PDA

View Full Version : Groot aanbod van dure 2e hands versterkers . . . . .



Nicci
6 oktober 2003, 18:27
Iemand anders heeft het hier ook al eens opgemerkt. Het grote aantal dure versterkers dat wordt aangeboden op allerlei site's. De ene na de andere Mesa en Diezel vliegt je voorbij . . . .
Ik vraag me af hoe dit komt. Wat is er aan de hand met gitaarspelend Nederland? Weten we niet wat ze willen? Testen ze die versterkers niet uitgebreid? Zijn we nooit tevreden? Volgen we willekeurig welke hype?

gerrekat
6 oktober 2003, 19:05
mensen kopen te snel iets op reputatie cq. als een status symbool en vaak valt het dan toch tegene...

Ik bedoel ik heb op de Diezel VH-4 en Herbert gespeeld (uitgebreid) en het zijn goede amps, maar voor dat geld verwacht ik een wonder en dat gebeurt gewoon niet! het blijft gewoon en goede buizenamp waar er zoveel van zijn!

Mesa is natuurlijk helemaal belachelijk in de US staan ze in de zelfed aanzien als een Marshall een Mesa kost daar nog lang de helft niet van wat ie hier kost en hier doet mens net of het de cream of the crop is en kostenn ze meer dan een handgebouwde Diezel of ENGL!

Er is helemaal niets mis met een Mesa maar de prijs en reputatie die ze hebben zijn compleet uit zijn verband gerukt!

Ik denk toch dat veel mesnen gaan voor een betaalbare maar o zo goed klinkende amp als een JCM 2000, 5150, of iets hoger een Engl POwerball of een H & K

Wie heeft er nu 2500 EURO op een top te besteden?? weinig mensen denk ik!

En als ze het al kunnen moeten ze er misschien andere dingen voor laten cq. lang sparen, tja valt het dan tegen is het een zure appel!

Nicci
6 oktober 2003, 19:11
maar voor dat geld verwacht ik een wonder en dat gebeurt gewoon niet!

:-D

Bates15
6 oktober 2003, 19:52
Moeten we Sash niet vragen om dit te beantwoorden? Die heeft toch permanent last van GAS?

gerrekat
6 oktober 2003, 20:20
Ik ook hoor...maar na de duurste van de duurste amps uitgeprobeerd te hebben....ik zou best een diezel kunnen betalen als ik wil, ben ik er toch achter gekomen dat er geen "miracle" amps bestaan alleen hele goeie!

maar het is echt niet zo dat een Diezel of een Bogner 10 keer zo goed kilinkt als een 5150...wel iets beter maar het zit echt in details als strakker, gedefinieerder, minder "buzz" minder bijgeluiden, betere constructie, mooier design...

De voicing van verscjeidene amps is ook verschillend, maar je staat soms verbaasd wat een killer sound iemand uit een peavey kan halen...het zit ook voor een gedeelte in de vingers..

Iemand kan een Diezel vreselijk slecht laten klinken eloof me ik heb clips van dat ding gehoord daar lusten de honden geen brood van!

RaNk
6 oktober 2003, 20:31
Mooi design, een Diezel? :D

Seriously,
Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat. Meestal gaat men ervan uit: Als het duurder is, zal het wel veel beter zijn. Als iemand geld heeft is ie sneller geneigd een dure amp te kopen, die dan achteraf toch niet dat wonderlijke geluid produceert wat de koper verwacht had.

En inderdaad, volgens mij zijn we ook verwend. Dit past wel niet echt in dit topic, maar toen ik begon met spelen was ik blij met alles als er maar geluid uit kwam. Nu moet het allemaal precies 'zo en zo' klinken want de tone zou maar net niet lekker zijn, dan speel je een stuk minder fijn. Het is daarmee ook dat ik volgens mij nu een goeie versterker enorm kan waarderen, omdat ik altijd minder spul had toen ik pas speelde.

Nicci
6 oktober 2003, 20:45
Maar als we gelijk hebben, waar komt dan elke keer die hype vandaan? Is het nu echt zo simpel dat gitaristen een band zien die ze leuk vinden, kijken wat versterker de gitarist heeft en die dan vervolgens willen? Alleen omdat ze die gitarist goed vonden klinken?

