PDA

View Full Version : palmer speakersimulators



niels5150
6 oktober 2003, 17:57
hoi,

heeft iemand ervaring met palmers? Ik las goede recenties over de speakersimulators, en er zijn veel beroemde gebruikers als Satriani, Van Halen etc. etc.
Zou bijvoorbeeld zo'n PGA 04 - ADIG-LB in combinatie met een goede buizentop en effectsprocessor beter klinken dan een PODje?
De PGA 04 heeft een ingebouwde loadbox, zodat je je top er op aan kan sluiten en voluit kunt zetten. Stuur hem na de palmer nog even langs een TC-tje ofzo, en je moet toch een topsound hebben? Heeft iemand ervaring met palmers?

wimmeltje
6 oktober 2003, 20:16
hoi,

heeft iemand ervaring met palmers? Ik las goede recenties over de speakersimulators, en er zijn veel beroemde gebruikers als Satriani, Van Halen etc. etc.
Zou bijvoorbeeld zo'n PGA 04 - ADIG-LB in combinatie met een goede buizentop en effectsprocessor beter klinken dan een PODje?
De PGA 04 heeft een ingebouwde loadbox, zodat je je top er op aan kan sluiten en voluit kunt zetten. Stuur hem na de palmer nog even langs een TC-tje ofzo, en je moet toch een topsound hebben? Heeft iemand ervaring met palmers?

Koch heeft nu die loadbox 2 van hun. Hier is al ergens een hele topic over geweest. Als ik me niet vergis hebben Chiel en Ko het hier al eens over gehad en gebruik van je Iso box... Zoek ff en je zal het vinden..

ch@rlie
8 oktober 2003, 14:26
ik heb een palmer pga-05 adig-lb.. dat is de versie zonder loadbox

het klinkt vrij aardig, maar komt niet in de buurt van een gemicde amp.
ik vind het ok genoeg voor kleine optredens, mits er een goede geluidsman is.

je kunt er vrij veel aan regelen, en ik vind het zeker mooier dan een pod.

JW

eyecuebiq
14 oktober 2003, 12:03
Had zelf de Palmer speaker simulator PDI-05 stereo en maar is dus zonder loadbox. Helaas was de signaal/ruis verhouding niet top.
Heb ook eens een ADA microcab gehad en dat was veel minder

Tegenwoordig hang ik achter de stereo eindtrap ( !, misschien heeft dit toch wel een hele grote positieve invloed op het geluid) twee Groove Tube GT SE-II met loadbox en uitgebreide EQ instel mogelijkheden - elk 2 uitgangen voor lijnsignaal naar mixer/PA en eventueel gereduceerde versterkte signaal naar de 2 gitaar speakers
ECHT geweldig - behoud de druk, zeer transparant, een subtiel verschil in instelling apparatuur komt zeer goed door (niet die eenzijdige kleuring van de geplaatste (waar ook alweer klinkt het beste)) mic en het werkt snel
Kortom het geluid is naar mijn mening beter !! wat wil je nog meer

MSNL
19 januari 2004, 23:42
Heb zelf 3 palmer PDI-03 speaksimulators/powersoaks. Ik ben zeer tevreden. Ik heb ze een paar jaar live gebruikt (dus zonder speaker rechtstreeks naar de mengtafel, wel met in-ear monitors) en gebruik ze ook in de studio. Ik heb er 1 uit de eerste serie (grijze frontplaat) en de andere 2 zijn uit een nieuwere serie. Ze worden al jaren niet meer gemaakt. Palmer maakt nu de PGA 04 - ADIG-LB , maar van wat ik heb horen zeggen en gelezen is deze lang niet zo goed als de PDI-03. Het zeer open karakter van deze simulators bevalt mij het meest. Het geluid zit niet dicht, zoals bij een Koch, line 6 apparatuur etc.
Maar het is wel heel hard werken, want door het open geluid hoor je alles, dus ook elk foutje

dennis808
22 januari 2004, 12:55
Toevallig heeft afgelopen week de gitarist uit mijn band zijn net aangeschafte Palmer PDI-? (stereo model zonder loadbox) mee naar de repetitie genomen.

Hij heeft 'm voornamelijk gekocht om bij live-optredens (waar we vaak enkel een line-check hebben) een consistent gitaargeluid te hebben.
Het geluid wordt dus wel doorgelust naar zijn 4x12 kast voor het podiumgeluid.
Je moet wel een eigen geluidsman hebben, of iemand die weet dat je zo'n ding gebruikt, anders kan het alsnog je geluid verpesten.

We hebben het ding geprobeerd op zijn (stereo) setup; Mesa Quad & Climax S3 Preamps via Digitech 2101 naar Mesa simul 395 eindtrap, dan door de Palmer naar een 4x12. De XLR-outputs van de Palmer naar de zanginstallatie. Het is ff wennen om je gitaargeluid uit fullrange speakers te horen komen, maar het klonk wel behoorlijk overtuigend. Zeker zo goed als een haastig gemic'te speakerkast ;)

Ook over mijn setup; een Peavey 5150II met G-Major in de effectsloop, klonk het erg lekker. Binnenkort hebben we een optreden met soundcheck, en dan zullen we zien of de Palmer overeind blijft.

Ik denk overigens dat het goed klinkt omdat je de kleuring van de eindtrap bij het geluid hebt. Dit heb je bij gebruik van de vaak aanwezige 'emulated speaker outputs' niet, en klinkt vaak erg schraal.