PDA

View Full Version : El cheapo batterijen



sash
8 oktober 2003, 18:29
Wil toch weer gaan overstappen op de batterijen. De sag die dat oplevert is toch best lekker :)

MAAR... waar haal ik die cheapass batterijen, zoals bv. die Golden Powers van tonetoyz.de? 10 stuks voor 10 Euro ofzo.

BLOK182
8 oktober 2003, 18:32
Aldi, geen idee wat het kost, maar onze bassist haalt daar altijd een paar kilo 9v blokjes.

Ic3gl0vE
8 oktober 2003, 20:10
2 9volt blokken kosten 2,19 bij de Aldi. 1,08 per stuk dus, is goedkoop!

sash
8 oktober 2003, 20:20
Okay we zitten al op de 1.08 Euro. Iemand nog goedkoper? :D

Bins
8 oktober 2003, 20:40
Dommerd...

Je ziet toch dat dat ene konijntje wel tien van die ander lozer-konijntjes deruitloopt...

DURACELL!! :x :x

;)

Diedo
8 oktober 2003, 20:53
oplaadbaar?! gaat minder lang mee, maar volgens mij haal je er uiteindelijk meer uit dan uit de gewone... neem wel altijd een reserve...

Wilson
8 oktober 2003, 21:01
waarom batterijen? is dat beter voor je TOOON??

jaywalker
8 oktober 2003, 21:08
nou omdat de3 meeste geen gestabiliseerde adapters hebben voor hun fx's...das mijn probleem. Ik dacht laatst goedkoop uit te zijn met 2 euro der stuk....bummer. Maar ik laat mijn zwager binnenkort van een computer voeding een goeie gestabiliseerde adapter maken voor ongeveer 6 pedalen. :-D

hadv
8 oktober 2003, 21:25
jaywalker

van een computer voeding... :???:
wat voor effecten gebruik jij dan dat je zo ****ing veel stroom nodig hebt
het gemiddelde fxje gebruikt nog geen 100 mA
dat maal 9 voltjes = 1 watt
:D
een computervoeding levert tussen de 100 en 300 watt (afhankelijk van de leeftijd) en is bovendien groot en zwaar, en een deel is onbruikbaar omdat het ding meerdere spanningen moet leveren die jij met je fxjes helegaar niet nodig hep

Dirk_Hendrik
8 oktober 2003, 21:34
Computervoeding is schakelende voeding. Dramatisch slecht voor je geluid daar je er een bak ruis bij krijgt. Niet doen, 1 of twee weken geleden nog uitgebreid behandeld hier.

Goedkope batterijen: Check de conrad ramsjpartijencatalogus als ie weer eens uitkomt. Paar jaar geleden 10 gekocht voor eeen gulden of 7.

Adapteroplossing: neem een weerstandje van 50 tot 100 ohm op in je plus-aansluiting. Maakt je voeding "lui"

jaywalker
8 oktober 2003, 21:38
Ik kwam er net ook achter dat het een beetje way overdo is..

HEb namelijk overmorge tentame over die ohm, watt, shit . En met een beetje rekenen is 300 watt idd een beetje te..... Dat valt gewoon niet meer te stabiliseren naar 9v

Dirk_Hendrik
9 oktober 2003, 09:16
Pfft! succes met dat tentamen dan!. Je stabiliseert namelijk de spanning. Niet het vermogen!. Wil je de volledige 300 watt naar 9 volt stabilisteren OK .(houston we've got a....). Die paar pedalen gaan geen 300 watt trekken dus hoef je ook geen 300 watt op 9 volt te stabilisteren.

Los daar van blijft een schakelende voeding een ruis en stoorbak. Om daar vanaf te komen moet je veel vermogen wegstoken om je extra filtering te compenseren. Daarnaast moet je ook nog een "snelle" stabilistaieschakeling hebben. Ga der maar aan staan. Ikzelf neem liever een trafo.

Nocki
9 oktober 2003, 09:33
ja precies.











































ik heb eigenlijk geen flauw idee wat tie zei...

LordRiffenstein
9 oktober 2003, 09:37
Wil toch weer gaan overstappen op de batterijen. De sag die dat oplevert is toch best lekker :)

MAAR... waar haal ik die cheapass batterijen, zoals bv. die Golden Powers van tonetoyz.de? 10 stuks voor 10 Euro ofzo.

Wat gebruik je dan nu?