RaNk
6 oktober 2003, 20:47
Tuurlijk gebeurt dat enorm vaak. Dat zien die fabrikanten ook wel anders bleven ze niet beuken met dat signature gedoe enzo. Helaas zorgt het ook vaak voor teleurstellingen. Aan de andere kant fijn voor degenen die bijna nieuwe gear voor een prikkie willen hebben.

Overigens moet ik na 13 jaar (proberen te) spelen zeggen dat ik nog nooit een versterker verkocht heb :P

Nicci
6 oktober 2003, 20:52
Dat verbaast me toch. Als het nu om een versterker ging van een paar honderd euro, dan kan ik er nog inkomen. Maar om €1500 tot €2500 neer te tellen voor een versterker om die reden vind ik wat ver gaan.
Dat is toch de prijsklasse voor de betere amateur of professionals. Je zou toch mogen verwachten dat die zelf een beetje weten wat ze willen.

RaNk
6 oktober 2003, 21:05
Aan de andere kant kunnen we het inderdaad een beetje mis hebben, als het om *echt* dure versterkers gaat. Immers, een 2e hands buizenbak levert toch nog best wat op. Misschien houdt men dat wel in het achterhoofd, en beslist snel (te denken dat) hij/zij de perfecte versterker gevonden heeft. Is dat niet zo, dan is ie weer zo verkocht voor een leuke prijs. De keuze is ook zo enorm groot tegenwoordig. Ik heb al heel wat versterkers geprobeert, maar ik zou niet weten welke ik zou kiezen indien ik er 1 voor niks kon hebben. Volgens mij bestaat de perfecte versterker ook niet, en moet je wat sneller tevreden zijn als je een goeie amp hebt. Zoals gerrekat al zegt, het geluid komt ook voor een groot deel uit je vingers. De 'magie' van een amp wordt volgens mij vaak overschat. Hoeveel gitaristen klinken immers niet beter op een ouwe trouwe JCM800 dan een ander op een racksetup van 10000euro of een Bogner ofzo.

*edit*
Dat er in elke prijsklasse een hype-effect heerst, daar ben ik wel zeker van trouwens.

BLOK182
6 oktober 2003, 21:34
Tis natuurlijk wel net wat je wil. Al zit gitaarspel grotendeels in je vingers/gitaar, trashmetal op een vibroking is behoorlijk not done. Ook kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment (vaak als je je eerste goeie amp hebt gekocht) je toch nog eens van smaak verandert, zoals ikzelf, zit een klein beetje in de knoop nu ;-) Ook kan ik me voorstellen dat je je soms update (als amps verbeterd/vernieuwd worden). Maar soms zie je idd belachelijk dure amps langskomen, die net 2 maanden gebruikt zijn ofzo, das wel vaag.

RaNk
6 oktober 2003, 21:46
Dat voorval van die t*H*rashmetal ( :p ) op een Vibroking is wel lachen, want ik zie het al voor me ;). Alleen lijkt me dat erg onwaarschijnlijk, zeker omdat je toch al snel een bepaalde richting op 'gestuurd' wordt (die bakken zullen hun 1e amps toch niet zijn geweest hoop ik?). Het gaat meer om mensen die ongeveer weten wat ze willen hebben, maar elke keer toch net uit dat kleine lijstje de verkeerde gekozen lijken te hebben. Dat hoor je toch wel in de winkel? Gewoon een ENGL kopen ;) ;) ;)

BLOK182
6 oktober 2003, 21:55
Ik zit dus, zoals ik al zei, zelf een beetje te kloten nu, ik heb die Boogie gekocht, zitten een hoop goeie sounds in enzo, en het viel toen binnen budget, maar op een gegeven moment (zoals bijv. nu) heb je toch meer het idee welke sound je nou echt zou willen, en die ga je dan zoeken. Ik kan duys begrijpen dat mensen na 1 dure/goeie amp gekocht te hebben, nog eens op zoek gaan naar wat anders, maar na 40 pre-amps, 6 powermaps, 30 racks, een truckload heads en de complete lijn celestions in je 4 verschillende cabs, tja, dan moet je professionele hulp zoeken :D

RaNk
6 oktober 2003, 22:04
;)

Het ligt er natuurijk vooral aan hoe snel je al besluit 'dat het dit toch niet helemaal is'. Uiteraard blijf je altijd zoeken, maar dat is ook het mooie eraan. Als ik totaal teleurgesteld zou zijn in mijn nieuwe amp, zou ik wel meteen iets nieuws zoeken (maar dan koop je het waarschijnlijk al niet in 1e instantie). Maar als het zeg maar wel 95% naar smaak is, dan moet ie toch maar lekker nog een tijdje meegaan. Mocht ik iets vinden wat 'het helemaal is', dan nog houd ik deze erbij als het even kan.

