PDA

View Full Version : schoonmaken amp



shredneck
9 oktober 2003, 12:12
Mensen, waar maak ik het best mijn oude jcm800 van binnen mee schoon?Het chassis,trafo etc. Ik ben nogal zuinig op mijn amps dus ik wil eigenlijk geen agressief middel gebruiken.

Iemand een suggestie?

Bvd.

aadplagiaat
9 oktober 2003, 12:38
Ten eerste gewoon blazen met lucht uit een compressor. Niet eentje voor geluid, dus het hoeft geen true bypass te zijn :razz:
Hiermee krijg je alle stof wel uit je versterker en in je kamer of gezicht (uche uche).

Roest e.d. is lastiger. Als je roestvorming op ijzeren delen hebt kun je die voorzichtig met een staalborstel proberen schoon te maken, maar zorg ervoor dat de losse roestdelen niet in de electronica (buisvoeten en solderingen) terechtkomen. Je kan bijvoorbeeld alles beschermen door het goed in te pakken en af te plakken met plastic en tape.

Heel handig is een Dremel (of zo) mini-boormachine met kleine staalborsteltjes, schuurtolletjes en polijst-tools. Hiermee kom je ook wat makkelijker op moeilijk bereikbare plaatsen (hoekjes van je frame enzo en een stukje onder de print(en).

Heb je hardnekkig (vettig) vuil op je bedrading gebruik dan alcohol om dat schoon te maken. Enne geen bier o.i.d. natuurlijk maar gedenaturaliseerde alcohol van de apotheek (liefst 90%). :-D

Wees voorzichtig met ALLE oplosmiddelen (ook de alcohol) en test eerst een stukje uit of het niet de isolatie aantast van je bedrading. Je weet maar nooit. Ook kan morsen van een aggressief schoonmaakmiddel eventuele verf beschadigen. Bijvoorbeeld op het front van je amp. :evil: Bedenk ook dat roest op zich kan vlekken op metalen en kunststoffen, dus voor je begint: haal je frame UIT je behuizing en leg die behuizing ver genoeg uit de buurt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :cool:

shredneck
9 oktober 2003, 12:46
Bedankt!


Het gaat om stof en vettig vuil, dus je advies kan ik wel wat mee.Mocht er roest onder zitten, dan heb ik (jawel) een Dremelsetje (nog nooit gebruikt, je kent dat wel...) ....maar daar ga pas mee aan den slag als het echt roestig is.

Thanx again. :)