PDA

View Full Version : Jippieeee, nieuwe AMP ! Roland JC-120



skabouter
8 oktober 2003, 22:10
ik ga maandag mijn nieuw aangeschafte JC-120 ophalen. ik ben VET benieuwd hoe ie het trekt in mijn Setup. lijkt me echt een perfecte amp (vooral voor de clean uiteraard)

ik ga mijn Peavey Renown 400 verkopen (zie advs all over), en daarvoor de jc120 dus in de plaats nemen. lijkt me een veel betere amp (aangezien ie alleen voor clean wordt)

ik wou altijd al een JC120,maar meetsal zijn ze zo`n 550, 600 2e hands. maar deze kan ik kopen voor 300. en nee, ga nou niet allemaal hogerbieden ofzo, ik heb een watervaste deal met die man. komt NIEMAND meer tussen :) (gelukkig)

de prijs is zo laag, omdat de reverb kapot is (who cares). verder is hij helemaal top ! de man zei alleen wel dat ie wat basis ruis heeft, maar dat dat normaal is. niet eens zo hard, en ergerlijk. hij zei ook dat als ik ergens anders een jc120 zou kopen, dat het net zo zou zijn.

heeft er hier iemand een JC120 ? kan iemand iets vertellen over die basisruis ? ik vind het niet zo`n probleem, dat had mijn peavey ook. hoort gewoon bij die oude bakken

verder nog iemand mooie bevindingen over de JC120 ?
ik kan niet wachten tot maandag :)

the sure thing
8 oktober 2003, 23:12
... gefeliciteerd met je aankoop! Ik heb ook een JC-120 gehad: ik had ook aardig wat basisruis. Dat verschilt overigens wel per model. Ik hoop voor je dat je de reverb kan (laten) repareren, want dat maakt voor een deel wel de klank van de JC-120. Let wel op: als de reverb kapot is, wil ook wel eens de chorus problemen geven. Als je de chorus inschakelt, moet je wel DUIDELIJK een verschil in het geluid horen, anders is deze ook (deels) defect. Veel plezier ermee!

skabouter
8 oktober 2003, 23:46
hoi, ik had er nog naar gevraagt, maar de chorus was gewoon goed. en ja, het lijkt me dat als je die inschakeld dat je wel een duidelijk verschil hoort :) damn, wat een supersound geeft dat ding toch...........

ok, goed te horen (al is het niet leuk) dat jij ook basisruis ervaarde. dat zal dus wel echt normaal zijn........
ik weet alleen nog niet of ik de reverb ga maken. zo erg mis ik dat niet, anders heb ik nog mijn GT-6, met een paar hele mooie reverbs.

trouwens, weet jij te vertellen hoeveel watt de jc-120 is ? en heeft hij nog speaker uitgangen ?

Bins
9 oktober 2003, 01:01
ik gok dat ie 120 watt is dude.. Ik denk 2x60.
Had je voor hetzelfde geld mijn amp kunnen kopen, met wel werkende reverb, en nog 10 watt meer ;)

skabouter
9 oktober 2003, 19:00
sorry, maar ik heb het gewoon niet zo op fender...........bovendien is die niet stereo, en heeft ie geen chorus, toch ?

trouwens, 120 watt kan wel ja, dacht ik ook al 2x60 (stereo)
maar die 120 kan ook staat voor de speakers (2x12")

Negative K3 fan
9 oktober 2003, 19:09
skatbouer> lekker ouwehoern onie1N AHAHAHA

Nicci
9 oktober 2003, 20:14
ah. de JC120 is een fantastische versterker. ik heb er ook 1. nog wel. maandag komt iemand hem ophalen.

Bins
9 oktober 2003, 20:48
sorry, maar ik heb het gewoon niet zo op fender...........bovendien is die niet stereo, en heeft ie geen chorus, toch ?

trouwens, 120 watt kan wel ja, dacht ik ook al 2x60 (stereo)
maar die 120 kan ook staat voor de speakers (2x12")

Twas ook maar een grapje beste keerl. :P
(hij is trouwens wel stereo en heeft ook een mooie chorus :) )

Ontopic:
Die jc 120 lijkt me wel de perfecte amp om je gt-6 aan te hangen. mischien kan je een leuke set-up bouwen met de jc voor clean en je marshall voor dirt, en het dan zo regelen dat je de gt-6 over bijde amps kan gebruiken. Dus clean+ gt-6 en dirt ook + gt-6, dat lijkt me wel meesterlijk.

the sure thing
9 oktober 2003, 21:56
... De JC-120 heeft een speaker uitgang, een "main in" en meer weet ik even niet. Volgens mij is er ook een footswitch op aan te sluiten omdat ' ie ook een overdrive-optie heeft. Die klinkt alleen verschrikkelijk! Hij is inderdaad 2x60 Watt. Voor de freaks: de oude met een tuimel-schakelaar als aan/uit knop (eigenlijk een aan/uit/aan-knop) klinken beter dan de nieuwe versies met een drukknop.

