PDA

View Full Version : Kleine ampies



Moonchild
7 februari 2002, 19:49
Ik zoek dus een nieuwe versterker, zoals sommigen van jullie misschien al hebben gezien. Ik heb hier ook al verschillende threads gelezen over het zelf maken van een versterker, maar gezien alle negatieve replies van mensen, die dit afwijzen tenzij je iemand bent met genoeg electronische know-how, zag ik dit niet echt als een mogelijkheid.

maar ik vraag zon beetje voor de grap net aan me vader van, "hey we zouden zelf ook wel eens een versterker kunnen maken", hangt hij zo'n enorm verhaal op over el84 buizen el34, 6l6, eindtrap dit, trafo dat, wattage zus, buisje zo... ik dacht wat krijgen we nou? blijkt mijn vader (die overigens electrotechniek heeft gestudeerd) vroeger wel eens versterkers gemaakt te hebben. WOW komt dat even mooi uit :grin:

maar nu to the point, wat ik nu dus wil is een klein oefenversterkertje voor op me kamer (ipv 100 watt buizenbak die er straks aankomt :grin:) om mee te oefenen.

nu wil ik vragen of jullie nog wat suggesties hebben voor een oefen-ampje

alle suggesties welkom, alvast bedankt

jaccoos
7 februari 2002, 20:32
voor €100,- mag je mijn fender frontman 15 overnemen

maar je moet ongeveer 15 watt nemen. daar is genoeg keuze in

Moonchild
8 februari 2002, 13:28
op de feedback staat er bij de aanbiedingen de marshall mg215 voor 180 euro, ziet er wel aardig uit...