PDA

View Full Version : Snaren: DR of EB



ReinoutV
6 oktober 2003, 19:39
Heeft iemand ervaring met deze twee merken snaren? Het gaat mij vooral
om de 011. Ik gebruik nu D'addario, maar hier ben ik niet zo tevreden
meer over (breken snel, verliezen hun helderheid redelijk vlot). DR is
een stuk duurder dan Ernie Ball, zijn de snaren dat ook waard? En
heeft er verder iemand toevallig ervaring met het bestellen van snaren
bij stringbusters.com (UK)? Deze prijzen bevallen me veel beter dan
die in NL :). Ze hebben daar ook Elixir's voor een prijs waarvoor ze nog wel een keertje uit zijn te proberen.

ReinoutV
6 oktober 2003, 19:59
Ik less net ook over thomann.de. Is dit ook wat?

Kramerman
6 oktober 2003, 21:51
d'addario moet je alleen pakken voor klassieke gitaar , daarin zijn ze goed ( de hard tension snaren toch ) maar ernie ball gebruik ik al jaren voor m'n elektische gitaar en vind ik zeer goede snaren.

urezna
7 oktober 2003, 09:18
ik ga ook voor EB, breek ze zelden en klinken goed!

LordRiffenstein
7 oktober 2003, 09:43
Gebruik al jaren DR 10-46 en ben er zeer tevreden over. En ik bestel ze de laatste tijd altijd bij.....StringBusters :D

Arnie
7 oktober 2003, 10:12
Ernie ball is "the way to go"....voor mij dan :D
.010 op m'n Strat...speelt en klinkt echt super

renier
7 oktober 2003, 10:49
deffinately D'addario exl 120 (0.09 - 0.42)

net 10 setjes voor euro 44,80 op de kop getikt!

ReinoutV
7 oktober 2003, 11:32
iehl... .009... ;)

Nee, dat is echt te dun voor mij. Ik hoorde ergens anders dat iemand al 3 maanden had zitten wachten op haar bestelling bij Stringbusters, omdat er iets niet voorradig was. Hier nog geen problemen mee gehad?

LordRiffenstein
7 oktober 2003, 11:46
Nee, dat is echt te dun voor mij. Ik hoorde ergens anders dat iemand al 3 maanden had zitten wachten op haar bestelling bij Stringbusters, omdat er iets niet voorradig was. Hier nog geen problemen mee gehad?

Dat is dan stom van hem want je kan op de site perfect zien wat er in voorraad is. Bestelling komen meestal toe na 4-5 dagen.

Harry
7 oktober 2003, 12:00
gewoon EB kopen, doet 't altijd....

ik heb een standaarsetje 010, in de gele verpakking.

renier
14 oktober 2003, 18:19
nee, bij www.saitenmarkt.com, via ebay.

heel netjes, zaterdag besteld, meteen gepaypald en dinsdag werden ze geleverd. in 2 blikken van 5 stuks per blik.

floriswb
31 januari 2004, 18:21
Ik heb t al eerder gezegt: Dr zijn goeie snaren, maar kosten ook wat.. Ze zijn leuk voor je looks want je hebt ze in allerlei kleuren, waaronder zwart. Ik betaalde voor de zwarte gecoate snaren 18 euro, en voor ernie ball 7,50. Verschilletje dus... DR gaat wel langer mee... breken niet snel..

green_day
1 februari 2004, 20:22
Ik heb t al eerder gezegt: Dr zijn goeie snaren, maar kosten ook wat.. Ze zijn leuk voor je looks want je hebt ze in allerlei kleuren, waaronder zwart. Ik betaalde voor de zwarte gecoate snaren 18 euro, en voor ernie ball 7,50. Verschilletje dus... DR gaat wel langer mee... breken niet snel..

18 euro voor een pakkie snaren.. dan ben je duur uit !

t0n3h^
3 februari 2004, 19:09
Ikke D'addario's 0,10, relaxte snaartjes, nog geen 1 keer gebroken... en aangeraden door me leraar, omda die die ook overal op heef liggen :P...