Nicci
6 oktober 2003, 22:12
Ik weet niet of ik blijf zoeken. Valt geloof ik wel mee. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat mijn huidige versterker de deur uitgaat. Wat ik me kan voorstellen is dat er nog eens 1 bijkomt. Altijd al een lichte voorliefde voor mesa's gehad. wie weet . . .

Mitch
6 oktober 2003, 22:27
Sommige dingen ga je je pas na langer gebruik aan irriteren, of ga je missen, whatever. Ik kan me best voorstellen dat na uitgebreid testen iets goed klinkt, maar dat na langer gebruik binnen bandverband iets tegenvalt. Bij pedalen eerder dan bij een amp, maar het gaat om het idee....

Daarbij komt absoluut dat ook na verloop van tijd je smaak wel weer eens kan veranderen. Lucky die van een superveelzijdige Diezel terugkeert op een Fender vind ik een goed voorbeeld. Liever 1 geweldige dan 4 goeie sounds. Dat soort dingen.
Met twee geweldige sounds ben ik zeer tevreden, ik sluit me aan bij Nicci. :D (R55-lovers onder elkaar)

Moet wel bekennen dat naast de sound ook constructie en reputatie (betrouwbaarheid) ook bij mijn afwegingen tot de aanschaf tot de R55 een rol hebben gepeeld.

Sj03rd
7 oktober 2003, 00:16
Ik vind het eigenlijk wel relaxt dat er zoveel aangeboden wordt. Dat is alleen maar goed voor de markt. Die versterkers zijn nieuw allemaal VEEEL te duur, slaat gewoon nergens op!!
Ik koop alleen maar 2e hands spul en ben er tot nu toe nog heel tevreden over.
De laatste tijd heb ik veel verschillende versterkers enz gehad. Vaak gekocht via ebay duitsland en weer verkocht in Nederland als ik er toch niet echt tevreden over was. Dat kon natuurlijk gebeuren want ik koop nog steeds vaak spullen waar ik nog nooit op gespeeld heb maar waarvan ik heb gehoord dat het goed is.....dan probeer ik het gewoon, als het niet goed is verkoop ik het wel weer en koop ik iets anders voor een leuk prijsje terug.
Tot nu toe bevalt me dit heel goed. Bovendien kom ik nu uiteindelijk veel goedkoper aan m'n spullen omdat ik met doorverkopen weleens wat verdien, beter toch??

marc_o
7 oktober 2003, 00:31
Je smaak veranderd ook met de jaren, en als ik naar mezelf kijk, ben via allerlij peaveys en marshalls en een hiwatt, met een beetje kopen en verkopen naar Rivera en Engl gegaan, t'is ook zo dat voor een student bijvoorbeeld, een valvestatecombo aan de top van z'n budget ligt. Met hetzelfde gemak koop ik nu bijvoorbeeld een Diezel of wat dan ook, dan is het maar de vraag of je 'm ook wilt. De savagestack die ik vroeger had, hoef ik niet meer, en dat ligt niet aan de kwaliteit, maar aan het feit dat ik geen megametalbak meer wil.
Het is en blijft mooi speelgoed natuurlijk, er is altijd wel iets wat je ook nog hebben wilt.

gerrekat
7 oktober 2003, 08:22
Ach het is zo subjectief, ik heb ook op Rivera Knuckleheads gespeeld maar vond het 3 keer niets... clean was errug goed maar daar geef ik eigenlijk geen reet om...overdrive vond ik het niet halen bij bepaalde andere fabrikaten!

Voor crunch sounds vind ik een simpele marshall vaak nog het best klinken!

Het is een kwestie van smaak....ik moest erg wennen aan mijn SAVAGE 120, eigenlijk vond ik het niets in het begin, maar na en retubing klnikt ie toch wel erg lekker..

marc_o
7 oktober 2003, 11:47
Dat is ook zo, elke versterker heeft z'n sterke en minder sterke punt, en dan is het de vraag of je ermee kunt leven of niet. Persoonlijk ben ik nog nooit een versterker tegengekomen waaraan ik echt alles perfect vond, hoewel de Diezel Herbert close is, maar mijn souveeign net zo close, en het feit dat ik voor 1 herbert 2 souvereigns kan kopen, vind ik het prijsverschil niet normaal, want 2 keer zo goed is ie zeker niet.

