PDA

View Full Version : Hoe krijg ik overdrive uit mijn Holland amp?



Punt
8 oktober 2003, 01:11
Hallo,
Ik zet mijn posting op de vintage site omdat mijn Holland Gibb Droll gebaseerd is op de Bassman en mijn vraag dus voor alle vintage supercleane amps geldt.

Ik heb vorige week een Holland Gibb Droll gitaarcombo gekocht.
Mike Holland in Amerika heeft de Fender Baseman als uitgangspunt genomen en daarop zijn eigen design gebaseerd.
Handmade, point to point 100% buizen. Ook buizenreverb.
4 x 10 speakers, waarvan er 1 door de reverb wordt gebruikt.

De buizen die er nu in zitten, voor zover ik weet:

Pre:
Telefunken ECC83
Brimar ? (12ax7 versie)
Sovtek 12ax7

Power:
5881 Sovtek.

Daarnasst noch een rectifire en reverb tube, weet niet wat, zal wel Sovtek zijn.

Nu mijn vraag:

De versterker klinkt super clean, heel mooi, veel dynamiek etc.
Maaar bij normale volumes onder de pijngrens gaatie niet vervormen!!!
Ik wil nou juist ook zo'n mooie bluesy overdrive...
Kan ik dat bereiken door de buizen te vervangen?
Ik heb wel zo'n pedaal erbij maar zelfs als dat off staat hoor ik een verschil met wanneer dat pedaal weg is (zou toch true bypass zijn), kan ook aan het snoer liggen. Het pedaal is de Menatone Red Snapper.

Iemand een idee hoe ik naast dat super mooie clean ook mooie overdrive krijg?

The Thumb
8 oktober 2003, 08:55
He Punt,

dat is een hele mooie versterker!

Helaas is het zo dat net als bij een oude bassman voor een mooie vervorming je het volume behoorlijk moet opendraaien. Type buizen kunnen hier wel wat invloed ophebben, maar niet veel. Je zou kunnen besluiten er een mastervolume op te laten bouwen, of bv een Koch loadboz gebruiken.

Dude
8 oktober 2003, 12:31
of gewoon altijd op 10 spelen...... :razz:

Mr.Jay
8 oktober 2003, 12:42
>Helaas is het zo dat net als bij een oude bassman voor een mooie vervorming je het volume behoorlijk moet opendraaien. Type buizen kunnen hier wel wat invloed ophebben, maar niet veel. Je zou kunnen besluiten er een mastervolume op te laten bouwen, of bv een Koch loadboz gebruiken.[/quote]

Ik speel zelf op een ( ex Marble Roadking ) PTP, behoorlijk omgebouwde Bassman. Ik zoek ook dat typische vette, crunchy bluessoundje. Dacht ik wel dat ik daarin geslaagd was. Mijn amp vervormt al vrij snel , bewuste keuze ook. Daar staat natuurlijk als naddel tegenover wat je moet accepteren dat je niet veel headroom hebt als je GROOT moet spelen ergens. Maar dan neem ik gewoon nog wat andere amps mee :wink:
Ik heb nog het voordeel op mijn Bassman dat er TWEE rectifier met bias-systemen inzitten > ik heb 1x 5U4 met zéér lage ( ongeveer tweed Deluxe ) spanningen en 1 x SSrectifier met hoge spanningen.

Je kan je circuit aan ( laten ) passen dat je wat meer pre-ampvervorming erbij krijgt en ook meer eindbuizenvervorming door wat lagere spanningen. Verder ligt het aan je type speakers > ik had er in begin WeberP10Q's in, die zijn heel helder, vrij strak en breken laat op. Heb er nu EMI blue alnico in voor breakup en die typosche sound en 2 ceramische Jensen onderin voor meer midlaag-balls.
Heb véél uitgeprobeerd qua parts en speakers in die amp.
Werkt voor mij prima nu.
Ìk zou never met een mastervolume op deze amp werken, en een loadbox is beslist niet nodig, mijn amp gaat niet overdreven hard meer.
Nogmaals > is wél een bewuste keuze.
Ik kan er in elke kroeg goed mee uit de voeten.

