PDA

View Full Version : How to mimic an Ampeg SVT...



Phyrexian
8 oktober 2003, 12:24
Hi guys and gals,

misschien dat het jullie interesseert maar ik heb gisteren iets leuk ontdekt. :)

In m'n band speel ik met m'n Warwick over een Ampeg SVT-3 Pro. Er zit een EBS MultiDrive tussen voor aggressievere overdrive/distortion. De Ampeg heeft van zichzelf al een randje overdrive (de gain staat open tot 2 uur).

Thuis speel ik met dezelfde Warwick over een piepkleine Peavey Microbass. Het geluid van die versterker is héél clean. Nu heb ik die MultiDrive ertussen gezet met de gain van die pedaal ongeveer op 50%. Ik kon mijn oren niet geloven toen die setup zo ongelofelijk fel als m'n Ampeg klonk. Echt maf! Vreemd toch hoe je door het gebruik van een pedaal een andere amp kan nadoen zodat het geluid er voor 90% op lijkt.

Misschien een tip voor de Peavey gebruikers hier? ;)

bassopotmus
8 oktober 2003, 16:10
das wel een heel erg goed pedaal he?

Phyrexian
8 oktober 2003, 16:36
das wel een heel erg goed pedaal he?

Ja héél erg goed!
Met m'n PSA-1 preamp van Tech 21 kan ik het geluid er van nabootsen, maar het speciale 'fade-out' geluidje als je een noot laat doorklinken, dat krijg ik niet uit die PSA-1. Bij de PSA-1 klinkt het als een stervend geknetter (het is minder erg dan het klinkt). De EBS doet het ECHT als overdrive klinken die mindert tot een clean sound. Geweldig gewoon.

De Teng
8 oktober 2003, 17:32
EBS pedalen rulen dan ook bigtime! Ik heb zelf de chorus, bassiq en octabass en heb samen met mijn opgekalefaterde bas echt dé sound gevonden die ik zocht in een bas. Alles klinkt tien keer beter door die pedalen. Schroeven het geluid gewoon een standje hoger bijna, hoe gek het ook klinkt.

Another satisfied customer. ;)

capt. E
8 oktober 2003, 23:03
Jongens, sorry maar dit moet ff. Ik heb vandaag mijn EHX bass micro synth binnen gekregen. Uit mijn plaat, werkelijk. Meteen een stand gevonden die bijna precies zo was als waar ik altijd al naar gezocht heb! Meteen ff gefotografeerd voor het geval ik deze sound straks kwijt ben. IK BEN HEEL BLIJ

AntY
8 oktober 2003, 23:51
ik had net bandrepetitie.

ik heb een trace elliot 130W 1x15 combo, had ik meegenomen.

in t kot staat een ampeg 1x15combo.

mn trace heeft een tuner out, die heb ik op de input van de ampeg gegooid.

de trace lekker laag geeuqalized, de ampeg heel trabel.

wat klonk dat VET zeg!!!

Phyrexian
9 oktober 2003, 09:59
Sweet!
Good luck met die zoektocht nr die TU-2. Die zie je haast nooit tweedehands.

bassopotmus
9 oktober 2003, 16:01
of je boeuwt zelf ff een mute tuner pedaal like me, ben erover te spreken, zelfde effect.

Phyrexian
9 oktober 2003, 18:00
of je boeuwt zelf ff een mute tuner pedaal like me, ben erover te spreken, zelfde effect.

Foto's!!

bassopotmus
10 oktober 2003, 13:12
Hij is nu zwart en het stemapparaat zit aan het A/b pedaal, dus een unit

http://groups.msn.com/_Secure/0TgDTArsYruPLdoqitbkTdZ5swPfI!7SxlqUdeCwx3dimWi7w2 kdcAyDJbH1VldqIUafgAUI78hecKP39aEmWXncLH*ruI694!Vf fNkbHB7iX3gtzdMtxiQ/my%20efx.jpg?dc=4675417767255286134

Phyrexian
10 oktober 2003, 13:35
Haha, leuk. Ziet me er een beetje lomp uit, maar het is een goedkope oplossing als je al een tuner hebt. Ik heb die foto hier ooit al eens gezien trouwens. Nice job!

AntY
10 oktober 2003, 13:38
zie je dat allemaal duideloijk?

met mijn ouwe korg ga-30je zou je dat nooit zien van zon afstand

Phyrexian
10 oktober 2003, 13:40
zie je dat allemaal duideloijk?

met mijn ouwe korg ga-30je zou je dat nooit zien van zon afstand
Volgens mij zitten er led's in die kleine tuner.