PDA

View Full Version : Fireball vs Powerball



BLOK182
7 oktober 2003, 16:26
Vroeg me gewoon eens af, over die Powerball hoor ik heel veel goeds, vooral dattie erg bruut scheurt en veel low-end heeft, zo'n chump (geen idee hoe je het precies zegt, maar jullie snappen het wel ;-) ). Die Engl Fireball, das toch het kleine broertje van de Powerball? Ik weet dat hij minder uitgebreid is, maarre, ff qua scheur gekeken, klinktie op het ultra-gain kanaal net zo bruut als een Powerball?

Negative K3 fan
7 oktober 2003, 16:57
fireball heeft veel minder funcites en is wat anders gevoiced als een powerball. De fireball vond ik zelf voor brute high gain beter klinken dan het vierde kanaal van de pwoerbal omdat de fireball wat meer als een opgevoerde marshall is gevoiced en daarmee wat scherper is, vond ik heel mooien chugga chugga heeft ie wel. Alleen tja, die gedeelde gain...

BLOK182
7 oktober 2003, 17:02
Gedeelde gain maakt me ff niezo veel uit, het gaat echt om de highgain, met dept boost aan (heeft de fireball ook), om een beetje zware moderne lompe scheursounds te bereiken.

Negative K3 fan
7 oktober 2003, 17:09
ik weet niet of het echt modern a la mesa is, meer lekker scherp met flink wat hoge mids voor een brute strakke schreeuwende scheur maar toch met een beetje engl karakter.

Raffel
8 oktober 2003, 10:18
Scherper? Wel eens van presence gehoord? Maar ik vind kanaal 3 van de PB nog steeds het beste!

Ik moet zeggen dat ik voor die paar euro's meer (ja understatement) liever die extra functies heb, maar dat ben ik :-D

wessel
8 oktober 2003, 11:16
ik vond de fireball ook beduidend minder dan de powerball...Heb daarom ook de powerball aangeschaft, kost iets meer maar dan heb ik er in ieder geval geen spijt van. Daarbij komt dat de powerball inderdaad veel meer mogelijkheden heeft. Qua geluid is het misschien aan te raden om de richie blackmore signature eens te vergelijken met een fireball, ik vond de signature beter klinken en die is ook niet zo duur :lol: :lol:
succes ermee...

gerrekat
8 oktober 2003, 12:13
Fireball en Powerball lijken enorm veel op elkaar...het ultra gain kanaal van de fireball is net als het derde kanaal van de powerball...bruut en strak!

Het is gewoon een twee kanaals 60- watt uitvoering van de powerball zonder enige opties, er zit geen ingebouwde noise gate in bijvoorbeeld, maar die hebje niet nodig bij een ENGL ben ik recent achtergekemen HAHAHAHA!

gedeelde gain ach dat heeft de POWERBALL ook per twee kanelen, nog geen last van gehad!

Volgens mij zit er ook geen depth punch poweramp EQ op, maar dat weet ik niet zeker, geen mid-open/focussed setting, maar de FIREBALL is het beste wat je kun kopen voor een slordige 1000 EURO!

tice
8 oktober 2003, 14:43
Even offtopic, wat doe jij voor de kost Blok182? Daarmee bedoel ik te zeggen: hoe kom je als je 16 bent in hemelsnaam aan het geld voor een PRS en een nomad??

BLOK182
8 oktober 2003, 16:01
Ehm, ik heb een redelijke vakantiebaan gehad, ben NIET gesponserd door pa en ma (nja, als je die squier en yamaha amp van 5 jaar terug meeteld ;-) ), gewoon koopjes jagen en veeel sparen.

gerrekat
8 oktober 2003, 16:09
Toen ik 16-17 was had ik ook 1600 gulden bij alkaar om eindelijk die begeerde GIBSON SG tekopen AHHAHA...later voor 750 piek (JAJAJAJAJAJA) een GIBSON flying V gekocht op mijn 17de HAHAH wat een koop was dat!

Toen ook nog een mooie Marshall V100 valvestate halfstack erbij...was er toen zeer content mee...

Raffel
8 oktober 2003, 16:25
ik heb mijn opgekropte GAS op dat moment er meteen uitgegooid door op mijn 16e een ESP KH-2 te kopen. Dan ben je er wel een tijdje vanaf :D

Stitch
8 oktober 2003, 20:20
Ben nu 20 en kan het nog niet betalen.......maar heeft ook meer mee te maken wat je voor de rest allemaal voor vaste lasten hebt denk ik.

BLOK182
9 oktober 2003, 20:11
Ff een offtopic vraag: Stel, ik heb 2 tops, en een 4x12", dan zet ik die cab op stereo, en dan kan ik dus tussen 2 tops schakelen over 1 cab. Maarre, dat stereo, hoor ik dan elke top over de vier speakers, of krijg je dan bijv. Top A is rechtertwee speakers en top B is linkertwee? Of gewoon een totaal cab per top?

maarten
9 oktober 2003, 20:28
2 speakers per top in de situatie zoals je em beschreef..

BLOK182
9 oktober 2003, 21:18
Oh, goed dat je het zegt, dan kan ik toch maar beter naar een top die een hoop goeie sounds levert zoeken dan naar 2 losse tops, want plaats voor 2 speakercabs heb ik niet :D

Thijssie
9 oktober 2003, 21:47
Oh, goed dat je het zegt, dan kan ik toch maar beter naar een top die een hoop goeie sounds levert zoeken dan naar 2 losse tops, want plaats voor 2 speakercabs heb ik niet :D

Je zou dan aan de ene kant speakers voor een goed clean- en aan de andere kant 2 speakers voor een lekker scheurgeluid kunnen zetten....

Stitch
9 oktober 2003, 23:19
2x mono maakt nog geen stereo

BLOK182
10 oktober 2003, 16:09
Oh, goed dat je het zegt, dan kan ik toch maar beter naar een top die een hoop goeie sounds levert zoeken dan naar 2 losse tops, want plaats voor 2 speakercabs heb ik niet :D

Je zou dan aan de ene kant speakers voor een goed clean- en aan de andere kant 2 speakers voor een lekker scheurgeluid kunnen zetten....
Dat wel, maar ten eerste is het vrij duur, en voor brute scheur heb ik toch liever 4 dan 2 speakers.

gerrekat
10 oktober 2003, 17:31
Over TWEE speakers gesproken ik ben heel benieuwd hoe dit bij mijn POWERBALL zou klinken!

Ik moet zo'n ding maar eens aanschaffen!

http://i18.ebayimg.com/03/i/00/b8/87/c6_1.JPG

BLOK182
10 oktober 2003, 17:39
hehe ja das 2x15", geen 2x12" :D

Thijssie
12 oktober 2003, 10:14
Over TWEE speakers gesproken ik ben heel benieuwd hoe dit bij mijn POWERBALL zou klinken!

Ik moet zo'n ding maar eens aanschaffen!

http://i18.ebayimg.com/03/i/00/b8/87/c6_1.JPG


Dat zal wel "pompen" :D

Maar ook wel modderiger klinken dan een 4x12....