PDA

View Full Version : Wah wah relicen



The Thumb
9 oktober 2003, 14:43
Ik wil mijn wah wah (laten) relicen. Wie heeft hier ervaring mee of weet een adresje?

Negative K3 fan
9 oktober 2003, 14:45
voor 50 euro gooi ik hem hier uyit het raam, en dit is niet zomaar een raam, ik woon nl in een 100 jaar oud museum station dus als je hem, hier oud het raam gooit krijg je er authentieke mojo bij. Ik geef alleen geen garanties op defecten.

sash
9 oktober 2003, 15:37
:D

FNaRK
9 oktober 2003, 15:37
waarvoor zou je in godsnaam je Wah willen relicen :???: Wordt dit een nieuwe hype ? Gaat 'ie er beter door klinken, wordt er meer door waard ??

The Thumb
9 oktober 2003, 16:06
2 redenen:

1. door het verwijderen van de lak resoneert hij beter, dus betere toon (1 van de redenen waarom SRV's wah zo goed klonk)
2. ik vind het er cool uitzien

KYUSS
9 oktober 2003, 16:08
:???:

Javaca
9 oktober 2003, 16:10
Koop dan gewoon via marktplaats.nl een of ander gaar ding :P

Dirk_Hendrik
9 oktober 2003, 16:11
1. door het verwijderen van de lak resoneert hij beter, dus betere toon (1 van de redenen waarom SRV's wah zo goed klonk)



http://gathering.tweakers.net/global/smileys/frusty.gif

The Thumb
9 oktober 2003, 16:12
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Negative K3 fan
9 oktober 2003, 16:14
2 redenen:

1. door het verwijderen van de lak resoneert hij beter, dus betere toon (1 van de redenen waarom SRV's wah zo goed klonk)
2. ik vind het er cool uitzien

afgaand op punt 1 zou je hem kaal kunnen scheuren, dan overspuiten met nitro celluloshit lak (dat heeft toooooon) en nitro cellulose kun je ook beter relicecn met diepvries en fohn en beetje gooien enzo. Maarja, mijn bod is alk at verbterd, voor 50 euro gooi ik hem niet 1 keer, maar 2 keer uit het raam en ik zal proberen of ik goed op een doorleefde klinker kan gooien voor net dat extra beetje vintage.

Javaca
9 oktober 2003, 16:20
En de veiling ging verder

RadiuS
9 oktober 2003, 16:24
1. door het verwijderen van de lak resoneert hij beter, dus betere toon (1 van de redenen waarom SRV's wah zo goed klonk)

o jee, zo breng je sas nog op nieuwe ideeen... :roll:

KYUSS
9 oktober 2003, 16:27
2 dagen buitenlaten staan voor een extra 'koele' klank...

blimb
9 oktober 2003, 16:34
..... zolang je het blijft geloven is het ook echt zo.. misschien voor een extra helder wah geluid alle electronica uit het pedaal slopen en ff een tb switch erin zetten

KYUSS
9 oktober 2003, 16:35
dat is niet erg vintage.. :razz:

Quink
9 oktober 2003, 17:17
2 redenen:

1. door het verwijderen van de lak resoneert hij beter, dus betere toon (1 van de redenen waarom SRV's wah zo goed klonk)
2. ik vind het er cool uitzien

Een goede oplossing schijnt te zijn om de rubberen voetjes te verwijderen en te vervangen door van die spikes die je kunt krijgen voor onder speakers. De resonantie van het pedaal wordt dan minder gedempt dan door de normale voetjes. Let wel op wat de samenstelling van het metaal is, er schijnen wat dubieuze, zachtere soorten in omloop te zijn. Bij een goede Hi-Fi zaak kunnen ze je wel adviseren.

KYUSS
9 oktober 2003, 17:28
ja, zorg je dat je wel USA spikes koopt. In Taiwaneese zijn erg zompig. Probeer ook heel interressant te kijken en met je mond open en dicht gaan is ook heeel belangrijk. Je sound zal vooruit vliegen...

V!N
9 oktober 2003, 17:30
Koop dan gewoon via marktplaats.nl een of ander gaar ding :P

Ben jij me even gek daar ? Die dingen zijn tweedehands en gebruikt, zitten waarschijnlijk onder de krassen en beschadigingen !


:D :???: :wink:

The Thumb
9 oktober 2003, 17:51
Javaca schreef:
Koop dan gewoon via marktplaats.nl een of ander gaar ding


Ben jij me even gek daar ? Die dingen zijn tweedehands en gebruikt, zitten waarschijnlijk onder de krassen en beschadigingen !


