PDA

View Full Version : Leuk ding voor een leuke prijs ;-)



sash
8 oktober 2003, 13:56
Originele TS9 uit '81 of '82 (niet helemaal zeker) gekocht voor 50 Euro.

Ik zeg: leuke prijs :)

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0053.JPG

De sporen van de jaren zitten er al flink op :) Nice road-grime ;)

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0050.JPG

The guts...


http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0048.JPG

De JRC2043 chip.

PeArLjAm
8 oktober 2003, 14:12
Cool sas goeie koop gedaan!! Heeft ie ook TOOOOOOOOON ?? :roll: :lol:

Harry
8 oktober 2003, 14:45
vies oud ding man!!! :-D

sash
8 oktober 2003, 14:48
Past goed bij die neckplate :D

(oh ja, je hebt nog een foto van me tegoed :))

Negative K3 fan
8 oktober 2003, 15:02
nu nog gaan modden naar truebbypass ts808 specs en je bent de bomb!

Dirk_Hendrik
8 oktober 2003, 15:10
Hele leuke prijs :) Doe me daar maar een pallet van :D

LordRiffenstein
8 oktober 2003, 15:10
nu nog gaan modden naar truebbypass ts808 specs en je bent de bomb!

Waarom zou je een perfect pedaaltje gaan verkloten?? :roll:

True bypass is highly overrated!

The Thumb
8 oktober 2003, 15:14
ik zeg zeker leuke prijs voor een ding dat jij regelmatig op dit forum vervloekt vanwege zijn mid hump en bass/treble cut... :wink:

we hebben een G we hebben een A we hebben een S: :-D :-D :-D

Dirk_Hendrik
8 oktober 2003, 15:16
LordR,

Ook ik vind/vond true bypass in de meeste gevallen nogal overrated. Afgelopen weekend heb ik mijn TS-9 true bypass gemaakt, zonder externe schakeldoos én zonder m'n pedaaltje te verkloten. (de hele mod is omkeerbaar).
De combi van meuk uit m'n signaalweg halen (alle schakelfets met bijbehorende pullup weerstanden en oncoppelcondensatoren) maakt de bypass stand schoner maar niet met extreme resultaten (het is geen crybaby!) maar maakt de scheur ook gedetailleerder. Geen filtering meer van je bypasselectronica.

LordRiffenstein
8 oktober 2003, 15:32
Dirk_Hendrik,

ik bedoel ook niet dat er geen verschil is, dat is er wel maar ik stel me er vragen bij dat iedereen maar zeurt over true bypass. Sommige mensen willen een pedaaltje niet omdat het niet TB is.

Hendrix, Page, SRV en nog een hele boel anderen hadden geen TB en het zijn die klanken die iedereen probeerd te benaderen :???:

sash
8 oktober 2003, 15:39
ik zeg zeker leuke prijs voor een ding dat jij regelmatig op dit forum vervloekt vanwege zijn mid hump en bass/treble cut... :wink:

we hebben een G we hebben een A we hebben een S: :-D :-D :-D

Hehehehe :D

Daarom wil ik er ook een aantal mods op laten uitvoeren zodat er wat meer bass bij komt. Voor de mid hump vind ik em uiteindelijk toch wel cool. Lekker oldschool SRV-en.

Wat ik ga doen met de chip weet ik ook nog niet. Heb een Jacques Tubeblower besteld vandaag bij v/d Haar en die komt als het goed is dit weekend binnen en dan alles ff naast elkaar zetten en vergelijken. Denk dat ik ze uiteindelijk ook allebei hou als aanvulling op m'n Red Snapper.

LordRiffenstein
8 oktober 2003, 15:52
Denk dat ik ze uiteindelijk ook allebei hou als aanvulling op m'n Red Snapper.

