PDA

View Full Version : Dagje aanrommelen met Cool Edit + band



Hempo
6 oktober 2003, 22:31
Hallo mensen,

Basswasp, Ibanez2001 en Hempo vormen samen met een drummer en een zangeres een band: Flat Tyres.
We hebben zaterdagmiddag even wat aangerommeld met Cool Edit en wat akoestische gitaren en zang enzo. En nu wouden we wel wat reacties hebben op een eerste beginsel van de cover-CD.

http://flattyres.isgreat.tv/saybia.htm

en dan doel opslaan als ofzo :)

Drums hebben we nog niet gedaan, maar we beginnen straks opnieuw met de drums en dan maken we het foutloos af met gitaren en andere leuke dingetjes. Maar dit is het grove idee zegmaar.

basswasp
6 oktober 2003, 23:01
Anders hadden we even afgesproken dat we het eerst samen eens zouden zijn over het afmixen ;)

MarshallSG
7 oktober 2003, 00:20
Ik vind het heel erg mooi! Mooie compositie. Erg goeie zangeres. Ik vind het ook mooi dat het hele nummer zo mooi ingetogen blijft, hoewel ik dolgraag jullie zangeres eens lekker voluit zou willen horen zingen. Maar dat is misschien iets voor een ander nummer. Enige minpuntje de gitaarsolo. Vind het gitaargeluid niet mooi. Klinkt heel erg goedkoop er tussen door Daar zou ik iets aan proberen te doen. Ik zou dit nummer voor de rest zo laten als het is. Ik zou er geen drums bij doen. Less = More in dit geval. Voor de rest vooral doorgaan. En ik hoop snel wat meer te horen.

basswasp
7 oktober 2003, 13:50
Zoals Hempo al zei, het was ook echt aanrommelen. We hebben geen goede gitaarmicrofoon's en daarom hebben we voor het electrische gedeelte een Digitech RP100 direct op de pc aangesloten. Dit klonk ook naar onze mening niet lekker, maar het was in ieder geval iets ("Het klinkt net als een goedkope heavy metal band" -Ibanez2001). In de toekomst gaan we proberen de balanced out's van een Fender Twin Amp en Marshall top te gebruiken :satisfie:

Bedankt voor het compliment, we zullen het even doorgeven aan zangeres Amanda :)

Hempo
7 oktober 2003, 17:15
he bedankt, maaruhm er zijn nog veel meer dingen waarvan ik zeg: dat moet sowieso nog even veranderen, maar ik was waarschijnlijk te enthousiast om het nu al online te zetten en hier te posten :D

MarshallSG
7 oktober 2003, 17:56
Ja zitten nog wel wat kleine foutjes hier en daar in. Solo wordt wat bot afgekapt enzo Maar voor een proefopname al heel erg goed. Ik kende het origineel nog niet en zit het nou net te luisteren. Is ook mooi. Ik denk dat ik jullie versie zelfs mooier vind. Zoals ik al zei Less = More. En zo zonder drums en andere dingen er bij wordt het nummer veel 'breekbaarder' en dat vind ik wel mooi. Heel misschien aan het einde de boel een beetje oppeppen met wat extra gitaren of wat drums.

Hempo
7 oktober 2003, 19:35
we kijken wel hoe t wordt met drums :)

MikeDirnt
8 oktober 2003, 00:43
ik wil wel meer covers met haar stem horen 8-)

post maar :D

Hempo
8 oktober 2003, 18:17
In de loop van volgende week gaan we aan de slag. Dus het komt er aan!

MarshallSG
8 oktober 2003, 19:41
Mooi! Ben erg benieuwd. Ik draai het grijs op het moment. En ik luister liever naar jullie versie dan het orgineel. :-D Nogmaals complimenten voor Amanda. Echt heel perfect gezongen kan geen enkel foutje ontdekken.

bassopotmus
8 oktober 2003, 22:10
zo! Die staat als een huis, wat schoonheids foujes, maar goede stem

Tymon
9 oktober 2003, 00:28
Goed gedaan hoor, vooral de zangeres, soms een beetje bibberig nog maar vrijwel geen vals nootje te bekennen en een mooie eigen stem. Op 3.41 echt een heel mooi gezongen regeltje, echt zo'n toffe jazz vibrato...

Ga zo door!
Tymon

Hempo
12 oktober 2003, 15:43
bassopotmus: bedankt
Tymon: ok, we zullen t ff verbeteren in de ECHTE versie

Maroetoo
12 oktober 2003, 17:55
Woei! krijg kippenvel van die stem mooi gezongen hoor!

moet nog aangewerkt worden idd maar ik weet hoe dat gaat met ruwe opnames,

Ga zo door!

Hempo
15 oktober 2003, 19:51
kippenvel nog wel ! Dat zien we wel als een compiment.
Fnx kerel.

Anavrin
15 oktober 2003, 20:28
Waar is de distortion? Nee, geintje, klinkt lekker hoor, misschien volgende keer de microfoon iets verder van je gitaar afzetten, en dan in de mix het volume opkrikken (galm is ook altijd positief voor het acoustische gitaargeluid).