Javaca
7 oktober 2003, 12:27
Ik kom zelfs met enige regelmaat L6 versterkers tegen.
Als ik het geld had zou ik er gelijk 1 kopen.

taylor
7 oktober 2003, 13:20
gerrekat heeft denk ik gelijk dat mensen te snel beslissen en 1 wonder verwachten.

je moet als gitarist ook een beetje weten wat bij jou past welke toon enzo daar gaan best wat jaren overheen.

een goed voorbeeld is misschien die nieuwe thd amps univalve dat ding is niet zo duur dus wordt ook gekocht door de wat jongere(niet zo ervaren)gitarist de meeste vinden dat ding dan niks.

die verwachten een vet metal geluid ofzo.

taylor
7 oktober 2003, 13:24
alhoewel niet zo duur met alle buizen combinaties ben je toch aardig wat lichter.

das ook gelijk 1 min punt van die amp denk ik,zeker ook voor die mensen die hem kopen zonder enige ervaring met buizen amps.

Nicci
7 oktober 2003, 14:11
je moet als gitarist ook een beetje weten wat bij jou past welke toon enzo daar gaan best wat jaren overheen.


dat is waar. maar dat verklaart hopelijk niet het grote aanbod van 2e hands versterkers in de hoge prijsklasse. ik mag hopen dat 'beginners' niet zomaar een versterker van €1500 kopen, terwijl ze nog niet goed weten wat ze willen.

Chris Winsemius
7 oktober 2003, 17:22
Vaak wordt er bij een nieuwe stijl ook een bijpassende versterker aangeschaft .
Wat ook veel ( te veel ) voorkomt :
je probeert de versterker in de winkel , klinkt dan ok of goed maar later met repeteren/optreden zet ie helemaal niet door wat meestal door de niet-perfecte-voicing , speakers of niet-zo-bijzondere-uitgangstrafo komt .

Bij het ontwerpen/modificeren van versterkers is het totale geluid ( dus i.c.m. bas , drums , zang , draaitafels , blokfluit :) ) iets wat te vaak vergeten wordt , ook door top/dure merken .

Chris

taylor
7 oktober 2003, 18:38
ik mag hopen dat 'beginners' niet zomaar een versterker van €1500 kopen, terwijl ze nog niet goed weten wat ze willen.[/quote]

ik denk dat je nogal opkijkt van wat zo al door niet al te ervaren gitaristen wordt gekocht.

dat is ook meer een kwestie van het geld ervoor hebben,ze willen de amp wel hebben maar doen het vaak ook weer weg omdat ze weer wat anders gezien gehoord hebben.

Nicci
7 oktober 2003, 19:01
Ik vind het eigenlijk wel relaxt dat er zoveel aangeboden wordt. Dat is alleen maar goed voor de markt. Die versterkers zijn nieuw allemaal VEEEL te duur, slaat gewoon nergens op!!
Ik koop alleen maar 2e hands spul en ben er tot nu toe nog heel tevreden over.
De laatste tijd heb ik veel verschillende versterkers enz gehad. Vaak gekocht via ebay duitsland en weer verkocht in Nederland als ik er toch niet echt tevreden over was. Dat kon natuurlijk gebeuren want ik koop nog steeds vaak spullen waar ik nog nooit op gespeeld heb maar waarvan ik heb gehoord dat het goed is.....dan probeer ik het gewoon, als het niet goed is verkoop ik het wel weer en koop ik iets anders voor een leuk prijsje terug.
Tot nu toe bevalt me dit heel goed. Bovendien kom ik nu uiteindelijk veel goedkoper aan m'n spullen omdat ik met doorverkopen weleens wat verdien, beter toch??

ik snap dat je zo werkt. doe ik ook, maar niet met versterkers van meer dan €1.000,-.
ongezien een pedaaltje kopen, desnoods een van €200,- snap ik best. als hij niet bevalt, verkoop je hem, maar niet met versterkers die 2e hands nog meer dan €1000 moeten opleveren.

taylor
7 oktober 2003, 19:20
ja idd

effecten ben ik ook gek op die koop ik ook zonder te kijken zeker vintage effecten.

dat kan je de kop niet kosten.

maar om je nou met dure/(losse)top amps bezig te houden dat vind ik wel wat anders die raak je ook moeilijker kwijt denk ik zo.

