PDA

View Full Version : Boss GT-3 tips.



belfrink
8 oktober 2003, 22:58
Ik heb sinds dinsdag een Boss GT-3, en ben ik een beetje aan het tweaken gegaan. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit apparaat?

- Goede instellingen
- Versterker instellen en FX-loop
- Patches samenstellen enz.

Alle tips zijn welkom want ik ben er nog niet mee bekent.

Stayin'
9 oktober 2003, 11:44
Ten eerste: Lees de manual over hoe het ding werkt, als je dat niet weet heeft het posten van tips hier minder zin.

(gedaan?)

Nu ga je naar internet:
www.ravivo.nl Deze site biedt allerlei links naar Gt3,Gt5,Gt6 sites (deze zijn aan elkaaar verwant)
Vind je hier niet wat je zoekt: www.google.nl
Op internet vind je de leuke dingen die (raar maar waar) niet in je manual staan... Opzoeken en lezen dus. De tips en trics over <assign> dingen.

Dingen die ik nu met de mijne heb ontdekt: De distortion uit het diing zelf vind ik niet mooi, ik gebrek de metaldrive preamp op het ding. Een willekeurig bevallende overdrive die je mooi vind zou je in de ext OD loop kunnen gooien. Dat is alleen niet het idee achter een multieffect pedaal. Dat moet tensltte alles in zich hebben

Er staat op internet iets over de Four Cable Method die iets verteld over het gebruik van de preamp van je gitaar versterker. Zou daar eens op.

In de manual staat dat het het meest ideaal is als je de GT3 op de return/main in van je versterker plugt en zo de preamp etc. bijpassed. Dat vinden veel mensen een fabeltje.

Tot slot: Het blijft tweaken met je GT3 maar je komt er met geduld wel uit. Het beestje heeft een hele mooie Sound/Noise ratio en ik ben er best tevreden over.

Als je die graag wilt moet je me mailen en dan krijg je een 100 pagina's telelnde engelse tekst, die heel uitgebreid verteld wat voor moois je hebt gekocht en hoe je er het meeste uithaalt.

Succes :wink: :wink: [/quote]

belfrink
9 oktober 2003, 12:01
Ik heb de manual al helemaal gelezen hoor, het is alleen een beetje veel leeswerk allemaal, want er zitten nogal wat mogelijkheden op. :???:

vdgraaf
9 oktober 2003, 13:03
Ik heb de manual al helemaal gelezen hoor, het is alleen een beetje veel leeswerk allemaal, want er zitten nogal wat mogelijkheden op. :???:

Er is ook een zeer goede Yahoo Group met een schat aan info:

http://groups.yahoo.com/group/GT-3

Daar kun je ook een alternatieve manual downloaden die je wel vertelt wat je weten wilt, in tegenstelling tot die van Boss.

Succes!

belfrink
9 oktober 2003, 13:37
Inderdaad, de manual heb ik inmiddels en die is toch wel stukken uitgebreider dan de handleiding die er standaard bij zit. :-D

belfrink
11 oktober 2003, 13:23
Hoe kan ik eigenlijk het beste een crybaby aansluiten, via de EXT OD/DS poort?

vdgraaf
17 oktober 2003, 22:17
Hoe kan ik eigenlijk het beste een crybaby aansluiten, via de EXT OD/DS poort?

Ik heb sinds een tijdje een heel zooitje om mijn GT-3 heen staan. De volgorde is als volgt:

Boss OC-3 -> GT-3 -> GT-3 Send uit naar Vox Wah in -> Jim Dunlop Unibe -> Boss BD-2 -> Boss MT-2 -> EHx Bigg Muff Pi -> GT-3 return -> GT-3 out -> Boss DD-5 -> Amp.

Je moet even de opletten bij het plaatsen van de loop van de GT-3. Ik heb mijn Wah dus voor mijn distortions en overdrive staan. Dat geeft een lekker geluidje als je ze combineert vind ik tenminste.

Nou goed, probeer het eens een beetje, dan kom je er vanzelf achter wat voor jou het beste werkt!

grtn, en succes, JA

belfrink
17 oktober 2003, 22:36
Hoe kan ik eigenlijk het beste een crybaby aansluiten, via de EXT OD/DS poort?

Ik heb sinds een tijdje een heel zooitje om mijn GT-3 heen staan. De volgorde is als volgt:

Boss OC-3 -> GT-3 -> GT-3 Send uit naar Vox Wah in -> Jim Dunlop Unibe -> Boss BD-2 -> Boss MT-2 -> EHx Bigg Muff Pi -> GT-3 return -> GT-3 out -> Boss DD-5 -> Amp.

Je moet even de opletten bij het plaatsen van de loop van de GT-3. Ik heb mijn Wah dus voor mijn distortions en overdrive staan. Dat geeft een lekker geluidje als je ze combineert vind ik tenminste.

Nou goed, probeer het eens een beetje, dan kom je er vanzelf achter wat voor jou het beste werkt!

grtn, en succes, JA

Mmm, ik denk dat ik effe nieuwe kabels ga kopen. :-D

alhambra
17 oktober 2003, 22:41
Hoe kan ik eigenlijk het beste een crybaby aansluiten, via de EXT OD/DS poort?

