PDA

View Full Version : Ervaringen met alnico CTS speakers?



The Thumb
8 oktober 2003, 09:14
Wie heeft ervaring met de oude alnico CTS speakers, bijv in een Fender Super Reverb?

Mr.Jay
8 oktober 2003, 12:46
Wie heeft ervaring met de oude alnico CTS speakers, bijv in een Fender Super Reverb?

Ik heb ze ook in mijn 65SuperReverb.
Wisselend weliswaar, want ik raak nooit uitgetest met speakers.
Ligt steeds aan de omgeving/akoestiek vind ik.

Enfin : de CTS > wollige alnico, soft, niet echt hard en gepronounceerd, daarentegen wel een lekkere softe feel, aangenaam, nooit storend of penetrant, mellow, wat dozig enigzins.
Ik vind em thuis dan mooi, en soms bij optreden te weinig "snijdend' in de band-mix. Maar ze hebben beslist "charme"...heb ze er nu weer in.
Wissel soms af met 2 Weber P10Q en C10Q, soms ook alleen deze set i.p.v. CTSen. Dan gaat je SR dus wél een stuk harder en directer, gedefinieerder.
T'is maar wat je zoekt.

JaY

Al
8 oktober 2003, 12:58
Wie heeft ervaring met de oude alnico CTS speakers, bijv in een Fender Super Reverb?

Ik ken uitstekend klinkende exemplaren maar ook hele muffe. Ik gebruik er twee in mijn SR die ik geselecteerd heb uit een stuk of 20 exemplaren. Grote onderlinge verschillen.......

Ze hebben een specifiek midsoundje wat ze heel anders maakt dan Jensen alnico's. Ze zijn ook minder helder.

Ook zijn ze niet altijd bestand tegen een potige SR. Ik zou ze NOOIT gebruiken in een Vibrolux reverb (2x10") want je speelt ze zeer waarschijnlijk kapot.

Al