PDA

View Full Version : Mesa Rectifier pre-amp



wimmeltje
9 oktober 2003, 15:43
Is er iemand die deze heeft of ooit heeft gehoord? Ik zit er over te denken om er misschien eentje aan te schaffen samen met mijn GP3. Ik zoek eigenlijk nog een lekkere boogie sound (dual Rectfier) en zat hieraan te denken. (Mijn VHT GP3 is perfect en niks mis mee!).

Ben benieuwd of iemand deze kent.. Ik hoor het wel..

BLOK182
9 oktober 2003, 21:20
Soms zie je ook nog wel eens een rackmount recto te koop staan, misschien is dat ook wel iets? Tijdje terug stond er eentje op gitaarmarkt dacht ik. Das dan wel MET eindtrap.

Nocki
10 oktober 2003, 00:00
op de beurs in frankfurt heb ik m even gehoord. was toen nog meaar net op de site van boogie bekend en heb m daar heel even gehoord. klonk gewoon als een recto. hij was aangesloten op een 4x 12 van mes en die 100 watt poweramp die ervoor gemaakt is. het zelfde als de normale recto's (dual)
wel leuk maar niet mijn geluid helaas.

sorry dat ik je meer niet kan vertellen want ik heb maar heel even kunnen luisteren.

Nocki

Raffel
10 oktober 2003, 01:09
volgens mij zit de hele cd van Di-rect er vol mee. Tenminste, dat is toch waar ze de naam op gebaseerd hebben of zo? Las ik es ooit ergens...

Sj03rd
10 oktober 2003, 15:05
volgens mij zit de hele cd van Di-rect er vol mee. Tenminste, dat is toch waar ze de naam op gebaseerd hebben of zo? Las ik es ooit ergens...


:-? .... dat denk ik niet, ze hebben nu allemaal andere versterkers volgens mij...

BLOK182
10 oktober 2003, 17:28
Line6, Marshall, Randall, en ik geloof een tijdje terug een beetje recto. Ooit nog eens gelezen dat ze ook Vox gebruikt hebben.

Polytheme Pam
10 oktober 2003, 19:14
Line6, Marshall, Randall, en ik geloof een tijdje terug een beetje recto. Ooit nog eens gelezen dat ze ook Vox gebruikt hebben.


volgens mij zit de hele cd van Di-rect er vol mee. Tenminste, dat is toch waar ze de naam op gebaseerd hebben of zo? Las ik es ooit ergens...




:-? .... dat denk ik niet, ze hebben nu allemaal andere versterkers volgens mij...

pfffffff, las ik ooit ergens, heb ik via via gehoord....


geef nou maar toe dat jullie je zeer goed verdiept hebben in de sound van Spike... :)

Raffel
10 oktober 2003, 20:56
wiesda?

Sj03rd
10 oktober 2003, 23:44
lol .... :-D
het is zelfs zo dat die andere gast, die zanger, nu een rackje heeft, ben benieuwd wat daar inzit behalve die DTR

wimmeltje
11 oktober 2003, 10:08
lol .... :-D
het is zelfs zo dat die andere gast, die zanger, nu een rackje heeft, ben benieuwd wat daar inzit behalve die DTR

Ik heb op de site van een of andere muziek winkel in Den haag gelezen dat ze van Line6 de alle PRO modules gebruiken. Ik heb ze al enkele keren live zien spelen en ze hebben idd marshall randall en mesa dual rectifiers gebruikt.

Maar nu weer even ontopic, niemand heeft dus die recto gehoord behalve Nocki.

Bates15
11 oktober 2003, 11:19
lol .... :-D
het is zelfs zo dat die andere gast, die zanger, nu een rackje heeft, ben benieuwd wat daar inzit behalve die DTR

een autotune?

Raffel
11 oktober 2003, 11:37
gewoon een rack tuner, maar we gingen weer on-topic geloof ik...

punetaro
11 oktober 2003, 14:08
Ik heb de Mesa recto uitgebreid gehoord en getest.

Deniz Abruscado ( gitarist van Die My Demon, NYHC hardcore met beatdown ) heeft die even gehad maar heeft hem na 1 maand alweer uit z'n gear geflikkerd. Hij is geschikt voor metal ( uiteraard ) maar mist de power van de recto heads. Je zou denken twee maal de power van een recto head maar dat kun je wel vergeten, kwa sound valt hij toch wat mager uit vergeleken met de heads.

wimmeltje
14 oktober 2003, 09:58
Het is dus niet zoveel. Thanks voor jullie hulp

-robbert-
15 oktober 2003, 22:51
Ik heb ze al enkele keren live zien spelen



*zucht*


:razz:

wimmeltje
16 oktober 2003, 09:44
Ik heb ze al enkele keren live zien spelen



*zucht*


:razz:

Mijn zusje is Fan, en trouwens moet eerlijk zeggen dat ik ze ook niet zo heel slecht vind......

Nocki
20 oktober 2003, 15:49
hee wimmeltje...

bedankt voor je amp. geweldig. ik moet zeggen dat recto geluid wat je zoekt zit zeker in de quad... alleen dan zonder die stomme ruis en met een hoop meer articulatie. zelfs met een hele hoop gain hoor je nog steeds definitie en precies welke snaren je aanslaat...

mischien toch nog een seen goed iedee om de quad uit te proberen als je tijd hebt...

Nocki

wimmeltje
20 oktober 2003, 18:31
hee wimmeltje...

bedankt voor je amp. geweldig. ik moet zeggen dat recto geluid wat je zoekt zit zeker in de quad... alleen dan zonder die stomme ruis en met een hoop meer articulatie. zelfs met een hele hoop gain hoor je nog steeds definitie en precies welke snaren je aanslaat...

mischien toch nog een seen goed iedee om de quad uit te proberen als je tijd hebt...

Nocki

Ik had die quad express niet uitgeprobeerd omdat ik er op het moment geen geld voor heb. Waarschijnlijk neem ik voor de recto sound een pod pro. Ik zal iig doorgeven dat hij goed terecht is gekomen en dat ze er heel blij me zijn..

ieme
20 oktober 2003, 19:42
volgens mij zit de hele cd van Di-rect er vol mee. Tenminste, dat is toch waar ze de naam op gebaseerd hebben of zo? Las ik es ooit ergens...

das op een single rectifier rectoverb ingespeeld