JaY

Al
8 oktober 2003, 13:02
De versterker klinkt super clean, heel mooi, veel dynamiek etc. Maaar bij normale volumes onder de pijngrens gaatie niet vervormen!!! Ik wil nou juist ook zo'n mooie bluesy overdrive...
Kan ik dat bereiken door de buizen te vervangen?
Ik heb wel zo'n pedaal erbij maar zelfs als dat off staat hoor ik een verschil met wanneer dat pedaal weg is (zou toch true bypass zijn), kan ook aan het snoer liggen. Het pedaal is de Menatone Red Snapper.

Iemand een idee hoe ik naast dat super mooie clean ook mooie overdrive krijg?

Welke speakers gebruik je?

Al

Mr.Jay
8 oktober 2003, 14:09
>Ik heb wel zo'n pedaal erbij maar zelfs als dat off staat hoor ik een verschil met wanneer dat pedaal weg is (zou toch true bypass zijn), kan ook aan het snoer liggen. Het pedaal is de Menatone Red Snapper.


vergeten in mijn reactie :
die Snapper gebruik ik ook ( soms...) > maar heb geen verlies geconstateerd i.c.m. m'n Bassman.
Vind het pedaal wel érg rauw ( niet schril of zo, maar brutaal ) qua sound > kan zijn door de Bassman's sound. Een SuperReverb is wat verfijnder, klinkt zo'n pedaal ook wat anders.

JaY

Punt
8 oktober 2003, 17:45
@ Al, er zitten Eminence Legend (Alnico) speakers in.

@Mr.Jay, ik heb nu eenmaal die Holland....Suggesties ? :)

Ik wil de amp niet onherstelbaar laten aanpassen omdat het toch een soort collecters item is.

The Thumb
8 oktober 2003, 18:01
Punt,

ik kan me voorstellen dat je niet zo´n behoorlijk dure Holland koopt om hem volledig te verbouwen, dat is eerder leuk voor een tweedehands fendertje. Als je ook dat mooie clean wilt behouden denk ik dat je toch met pedaaltjes aan de slag moet. Je hebt in ieder geval al een erg goede aan die Red Snapper

Mr.Jay
8 oktober 2003, 18:14
@ Al, er zitten Eminence Legend (Alnico) speakers in.

@Mr.Jay, ik heb nu eenmaal die Holland....Suggesties ? :)
Ik wil de amp niet onherstelbaar laten aanpassen omdat het toch een soort collecters item is.

Nu al......?????
Alles wat aangepast kan worden kan ook weer teruggebouwd worden > is niet onherstelbaar !..alleen dubbel werk dan.
Ik ken die speakers niet verder , wete niet of ze hetzelfde reageren als mijn blauwe EMI's.
Vlg. mij zit er een GZ34 rectifier in die Holland, je zou een 5U4 kunnen nemen voor wat spanningsverlaging. Wel de eindbuizen opnieuw biassen. je krijgt wat meer sag daardoor en misschien iets minder headroom. Maar méérn invloed op je sound te krijgen door andere tuning van je amp zul je toch in het circuit moeten duiken.
Weet ook niet wat voor OT meneer Holland gebruikt.
Misschien weet AL hier meer over, die heeft vaker HOLLAND amps gezien.

Ik weet wel inmiddels dat veel mensen zich verkijken aan het feit dat wanneer een amp "op een Bassman gebaseerd" is, menen een bepaalde sound eruit te horen, en dit vaak niet het geval is.

Ik heb in mijn Bassman vele ouwe parts ( caps/pots/buizen e.d. ) zitten, zéker weten dat dit bij Holland niet het geval is.

Ook dát maakt veel uit.

JaY

Punt
9 oktober 2003, 00:13
Kan zo'n Koch Loadbox waarover The Thumb spreekt ook voor zo'n combo ghebruikt worden?
Sorry hoor voor mijn onnozele vragen, maar ben nieuw in buizenland:)

Al
9 oktober 2003, 01:42
@ Al, er zitten Eminence Legend (Alnico) speakers in.