Oh, wou net vragen wat de prijs is voor de Red Snapper :razz:

The Thumb
8 oktober 2003, 15:54
Voor de mid hump vind ik em uiteindelijk toch wel cool.

dit moet toch even niet veel gekker gaan worden...
SInds jaar en dag maak je ieder overdrive pedaal hier met de grond gelijk omdat ze niet zo transparant zijn als je red snapper, en nu dit... :oops:

sash
8 oktober 2003, 15:59
Tja... net zo veranderlijk als het weer zullen we maar zeggen :)

Carpe Diem
8 oktober 2003, 16:36
mooi kleedje op je tafel :-D

V!N
8 oktober 2003, 20:11
HEBBES !!!

OK SASH !!! :D

Je zou je pedalen verdelen onder de forum-mensen als je dit jaar nog een pedaal zou kopen he !

Ik wil erg graag je Vibe hebben, daar neem ik wel genoegen mee. De rest mag vechten om je andere pedalen maar je Vibe is bij deze voor mij bestemd. :) Er is geen persoon beter geschikt voor jouw Vibe dan Mr. Vibe-O-Rama himself ! :wink:

Ik zal je zo m'n adres even mailen. Kun je alvast het doosje, papieren en bonnen erbij pakken ?

Bedankt kerel,

V!N

Polytheme Pam
8 oktober 2003, 20:16
ik meen mij ook zoiets te herinerren... :D

neem je morgen die red snapper even mee, kan je 'm gelijk achterlaten.....

sash
8 oktober 2003, 20:22
HEBBES !!!

OK SASH !!! :D

Je zou je pedalen verdelen onder de forum-mensen als je dit jaar nog een pedaal zou kopen he !

Ik wil erg graag je Vibe hebben, daar neem ik wel genoegen mee. De rest mag vechten om je andere pedalen maar je Vibe is bij deze voor mij bestemd. :) Er is geen persoon beter geschikt voor jouw Vibe dan Mr. Vibe-O-Rama himself ! :wink:

Ik zal je zo m'n adres even mailen. Kun je alvast het doosje, papieren en bonnen erbij pakken ?

Bedankt kerel,

V!N

Okay voor de onoplettende V!N en Polytheme Pam.

Sinds dat ik dat gezegd heb heb ik een Chicago Iron Octavian gekocht, een Jacques Tubeblower en nu dus dit pedaal.

Aangezien ik een oostblokker ben kan je me niet op m'n woord geloven en hoef ik dus ook al de rotzooi niet af te staan.

Shame on me :D

V!N
8 oktober 2003, 20:28
Sinds dat ik dat gezegd heb heb ik een Chicago Iron Octavian gekocht, een Jacques Tubeblower en nu dus dit pedaal.

Cool ! dus ik krijg drie Vibes van je ? :D

Bates15
8 oktober 2003, 20:41
Burgelijk wetboek:m modelinge overeenkomst is net zo bindend als een contract. Net als een overeenkomst op het net. Jammer, maar als iemand een zaak tegen je aanspant ben je de klos. Welke pedalen heb je nog meer? :D

Robbert
8 oktober 2003, 20:53
Hehe.. die Sash.. zit jij effe in de penarie :lol:

Diedo
8 oktober 2003, 21:02
pest die oostblokker toch niet zo... STELLETJE VUILE KAPITALISTEN!!! :-D :-D :-D

jaywalker
8 oktober 2003, 21:16
inderdaad heel erg jammer dat ie zich niet aan zijn woord houd :-D
Ik had best de octavia willen claimen

Negative K3 fan
8 oktober 2003, 21:19
v!n je bent te laat, ik heb al meteen nadat hij zn eerste uitspraak had gedaan mn zinnen gezet op de vibe. jij moet maar genoegen nemen met een red snappertje of mex classic ofzo.

Mitch
8 oktober 2003, 21:26
Nou iedereen opzouten met dat gezeik over die opmerking van sash dat -ie niks meer zou kopen of ik haal Triple-dick erbij, gaat -ie jullie allemaal uitschelden en oude topics boven water halen.
Zeg niet dat ik jullie niet gewaarschuwd heb !