Hempo
15 oktober 2003, 20:39
Ja ik zal de volgende keer iets meer afstand bewaren :)

basswasp
15 oktober 2003, 22:52
Sssst... Da's dus een compliment ;)

jules
17 oktober 2003, 14:09
goed gedaan zeg indedaad nog wat mixdown foutjes hier en daar het zou iets vlakker mogen qua volume en zo. welk nummer is dat trouwens ook alweer??

Hempo
19 oktober 2003, 19:33
day after tomorrow

Mitch
20 oktober 2003, 23:26
Ja, die zangeres moet je te vriend houden :D
Krijg ik de kriebels van.

http://smilies.jeeptalk.org/otn/blobs/boldred.gif

Mitch
20 oktober 2003, 23:28
O ja, nog ff inhoudelijk reageren :)
Begin is prima zo, zonder drums. Solo is uit de kunst, mooi met de melodie mee. Na de solo lekker los gaan en weer rustig eindigen, heb je een WERELDNUMMER !

Als ik dit aan de zanger van onze band laat horen wordt -ie gek :D

sKa3
21 oktober 2003, 00:31
probeer eens de noise reduction in cool edit pro te gebruiken, die is echt fantastisch dus je bent meteen van echt alle ruis af. moet je eigelijk bij elke track afzonderlijk doen en dan bij de mixdown nog een keertje.
voor de rest wat volume aanpassingen, vooral bij solo ietswat
ook als je een track laat aflopen kan je beter even een fade out gebruiken, het valt namelijk erg op bij 28/29 sec...je kan ook wel die "plop" eruit editen hoor maar met een fade out kan je het een beetje half laten overlappen en je hoort geen verschil meer.
voor de rest klinkt het echt heeeel erg goed :)

(ik zit al de hele dag in cool edit nummers te editen dus ik moesten even reageren :D )

Hempo
21 oktober 2003, 12:06
Seymour Paul: ehm het is niet zelfgeschreven nummer he :P Maar toch bedankt!

sKa3: noise reduction enzo doen we nog wel een keer, als we het echt goed hebben opgenomen. Dit was meer een testmiddagje.
En dat van die fade-out enzo :) dat doen we ook nog wel dan, whaha.
Fnx for comments

Gerben van Nazareth
22 oktober 2003, 17:02
Mooi Hoor Hempo

Ga Zo Door & neem nog veel meer mooie liedjes op.

nee echt, goed gedaan. Ik vind die leadgitaarsound wel geil zo eigenlijk, heeft iets lekker goedkoops. Als je die solo overdoet zou je eens kunnen overwegen om dat te doen met een goed fuzzzzzpedaal (iiiiiiiiieeeee-knars!) ipv weer zo'n romige vette scheurgitaar (als ik je plan goed begreep, was dat je plan...)

Hempo
12 januari 2004, 19:46
dankjewel!

El Capitain
13 januari 2004, 03:57
Als ik lekker negatief mag zijn, ik vind jullie cover weinig nieuws toevoegen aan het originele nummer. De zangeres klinkt wel heel goed en de band is verder ook goed, maar ik vind het verder helemaal niet vernieuwend en de cover heeft geen eigen inbreng van jullie zelf (niet genoeg mijns insziens om het interessant te maken).
Ik zou als ik jullie was je bezig houden met eigen nummers schrijven in dit genre. Volgens mij zou dat wél goed uitpakken.

El Capitain
13 januari 2004, 03:59
O ja, nog ff inhoudelijk reageren :)
Begin is prima zo, zonder drums. Solo is uit de kunst, mooi met de melodie mee. Na de solo lekker los gaan en weer rustig eindigen, heb je een WERELDNUMMER !

Als ik dit aan de zanger van onze band laat horen wordt -ie gek :D

Hehe...jammer inderdaad dat het al een wereldnummer is die op CD staat :)

Predator
13 januari 2004, 11:35
Hehehe, ik hoorde net een beetje een ZENUWTRILLING in de zang, misschien was ze een beetje zenuwachtig maar buiten dat vind ik haar een prachtige stem hebben en prachtig zingen! De gitaar klinkt ook goed, mooi gedaan. De bass hoor ik niet optimaal op deze laptop-speakers, daarvoor zou ik nog eens een keertje moeten luisteren met een hoofdtelefoon, nu hoor ik slechts de hoge uithalen op de bass.

Ik vind de geluidskwaliteit nog aardig voor een opname gedaan met een ordinaire mic. Er zit denk ik wel potentie in deze band, ga vooral zo door! Ik wil meer horen!

Cheers!

Hempo
19 januari 2004, 16:54
oke dan bedankt!
We gaan binnen nu en 2 weken dit nog eens opnemen (samen met een eigen nummer), maar dan op en top op ons uiterste kunnen qua spelen en mixen ipv per ongeluk erachter komen dat het nog wel aanvaardbaar klinkt voor een middagje aankloten achter Cool Edit.

Als die klaar is post ik hem wel hier.