@Mr.Jay, ik heb nu eenmaal die Holland....Suggesties ? :)
Ik wil de amp niet onherstelbaar laten aanpassen omdat het toch een soort collecters item is.

Nu al......?????
Alles wat aangepast kan worden kan ook weer teruggebouwd worden > is niet onherstelbaar !..alleen dubbel werk dan.
Ik ken die speakers niet verder , wete niet of ze hetzelfde reageren als mijn blauwe EMI's.
Vlg. mij zit er een GZ34 rectifier in die Holland, je zou een 5U4 kunnen nemen voor wat spanningsverlaging. Wel de eindbuizen opnieuw biassen. je krijgt wat meer sag daardoor en misschien iets minder headroom. Maar méérn invloed op je sound te krijgen door andere tuning van je amp zul je toch in het circuit moeten duiken.
Weet ook niet wat voor OT meneer Holland gebruikt.
Misschien weet AL hier meer over, die heeft vaker HOLLAND amps gezien.

Ik weet wel inmiddels dat veel mensen zich verkijken aan het feit dat wanneer een amp "op een Bassman gebaseerd" is, menen een bepaalde sound eruit te horen, en dit vaak niet het geval is.

Ik heb in mijn Bassman vele ouwe parts ( caps/pots/buizen e.d. ) zitten, zéker weten dat dit bij Holland niet het geval is.

Ook dát maakt veel uit.

JaY

Ik ken die amps, het zijn regelrechte Fenderclonen. Collectorsitems zijn het zeker niet. Wel goed gebouwde handgemaakte amps met voor moderne maatstaven kwaliteitsparts (CC weerstanden waar nodig en "Holland" 715 Spragues). Ze zijn gemakkelijk aan te passen zonder de hele amp te hoeven slopen. Aanpassingen kunnen dus ook makkelijk weer ongedaan gemaakt worden, je kan overal makkelijk bij.

Een 5U4 is zeker een optie maar ik weet niet zeker 100% of de PT daarop bemeten is (ik verwacht van wel). Een enkel mailtje naar Mike Holland en je weet het.

--> De eindpitten staan zeer waarschijnlijk aan de koude kant gebiast. Heter biassen leidt tot een levendiger toon, eerder opbreken en kortere levensduur v.d. buizen. (toon heeft een prijs)

Als ik je verhaal zo lees wil je dat de amp veeeeeeeeeel eerder opbreekt. Dat zal niet gaan.

--> Wat je kan overwegen is een post PI master volume aan te (laten) leggen..... Het levert "dirt" op en is simpel te instaleren.

...of overwegen een andere amp, b.v. een 5E3 (al-dan-niet-clone), erbij aan te schaffen.

Mocht je een power soak aan willen schaffen neem dan voor die versterker een Weber Mass!! Dat is een echte speaker (simulator) i.t.t die andere (veel te dure) troep.

Al

Dirtypool
9 oktober 2003, 03:15
Prachtige versterker, heb je m bij vdHaar vandaan?
Daar heb ik overheen gepingeld met een King of Britains, heerlijke combinatie.
Ook van Menatone btw.
Wat dat collector's gebeuren betreft, snap ik wel wat hij bedoeld: een Marble Roadking zal ook niet op elke hoek van de straat in Amerika te koop zijn, dus enigzins schaars te verkrijgen.


Richard

Mr.Jay
9 oktober 2003, 09:36
>Wat dat collector's gebeuren betreft, snap ik wel wat hij bedoeld:

wat heb je aan een "collectors item"> als je niet tevreden ben tover diens gebruik/sound, en je wilt em ook niet aanpassen.
ben je gebruiker of verzamelaar.
Ik schuur b.v. ook gewoon de lak van mijn halzen als ik vind dat ze plakken > Gibson of géén Gibson, whatever...ding moet je zo goed mogelijk dienen.

P.S.:
titel > waarom wil je eigenlijk overdrive UIT je amp. Ik wil em altijd IN mijn amp. :)
misschien geven wij je nu juist de verkeerde tips.