Waarom geen Pedal Power II, daar kan je de sag op instellen dacht ik.

alhambra
9 oktober 2003, 09:37
Oplaadbare battrijen op termijn het goedkoopste. Zoek anders is op marktplaats of ebay.de je heb speciale laadapparaten voor 9volt die ook kunnen herladen leg trekken en meer. Heb er zelf paar jaar terug 1 gescoord via marktplaats voor 50 gulden incl 6 oplaadbare batterijen.

sash
9 oktober 2003, 09:43
Wil toch weer gaan overstappen op de batterijen. De sag die dat oplevert is toch best lekker :)

MAAR... waar haal ik die cheapass batterijen, zoals bv. die Golden Powers van tonetoyz.de? 10 stuks voor 10 Euro ofzo.

Wat gebruik je dan nu?

Waarom geen Pedal Power II, daar kan je de sag op instellen dacht ik.

Ik gebruik nu gewone adapters.

Zo'n Pedal Power is me een beetje te duur hier en uit de USA issie 110V, dus ook dat is geen optie.

@alhambra: hmm ja volgens mij heb je gelijk. Ik ga vanmiddag eerst ff 8 batterijen bij de aldi halen, ff kijken hoe die zijn. Als het bagger is ga ik over op de oplaadbare batterijen.

LordRiffenstein
9 oktober 2003, 09:48
Zo'n Pedal Power is me een beetje te duur hier en uit de USA issie 110V, dus ook dat is geen optie.

Ik zou toch eens uitrekenen wat batterijen je gaan kosten en vergelijken. Je kan misschien veel batterijen kopen voor een PPII maar je weet niet hoe lang de goedkope batterijen blijven werken en die sag kan je bij de PPII instellen en is altijd hetzelfde terwijl je batterij langszaam leegloopt dus die sag is altijd anders en voor een mierenneuker als jij .... :-D

sash
9 oktober 2003, 11:34
Haal dit net van de Voodoo Lab site:

Outputs: Eight 5.5x2.1mm barrel connectors, center negative


Heb er dus alsnog niets aan omdat ik 2 pedalen heb die center positive zijn.

LordRiffenstein
9 oktober 2003, 12:01
Haal dit net van de Voodoo Lab site:

Outputs: Eight 5.5x2.1mm barrel connectors, center negative

Heb er dus alsnog niets aan omdat ik 2 pedalen heb die center positive zijn.

Maar je kan wel aangepaste kabeltjes krijgen voor je center positive pedalen. Zag ook net dat die instelbare sag slechts op 2 van de 8 aansluitingen werkt.

sash
9 oktober 2003, 13:44
Hmm ja dan is het alsnog niet echt interesant...

Kga het eerst proberen met gewone batterijen en als die lang genoeg goed blijven dan doe ik het daarmee, zoniet stap ik over op de oplaadbare batterijen.

The Thumb
9 oktober 2003, 14:55
Kga het eerst proberen met gewone batterijen en als die lang genoeg goed blijven dan doe ik het daarmee, zoniet stap ik over op de oplaadbare batterijen.

Ik heb een pedaaltje of 5 en alles geprobeerd: batterijen, adapters, toen maar oplaadbare batterijen vanwege al die snoeren, maar werd daar helemaal gek van (welke was nou leeg, welke vol, welke halfvol, vergeten op te laden dag voor optreden, etc...) Enkele maanden geleden pedal power 2 gekocht. Errug duur, maar wel erg goed. De aankoop doet eventjes pijn maar dan ben je wel in 1 klap van je voedingszorgen af.

Extra snoertjes nodig: gewoon even mailen naar voodoolab, sturen ze gratis voor je op

Javaca
9 oktober 2003, 16:15
Hé Jaywalker hoe is het met je tentamen afgelopen?

jaywalker
13 oktober 2003, 23:58
Ging wel redelijk...
Zoals gewoonlijk kom ik er meestal met een 6je van af :-D


De groeten

Javaca
14 oktober 2003, 13:35
O mijn setweek is minder goed gegaan

SteavisSmokin
14 oktober 2003, 16:15
ik gebruik zelf ook batterijen. Mijn ervaring is dat die 9v. snoertjes niet gebouwd zijn op podium gebruik en binnen no-time kapot zijn. Daarnaast lopen d'r al genoeg snoeren op het podium, kan d'r niet nog meer van die prut bij gebruiken. Batterijen gaan verder nog best lang mee...maar ik gebruik dan wel duracell natuurlijk...haha :-D Sas, als je zo'n oplaadbare batterij eens gebruikt vergelijk eens met een "normale" batterij, zou qua toon ook nog best verschil in kunnen zitten.

jpb
14 oktober 2003, 18:45
Gebruikt hier ook iemand carbon/zinc batterijen voor z'n fuzz??? Zo ja, waar koop je ze??