+ de sound die je zoekt in een amp maakt de keuze (vrij) makkelijk denk ik,daar hoef je niet 20 amps voor hebben gehad(en weer verkopen).

kun je ze net zo goed gaan testen en dan zeggen ja die koop ik.

Toaster
8 oktober 2003, 16:28
5 vintage effecten in je zit akelig dicht in de buurt van de prijs van zo'n top van 1000 euro....

Ik denk dat het probleem em ligt dat je in een winkel gewoon niet kan horen hoe dat ding zich verhoudt op een podium. In een winkel en op je kamer staat dat ding met zijn box tegen een muur. Op het podium staat ie nergens tegen aan. Bovendien staat ie dan meestal nog op een flightcase waardoor ook alles weer anders klinkt. Podia zijn meestal van hout enzovoort.

Lijkt lulkoek maar het maakt echt wel uit of je op een buitenpodium staat of thuis op je kamer.

Beetje het verhaal van Chris dus.

En mensen raken toch uitgekeken op een sound blijkbaar... Buurmans gras is blijkbaars altijd groener lijkt dan heel snel op te gaan.

En.... afgaan op meningen van fora kan ook misleidend werken. Wat voor de een wel werkt werkt voor de ander niet.

zucht...

Nicci
8 oktober 2003, 17:25
Ik denk dat het probleem em ligt dat je in een winkel gewoon niet kan horen hoe dat ding zich verhoudt op een podium.

hoewel ik me best kan voorstellen dat dit wel eens voorkomt en dat dat de reden is waarom iemand een gloednieuwe mesa 2e hands aanbiedt, kan ik me niet voorstellen dat dit de hoofdoorzaak is van het grote aanbod.
Als je al zover bent dat je nadenkt over 'hoe een versterker zich verhoudt op een podium', dan kun je denk ik op voorhand wel een goede inschatting maken. ik in ieder geval wel. niet dat ik er niet eens naast kan zitten . . . .

hadv
8 oktober 2003, 21:12
ik vrees dat veel gitaristen zich toch makkelijk gek laten maken
een andere verklaring heb ik niet

de gitaarwereld is sowieso een ongelooflijk hype-wereldje, en ik kan me voorstellen dat bepaalde sub-sub-culturen daar nog weer meer last van hebben (die amp moet ik ook !!!)

ik vinnut op zich geen slechte zaak dat er 2e hands zoveel mooie spullen zijn, maar ik vinnut wel zonde dat daardoor heel wat gitaristen 100en pleuri lichter zijn.

maar ook ik heb van de nodige aankopen wel eens spijt gehad en weer ingeruild... dat waren vnl gitaren overigens
van mezelf weet ik dat ik niet impulsief een gitaar moet kopen (dus inderdaad eerst een weekje over slapen), zelfs al kan ik um makkelijk betalen. :lp:

Nicci
9 oktober 2003, 00:37
aangeboden op marktplaats:

mesa road king. alleen thuis gebruikt. 6 maanden oud.
€4500,- . . . . .
auw!

gerrekat
9 oktober 2003, 08:04
HAHAH da's gewoon een veredelde recto, in de US nieuw te koop voor $ 2500 (2200 EURO NIEUW!!!!)

da's 10,000 keiharde Nederlandse Guldens HAHAHAHAH voor een top, daar kun je twee diezels of 3 ENGLs voor kopen!

alhambra
9 oktober 2003, 08:53
Is het misschien ook niet zo dat die hele dure versterkers misschien 2ehands niet zo goed te verkopen zijn en dat de ads er dus vaak en lang staan. Mensen die dat soort spul kopen hebben vaak veel geld ervoor over en sparen misschien liever door voor een nieuwe i.v.m. garantie en andere blablabla.


Trouwens gerrekat dat onderschrift van jouw wil dat zeggen dat Dean tot nu toch nog niet iets echt goeds heeft gemaakt ???????