En sash, neem dat fossiel wel mee naar de pedalendag, kunnen we lachen :D

Dirk_Hendrik
8 oktober 2003, 21:27
Dirk_Hendrik,

ik bedoel ook niet dat er geen verschil is, dat is er wel maar ik stel me er vragen bij dat iedereen maar zeurt over true bypass. Sommige mensen willen een pedaaltje niet omdat het niet TB is.

Hendrix, Page, SRV en nog een hele boel anderen hadden geen TB en het zijn die klanken die iedereen probeerd te benaderen :???:

Ik weet het, beegrijp me ook niet verkeerd. We zitten et onze neuzen dezelfde kant op :wink:

Een tijd geleden was er een topic over Pearl pedalen en of dat wel true bypass is. Jammer want het was goed spul. Op diezelfde manier worden er bloedmooie Ibanez 9-series kapotgeboord om er zo'n vieze schakelaar in te krijgen. Daadzonde maar het schijnt een "upgrade" te moeten voorstellen.

Over je hendrix page etc. argument. Ben ik op zich ook met je eens. Ik moet er voor mezelf wel bij aantekenen, zeker betreffende Hendrix, dat ik dat gitaargeluid klassiek maar niet voor persoonlijke imitatievoorkeur zou willen hebben. Mooi maar ik heb liever een strakker moderner geluid. Wat betreft de andere twee zijn de geluiden waarmee ze bekend zijn geworden veelal de studio en de "gitaar in versterker" geluiden. Aan de andere kant, SRV, wat een geluid..... :)

benhus
8 oktober 2003, 21:31
Ik vind dat ie het wel behoort te verdelen....

Comrad Sashofski, ons forum's eigen rooie rakker, is toch niet gewend aan het bezit van kapitaal.
Gezien de waarde van al zijn pedalen kwalificeert dit zich wel als kapitaal dacht ik zo....dus Sas...als je echt een oostblokker/communist bent......laat die FuzzDrive dan maar snel naar mij toe rijden/driven :) Hoewel de Red Snapper ook mooi is mag je die nog wel houden......want je bent een rooie rakker he...daar past de RED Snapper wel mooi bij dan :-D :razz:

En hoewel de rest van je pedalen ook mooi zijn....gun ik die de rest wel....eerlijk zullen we alles delen.....en bovendien....je moet wel werken voor je gear...dan waardeer je het meer he
:wink:

Die arme Sas heeft wel een fulltime job aan het updaten van de pedalen-pagina van zn website zeg. :D

Polytheme Pam
8 oktober 2003, 21:38
kunnen we geen bingootje organiseren op die pedalendag??


http://www.umt.edu/urelations/rview/599/bingo.jpg

en de vibe voor een volle kaart

sash
8 oktober 2003, 21:42
Burgelijk wetboek:m modelinge overeenkomst is net zo bindend als een contract. Net als een overeenkomst op het net. Jammer, maar als iemand een zaak tegen je aanspant ben je de klos. Welke pedalen heb je nog meer? :D

Tering wat jammer nou dat ik het niet gezegd heb, maar getypt. En god oh god wat is het jammer dat er geen handtekening van mij onderstaat.

Dus... dikke lul voor jullie, ik ga lekker verder met het snipen van goedkope fossielen :D

En idd je moet die oostblokker niet zo pesten.

sash
8 oktober 2003, 21:44
kunnen we geen bingootje organiseren op die pedalendag??


http://www.umt.edu/urelations/rview/599/bingo.jpg

en de vibe voor een volle kaart

HEY kijk nou...

Die gozer is V!N :D

Polytheme Pam
8 oktober 2003, 21:47
kunnen we geen bingootje organiseren op die pedalendag??


http://www.umt.edu/urelations/rview/599/bingo.jpg

en de vibe voor een volle kaart

HEY kijk nou...

Die gozer is V!N :D

ik zie volgens mij ook Willem1940 :-?

sash
8 oktober 2003, 21:49
HAHAHAHAHAHAHA :D

Mitch
8 oktober 2003, 21:49
Ik heb jullie gewaarschuwd....

