PDA

View Full Version : Harley benton gitaartjes



jules
9 oktober 2003, 11:13
Harley benton. Tja ziet er leuk uit maar is het ook wat ? er staat dar er een official floyd rose licensed brug op zit, zou dit zo zijn ? zijn er hier mensen die er een hebben geprobeerd. Mij lijkt het namelijk leuk om zo iets te kopen dan te voorzien van een paar goeie elementen. Wat denken jullie hiervan of zeggen jullie dan koop een ibanez rg270je en pas die een beetje aan met bv een tremsetter en een nieuw elementje.

michielv
9 oktober 2003, 12:09
Kweenie, floy rose licensed zegt natuurlijk nix over de kwaliteit maar alleen dat ze wat geld betalen voor het ontwerp van de tremolo.

Zelf zou ik zeggen: kijk eens rond naar een 2e hands gitaar, er zijn zat oude Charvel/Fernandes/Fender Japan enz. gitaren te vinden voor een schappelijke prijs waar je een prima instrument aan hebt.

jules
9 oktober 2003, 12:16
ja maar vind je die ook voor die prijs want andere elementen komen er toch in

jorrit
9 oktober 2003, 13:14
goedkope gitaren moet je nooit met floyd kopen tenzij je hm van te voren extreem getest hebt op ontstemmen enzo. goedkope floyds zijn veel kwetsbaarder etc. en ze ontstemmen bij de minste of geringste "zwengel" heb je perse een floyd nodig? anders zou ik iets kopen zonder goedkope floyd. ik weet niet of het de moeite waard is om er een tremsetter achter te zetten omdat de kwaliteit van de floyd ook aanzienlijk minder is op zo'n goedkope gitaar.....ibanez rg270....precies hetzelfde of blokken of niet doen......

jules
9 oktober 2003, 13:42
ja een black box dan of zo iets dat is het geld ook niet. maar ik wil gewonn nu eens iets met een floyd tremolootje maar ja om echt veel geld in een keer te spenderen heb ik niet daarom wou ik er een soort projectje van maken. maar wat is er dan zo anders aan een slechte en een goede floyd brug ik vind ze er allemaal een beetje hetzelfde uitzien waar moet ik naar kijken ?.

Izegrim
9 oktober 2003, 14:34
Als je van plan bent om er toch een black box / back box op te zetten denk ik dat de kwaliteit van de Floyd geen bal uitmaakt. Je zal denk ik hooguit de weerstand van de veren moeten vergroten naar hoe erg dat ding ontstemt. Fred gebruikt die dingen en ik zit er nog op te wachten, maar als het ding werkt zoals ik denk dat het werkt... snap ik niet waarom iedereen zo huiverig is voor een slechte FR kopie. Geef je honderden euro's extra uit voor een OFR of Edge etc. of doe je het voor minder met een of ander stabilisator devies en neem je die extra weerstand voor lief... Ik zou het wel weten (hoewel ikzelf geen ontstemmingsproblemen heb, maar om anderen redenen zo'n ding heb besteld). Als het klopt dat zo'n ding ontstemmingsproblemen verhelpt, zou dat dan niet in de FAQ moeten staan?

jorrit
12 oktober 2003, 11:56
maar wat is er dan zo anders aan een slechte en een goede floyd brug ik vind ze er allemaal een beetje hetzelfde uitzien waar moet ik naar kijken ?.

met kijken kom je meestal neit ver....maar als je een gitaar van 200 euro koopt dan is je trem gewoon slecht...(een nieuwe gtaar voor 200e) maar twijfel je aan de kwaliteit, misbruik hem gewoon ff ... een paar divebombes lekker ver omhoog trekken etc. als ie dan nog in stemming is dan is het eeen goede floyd! :-D

skabouter
12 oktober 2003, 12:55
mocht de floyd slecht zijn, hoeft dat geen reden om de gitaar niet te kopen te zijn. je kan hem altijd nog blokken

SiNiSTRaL
12 oktober 2003, 13:13
idd, ik vond al die gitaren er wel leuk uitzien....ook enkele leuke les pauls (wel met basswood body en bolt on neck) en V's en SG's en een rhoads..en een soort mislukte bc rich (zie foto)

http://www.netzmarkt.de/thomann/prodbilder/158825.jpg

Izegrim
12 oktober 2003, 16:55
Dat is een virgin kopie en helemaal niet zo mislukt eigenlijk... maar ja het is wel heel erg gejat omdat bcrich er een soort monopolie op heeft

SiNiSTRaL
16 oktober 2003, 19:44
Dat is een virgin kopie en helemaal niet zo mislukt eigenlijk... maar ja het is wel heel erg gejat omdat bcrich er een soort monopolie op heeft

een monopolie op lelijke gitaren?
dan zouden ze fender aan moeten klagen wegens copyright schending :D