PDA

View Full Version : Solo's, solo's en nog eens solo's... van mij



Tymon
6 oktober 2003, 20:49
Hoi allemaal!

Ik denk ik post ff wat recente solootjes van mij. Alle kritiek, tips en suggesties zijn welkom!

Fusion solo met distortion en synth-guitar solo.
http://www.bjdesign.nl/temp/atm4solo.mp3

Jazzfusion solo met clean geluid.
http://www.bjdesign.nl/temp/atm3solo.mp3

Fusion solo met distortion.
http://www.bjdesign.nl/temp/atm2solo.mp3

Fusion solo met distortion.
http://www.bjdesign.nl/temp/gestaltsolo.mp3

Synth-guitar solo.
http://www.bjdesign.nl/temp/synthsolo1.mp3

Synth-guitar solo.
http://www.bjdesign.nl/temp/synthsolo2.mp3

Cheers!
Tymon

RaNk
6 oktober 2003, 21:31
Die 1e vind ik mooi, ook dat gitaarsynth stukje past er goed bij (iets minder distortion lijkt me wel mooier trouwens, beetje zachtere tone). Verder vind ik de 'gestaltsolo' wel knap gedaan (daar vind ik de lichte distortion ook gepast), maar misschien zou het mooier zijn als je alle stukjes verwerkt in 1 compositie. Dat moet best lukken, want ze passen op zich best bij elkaar.

Bosch
6 oktober 2003, 21:33
Allereerst je maakt mooie uitgebalanceerde backings. En je gitaarsound is ook vaak te gek.

Per mp3:

Fusion solo met distortion en synth-guitar solo.

Apart gitaargeluid. Het Synth-gedeelte vind ik mooier.

Jazzfusion solo met clean geluid.

Mooi subtiel gespeeld maar niet zoveel aan. De wending aan het einde smaakt wel naar meer.

Fusion solo met distortion.

Soms herken ik Holdsworth 8-)

Fusion solo met distortion.

Wederom Allan, maar nu veel overtuigender! Dit wil ik ook!

Synth-guitar solo.

Arabisch, beetje lief met een Baantjer-gehalte. Nee.

Synth-guitar solo.

Beter, maar niet echt een stuk, ... net te kort. Wel leuker dan de eerste

Afijn, "gestaltsolo" is kikke(r)! Maar, hele nrs. vind ik lekkerder luisteren dan deze samples. Als ik dit hoor krijg ik weer zin om te spelen en dan om er ook die Holdsworth-tonen uit te krijgen. 8)

Adios,

Wouter

Tymon
6 oktober 2003, 22:17
Hee thanks voor de replies!!!

Elke sample is een compleet nummer! Heb er alleen ff het sologedeelte uitgeknipt. De rest is toch niet belangrijk toch? :lol:

@ Bosch. Raar dat je die Gestalt solo overtuigender vindt! Die vind ikzelf juist een minder spontane feel hebben. Ik vind zelf atm2 en atm4 een stuk beter.

Thanks again!

Tymon

RaNk
6 oktober 2003, 22:29
Hee thanks voor de replies!!!

Elke sample is een compleet nummer! Heb er alleen ff het sologedeelte uitgeknipt. De rest is toch niet belangrijk toch? :lol:

Tymon

:) :( :) :( :) :( :)

Aha, nou dan passen ze misschien toch wel wat minder bij elkaar als ik dacht ;). Ben ook niet zo'n fusion expert hehe (waarin wel trouwens), maar het klinkt wel goed. Ik vind ook die gestaltsolo het mooist, ook qua geluid.

*edit*
ATM4solo vind ik trouwens ook wel mooi (vooral het begin, en dan naar dat stukje op 0:15), alleen springt het geluid er zo hard uit. ATM2solo vind ik juist minder overtuigend eruit komen, eerder twijfelend.

Tymon
6 oktober 2003, 23:36
ATM4solo vind ik trouwens ook wel mooi (vooral het begin, en dan naar dat stukje op 0:15), alleen springt het geluid er zo hard uit. ATM2solo vind ik juist minder overtuigend eruit komen, eerder twijfelend.