Bates15
9 oktober 2003, 22:03
ah. de JC120 is een fantastische versterker. ik heb er ook 1. nog wel. maandag komt iemand hem ophalen.

LOL....

Nicci
9 oktober 2003, 22:09
... De JC-120 heeft een speaker uitgang, een "main in" en meer weet ik even niet. Volgens mij is er ook een footswitch op aan te sluiten omdat ' ie ook een overdrive-optie heeft. Die klinkt alleen verschrikkelijk! Hij is inderdaad 2x60 Watt. Voor de freaks: de oude met een tuimel-schakelaar als aan/uit knop (eigenlijk een aan/uit/aan-knop) klinken beter dan de nieuwe versies met een drukknop.

het maakt verschil: de nieuwe JC120 modellen hebben een send en return. de oude niet.
alles is footswitchable. chorus, dist, reverb (die het hier dus niet doet).
die overdrive klinkt overigens niet verschrikkelijk. je moet hem meer zien als een clean boost. eigenlijk best wel handig.

skabouter
10 oktober 2003, 14:33
hahaha, dit is wel lol :D kwist niet dat jij het was, Nicci :)

En bins, dat is inderdaad hoe ik het ga doen ! marshall (met engl preamp voor dirt, en JC120 voor clean) perfecte setup dan :D

Nicci ? Die speaker uitgang ? kan je daar een marshall 1960 van 16 ohm aanhangen ? en is jouwe nou de oude (met tuimelschakelaar, zonder FXloop)

Nicci
10 oktober 2003, 15:07
het is de oude. tuimelding en geen FXloop. je kan er twee extensions aanhangen van elk 8 ohm.

skabouter
10 oktober 2003, 15:15
ah, ok, das wel relaxt. wist je trouwens toen ik mailde dat ik skabouter was ?

Nicci
10 oktober 2003, 15:17
Nee, geen idee. Er begon een lampje te branden toen ik je topic zag. Dat moet 'mijn' JC zijn dacht ik . . .

skabouter
10 oktober 2003, 18:23
grappig :)

nou, kheb wel zin in maandag. kijk erg uit naar die versterker !
weetje trouwens wat er kapot is aan de reverb ?
en is hij analoog ? zo ja, is de veer kapot ? of zit er gewoon een draadje los ofzo ?

Nicci
10 oktober 2003, 18:30
ik weet niet wat er kapot is. het is een veer.
ik heb de indruk dat de knop voor de reverb kapot is. of een stuk electronica daarachter.

skabouter
14 oktober 2003, 01:42
Hoera, ik heb hem !!! thnx nicci !

ik heb hem gespeeld met 1 woord: WAUW !!! dit is echt de shit !

The holy grail for SKA !!!

prachtige chorus, hele diepe, warme tone. en sschitterd harde vette clean, voor alles vernietigende ska beats :D

dit vind ik mooi :) heeeel mooi

Negative K3 fan
14 oktober 2003, 08:17
HELEMAAL LUJP ARJEN!

Nicci
15 oktober 2003, 10:59
en dat allemaal voor €300 . . . . . het is geen geld.
8-)

skabouter
15 oktober 2003, 12:07
ben ik het wel mee eens, ja ! ik zie ze normaal alleen voor 550, en 600 (ebay buiten beschouwing gelaten) maar dat had ik er (nu nog) niet voor over.
maar 300 is geweldig ! en eht is nog DE echte oude ook. en tja, die reveb. die mis ik echt niet !

nicci, weet jij het jaartal nog ?

Nicci
15 oktober 2003, 13:14
ik weet niet hoe oud hij is, maar wel vrij oud. een jaar of 20 zal hij wel zijn.

skabouter
15 oktober 2003, 14:18
ja, dat zal wel. ik dacht zelf nog ouder, eignelijk. toch eens ff beter kijken, misschein staat het erop

en weet trouwens iemand waarom dat ding een 3 standen on/off/on switch heeft ? ik hoor geen verschil tussen ON en ON.........vaag

Nicci
15 oktober 2003, 14:25
dat is gewoon het soort schakelaar. daar moet je niets achter zoeken . . .
aan = aan.

skabouter
15 oktober 2003, 15:27
ok, ik zal het proberen :D