PDA

View Full Version : last van gebrom in mijn amp, PU wireing



gerrekat
7 oktober 2003, 18:19
Ik heb sinds enige tijd serieus last van gebrom in mijn amp...
Ik heb de voorbuizen geswapped mijn gitaarkabel vervangen alles..

Ik snap er geen reet van, het gekke is dat twee van mijn gitaren doodstil zijn met de amp en de rest bromt als een gek..

Nu is het zo dat ik zelf de PU's (volgens mij correct) aangesloten, het zijn gewoon standaard humbuckers (Lawrence L 500 XL normaal heel geruisarm!) met 5 draden waarvan 2 voor coil split operation...

Moet ik ergens iets extra gronden of wat...kan iemand me tips geven of meer inzicht in het zo goed mogelijk vervangen van PU's..

Negative K3 fan
7 oktober 2003, 18:30
ligt dus zoals je zelf al een beetje denkt volgens mij aan dee aarding van je gitaar, bromt hij ook hrder of minder hard als je een metalen deel van je gitaarvastpakt?

gerrekat
7 oktober 2003, 18:39
ja als ik de snaren aanraak is het iets minder, maar de aarde naar de brug is prima en de PU heb ik volgens mij ook correct aangesloten, ik begrijp er geen reet van!

wietse
7 oktober 2003, 18:56
had ik laatst ook gitaartje in elkaar gezet, en brommen dat kreng had ik de draden op de input omgewisseld dit verholpen en alles was weer zoals het hoort.

gerrekat
7 oktober 2003, 19:19
Zou het te maken kunnen hebben met dat ik geeen geaarde stopcontacten heb hier in huis???

Mitch
7 oktober 2003, 19:23
Ja, daar reageert de ene of de ander gitaar ok heel anders op.
Waar het dan exact aan ligt is niet altijd voor de hand liggend (single coils brommen natuurlijk eerder, maar daar had je 't niet over)

wietse
7 oktober 2003, 19:24
dan zou het met elke gitaar zo zijn ,elk huis heeft geaarde stopkontakten in de keuken mag ongeaard niet eens.
dus je kan altijd de boel daar eens inpluggen zien wat er gebeurt.

gerrekat
7 oktober 2003, 19:43
Tja klopt de keuken is geaard maar da's de enige plaats in het huis!

Ic3gl0vE
7 oktober 2003, 20:04
en je badkamer dan? die hoort ook geaard te zijn.

wietse
7 oktober 2003, 20:07
ik heb zelf gewoon een verlengsnoer naar de kamer lopen .
en ik heb geen open keuken ,dus was nogal veel werk om die netjes te leggen zodat het niet op valt.
maar dat kan je dus altijd nog doen.

gerrekat
7 oktober 2003, 20:32
In de bad kamer heb ik geen stopcontact.....

maar het was het dus wel!

Ik heb mijn hele stack met 3 tops naar de keuken gerold (leek wel een panzer uit WO II) en de POWERBALL was met al mijn gitaren DOODSTIL zelfs met de noise gate uit al ging ie dan op hoge volumes met de gitaar naar de box wel een beetje feedbacken!

Pffff....daar heb ik me nu maanden over opgnenaaid terwijl het allemaal en geaard stopcontact was!

Raffel
8 oktober 2003, 09:01
Weer een voordeel van de PB bevestigd :-D

http://www.vanthuijl.demon.nl/powerball.gif

gerrekat
8 oktober 2003, 11:49
ja hij is echt enorm stil...maar toch vreemd dat een geaard stopcontact zo'n verschil maakt...ik schrok me rot, at5 gebrom was echt meer geknetter en echt super irritant en zelfs met de noise gate volledig open kreeg ik het niet weg. alleen bij twee gitaren wel met de noise gate volledig open dan he!

maar nu kan de noise gate helemaal uit en dan is ie al bijna volledig stil, met de nosie gate op 1/3 is ie echt doodstil!

Het klnikt echt heel lullig maar ben weken bezig geweest met dit gelul!

SUPER!

En ik maar denken dat ik geen PU kon solderen HAHAHA