[Triple-Dick mode on]

Stelletje losers met jullie kutforum !! Beetje die eikel flamen die mij heeft uitgescholden toen ik, geheel onschuldig en onwetend, een verkeerd topic was begonnen over mijn onvolprezen Ibanez !! Nou, van sash blijven jullie af !!!!!!!! De enige die 'm mag pakken ben ik, dus jullie moeten optyfusstralen en jullie eigen true bypass pedalen in jullie reet steken en dan met George L's doorlussen met twee haakse Neutriks uit jullie oren en daarna gaan jullie maar op een Voodoo lab Power dinges zitten en sturen jullie 9V door juliie reetpukkels, stelletje schlemielige pubers !

[Triple Dick mode off]

sash
8 oktober 2003, 21:50
Wat een commotie om een goedkope TS9 :D

Mitch
8 oktober 2003, 21:58
Het ging mij eigenlijk meer om het belachelijk maken van Triple Dan :razz:

Misschien kunnen we na de afkorting TB'en = true bypass laten maken ook de afkorting TD'en gaan invoeren (=uitschelden) ?

Mitch
8 oktober 2003, 21:59
Trouwens sash, je sig is al aangepast. Is die RMC3 al verpatst ?
Ik wil 'm eigenlijk nog wel horen ! :)

sash
8 oktober 2003, 22:01
Nee nog niet verpatst :) Ik hou em nog ff denk ik, dus je kan em iig horen 2 november.

EdJ
8 oktober 2003, 22:30
Rare chip!Ze pletterden er dus maar wat in.Als het maar goedkoop was.Geen wonder dat die dingen onderling zo verschillen.

Bates15
9 oktober 2003, 09:40
Burgelijk wetboek:m modelinge overeenkomst is net zo bindend als een contract. Net als een overeenkomst op het net. Jammer, maar als iemand een zaak tegen je aanspant ben je de klos. Welke pedalen heb je nog meer? :D

Tering wat jammer nou dat ik het niet gezegd heb, maar getypt. En god oh god wat is het jammer dat er geen handtekening van mij onderstaat.

Dus... dikke lul voor jullie, ik ga lekker verder met het snipen van goedkope fossielen :D

En idd je moet die oostblokker niet zo pesten.

Hmmm, je breichten zijn gekoppeld aan een ipadres (jouw internet adres waarmee je te achterhalen bent) waarmee je ook moet in loggen, zodoende weten we dat jij het bent. Typen, als op een forum als deze, geld als schriftelijke bevestiging (zie ook alle veroordelingen van mannen die via internet sex willen met kinderen, is ergens een arrest van)

Daarnaast heb je geen handtekening nodig, immers het inloggen geldt al als handtekening. Het excuus `mijn pc logt authomatisch in als ik naar de pagina ga´geldt helaas ook niet, die functie heb je bewust ingeschakeld en derhalve ook als handtekening. (is ergens een arrest van)

Ik ben bang dat je een probleem hebt als ze er echt een zaak van maken. Maar zo zijn ze hier toch niet? En je hebt toch geen vijanden gemaakt hier of op andere site´s met links naar deze site? :-D

sash
9 oktober 2003, 09:48
En alsnog dikke lul vooor jullie :razz:

Negative K3 fan
9 oktober 2003, 09:49
hmm ik heb een rechtsbijstandsverzekering en wil toch wel heel graag die dejavibe :)

sash
9 oktober 2003, 09:51
Doe maar wat je wil, krijgen zal je em toch niet.

Bates15
9 oktober 2003, 10:12
Ik vindt stoken toch zo leuk..... Als je een getuige nodig hebt wil ik wel hoor, op ambtseed nogwel..... Bewaar de draadjes met zijn belofte maar goed, die zal je wel nodig hebben. Ik heb gitaarnet al om het ip¨/adres gevraagd en heb symantec al de opdracht gegeven om het ipadres in de gaten te houden. Zou toch jammer zijn als hij alle bewijsstukken wist :D

benhus
9 oktober 2003, 10:15
Waarschijnlijk vind Symantec dan nog wel meer dan alleen communicatie over gear.
Als ze zijn ip monitoren komen ze er misschien ook wel achter wie die handelaar is in oostblokvrouwen uit Polen en Roemenie enzo.

