PDA

View Full Version : slagplaat squier verwijderen



closure
8 oktober 2003, 07:37
hoe verwijder ik de slagplaat van mijn squier? , ik ben heb zo beugezien als wat dan ook dus een totaal zwarte gitaar is ook wel leuk

moet ik eerst alle knopjes appart apart erafhalen?
en wat met de switch enzo

ilovemyguitar
8 oktober 2003, 08:36
knoppen eraf trekken (en als dat niet lukt met een tangetje)
bovenste knopje plastic zeg maar van de switch eraf halen (dus niet de hele switch)

volgens mij kan je em er dan gewoon afhalen..

maar je heb dan wel gaten in je gitaar zitten he..
van de elementen enzo..

Matje
8 oktober 2003, 10:10
Volgens mij zit er onder die slagplaat een groot onafgewerkt langwerpig gat voor eventuele nieuwe elementen.

Arnie
8 oktober 2003, 10:10
Wat voor squier is t...een tele of een strat?
Bij een tele kan je m gewoon eraf schroeven, bij een strat niet. Hier zitten alle elementen/schakelaars/draaiknoppen vast aan de slagplaat.

Negative K3 fan
8 oktober 2003, 14:36
bij een strat kun je hem er niet echt afschroeven omdat er voor de knoppen een heel gat is etc. Zaler niet goed uitzien. Verder kan je je slagplaat ook met alles erop afhalen.

sash
8 oktober 2003, 14:39
Je kan die slagplaat beter vervangen voor een zwarte.

Grungekid
8 oktober 2003, 16:31
ja dat heb ik ook gedaan met mijn squier een zwarte slagplaat alleen je zal nieuwe gaten in je gitaar moeten boren omdat de schroeven bij een squier strat op andere plekken zitten dan bij een fender strat

treblemaster
8 oktober 2003, 16:44
je kunt natuurlijk ook je slagplaat zwart spuiten (wel eerst eraf halen natuurlijk ;)). Kun je nog kiezen voor mat zwart of glanzend zwart :)
Heb dat ook bij m'n telecaster gedaan en ziet er erg mooi uit (gewoon busje autolak)