-robbert-
14 oktober 2003, 22:30
MAAR... waar haal ik die cheapass batterijen?

uhh ik werk bij de karwei





hehehe :-D

Nocki
14 oktober 2003, 22:34
en ik bij de gamma. maar helaas je wou goede batterijen en die verkoop ik niet...

Nocki

jaywalker
16 oktober 2003, 18:10
MAAR... waar haal ik die cheapass batterijen?

uhh ik werk bij de karwei
hehehe :-D

Ja so what.....ik ook
Daar zijn ze duur ...en ik krijg maar 10 procent korting....Aangezien het geen cheapass dingen zijn....

-robbert-
16 oktober 2003, 18:22
naja je snapt dus niet wat ik bedoel

laat maar

jaywalker
16 oktober 2003, 18:29
Bij ons ....karwei

zitten 3 verschillende mensen als gitarist in een bandje :-D

10 x raden waar ik me marshall tsl 100 top vandaan heb 8-)

Negative K3 fan
16 oktober 2003, 19:10
gevonden in een teruggebrachte toilet pot?

Kjiratsiekoedel
16 oktober 2003, 21:07
bij de IKEA hebben ze goede batterijen, het zijn trouwens gewoon VARTA batterijen.

ze doen het best lang

Javaca
16 oktober 2003, 21:42
+1

die zijn goed... en lekker goedkoop. Ik haal er altijd een paar pakjes. Errug goed voor weinig geld

SteavisSmokin
16 oktober 2003, 22:11
wat kosten die dingen bij de IKEA ongeveer?

Frankiefrank2
16 oktober 2003, 22:21
Je moet niet alleen kijken of het handig is, je moet ook om het millieu denken. Elke batterij die je gebruikt is slecht, als je een adapter kan gebruiken doe ik dat altijd, ten 2e spaar je ook veel geld uit op lange termijn.

Frankiefrank2
16 oktober 2003, 22:23
JAJAJA, MAAAAAARrrrrrrr
Als je om het millieu denkt groeien er meer bomen
Groeien er meer algen (80% van de zuurstof op aarde)
Is er meer zuurstof in de lucht,
En dat is weer goed voor je TOON ofzo,
ten 2e zijn wij dan frisser en kunen we beter nadenken
met als gevolg dat de liedjes beter worden,

SteavisSmokin
16 oktober 2003, 23:13
yeah rrrrrrrrrrrrright........neem effe een whiskytje en ga slapen ofzo. :D

taylor
17 oktober 2003, 11:11
waarom niet gewoon een pedalpower II.

als je 2 pedaaltjes heb ofzo dan kan me nog wel voorstellen dat je voor batterijen gaat.

als je er stuk of 5+ heb das een gekloot man telkens openhalen die dingen.

Javaca
17 oktober 2003, 12:08
wat kosten die dingen bij de IKEA ongeveer?

Minder dan niets... Ongeveer 2 eur voor 10 stuks

sash
17 oktober 2003, 13:25
waarom niet gewoon een pedalpower II.

als je 2 pedaaltjes heb ofzo dan kan me nog wel voorstellen dat je voor batterijen gaat.

als je er stuk of 5+ heb das een gekloot man telkens openhalen die dingen.

Die discussie is hier al gevoerd. Pedalpower II kost veel en heeft geen instelbare sag op alle uitgangen. Dus daarom geen pedalpower II.

@ Javaca: zo weinig? COOL :)

Javaca
17 oktober 2003, 20:46
Let op sash, ik zei ongeveer, ik weet het dus niet 100% zeker. Ze waren vroeger f 5,- per 10.

Maar jij werkt toch bij een pompstation? :-D

Druk er daar steeds een paar achterover... :razz:

PeArLjAm
17 oktober 2003, 21:37
Eerst nam ik wel eens 9V's mee van school, gewoon uit het hokje van de concierge... Daar lagen er echt een hele zooi altijd, en nog wel van die goede duracells :roll: :o

sash
17 oktober 2003, 21:54
Let op sash, ik zei ongeveer, ik weet het dus niet 100% zeker. Ze waren vroeger f 5,- per 10.

Maar jij werkt toch bij een pompstation? :-D

Druk er daar steeds een paar achterover... :razz:

Die liggen achter, bij ons bij de kassa. Als er daar wat verdwijnt weten ze dat iemand van ons het meegenomen heeft. Gaat niet werken :)

Javaca
17 oktober 2003, 22:11
:chicken: TOK