Ja dat hoor ik wel vaker van mensen dat ze me op bepaalde momenten twijfelend vinden klinken... dat is echter niet zo... ik zou nooit een twijfel-take houden, dan zou ik m opnieuw inspelen! Ik snap wel waarom ze dat denken, door mn langere noten waar ik heel weinig vibrato op gebruik... ik hou van een hele subtiele vibrato :)

Thanks voor luisteren.
Tymon

Gert-Jan
6 oktober 2003, 23:49
Hey Tymon,

Vanavond nog over jou gesproken met Richard (alleen maar positief hoor :wink: )

Reactie op je solo's. Je bent inderdaad sterk beinvloed door Holdsworth (dat kan ook niet anders met Hallebeek als leraar). Des te knapper vind ik het dat je 'm ook terughoort. De sound is meestal OK. Ik vind alleen je timing niet altijd even mooi. Soms lijkt het alsof je er wat achteraan rent. Ik vind je afwisseling en melodielijnen Top! Keep up the good work! 8-)

Tymon
7 oktober 2003, 10:46
Hee Gert-Jan! Thanks voor reply!

Over mij gesproken? He bah :D Hij zal het wel niet zo leuk gevonden hebben dat ik WEER niet kon... komt elke keer weer iets tussen! :evil:

Timing: Dit is iets waar ik veel mee bezig ben. Het is nu ongeveer 2,5 jaar geleden dat ik me begon te verdiepen in jazz en fusion. Omdat mn achtergrond lag bij de metal en shred had ik een ontzettend rechte houterige timing, dit was 1 van de eerste tips van Richard: "let op je timing, kan veel meer laydback en spontaan". Dus daar heb ik heel veel aandacht aan besteed het laatste jaar... misschien speel ik nu ietsje TE laydback? :)

TROUWENS: Ga jij of Bosch ook naar Holdsworth de 27e of 29e?!?!?! Ik ga zelf de 29e! ZIN IN!!!

Tymon

Gert-Jan
7 oktober 2003, 14:49
WAAR WANNEER HOE???????????


mail me effe op gjvanwijk@inter-genus.nl

skabouter
7 oktober 2003, 23:53
jepz, erg gaaf. mooi geluid, mooie solo`s, en leuke muziek !

Tymon
8 oktober 2003, 13:31
Thanks Skabouter :D

Tymon

RaNk
8 oktober 2003, 18:39
ATM4solo vind ik trouwens ook wel mooi (vooral het begin, en dan naar dat stukje op 0:15), alleen springt het geluid er zo hard uit. ATM2solo vind ik juist minder overtuigend eruit komen, eerder twijfelend.

Ja dat hoor ik wel vaker van mensen dat ze me op bepaalde momenten twijfelend vinden klinken... dat is echter niet zo... ik zou nooit een twijfel-take houden, dan zou ik m opnieuw inspelen! Ik snap wel waarom ze dat denken, door mn langere noten waar ik heel weinig vibrato op gebruik... ik hou van een hele subtiele vibrato :)

Thanks voor luisteren.
Tymon

Hee Tymon het commentaar was niet negatief bedoeld hoor :). Want over het algemeen kom je zeer zeker niet twijfelend over! Misschien is het een beetje je stijl in die 'laid back' stukjes, maar ik vind die stukken die ik opsomde juist spetterend. Ik denk dat ik gewoon iets meer van die pittige stukjes houd.

Tymon
8 oktober 2003, 20:57
Hee Tymon het commentaar was niet negatief bedoeld hoor . Want over het algemeen kom je zeer zeker niet twijfelend over! Misschien is het een beetje je stijl in die 'laid back' stukjes, maar ik vind die stukken die ik opsomde juist spetterend. Ik denk dat ik gewoon iets meer van die pittige stukjes houd.

Ooh zo vatte ik het ook niet op hoor :D En het liefst hoor ik negatieve dingen, dan kan je daarop letten en je misschien weer verbeteren!

Cheers!
Tymon