LordRiffenstein
9 oktober 2003, 10:31
Ben ik blij te zien dat er mensen zijn met een teveel aan vrije tijd :o

sash
9 oktober 2003, 11:26
Oh hahaha god wat zijn we weer grappig...

V!N
9 oktober 2003, 12:56
Kop op jochie, niet zeiken over humor he ? Daar heb je toch geen verstand van. :D

Houd jij het maar bij toon/tone, dan gaan wij wel grapjes maken ;)

sash
9 oktober 2003, 13:42
precies :P

KYUSS
9 oktober 2003, 15:45
Dirk_Hendrik,

ik bedoel ook niet dat er geen verschil is, dat is er wel maar ik stel me er vragen bij dat iedereen maar zeurt over true bypass. Sommige mensen willen een pedaaltje niet omdat het niet TB is.

Hendrix, Page, SRV en nog een hele boel anderen hadden geen TB en het zijn die klanken die iedereen probeerd te benaderen :???:


1. Ik denk niet dat het zonde is om een oude schakelaar om te ruilen tegen een true bypass switch. Het geluid van je pedaal blijft gelijk en wanneer hij uit staat blijft je signaal tenminste schoon. Het gaat toch om de klank..? Dat je TS 808 niet meer origineel is zou mij niks uitmaken.

2. Hendrix, Page en SRV hadden alle 3 een vet en vooral identiek geluid. Het wil niet zeggen dat het met een true bypass switch niet mooier had geklonken. Het is zowieso op opnames van die tijd al moeilijker te horen en de ' toon' is boven alles nog het belangrijkst voor de muziekant zelf. In de zaal wordt niet vaak gehoord of je pedalen TB zijn en of je nou met Cordial of met Monster speelt..

Wat hendrix betreft en nou moet ik voorzichtig zijn: Zijn geluid was vet, gigantisch vervormd en het volume stond altijd op 10. Niemand op deze planeet die zich druk maakte of zijn Vox nou wel True Bypass was ofniet.

toch? :wink:

Dirk_Hendrik
9 oktober 2003, 16:08
1. Ik denk niet dat het zonde is om een oude schakelaar om te ruilen tegen een true bypass switch. Het geluid van je pedaal blijft gelijk en wanneer hij uit staat blijft je signaal tenminste schoon. Het gaat toch om de klank..? Dat je TS 808 niet meer origineel is zou mij niks uitmaken.


Kijk, daar zit dus het meningsverschil een lees-defectje.

In het geval van een TS9 is het dus niet "schakelaar " vervangen maar "Jaap van een Gat boren", nooit meet omkeerbaar etc mocht je er eens spijt van krijgen dat je pedaal nu zo extreem lelijk is. En dat alles voor, zoals LordRiffenstein al zegt, een overrated aanpassinkje.

Het gaat mij zeker niet alleen om de klank. Ik heb ook graag mooie spullen die in een goede conditie verkeren.

Negative K3 fan
9 oktober 2003, 16:16
pedaal extreem lelijk, lol, waar je je druk om kunt maken... hahahah ik zie het al voor me

gitarist 1: check mn nieuwe pedaal, true bypass gemod
gitaarn00b: GADVERADMME WATN EEN LELRIJK BEPDAAL IK ATHAT LELIJKR PERADLEN NU GA IK JE NIET MER NEUCKLEN WATN EJE PEDAAL IS ZO LELEIJK!!!!!!111111

KYUSS
9 oktober 2003, 16:32
hahah :-D Dat idee kreeg ik ook ja

Harry
9 oktober 2003, 16:55
hahah :-D Dat idee kreeg ik ook ja

snap jij dan waar ie het over heeft?

