toen een keer GHS gekocht en was meteen verkocht en sinds vandag speel k weer op D'addario.

Maar die optima snaren zijn dat die gold plated snaren??

Zo duur zijn ze tog niet ? een setje elixers is veel duurder.

Bij thomann.de kost een setje .010 voor de gitaar maar 7.90......

Kakihara
24 augustus 2007, 19:08
Ik gebruikte toen k pas begon (ong 2 jaar terug) alleen d'addario.

Toen een keer GHS gekocht en was meteen verkocht en sinds vandag speel k weer op D'addario.

Maar die optima snaren zijn dat die gold plated snaren??

Zo duur zijn ze tog niet ? een setje elixers is veel duurder.

Bij thomann.de kost een setje .010 voor de gitaar maar 7.90......

Mja, da's bijna de helft van wat ze in België en Nederland kosten :confused: Volgende keer maar vanuit Duitsland laten overkomen dan :D

Dark_Tranquillity
24 augustus 2007, 19:14
Voor mn semi's heb ik standaard Elixirs 0.11, je bent niet de enige dus. lol.

Voor electrisch D'Addario... niks mis mee.

yay! :D eindelijk iemand gevonden dan :)

Tristan
24 augustus 2007, 19:34
Ernie Ball snaren zijn ruk, laten je gitaar klinken alsof ze door haar neus praat...
D'Addario snaren klinken veel helderder, opener en hebben meer ballen, bovendien moet je zelf meer ballen hebben om erop te kunnen spelen, hoppa, benden die snaren joh, stelletje mietjes... :D
GHS vind ik ook lekker klinken, nog meer ballen dan D'Addario, spelen iets soepeler en klinken wat bluesier, alleen zijn deze bij mij na twee a drie dagen helemaal naar de klote, geen optie voor mij dus...
Wil je echt fantastisch klinkende snaren dan moet je eens John Pearce snaren proberen, die klinken echt fenomenaal, maar ja, die waren bij mij ook al na twee a drie dagen naar de klote...
Goede en goedkope vervanger voor Ernie Ball is Pyramid, klinken net iets opener maar hebben nog steeds die nasale klank en zijn iets goedkoper...