Ik heb sinds een tijdje een heel zooitje om mijn GT-3 heen staan. De volgorde is als volgt:

Boss OC-3 -> GT-3 -> GT-3 Send uit naar Vox Wah in -> Jim Dunlop Unibe -> Boss BD-2 -> Boss MT-2 -> EHx Bigg Muff Pi -> GT-3 return -> GT-3 out -> Boss DD-5 -> Amp.

Je moet even de opletten bij het plaatsen van de loop van de GT-3. Ik heb mijn Wah dus voor mijn distortions en overdrive staan. Dat geeft een lekker geluidje als je ze combineert vind ik tenminste.

Nou goed, probeer het eens een beetje, dan kom je er vanzelf achter wat voor jou het beste werkt!

grtn, en succes, JA

Wat moet je in godsnaam met een gt3 als je al die andere troep er ook nog is omheen heb staan. Trouwens jij verliest meer TOOOOOOOOOOONNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN door je bekabeling dan door je gt3 :-D :-D :-D :-D :-D

Speeddemon
18 oktober 2003, 00:05
http://go.to/bossgt3

Daar staan verschillende bruikbare patches! Daar heb ik ZELF ook nog een paar patches voor gemaakt (ik ben die Remco met die moeilijke achternaam)

Ik vind het concept van de GT-serie uitermate goed (en misschien dat van de grotere Digitech RP-serie nog wel beter), maar de AD/DA conversie blijft ondermaats!
Trouwens, Belfrink, beetje vreemd dat jij in die andere thread iemand een GT-3 aanraadt, terwijl je er zelf nog geen had. :-?

4 kabel methode is als volgt:
Gitaar--->input GT-3 || od-loop send van GT-3--->input guitar amp || fx-send guitar amp ---> od-loop return van GT-3 || output van GT-3 ---> fx-return van guitar amp.

Op deze manier is je (buizen)versterker eigenlijk je distortionpedaal van de GT-3, en de eindtrap van je versterker dient dan als totaal eindtrap van je GT-3.

(werkt dus alleen maar als je versterker een fx-loop heeft)

skabouter
18 oktober 2003, 01:51
moet het niet gewoon zo zijn: Gitaar ---> wah ----> FX input ?

belfrink
18 oktober 2003, 15:22
http://go.to/bossgt3

Trouwens, Belfrink, beetje vreemd dat jij in die andere thread iemand een GT-3 aanraadt, terwijl je er zelf nog geen had. :-?



Ach, soms loop ik wat op de zaakjes vooruit. :D
Maar het was zeker een aanrader, vind ik persoonlijk.

Frankiefrank2
18 oktober 2003, 16:45
geen gt6?

vdgraaf
19 oktober 2003, 19:53
Wat moet je in godsnaam met een gt3 als je al die andere troep er ook nog is omheen heb staan. Trouwens jij verliest meer TOOOOOOOOOOONNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN door je bekabeling dan door je gt3 :-D :-D :-D :-D :-D

Goed punt, ben ook langszaam aan het afstappen van het multieffect concept. GT-3 is handig als volume pedal, stemapparaat, en ik gebruik de compressor de Flanger de Chorus de Accoustic simulator en de Autowah. Hij staat eigenlijk constant in "manual mode" en dient dus eigenlijk als een setje pedaaltjes....

Dat met die Tooooonnnn valt overigens erg mee. Mischien ligt het aan mijn gebrekkige gehoor (hmm watt.... :-? ) maar ik hoor eigenlijk geen verschil tussen tussen direct mijn versterker in en via het eerder beschreven circus, zelfs met gebruikmaking van Conrad supercheapo kabeltjessssss 8-)

Speeddemon
19 oktober 2003, 20:11
volgens mij zijn dan JUIST die supercheapo kabeltjes het probleem.

Hoe het ook zij, ik hoorde allerlei bijgeluiden bij mn GT-3, zoals digitale distortion als je hoge bends maakt met een pre-amp sim aan, de chorus heeft lang niet dat karakter van een CE-2, de delays klinken niet echt analoog.
Neemt niet weg dat ie ultra-veelzijdig is, en dat je ELKE parameter aan ofwel het Control ofwel het Expressiepedaal kan toewijzen, in één van de 9 assigns. Zie dat maar eens met analoge bakkies te doen. ;)

Maar het ging mij toch meer om tone dan gebruiksgemak. So... Exit GT-3.

vdgraaf
20 oktober 2003, 10:33
volgens mij zijn dan JUIST die supercheapo kabeltjes het probleem.

Hoe het ook zij, ik hoorde allerlei bijgeluiden bij mn GT-3, zoals digitale distortion als je hoge bends maakt met een pre-amp sim aan, de chorus heeft lang niet dat karakter van een CE-2, de delays klinken niet echt analoog.
Neemt niet weg dat ie ultra-veelzijdig is, en dat je ELKE parameter aan ofwel het Control ofwel het Expressiepedaal kan toewijzen, in één van de 9 assigns. Zie dat maar eens met analoge bakkies te doen. ;)

Maar het ging mij toch meer om tone dan gebruiksgemak. So... Exit GT-3.

Eens, het is allemaal heel digitaal. Vandaar ook mijn randaparaten.

Wat jij bijgeluiden noemt heb ik wel eens horen omschrijven als "Yuk-noise" :-( . Dat schijnt met een nieuwe EPROM te verhelpen te zijn. T's maar dat je het weet.