JaY

Toni
9 oktober 2003, 16:25
Punt,

Wat ik me herinner van Holland amps is dat de bouwer ze speciaal voor Jazz bedoeld heeft. Het zijn ook meestal Jazz/Fusion gitaristen die ik erover zie spelen. Ik ken het circuit van deze versterker niet dus weet ook niet of de standaard trucs om om wat meer vervorming/compressie te krijgen (beetje mismatchte OT, lagere anode-spanning, geknepen gelijkrichter, meer gain etc., zie boven) toegepast zijn. Mij lijkt van niet voor Jazz. Er zijn trouwens diverse andere pedalen die een uitstekende oversturing geven zoals de Ibanez TS9/808 (vooral met single coils). Uit mijn ervaring kan ik je drie dingen aanbevelen:

Zoek niet TE-veel vervorming

gebruik een Weber Mass in 2 ohm

gebruik een Treble booster zoals een Rangemaster of iets dergelijks

Succes

Mr.Jay
9 oktober 2003, 16:30
>Zoek niet TE-veel vervorming

Waarom niet Toni ? >>> vette Blues was issue hier.

JaY

Dirtypool
9 oktober 2003, 16:32
The amps are also compatible with all styles of music, including rock, country, jazz, and blues.


Dit staat op Hollands website

Dirtypool
9 oktober 2003, 16:38
The Gibb's bright channel is modified for higher gain, and Holland uses a combination of resistors specifically chosen with regard to their circuit function- low noise carbon films for the power supply, carbon comps for the signal circuit, and metal films (for stability) in the bias supply. Holland also uses the same vintage-sounding Sprague coupling capacitors and electrolytics, as well as the same power and output transformers found in the Victoria. (These fine-sounding transformers are available separately from Holland Amplifiers). Cloth- covered stranded wire was chosen for its ability to withstand road abuse. Our only construction concern was the amp's extremely loose chassis upon arrival. Mike Holland explained that in his haste to meet our deadline, the amp was shipped sans a crucial transformer mount that secures the center of the chassis to the cabinet.

The Gibb's rectifier tube is a Sovtek GZ34, and its pair of matched Groove Tubes GE6L6 reside in tight-fitting, ceramic sockets. An internal bias control helps ensure that these expensive tubes live a long and happy life. The first preamp-stage tube is a Sovtek 12AX7WXT, followed by an N.O.S. RCA 12AX7A and a Chinese 12AX7A. The rectifier and output tubes are retained by springs and hats, and the preamp tubes use aluminum shields.

The Holland delivered a big, tight, punchy sound, with aggressive, in-your-face midset volume levels far surpassing the Victoria's. With a tone and sustain factor reminiscent of a nice 50-watt plexi Marshall when fully cranked, this amp can definitely rock a la early Billy Gibbons. But it's also capable of sounding sweet and mellow at lower volumes. Those wishing to tame the Holland's intensity can install a 12AY7 in the first gain stage-reducing gain and volume, while yielding a more detailed and multi-dimensional midrange-but we suspect most players would probably opt for the Holland's hotter mode. While no match for the Victoria's superhuman sweetness, the Holland Gibb Droll is a more versatile vintage-style amp designed to appeal to a broader range of tastes. Put it like this: If you're a hardcore tube freak who lives and breathes Fender tweeds, the Victoria may be the only tube amp made today that really delivers the goodies. If you prefer the louder, gnarlier, SRV-vibe space where old Fender meets old Marshall, however, the Holland is one of the best-sounding hand built 50-watt combos we've played.

Toni
9 oktober 2003, 17:00
Ja, misschien loop ik met mijn idee van Holland amps wel ietsje achter, ze lijken inderdaad niet meer zo gefocussed op Jazz. Met teveel vervorming bedoel ik een Metal geluid, dat zou ik niet uit zo'n versterker proberen te halen.

groet

The Thumb
9 oktober 2003, 18:26
Je kunt bij Holland je versterker speciaal laten voicen voor een ultraclean jazzgeluid, misschien bedoel je dat? Ik vnd die mastervolume optie nog niet eens zo gek, maar dat heeft toch een negatieve uitwerking op je toon (Al?)?

