PDA

View Full Version : LEKKER!!!!!



De Teng
6 oktober 2003, 17:44
Dames en heren, dit moet ik echt even kwijt. De laatste keer oefenen met de band had ik mijn eigen spullen mee. Peavey T-Max dus met een 2.10 van Bag-End. Erg lekker geluid en hij geeft bij deze 4 ohm 350 W RMS af... op zich is dat genoeg.

Ware het niet dat we aardig luid spelen, zeker die keer. En een losse 2.10 heeft toch niet echt de low-end you need. Dus zoeken we die op. Toevallig staat er altijd in die ruimte een 2.15" van Kustom. Leuk merk van de jaren zeventig, althans, die speakerkast zal wel ongeveer uit die tijd komen. Blijkt het dingetje toch rond de 4 ohm te liggen, waarbij het totaal op 2 ohm komt (4ohm, keer 2 en dan parallel schakelen.)

WAT EEN SOUND...AAAAAARRRGGHH!!!!!

550 RMS dus.... haha, monsterlijk gewoon. Die low-end was niet te filmen, heerlijk vol geluid, echt een aanrader. Het werd niet zompig, die Bag End is een heel erg snelle speaker, dus het woelige laag is gewoon heel gaaf erbij! Ben nu op zoek naar een 2.12" van 4ohm.... hehe. Toch nog ietsje sneller dan zo'n 15"

WAUW

En dat wilt ík nou ff kwijt. :wink:

bassopotmus
6 oktober 2003, 19:03
klinkt als een hele openbaring!

Clunk
6 oktober 2003, 22:01
ik weet het.. :)

ik vind het gewoonweg geweldig. die kustoms.. vind ik..

boem boem..
ik moet ook nog bag ends erbij hebben eig :(

:D

Gerben van Nazareth
6 oktober 2003, 22:02
Of koop een 1x18. Er is een luidsprekerfabrikant in het zuiden des lands die er een maakt.

En als ik me niet vergis heeft Accugroove of zo'n ander hip amerikaans veel te duur merk tegenwoordig zelfs een 21"-speakerkast. Die schijnt de grondtoon van een zevensnarige bas met een lage Fis te kunnen trekken.

Clunk
6 oktober 2003, 22:05
vet :)

orah666
7 oktober 2003, 15:37
ik vind persoonlijk een goeie 1x15 beter dan een 1x18.. ik heb nu een 1x18 Big Ben van SWR en ondanks dat er een overweldigende muur van lowend uit komt, vind ik hem niet echt snel... een 15" is iets sneller op minder volume

Javaca
7 oktober 2003, 15:38
Als iemand nogeens een bijbel gaat schrijven zet deze openbaring dan aan het einde :razz:

De Teng
7 oktober 2003, 18:33
Is een 4.10" toch niet veel sneller dan een andere speaker? 15" was voorhanden, maar misschien dat die combi nog meer tot de verbeelding spreekt?

Gerben, uit een ander topic mag ik opmaken dat je ervaring hebt met 2 kasten van 2.10" ? Rug is ook belangrijk you know... graag zou ik je mening wel willen horen, want er moet nog eens eentje bij snappie?

Gerben van Nazareth
7 oktober 2003, 19:19
De ene 15 incher is de andere niet. Een goeie 15 kan sneller zijn dan een slechte 10. Ik heb een setje van 2 15"-kasten waarvan eentje 3-weg met een mid- en een hoogspeaker. (Om meteen Tengs vraag te beantwoorden. Beide kastjes maar 35 cm diep en resp 23 en 16 kilo) Die 15 inchers spelen wat betreft 'snelheid' 9 van de 10 4x10-kasten die ik gehoord heb onder tafel. De grap is dat de 10"-kasten die die lui maken navenant nog sneller zijn. Dus gewoon van alles uitproberen en je niet teveel aantrekken van theorieen die jou vertellen geen 15-inchers te kopen.

De Teng
7 oktober 2003, 19:33
Je bedoelt die Hevos zeker...? Mooi... maar niet zo gauw weggelegd voor een student, die al veel geld uitgegeven heeft... ;)

Laus
8 oktober 2003, 01:01
Hevos is mooi spul zeker.

over de amp van Hevos was ik niet zo te spreken maar dat kan aan de beurssituatie hebben gelegen.

Gerben van Nazareth
8 oktober 2003, 01:50
Precies Teng! Jij hebt mijn site gezien. Ik was een beetje huiverig het spul bij naam te noemen omdat ik op enigerlei informele wijze bij de heren van Hevos betrokken ben, de verdenking van commerciele bijbelangen ligt dan op de loer. Maar wees gerust, ik betaal gewoon voor mijn spullen dus de schijn van objectiviteit kan ik blijven ophouden.

Beurs? Frankfurt? Dat was wel een kutherrie daar ja, ondanks de meisjes van de Dezibel-Gestapo die steeds kwamen langslopen met hun geluidsmetertjes.

basswasp
8 oktober 2003, 08:27
* Hier gaat iemand onmiddelijk de website van meneer Van Nazareth bekijken... :)





//edit: Mijn god, ooit je site weleens in Mozilla bekeken? Het is één dikke wanordelijke chaos met onleesbare teksten. Open ik hem in Internet Explorer dan krijg ik wel een mooie site te zien... :-?

De Teng
8 oktober 2003, 11:05
Gerben, maak je je daar hier maar niet druk om. Ik ben er wel eens van verdacht dat ik vertegenwoordiger voor EBS was, omdat ik het steeds over mijn pedalen had..haha.

Ik ben wel benieuwd naar de prijzen van hun cabs trouwens. Ze hebben ook een 2.12" nu nieuw.. ach... ik zie het ook wel. Nog een 2.10" van Bag-End (diepe versie) moet het met mijn huidige ondiepe wel verdragen om 500 W RMS om te zetten toch? :D

Al heb ik geen ervaring met 'n dergelijke setup.

bassopotmus
8 oktober 2003, 16:05
AAAAAAh Gerben woont in mestreech...Zie dat je in ed's bent geweest, zal je vast wel eens tegen het lijf lopen!

Gerben van Nazareth
8 oktober 2003, 16:37
herstel: ben ik bijna elke donderdag wel even om lekker een stukje te spelen als de huisbasmeneer er even geen zin in heeft. Trek me maar aan mijn jasje morgen.

Maastricht is morgen sowieso basvriendelijk want Tony Overwater speelt er met Maarten Ornstein, Ack van Rooyen en Wim Kegel. Gerben recenseert. (zie www.slimjazz.nl) Dus iedereen die muziek niet hartgrondig haat: u zjt verplicht dit concert aan te horen.

Easy Rider
10 oktober 2003, 14:08
Ja, het is idd lekker als je sound gewoon -klopt-. Dan komt er zo'n ontlading vrij, echt heerlijk.

Tikkie off-topic, maar den heer van Nazareth heeft ook een hele fijne band zeg! Dat klinkt lekkerrr. (toch weer beetje on topic)
Ik heb m'n lift altijd bij me uiteraard, en ik draag 'm zichtbaar. :)
Goeie naam voor een Jazz(rock)club/kroeg/tent, De Lift. Of beter gewoon 'Lift', is cooler.
Als ie niet al bestaat...

EZ

Gerben van Nazareth
10 oktober 2003, 18:04
Danku, danku! Zie voor bedoelde site mijn profiel. Over twee weekjes gaan we een plaatje maken, trouwens.

U bent dus altijd te herkennen aan een lift? Mooi. U herkent mij aan de roltrap onder mijn arm.

Spielberg + Dick Maas = Schindler's Lift.

:roll: :-D