Heel goed! Ik wil hem spiksplinternieuw kopen, en dan zelf (laten) relicen, dan weet ik zeker dat het goed gebeurt.

sash
9 oktober 2003, 17:55
Vergeet vooral de strontresten op het rubber op de bovenkant van de wah niet. Dan heeft ie echt aan alles blootgestaan.

maarten
9 oktober 2003, 20:36
HAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAAAAAA http://smile.smilies.nl/1798.gif


gooooooooooodver wat een load of CRAP!

yo thumb, waar heb je dat geniale idee vandaan?

The Thumb
9 oktober 2003, 20:44
ik herhaal:

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Antal
9 oktober 2003, 20:53
1. door het verwijderen van de lak resoneert hij beter, dus betere toon (1 van de redenen waarom SRV's wah zo goed klonk)

We hebben het hier toch over een fuckin' electronisch apparaat???? Toch niet over een klankkast ofzo???? :???:

Dit kan echt gewoon niet serieus zijn..... :-?

Dirk_Hendrik
9 oktober 2003, 21:10
Ik ga even lullig zijn en dit geheel in het "serieuze" trekken.

Ik heb hier een Ibanez Wau Wau waarvan de wikkelingen van de spoel een beetje los zitten. Geef em een schop en je kunt het horen. Daarmee kun je concluderen dat hij podiumvibes ook wel door gaat geven....


En dat doet ie dus ook. Gejank, gepiep, feedback etc. etc. Daar ook dunlop wahs zo'n spoel hebben zullen ze in mindere mate gevoelig voor dit fenomeen zijn. Er zit dus een (hele)kleine kern van waarheid in dit geheel. Een spoel blijft tenslotte een (machanische) stapel windingen op een kern.....

KYUSS
9 oktober 2003, 22:04
Ik loof een beloning uit voor degene op dit forum die het verschil hoort tussen een pedaal met en zonder lak. 7 van de 10 keer goed hebben en ik schenk mijn pedalenbak.

ik hoor t wel 0492-324450

Bates15
9 oktober 2003, 22:06
Ik doe mee, mijn POD erbij, ik zorg samen met bovengenoemde voor de jury....... Wat een onzin zeg....

X-Pensive Wino
9 oktober 2003, 22:26
Ik wil mijn wah wah (laten) relicen. Wie heeft hier ervaring mee of weet een adresje?
het moet echt niet gekker worden :-D :-D

Negative K3 fan
9 oktober 2003, 22:29
7 van de 10 ben je gek? Als tien mensen dat doen wordt de kans wel heel erg groot (te lui v oor de berekening) dat je spul kwijtraakt.

2^10 zoveel mogelijkheden zijn er.

2^7 keer (10 boven 3) (over dit stuk ebn ik niet zeker) zijn de hoeveelheid mogelijkheden dat het goed kan gaan...

KYUSS
9 oktober 2003, 22:54
Ik doe mee, mijn POD erbij, ik zorg samen met bovengenoemde voor de jury....... Wat een onzin zeg....

Nooit meer waar geweest dan nu...

Mithrandir
9 oktober 2003, 22:58
Ik heb mijn Wah ook gerelict The Thumb, klinkt echt SOEPER!!!!

Zullen we een keertje wat afspreken, dan kunnen we je specifieke wensen doorspreken. Er is namelijk echt een heleboel mogelijk. Doe maar ff via PM....

KYUSS
9 oktober 2003, 22:59
:(

Mithrandir
9 oktober 2003, 23:00
Wat is er KYUSS? Wil je ook en gerelicte wah? Kan je krijgen hoor, laat het maar weten via PM. DOEGIE!!!!!!

KYUSS
9 oktober 2003, 23:11
Doet me denken aan dat liedje van die 'broek met van die zakken aan de zijkant'....

'Ik wil ook zo'n wah met van die vlekken aan de zijkant...' :-?

Lucky
10 oktober 2003, 00:16
ik ga mijn gitaar modden zodat er een pijpmondje achterop de kast zit....mijn tone is dan waarschijnlijk naar de haaien....but hey !!!!!
who cares !!!!!!!!!

Bates15
10 oktober 2003, 13:25
Kan mijn POD wah ook gerelict worden hahaha :-D

urezna
10 oktober 2003, 16:46
hebben we nu echt geen serieuze onderwerpen meer???? dat we dit soort rare ideen opbrengen..... ach jee.......
:cry:

dan ga ik me gitaarsnoer relicen hoor... pffffffffffffffff................

of mn snaren......