Punt
9 oktober 2003, 19:30
Ja heb hem bij van der Haar vandaan.

Ik heb hem niet gekocht omdat het een collectors item zou zijn of worden kan, maar vanwege de ongeloofelijke mooie cleane toon. Direct, dynamisch, gedetailleerd, helder en toch houtachtig warm.

Ik wilde hem A/B schakelen met mijn Marshall AVT275, maar nu blijkt het kwaliteitsverschil tussen het clean (de Holland) en de solo (Marshall) zo groot dat ik probeer het alleen met de Holland af te kunnen.
Dat geldt ook voor crunch Holland met Red Snapper en crunch Marshall.
Die Marshall is dan gewoon zielig.

Ik zoek dus een oplossing om met die Holland lekkere leadsounds (Gary Moore b.v.) te kunnen maken.

Een pedaal een powersoak of een aanpassing kunnen allemaal.
Alleen vind ik het zonde om een aanpassing te doen die niet terug te draaien is, stel je voor dat opeens door die aanpassing het mooie clean weg is.....
Verder vind ik het best, ik ben een speler, geen verzamelaar, mijn Gibson Les Paul is b.v. vanachteren kaal door mijn broekriem:)

Moet ik het nu zoeken in powersoaks, aanpassingen of pedalen?
Ik lees veel goeds over het KLON pedaal...

Kent iemand een goede tech in de omgeving van Dordrech (R'dam)?

Bedankt voor de reakties tot nu toe, daar ben ik heel blij mee :)

The Thumb
9 oktober 2003, 19:49
Volgens mij wil jij je clean zo houden als het nu is, dus het lijkt mij niet zinvol om je versterker te modden, want dan verandert je clean ook. Ik denk eigenlijk dat voor jou de beste oplossing wel eens een goed pedaaltje kan zijn.

Klon moet je niet doen, dat is een pedaal met een hele goede clean boost en een wat mindere overdrive. Het gaat je zeker geen Gary Moore sounds opleveren. Die Red Snapper trouwens ook niet!

Waarom ga je niet even naar vd Haar en probeer je iets stevigers van Menatone uit of een Fulltone Distortion Pro?

SteavisSmokin
9 oktober 2003, 20:31
volgens mij heb je echt iets aan een Marble Bluesbox (http://www.marble-amps.com/bluesbox.html) -> is een buizen preamp/OD box met 3 kanalen. Sound die jij wilt zit niet echt in een SS pedaal denk ik (niet voldoende compressie).

Soulman
9 oktober 2003, 20:54
Als je een sound wilt zoiets als Garry Moore, dan is een SS pedaal misschien wel een goede oplossing.
GM gebruikte tijdens zijn Still got the blues album een Marshall JTM 45 (ruw-weg gebasseerd op een Fender bassman) en een Marshall Guvnor distortionpedaal.
Deze eerste Guvnors (de zwarte) zijn nog wel te krijgen op Ebay/marktplaats etc.
Wanneer jouw amp net als een bassman en JTM 45 pedaalvriendelijk is zou je ook een RAT kunnen proberen. Vind zelf ook de Menatone KOB erg goed, maar nogal duur :cry:

SteavisSmokin
9 oktober 2003, 22:28
Soulman, Punt wil op laag volume een gary moore sound. Een SS pedaal werkt pas echt goed samen met een amp als hij hard staat, dan krijg je die natuurlijke compressie en druk die je mist op laag volume. Om dat gevoel op lager volume te krijgen lijkt mij een pedaal zoals de marble bluesbox perfect. Heb hem vaker gehoord, is niet mijn type pedaal omdat ik hem te smooth (compressie) vind, daardoor juist geschikt voor het geluid dat Punt zoekt lijkt me.

Dirtypool
9 oktober 2003, 23:11
Als dat Marbletje net als de P:edaltone van Koch werkt, is t nix.
Althans niet met een versterker a la Bassman.
Bij mij werkte het niet.
Maar zoals eerder gezegd, ik vond die King of Britains prachtig klinken over die Holland Gibb Droll en ik speelde niet hard .
Het beste is ff naar vdHaar te gaan met je spullen en hem er wat voor laten hangen tot je hebt wat jij lekker vind klinken.

