PDA

View Full Version : Digitech GNX3 of toch maar nie...



frankster
6 oktober 2003, 23:08
Vrinden,
kan via via een Digitech GNX3 overkopen voor 375 Euro. Wat ik vooral wil is een apparaat om thuis mee op te nemen. Dus zelf wat gitaardeuntjes overmekaar, een baslijntje erin en liefst nog drums erover. Ik wil goeie (dus niet dolby 5.1 pro logic shit weetikveel) kwaliteit geluid uit het apparaat en een makkelijke interface. Via internet op de site zie ik Japie zitten die in een filmpje van nog geen minuut iets leuks in mekaar flanst en dat ziet er allemaal erg gemakkelijk uit. Verder zitten er wat software programma's bij om het geheel nog wat na te mixen enz. dus het geheel ziet er goed uit.
Is dit een goeie deal? Heeft iemand zo'n ding staan en zo ja wat vind je ervan? Of kan ik toch beter gaan kijken naar:
- Boss BR 532 danwel BR 864
- Korg PXR4
- Fostex MR 8
- Tascam Portastudio 5

Alvast bedankt!!! :dance:
Frank

Speeddemon
6 oktober 2003, 23:16
Korg D16 (de mijne mag je hebben voor 950 euries, met 30Gb hdd, 16 tracks, 8 tegelijk opnemen, touchscreen, effecten....)

ik zou eerder naar een losse recorder en floorunit kijken. Voor 199 vind je wel een 2e hands Boss GT-3 (klinkt errug leuk als je hem opneemt via headphones out) en misschien voor 250-300 een Zoom MRS-4.

Arnie
7 oktober 2003, 10:36
Eey, ik heb een GNX1 gehad. Om dingetjes thuis op te nemen is t wel een aardig ding. Maar "live" tijdens repetities was t volkomen r.u.k. Geluid was gewoon niet goed genoeg. :-? De GT5 van onze andere gitarist is dan echt 10x beter.

GNX3 is in principe t zelfde, als de GNX1, alleen met meer functies, zelfde geluidsprocessor als ik t goed heb. Maar goed, 375 euro is een vrij goeie deal, nieuw kosten ze meer dan een GT6.

T idee is best cool, neem twee amps...combineer hun eigenschappen en creeer je eigen amp. T zelfde verhaal met de cabs. Mesa en Marshall door elkaar klonk wel cool :)

Succes met kiezen

frankster
7 oktober 2003, 10:43
Ola, thanx voor reply,
maar waar ik hem meer voor wil gebruiken is dus huis tuin en keuken opnames. Voor het modelling gedeelte heb ik zelf al een POD pro, dus het accent voor mij ligt bij opnemen.
Groenten Frank

Speeddemon
7 oktober 2003, 17:10
Als je al een Pod Pro hebt, zou ik gewoon in een fatsoenlijke harddiskrecorder investeren.

Geen Roland, die klinken minder en zijn moeilijk te bedienen...

Kijk hier eens:
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/harddiskrecorders/3023.htm?zoek=akai

12 sporen recorder. Deze:
http://www.univers-sons.fr/media/Enreg/DPS12/DPS12_HI.jpg

Geef die kerel 400 (425 hooguit) euro en wees blij met een fatsoenlijke recorder. ;)

lefty eric
26 juni 2007, 10:41
Welk merk je ook kiest het is belangrijk dat je je zelf goed oriënteert. Er is veel op de markt, maar ook in verschillende prijsklassen. Ik zelf heb de GNX3 en ik ben er zeer tevreden over. Je kunt er veel kanten mee op. Zowel met de geluiden, maar je kunt ook je eigen cabinets instellen. Dus vind je een VOX mooier dan een Fender of een Marshal kun je dit instellen.
Ik ben zelf rond gaan kijken in muziekzaken en heb mezelf laten informeren. Uiteindelijk heb ik mijn GNX gekocht in Duitsland voor € 276,00. Het kan zijn dat deze inmiddels duurder is geworden, maar je moet maar eens kijken bij musicstore.de. Je moet dan van de prijs de Duitse BTW afhalen en dan vervolgens de nederlands BTW er weer bij optellen. Alles wat je boven de € 100,00 besteld wordt gratis thuis bezorgd in een zeer degelijke verpakking. Je moet wel de prijzen blijven vergelijken. Good luck! :harmony:

G.G.
26 juni 2007, 10:51
Denk dat topicstarter dit niet meer gaat lezen. ;)

Kaboemba
26 juni 2007, 12:26
Ik heb de gnx4 een tijdje gehad, leuk ding met prima mogelijkheden voor thuis maar niet meer dan dat.

Je flanst zo een leuk stukkie in elkaar maar ik zou voor wat anders gaan, bij mij heeft hij het een maand volgehouden toen was de lol er van af.