PDA

View Full Version : ENGL zwitz



hadv
6 oktober 2003, 22:16
He alwetenden

kheb een engl screamer combo
nix mis mee

ik heb 2 schakelkastjes met elk 2 schakelaars, dus alle smaken zijn voorhanden.

volgens de docu kun je een midi kastje aansluiten, maar dat is redelijk reteduur.
nou schijnen er ook multi-schakel-programmeer-kastjes (dus meerdere schakelaars voor meerdere combinaties) te bestaan.
wattikwil is uiteraard zoon kasje met die twee stereojacks als uitgang

kendat, bestaatdat, hoeheetdat, wahkostdat

in afwachting van uw wijze woorden :razz:

maarten
7 oktober 2003, 10:34
kun je niet zo'n custom footswitch kopen??

of past ie niet op de screamer?

Arnie
7 oktober 2003, 10:45
Weet je hoe duur?!!! Die dingen zijn echt absurd duur, je hebt echter wel ALLE functies bij de hand (...voet...) Je kan dan de vier kanalen direct aanspreken, zonder dat je soms twee knoppies in moet drukken. Reverb aan/uit zetten en je die VLS functie gebruiken, tussen rythm en solo volume switchen....

Maar goed, dat wist je vast al, ik zit ook te denken om een Screamer te kopen...hoe bevalt hij jou? Zijn die vier kanalen echt bruikbaar? (Zijn toch eigenlijk twee kanalen met high/low gain?) En...1 equalizer, is dit geen bottleneck?

Alvast bedankt voor je reactie :)

hadv
8 oktober 2003, 00:41
ik zoek dus een goedkope en simpele oplossing
dat ding van Engl kost 200 pleuro

Arnie: 4 kanaals echt wel
zwitz 1: clean/lead
2: gain lo/hi
3: vls: lo/hi
4: reverb on/off

met clean/lead , en gain lo/hi heb je 4 kanalen, al zijn ze niet allemaal fantastisch
met vls lo/hi heb je een soort volumekick, werkt prachtig

mijn huidige oplossing is dus twee kastjes (alle 4 de schakelaars beschikbaar, al reverb ik nooit) met een 5e schakelaar die schakelt tussen deze 4 en 4 mini-switches, dus ahw 2 presets
de mini-switches staan meestal op gain hi, vls hi en lead zodat daar de vette klap voor de solo uitkomt
ik ben zeer tevreden over het geluid, zeker met mijn gibsons
van die 1ne toonregeling heb ik geen last

Arnie
8 oktober 2003, 10:19
Thanx voor je reactie, kga m in ieder geval ff uitproberen.
Heb je misschien een paar soundclips?