PDA

View Full Version : Losse reverbs beter/slechter dan in amp?



xTim
7 oktober 2003, 22:23
Ik ben van plan binnenkort een jcm 800 212 combo te kopen, maar nu heb ik er 1 zien staan met 1 kanaal en 6 knoppen en meer niet. Dus moet er een losse reverb bijkomen. Ik heb al wat topics gezien over de kwaliteitverschillen tussen die losse reverbs, maar hoe zit het nou met het verschil tussen een stombox reverb en een ingebouwde reverb?

marc_o
7 oktober 2003, 23:03
Ik heb zojuist een reverb gekocht van Electro Harmonics, de Holy Grail en die is voor mijn gebruik prima, en zeker beter dan je ooit op een Marshall zult aantreffen. Er is een redelijke verscheidenheid in reverbs te krijgen tegenwoordig en het hoeft geen belemmering meer te zijn een versterker te laten staan omdat er geen reverb inzit. Vanaf een euro of 100 heb je toch al een hele goede hoor..

ReinoutV
7 oktober 2003, 23:04
Ingebouwde reverb is (bij gitaarversterkers) altijd spring reverb (veren dus). Bij de meeste pedaaltjes (iig de wat betere) kun je ook kiezen voor andere reverbs. Sommigen zweren bij spring reverb, wat ook best goed klinkt voor gitaar, anderen willen weer niets anders dan plate-reverb. En voor het effect is het zelfs wel leuk om eens een hall of zelfs church reverb te proberen. Reverb is echt een kwestie van smaak.

Ronald
8 oktober 2003, 11:15
ik denk dat pedaaltjes sowieso beter zijn , die reverb in mijn versterker stelt in ieder geval nie veel voor, bovendien is het maar 1 soort dus als ik een reverb pedaal koop ga ik voor een veelzijdig zoals die van digitech , vooral die reverse reverb daarop lijkt me cool :)

Fuhgawz
8 oktober 2003, 11:46
Even een vraagje tussendoor: Kun je met zo'n Boss Reverb of een Holy Grail ook Dick Dale achtige surf-geluiden produceren, of heb je daarvoor echt een Fender Twin Reverb of een Reverb Tank voor nodig??

marc_o
8 oktober 2003, 12:13
Gaat met de Holy Grail prima, meer reverb dan je nodig zult hebben, heb ook een fenderbuizenbak met mooie reverb en daar doet ie niks voor onder hoor. Echt het proberen waard.

Lucky
8 oktober 2003, 14:42
vd haar levert nu die nieuwe Linilei reverb
schijnt heel goed te zijn!