:roll:

Javaca
10 oktober 2003, 21:08
Ik ga mijn Plectrum Relicen. 8-)
Heb je suggesties kijk op het diversen forum.

Bigfoot414
10 oktober 2003, 22:01
1. door het verwijderen van de lak resoneert hij beter, dus betere toon (1 van de redenen waarom SRV's wah zo goed klonk)



http://gathering.tweakers.net/global/smileys/frusty.gif

Denk je nou echt dat mensen jou gaan complimenteren op je mooie 'gerelicte' wah-geluid? Der spelen echt wel meer factoren mee dan alleen zo'n pedaaltje.

Mithrandir
10 oktober 2003, 22:44
Nou, dat zeg je nu wel. Maar ik heb dus een gerelicte Wah, zoals je reeds hebt kunnen lezen in dit topic, en nou heb ik vorige week opgetreden in "De Kelder" in Amersfoort. Komt er op het einde van het optreden een gozer naar me toe, lang haar, ongeschoren, je kent het wel, vraagt ie aan me hoe ik aan die geweldige toon kom. Vooral bij de wah-stukken klonk het daverend, zei hij. Hij was natuurlijk stom verbaasd dat mijn gerelicte wah zoveel aan de toon ten goede bracht. Nou zeg ik je, als dat niet voldoende bewijs is, dan weet ik het ook niet meer, voor mij wel iig.

urezna
13 oktober 2003, 09:13
dan moet je mij toch eens uitleggen waarop de behuizing van een stukkie electronica van invloed zou zijn op het signaal door die electronica.

BULLSHIT dus.....

hoor jij verschil in je stereo als je de bovenkap van je stereo-versterker een laklaagje geeft, of er juist af haalt??? al haal je die hele kap eraf.....

kan best zijn dat je wah erg goed klinkt, maar dat heeft niets te maken met de mate waarin de behuizing goed in de lak zit.....

- einde van dit relic-sprookje -

Bates15
13 oktober 2003, 09:48
Amen :lol:

benhus
13 oktober 2003, 10:51
Volgens mij hebben sommige mensen teveel aan de lak gesnoven :-D

Mithrandir
13 oktober 2003, 14:39
Weet je wat, ik neem vanavond wel ff 2 clipjes op. 1 van mij gerelicte cry-baby en een van de normale cry-baby van de andere gitarist uit mijn band. Stellete ongelovigen.....

wimmeltje
13 oktober 2003, 15:25
Nou, ik geloof toch wel in dit verhaal hoor. Ik heb een oude crybaby die relic is, en die klinkt toch een stuk anders dan mijn mooie RMC :-D

Mithrandir
13 oktober 2003, 19:45
Goed, ik heb 2 klippies geplaatst:

1: http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/cry_baby1.mp3
2: http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/cry_baby2.mp3

nou moeten jullie raden welke de normale is en welke de relic...! succes!!!

Wilson
13 oktober 2003, 20:50
ehmm... je hoort niks? :???:

PeArLjAm
13 oktober 2003, 21:37
De 2e mp3 is duidelijk de gerelicte wah..... Je hoort dat hij meer resoneert, omdat er minder lak op de wah zit en dat er dus voor zorgt dat de toon meer vibreert. :razz: :o

Mithrandir
13 oktober 2003, 21:38
Oeh, heel goed PJ, de 2e is idd de relic cry-baby. Je hoort het heel duidelijk vindt ik en het was dan ook echt wel de 150 euro waard dat relicen.

PeArLjAm
13 oktober 2003, 21:44
Oeh, heel goed PJ, de 2e is idd de relic cry-baby. Je hoort het heel duidelijk vindt ik en het was dan ook echt wel de 150 euro waard dat relicen.

zeker weten, echt een aanrader.. 150 euro is ook zeker niet duur als je echt een goedklinkende wah wilt hebben met TOOOOOOOON

Negative K3 fan
14 oktober 2003, 08:24
wow, ik hoor toch echt wel een flink verschil, je kunt ook wel horen dat het om relic gaat want die 2e is een stuk transparanter en organischer etc.

wimmeltje
14 oktober 2003, 08:37
wow, hij is echt zwaar tegek. Mijn relic crybaby is nog niet zo gaaf. Iemand idee waar ik mijn RMC kan relicen?? 8-)