Richard

Al
10 oktober 2003, 00:43
Je kunt bij Holland je versterker speciaal laten voicen voor een ultraclean jazzgeluid, misschien bedoel je dat? Ik vnd die mastervolume optie nog niet eens zo gek, maar dat heeft toch een negatieve uitwerking op je toon (Al?)?

Die MV zit als je hem niet gebruikt buiten het signaalpad. Jazz hoeft niet ultraclean te zijn, integendeel. Tegen of op de rand kan juist lekker leven! Een uitstekende jazzamp is een Twin. Gewoon helemaal stock met oude filtercaps en dan met swiss cheese Oxfords. Heb je het 60er jaren van de groten te pakken. Oude C12N kan ook maar moet je wat voorzichtiger mee zijn. Heb je gelijk die aangename compressie voor het solowerk. Ik heb nooit begrepen waar die hype bij die jazzers vandaan kwam om 5F6 circuits te gebruiken. Vaak dan met een koude eindbak om het clean te houden. Als je met ze spreekt weten ze het vaak zelf ook niet. Die oude bakken hebben nog die warmte vergeleken met het harde hoog van dat nieuwe spul. Wat wil je ook als je in een amp alleen maar 715 gebruikt en nwe speakers met kapton formers.

Al

Al
10 oktober 2003, 00:49
Ik zoek dus een oplossing om met die Holland lekkere leadsounds (Gary Moore b.v.) te kunnen maken.




Pedalen i.c.m. je amp op zijn donder geven. Brits gevoicde speakers helpen je daarbij maar zijn niet echt noodzakelijk. Moore gebruikt pedalen maar aan het eind van de keren staat er een amp te loeien die bepalend is voor het geluid. Verwacht niet dat voor "the real thing" alleen pedalen het voor je doen.

Al

Punt
10 oktober 2003, 00:53
Al, een powersoak dus?

Al
10 oktober 2003, 00:53
Als dat Marbletje net als de P:edaltone van Koch werkt, is t nix.
Althans niet met een versterker a la Bassman.
Bij mij werkte het niet.
Maar zoals eerder gezegd, ik vond die King of Britains prachtig klinken over die Holland Gibb Droll en ik speelde niet hard .
Het beste is ff naar vdHaar te gaan met je spullen en hem er wat voor laten hangen tot je hebt wat jij lekker vind klinken.

Richard

KOB is een mooi pedaal met veeeeeeeel compressie. Op hoog volume kan dat zich tegen je keren. Op laag tot middelmatig volume prima bruikbaar.

Al

Al
10 oktober 2003, 00:56
Al, een powersoak dus?

Ja. En een pedaal zal je ook nodig hebben.

Al

Punt
10 oktober 2003, 01:02
Ik heb die menatone Red Snapper toch :)

Al
10 oktober 2003, 01:20
Ik heb die menatone Red Snapper toch :)

Het zou kunnen dat die niet ver genoeg gaat dat is misschien iets wat jij t.z.t. mag laten weten.

Al

Toni
10 oktober 2003, 14:31
Als je écht op laag volume allerlei studio sounds wil hebben om thuis zachtjes te oefenen moet je gewoon een digitale 'moddelling' versterker kopen, of een POD. High-end buizenversterkers van 50W zijn dan zonde van je tijd. De meeste serieuze gitaristen die ik ken willen een mooi geluid op 'zaal' of repetitie-volume, als het er toe doet. Met een powersoak heb je het volume dan ietsje in de hand. Op slaapkamer-niveau klinken die ook matig tot beroerd.

Soulman
10 oktober 2003, 14:44
Soulman, Punt wil op laag volume een gary moore sound. Een SS pedaal werkt pas echt goed samen met een amp als hij hard staat, dan krijg je die natuurlijke compressie en druk die je mist op laag volume. Om dat gevoel op lager volume te krijgen lijkt mij een pedaal zoals de marble bluesbox perfect. Heb hem vaker gehoord, is niet mijn type pedaal omdat ik hem te smooth (compressie) vind, daardoor juist geschikt voor het geluid dat Punt zoekt lijkt me.