LordRiffenstein
9 oktober 2003, 09:33
Groot aanbod van dure 2e hands versterkers . . . . .

lijkt me leuk voor de 2de hands markt. :D

Iemand er al aan gedacht dat het nog steeds crisis is? Mensen vallen zonder baan etc..

Anyway, ik denk dat vooral het grotere aanbod aan allerlei super spul veel te maken heeft met dit fenomeen. Vroeger had je Fender, Marshall en Vox en dat was het. Nu kun je zoveel dingen krijgen dat het ook veel moeilijker wordt om het juiste te kiezen.

Nicci
9 oktober 2003, 09:39
Anyway, ik denk dat vooral het grotere aanbod aan allerlei super spul veel te maken heeft met dit fenomeen. Vroeger had je Fender, Marshall en Vox en dat was het. Nu kun je zoveel dingen krijgen dat het ook veel moeilijker wordt om het juiste te kiezen.

dit geldt ook voor auto's. maar ik zie niet zoveel gloednieuwe jaguars, ferrari's en porsches aangeboden op de 2e hands markt.
hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik er van overtuigt raak dat gitaristen niet lang over de aanschaf van een dure versterker nadenken. ze lopen een hype achterna en kopen 'zomaar wat'.

LordRiffenstein
9 oktober 2003, 09:43
dit geldt ook voor auto's. maar ik zie niet zoveel gloednieuwe jaguars, ferrari's en porsches aangeboden op de 2e hands markt.

Euhm, nee dat geldt niet voor dit. Jaguars, Porches ed kan je pak weg 20 jaar geleden ook kopen in Nederland en Belgie.

5 jaar geleden kon je bijna nergens iets anders vinden dan Vox, Marhsall, Fender. Toen ik mijn Engl 3 jaar geleden kocht was er 1 winkel in Belgie en 1 in Nederland die ze had staan. Daarbij komt ook nog dat het aantal fabrikanten van versterkers, zeker de boutique bouwers, de laatste jaren exponentieel is toegenomen. Hoeveel 'boutique auto-bouwers' zijn er de laatste 5 jaar bijgekomen?

taylor
9 oktober 2003, 10:54
[quote="Toaster"]5 vintage effecten in je zit akelig dicht in de buurt van de prijs van zo'n top van 1000 euro....

ja dat kan maar ik heb over die van 50 tot misschien 75 euro.das ook vintage

Nicci
9 oktober 2003, 20:11
wil het woord 'vintage' niet gebruiken in 'mijn' draadje . . . . 8-)


oeps.

Mitch
9 oktober 2003, 21:23
Nicci:

hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik er van overtuigt raak dat gitaristen niet lang over de aanschaf van een dure versterker nadenken. ze lopen een hype achterna en kopen 'zomaar wat'.

Oké jongens, hij is eruit ! We kunnen stoppen met de thread :D

Nicci
9 oktober 2003, 21:39
8-)

Negative K3 fan
9 oktober 2003, 22:25
aangeboden op marktplaats:

mesa road king. alleen thuis gebruikt. 6 maanden oud.
€4500,- . . . . .
auw!

maar een roadking is toch echt wel neusje van de zalm, en voor een mesa in nederland niet totaal belachelijk geprijsd.

Nicci
9 oktober 2003, 22:55
ik zeg ook niet dat de prijs belachelijk is. ik vind het vreemd dat iemand deze versterker koopt en er kennelijk 6 maanden later niet meer tevreden over is.
los daarvan: €4500? ik durf vrij veilig te stellen dat er zoals gerrekat al stelt, geen wonder gebeurt als je deze versterker aanzet.

LordRiffenstein
9 oktober 2003, 23:06
los daarvan: €4500? ik durf vrij veilig te stellen dat er zoals gerrekat al stelt, geen wonder gebeurt als je deze versterker aanzet.

Dus dat van die blowjob gebeurt ook niet??? :nervous:

Nicci
11 oktober 2003, 10:11
Vahdaag op Marktplaats: met stip gestegen in de Top 3 van overhaaste en ondoordachte aankopen: de marble road king! nieuw €2300! slechts 6 maanden thuis gebruikt en nu mag je hem voor €1500 menemen.
Ik blijf het grappig vinden dat ze hem alleen thuis gebruiken.

Chris Winsemius
11 oktober 2003, 11:48
ok maar wel met "nagalm met dweil + level" :-D :D :-D

PRETTIG WEEKEND !!!

Chris