PDA

View Full Version : iep??



koen_V
8 oktober 2003, 15:30
http://www.marktplaats.be/markt/muziek/elektrgitaren/15344.htm?oudei=15

thijsov
8 oktober 2003, 15:59
en dat wil je gaan kopen, ik koop liever een tortex dingetje voor o,50,-

Harry
8 oktober 2003, 16:22
deze zijn goed voor je toon


Sash!!! heb je deze al? :razz:

koen_V
8 oktober 2003, 16:46
en dat wil je gaan kopen, ik koop liever een tortex dingetje voor o,50,-
ik was nou net niet van plan die te gaan kopen.

Negative K3 fan
8 oktober 2003, 17:57
SASH TOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOONNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!! !11111

willem1940
8 oktober 2003, 19:36
Spelen met je tanden moet ook heel mooie tonen kunnen opleveren :-D

Ik denk dat dit een prachtige ZWENDEL is.

crowdsurfer
8 oktober 2003, 19:37
is dat niet harstikke illegaal en de grootste onzin die er bestaat???? welke idioot gaat er nou van ivoor van een mammoet die al 40000 jaar oud is of weet ik hoe oud een plectrum maken???? die dingen liggen in een museum :-? , dit is harstikke nep of is van olifant en dus harstikke illegaal

Stitch
8 oktober 2003, 19:43
Die theo is echt de grootste eikel op deze aardkloot...ivoren plectrums wat een mofo

wietse
8 oktober 2003, 19:54
is dat niet harstikke illegaal en de grootste onzin die er bestaat???? welke idioot gaat er nou van ivoor van een mammoet die al 40000 jaar oud is of weet ik hoe oud een plectrum maken???? die dingen liggen in een museum :-? , dit is harstikke nep of is van olifant en dus harstikke illegaal
mammoet ivoor is niet illegaal , en er ligt maar een fractie van in museums ,als je al het mammoetivoor dat er in omloop is daar wilt opslaan kom je echt ernstig ruimte tekort.
en dan liggen er nog tonnen daar in de permafrost begraven ,zoveel zelfs dat de oorspronkelijke bewoners hun huizen bouwden van mammoet botten en tanden.

Anavrin
8 oktober 2003, 20:30
wel vreemd dat van allebei die plectrums "de toon onovertroffen" is. Dan zijn ze dus beiden precies even goed, lijkt mij heel sterk voor een natuurproduct. Sowieso denk ik idd ook dat dit een grote oplichterij is.

crowdsurfer
8 oktober 2003, 20:35
maar dan vind ik het wel raar dat jagers op olifantenivoor jagen als ze ook op deze manier aan ivoor kunnen komen... :???:

wietse
8 oktober 2003, 20:49
maar dan vind ik het wel raar dat jagers op olifantenivoor jagen als ze ook op deze manier aan ivoor kunnen komen... :???:
is moeilijker dan je denkt moet je namelijk in siberie zijn dat is ze wat te koud daar.
en het ligt begraven dus je zoekt je lam en aangezien er nog geen ivoor detectors bestaan.
het andere probleem is dat het begraven ligt in permafrost dus grond die altijd bevroren is en dus bikkelhard is ,enigste manier dat men wat vindt is als in de zomer de bovenste laag wat ontdooit en door regens wordt weggespoeld.
dan kunnen ze het zien , zit er ook nog vaak vlees aan die botten maakt het er ook niet plezieriger op.

crowdsurfer
8 oktober 2003, 20:51
ik snap t :-D , thanks voor je les :)

Negative K3 fan
8 oktober 2003, 20:58
het is helemaal niet illegaal, maar volgens mij klinken deze dingen dus wel goed, waarom zouden topkammen dan ook van dit spul worden gemaakt, ik heb ook mensen gehoord met plectrum van echt schilpadschild en natuursteen. Ze waren er allemaal zeer tevrededn mee. Maar omdat ik zovaak plectrums kwijtraak doe ik toch maar niet mee.

willem1940
8 oktober 2003, 23:07
Zagen en schuren van een goed afgekookte soepkluif lukt heel goed voor kammetjes en bruggen; misschien ook wel voor plectrums (niet te dun) maar dan wellicht toch iets te breekbaar. Dat laatste heb ik nog niet geprobeerd maar ik speel nooit met plectrum en bijna altijd op nylon snaren, toch wel even anders dus.

Ik vermoed dat schedeldelen en sleutelbeenstukken harder zijn dan gewone mergpijpen maar die kun je misschien niet bij iedere slager bemachtigen.

Ik denk trouwens dat plectrums van moderne kunststoffen, zoals fluoroplastic (teflon), polycarbonaat of carbon, waarschijnlijk technisch beter zijn dan welk natuurproduct ook. In ieder geval stukken dier-vriendelijker.

Misschien kun je wel een hype ontketenen met voorouderbotplectrums; vast wel (indien met medisch certificaat, DNA-profiel en zo) een leuk centje waard op de markt en geen vegetariër die ooit zal denken dat je ze zelf vermoord hebt; natuurlijk geen schoonmoeders opgebruiken.

Javaca
8 oktober 2003, 23:11
Dany Marcovich gebruikt ook mammoet ivoor voor de topkammetjes.

Het lijkt mij wel leuk zo'n plectrum maar ik speel toch meestal met thin.