Yep, you're right.
Thuis ben ik nooit zo kapot van m'n RAT.
Maar live vind ik m'n geluid dik in orde.

Punt
10 oktober 2003, 17:12
@Toni,

Ik zoek geen slaapkamervolume alhoewel dat wel mooi is meegenomen.
Ik gebruik mijn amps in clubs, kantines, kroegen en open lucht.
Met een microfoon ervoor.
Wil dus controle hebben.

Hoef ook niet allerlei studiosounds te hebben, gewoon een lekker sologeluid.

Chris Winsemius
11 oktober 2003, 13:15
Hoi

Een mastervolume kan absoluut helpen .
Laatst een Holland hier gehad . Zat een harry Kolbe Mod in ( iemand nog een zwart blokje nodig , ha ha ? :D ) , helemaal verwijderd en weer terug gebouwd naar Bassman / vroege plexi specs. ( met wat extra tweaks ) . Voor de eigenaar een cleane/crunchy amp van gemaakt met goeie master-regelaar .
Hoewel het een ander type was ( top , 100 Watt , geen reverb ) is het eindresultaat waanzinnig .
Mijn indruk is dat ie absoluut veel potentie heeft ..... 1 of 2 TubeScreamers , 'n goeie master-volume en/of wat tweaks zou een goede oplossing zijn

rockende groetjes & 'n prettig weekend ,

Chris

Punt
11 oktober 2003, 20:32
Ik dank ieder voor zijn input, dat heb ik erg gewaardeerd.
Ik kreeg echter opeens zo'n gevoel van: waar ben ik mee bezig?
Heb de versterker een week en ben niet lekker aan het spelen, maar al de hele week aan het proberen een probleem op te lossen.
Mods, pedals, powersoaks etc.

Ik heb de versterker teruggebracht en een Bogner Shiva 2 x 12 Reverb combo meegenomen.
Eens kijken of dat beter gaat....

De eerste tonen zijn bemoedigend :)

Soulman
11 oktober 2003, 22:27
Ik dank ieder voor zijn input, dat heb ik erg gewaardeerd.
Ik kreeg echter opeens zo'n gevoel van: waar ben ik mee bezig?
Heb de versterker een week en ben niet lekker aan het spelen, maar al de hele week aan het proberen een probleem op te lossen.
Mods, pedals, powersoaks etc.

Ik heb de versterker teruggebracht en een Bogner Shiva 2 x 12 Reverb combo meegenomen.
Eens kijken of dat beter gaat....

De eerste tonen zijn bemoedigend :)

Die tip was ik vergeten :razz: :razz:
Succes.

Chris Winsemius
11 oktober 2003, 23:24
punt : cool
soms zit ik er zo in dat ik die basis-dingen vergeet :D

Ik hoop dat je nieuwe aanwinst beter bij je past ,

Chris

Al
12 oktober 2003, 23:09
Laatst een Holland hier gehad . Zat een harry Kolbe Mod in ( iemand nog een zwart blokje nodig , ha ha ? :D ) , helemaal verwijderd en weer terug gebouwd naar Bassman / vroege plexi specs. ( met wat extra tweaks ) . Voor de eigenaar een cleane/crunchy amp van gemaakt met goeie master-regelaar .
Hoewel het een ander type was ( top , 100 Watt , geen reverb ) is het eindresultaat waanzinnig .
Mijn indruk is dat ie absoluut veel potentie heeft ..... 1 of 2 TubeScreamers , 'n goeie master-volume en/of wat tweaks zou een goede oplossing zijn rockende groetjes & 'n prettig weekend ,

Chris

Hey Chris

Welke tweaks bedoel je?
Wat zit er in dat zwarte blokje?
Wat vind je een goede MV?

Bedankt alvast!!!....

Al

PeeVee
13 oktober 2003, 13:46
Hoe krijg ik overdrive uit mijn Holland amp?

Hoe krijg je het erin, laten we het daar eens over hebben :razz: