PDA

View Full Version : effecten inbouwen in mn gitaar....



amon
8 oktober 2003, 20:33
ik ga proberen om wat effectenpedaaltjes uit elkaar te halen en in mn gitaar zetten. dit wil ik met 2 of 3 effecten doen en die dan alledrie op een schakelaar zetten (en die schakelaar ook op mn gitaar), met 4 switches. waardoor ik dus tussen die effecten en clean kan kiezen en verder mn gitaar mooi afdekken etc, waardoor niets bij de electronica van de ex-effectenpedaaltjes kan komen.
maar voordat ik begin (in een oude nepstratbody van 10 euro) met expirimenteren wil ik ff weten wat jullie erover denken. is het sowieso wel haalbaar of heb ik gewoon een te grote fantasie :razz:

Negative K3 fan
8 oktober 2003, 20:35
is zeker haalbaar als de printplaten niet te groot zijn en je body ruimte (vooral diepte) genoeg heeft voor effecten+battery.

The Mule
8 oktober 2003, 20:44
Ik heb geen flauw idee of het haalbaar is, maar het wel een ZEER COOL 8-) idee. Dus als je er echt mee aan de gang gaat, hou ons op de hoogte!

jaywalker
8 oktober 2003, 21:41
Idd gaaf idee

Zou je ook een all tubed buizen top in je gitaar kunnen proppen :-D :-D :-D :-D

amon
8 oktober 2003, 21:47
Idd gaaf idee

Zou je ook een all tubed buizen top in je gitaar kunnen proppen :-D :-D :-D :-D


ja, zelf zat ik meer te denken aan een boss gt-6 aan de achterkant en voorop een 12" celestion speaker.... :D

amon
8 oktober 2003, 21:50
maareh, nog wat ideen over wat ik erin zal stoppen? zelf zat ik te denken aan een distortion en een chorus of delay. maar ik weet nog niet helemaal hoe ik een delay (of chorus) ga fixen, want dan moet ik combinaties maken met de andere effecten ed en dan heb ik een knop met veel standen nodig..... en wordt het misschien onoverzichtelijk met al die opties...

jaywalker
8 oktober 2003, 21:55
compressor... wah pedaaal die je tremelo vergelijkend kan bedienen :-D

-robbert-
8 oktober 2003, 21:58
wat een raar idee

maar wel leuk :)

Sellars
9 oktober 2003, 08:14
8-) Danelectro heeft het ook, van dei effecten aan boord, lijkt me wel handig, behalve wanneer je hele bovenkant van je gitaar een slagveld aan knopjes wordt

Bates15
9 oktober 2003, 09:04
Ik geloof dat Yamaha dat vroeger ook had, chorus enz... Gaaf idee

Negative K3 fan
9 oktober 2003, 09:16
zijn zoveel gitaren met ingebouwde effect, zoals bv de gitaren van mathew belammy, hij heeft er een Zvex fuzzfactory, MXR phase 90 en vast ngo wel meer in zitten.

Carpe Diem
9 oktober 2003, 10:11
wat een raar idee

maar wel leuk :)

raar he? die gast van Muse speelt daar ook al heel lang op. dus origineel is het niet echt

urezna
9 oktober 2003, 10:29
lijkt me niet handig als je meerdere gitaren hebt.....
of als je bij een optreden opeens met een defect zit an je gitaar en je er eentje moet lenen. ben je gelijk je effect ook kwijt....

Wouter J
9 oktober 2003, 11:40
Tom Morello (Rage against the machine, Audioslave) heeft een custom ibanez met ingebouwde effecten. Het was een kopie van een jaren zestiger Vox gitaar met Fuzz, wah en echo.

Tom is te zien met deze custom ibanez (wat een half rode, half zwarte 335 is) in de clip van "Guerilla Radio"

http://noshelter.s5.com/pictures/tom03.jpg

http://www.geocities.com/jd7stringer/tom14rv.jpg

roppie
9 oktober 2003, 17:38
pitch shifter lijkt me wel vet :)

amon
9 oktober 2003, 18:59
ik ga in het weekend denk ik eens even naar een muziekwinkel om even wat effecten uit te proberen en dan die 2dehands zien te kopen.

om de wirwar van knopjes tegen te gaan wilde ik gewoon het effect instellen, dan in de gitaar zetten, afdekken (met zo'n plaatje wat ook achterop een strat zit om de tremelo veren af te dekken; dit is volgens mij precies groot genoeg) en dan die effecten verbinden op de voorkant met een 3 (of meer) standen schakelaar.

RaNk
9 oktober 2003, 19:21
Leuk idee.

Misschien een idee om een wah printje erin te zetten zodat je die kunt bedienen met de bovenste tone-potmeter, lijkt me wel appart. Wah-en zonder pedaal, en je kunt er op die manier ook nog leuke tones mee maken. Dit zal al wel gedaan zijn maar toch...

Excuseer me, Jaywalker kwam al met zo'n idee. Ach ja... ;)

TuuP
10 oktober 2003, 13:52
Ik heb een distortion ingebouwd in mijn gitaar. Dat was een printplaatje van ongeveer een inch bij een inch. Hou er rekening mee dat je ook nog een 9V batterij erbij moet zetten. Bij mij paste dit alles ( plus nog een push-pull potmeter) maar net. Ik weet niet hoeveel ruimte jij nog over hebt maar ik vrees dat een paar effecten inbouwen wat ambitieus is als je niet in je gitaar wilt gaan frezen.

Desalniettemin heb ik veel plezeir van het effect en het kost net niks.

amon
10 oktober 2003, 15:35
@ tuup:
het idee was toch wel om in de acvhterkant te frezen en weer mooi afdekken. ik heb daarstraks gemeten en er passen 2 effecten achterin, ook met 2 batterijen idd.
waar heb je trouwens zo'n klein effect vandaan? ik zat zelf namelijk te denken aan gewoon een pedaaltje en daar alles uitslopen en in mn gitaar zetten, maja, die inhoud is toch wel wat meer dan een kubieke inch...

TuuP
10 oktober 2003, 15:55
www.generalguitargadgets.com

amon
10 oktober 2003, 19:25
www.generalguitargadgets.com

hmmm, tja, beetje duur voor mij... maar hoe lang duurt het voordat je het thuis krijgt (de bestelling dus)?

TuuP
11 oktober 2003, 14:04
Ik heb daar niks besteld, alleen een schema ervanafgehaald. Aan onderdelen die ik bij de lokale elektronicaboer kocht was ik ongeveer 7 euro kwijt.

amon
11 oktober 2003, 17:28
ohja, dat deel had ik nog niet gezien. bedankt iig. ik zal het allemaal nog eens op mn gemakje doorlezen en eens kijken of het me lukt... als het niet lukt, tja dan heeft het toch maar 7 euro gekost...