Quink
9 oktober 2003, 17:00
pedaal extreem lelijk, lol, waar je je druk om kunt maken... hahahah ik zie het al voor me

gitarist 1: check mn nieuwe pedaal, true bypass gemod
gitaarn00b: GADVERADMME WATN EEN LELRIJK BEPDAAL IK ATHAT LELIJKR PERADLEN NU GA IK JE NIET MER NEUCKLEN WATN EJE PEDAAL IS ZO LELEIJK!!!!!!111111

Een "lelrijk bepdaal"????? OOOOOOOOOOOOOK, WTF is een "lelrijk bepdaal"?????? http://smile.smilies.nl/398.gif http://smile.smilies.nl/398.gif http://smile.smilies.nl/398.gif

KYUSS
9 oktober 2003, 17:01
haha, je moet een beetje door het enthousiasme en de agressie door lezen, en dan bedoelt hij dat hij niet met je wilt neuken wanneer je pedaal te lelijk is :)

Quink
9 oktober 2003, 17:11
haha, je moet een beetje door het enthousiasme en de agressie door lezen, en dan bedoelt hij dat hij niet met je wilt neuken wanneer je pedaal te lelijk is :)

Ah, op zo'n manier. In dat geval, mijn pedalen zijn eeeeeeeeeeeerg lelijk. Oei wat lelijk.http://smilies.crowd9.com/contrib/scorchio/sgrin.gif

Bates15
9 oktober 2003, 17:27
Ben ik blij te zien dat er mensen zijn met een teveel aan vrije tijd :o

Ziek, sorry. Niets beters te doen....... Lag plat in bed, kotsn enz enz

V!N
9 oktober 2003, 17:31
dweil ..

Bates15
9 oktober 2003, 17:33
Ik? Toilet doorspoelen was voldoende, dank je.

The_Cure
9 oktober 2003, 19:57
Op de duitse E-bay gesniped?? Of ergens anders vandaan?


maar anyway, tof pedaaltje 8) helemaal voor t geld!

Dirk_Hendrik
9 oktober 2003, 21:17
pedaal extreem lelijk, lol, waar je je druk om kunt maken... hahahah ik zie het al voor me


Ja, daar kan ik me druk om maken. Ik vind dat jammer. Jij hebt blijkbaar andere prioriteiten. Je postcount hooghouden met non-replies bijvoorbeeld. Ik zal de n00b opmerking maar niet te persoonlijk nemen.

KYUSS
9 oktober 2003, 21:59
wat is een n00b ?? (ik ben een leek)

Bates15
9 oktober 2003, 22:00
dat je nieuw bent, in jouw geval klopt dat, in het gevalvan negK3 is dat een belediging ! :-D

The_Cure
9 oktober 2003, 22:01
wat is een n00b ?? (ik ben een leek)

n00b = newbie

Iemand die bijv. over iets praat waar hij totaal geen verstand van heeft maar het toch doet, enz enz zijn vele invullingen voor te geven :) maar het is meestal niet positief zegmaar :D

Negative K3 fan
9 oktober 2003, 22:30
pedaal extreem lelijk, lol, waar je je druk om kunt maken... hahahah ik zie het al voor me


Ja, daar kan ik me druk om maken. Ik vind dat jammer. Jij hebt blijkbaar andere prioriteiten. Je postcount hooghouden met non-replies bijvoorbeeld. Ik zal de n00b opmerking maar niet te persoonlijk nemen.

POSTCOUTN SI IMPRONTATN HAHAHA UITERLIJK VAN PEDALEN NIET HAHAHA

KYUSS
9 oktober 2003, 22:52
YES, ik hou van een fijne sfeer op een forum...

sash
10 oktober 2003, 13:10
Op de duitse E-bay gesniped?? Of ergens anders vandaan?


maar anyway, tof pedaaltje 8) helemaal voor t geld!

Van Andy gekocht, van dit forum :)