PDA

View Full Version : MIDI kabels kopen voor GT3 of niet?



Stayin'
9 oktober 2003, 12:08
Hoi,

Ik lees op Ravivo.nl dat een simpel Midistekker met twee kabels op mijn Game port voldoende is om het spul leuk op mijn GT3 aan te sluiten aan mijn PC.
De GT-manager site zegt (om economische redenen?) dat dit juist niet genoeg is en je een kast van 80 Euro nodig hebt.
Wie heeft gelijk?

En daarnaast, zijn er mensen die vinden dat het aansluiten van zoiets veel toegevoegde waarde heeft? Het real time aansturen van parameters via mijn pc (met grafische interface) lijkt me wel wat. Maar verwacht ik er dan niet teveel van?

Steven

-robbert-
9 oktober 2003, 12:50
hey, Ik heb een v-amp2,

Ik heb het gewoon via mn gameport gedaan, zo'n kastje is nergnes voor nodig hoor!

Ik kan via mn computer Presets downloaden en via een progje zie ik mn v-amp dan op het scherm, en het is heel eenvoudig om ze erin te zetten. Ook kun je de parameters veranderen via je scherm, en dan zie je de ledjes gewoon verschuiven (is best cool :)) Je kunt er opzich niet enorm veel mee doen, maar het is wel gewoon leuk om presets van internet te halen

InternEd
9 oktober 2003, 15:36
Hoi,

Ik lees op Ravivo.nl dat een simpel Midistekker met twee kabels op mijn Game port voldoende is om het spul leuk op mijn GT3 aan te sluiten aan mijn PC.
De GT-manager site zegt (om economische redenen?) dat dit juist niet genoeg is en je een kast van 80 Euro nodig hebt.
Wie heeft gelijk?


Ravivo. Als je geluidskaart midi ondersteunt, ben je met zo'n verloopkabel klaar. Ik doe 't zelfde met m'n GT6.
Let er overigens op dat de kabel waar 'midi out' op staat in de 'midi-in' van de GT3 moet, en andersom.
Dit levert nogal eens 'beginnersfouten' op :D

Groeten, Ed.

-robbert-
9 oktober 2003, 21:24
Hoi,

Ik lees op Ravivo.nl dat een simpel Midistekker met twee kabels op mijn Game port voldoende is om het spul leuk op mijn GT3 aan te sluiten aan mijn PC.
De GT-manager site zegt (om economische redenen?) dat dit juist niet genoeg is en je een kast van 80 Euro nodig hebt.
Wie heeft gelijk?


Ravivo. Als je geluidskaart midi ondersteunt, ben je met zo'n verloopkabel klaar. Ik doe 't zelfde met m'n GT6.
Let er overigens op dat de kabel waar 'midi out' op staat in de 'midi-in' van de GT3 moet, en andersom.
Dit levert nogal eens 'beginnersfouten' op :D

Groeten, Ed.


Er zijn ook midi-kabels met aan de ene kant een seriele stekker (die je in je gameport flikkert) en aan de andere kant gewoon MIDI, je geluidskaart hoeft dus niet perse midi te ondersteunen (als je al een iets oudere pc hebt)

Ic3gl0vE
10 oktober 2003, 20:34
als je geluidskaart geen midi ondersteunt, werkt zo'n kabel niet hoor! je kunt 'm dan wel aansluiten, maar het gaat echt niet werken als je geen midi drivers hebt. Maar goed, voor patches uitwisselen met bijvoorbeeld een Boss GT heb je aan een oude soundblaster 64 al voldoende joh. Zo'n midi-usb interface kastje (dat ding van 80 euro) is handig als de midi timing van je geluidskaart niet helemaal klopt of als dat ding gewoon zit te kutten. Maar de timing is alleen belangrijk wanneer je via midi iets wilt opnemen en dat doe je niet met de GT

Bates15
11 oktober 2003, 08:58
Ik heb voor 5,-- een kabel gekocht en die werkt perfect op de pod via de gameport....

alhambra
11 oktober 2003, 15:13
Hoi,

Ik lees op Ravivo.nl dat een simpel Midistekker met twee kabels op mijn Game port voldoende is om het spul leuk op mijn GT3 aan te sluiten aan mijn PC.
De GT-manager site zegt (om economische redenen?) dat dit juist niet genoeg is en je een kast van 80 Euro nodig hebt.
Wie heeft gelijk?


Ravivo. Als je geluidskaart midi ondersteunt, ben je met zo'n verloopkabel klaar. Ik doe 't zelfde met m'n GT6.
Let er overigens op dat de kabel waar 'midi out' op staat in de 'midi-in' van de GT3 moet, en andersom.
Dit levert nogal eens 'beginnersfouten' op :D

Groeten, Ed.


Er zijn ook midi-kabels met aan de ene kant een seriele stekker (die je in je gameport flikkert) en aan de andere kant gewoon MIDI, je geluidskaart hoeft dus niet perse midi te ondersteunen (als je al een iets oudere pc hebt)

Mijn god ik wil zo graag reageren he, maar ik doe het niet.


Hmmm toch wel, DAN ONDERSTEUND TIE DUS JUIST MIDI, anders was het namelijk gewoon alleen maar een gameport.