PDA

View Full Version : Pedaaltjes toevoegen aan mijn rack



LordRiffenstein
6 oktober 2003, 13:50
De volgende stap in de groei van mijn setup is het toevoegen van enkele pedaaltjes aan mijn rack. Ik denk aan de volgende types van pedalen en had graag wat input gekregen over welke jullie aanraden:

-lichte overdrive (bluesdrive, TS of...), om nog wat meer variatie in klanken te krijgen
-boost (geen treble boost maar zo transparant mogelijk)
-vibe
-octaver-fuzz
-compressor

Ik verken momenteel de markt en er zijn massa's mogelijkheden. Op dit ogenblik is mijn keuze dit:

-Keeley BD-2
-RC Booster
-Voodoo Lab Microvibe
-Fulltone Octafuzz of VL Proctavia
-Marshall ED-1 :o

Uiteraard ga ik alles lekker testen maar wat stellen jullie voor? Op dit moment heb ik enkel de compressor en vibe gehoord. Ik denk er ook aan om een L6 Mod Pro te kopen en dan vervalt die vibe-pedaal uiteraard!

Muchas gracias!!!

jack to the bone
6 oktober 2003, 15:15
ik ben erg tevreden over de ed-1 van marshall
ik gebruik hem om de drive van mijn marshall wat de 'verdikken'. Werkt perfect, je behoudt t karakter van de amp.

sash
6 oktober 2003, 15:41
Menatone Red Snapper voor de lichte drive
Keeley Javaboost voor de boost (100% transparant in te stellen)
Voor de vibe zou ik eerder iets van Dunlop nemen dan van Voodoo Lab. Je kan het natuurlijk gelijk goed doen en een Fulltone DejaVibe kopen, maar dat kost dan weer een paar pieken.
Als ik zou moeten kiezen tussen de Voodoo Lab Proctavia of de Fulltone Octafuzz, zou ik zeker voor de Octafuzz gaan. Niet zo 'icepicky' als de Proctavia.

LordRiffenstein
6 oktober 2003, 17:02
Menatone Red Snapper voor de lichte drive
Keeley Javaboost voor de boost (100% transparant in te stellen)
Voor de vibe zou ik eerder iets van Dunlop nemen dan van Voodoo Lab. Je kan het natuurlijk gelijk goed doen en een Fulltone DejaVibe kopen, maar dat kost dan weer een paar pieken.
Als ik zou moeten kiezen tussen de Voodoo Lab Proctavia of de Fulltone Octafuzz, zou ik zeker voor de Octafuzz gaan. Niet zo 'icepicky' als de Proctavia.

Doet die Red Snapper het ook goed met humbuckers??

De Javaboost leek me iets te veel nr een Fuzz toen ik de clipjes beluisterde.

Had niet gedacht dat je de dunlop vibe beter zou vinden dan VL.

Thanks,

sash
6 oktober 2003, 18:07
De Red Snapper werkt werkelijk super met alles. Omdat ie zo transparant is doet ie het overal mee.

Wat betreft de Javaboost: dat ding is zo in te stellen om een fuzzy feel te geven met de mid boost en de tone flink teruggedraaid.
Zet em op Allrange boost met de toneregeling neutraal issie zo transparant als het maar kan.

Mitch
6 oktober 2003, 22:36
Achter die ED-1 hoeft echt geen smilie, is een puik ding. Ik misbruik 'm nu een beetje door 'm op behoorlijke compressie te zetten en samen met een chorus te gebruiken als "instant-Hammond" bij een intro, maar hij is erg veelzijdig. Uiteraard een tikkie minder hoog (of was 't mid-hoog :wink: ) maar zeer prettig in klank. Wil je transparanter moet je eerder richting Carl Martin of Keeley (minder instelbaar).

Octavers heb ik geen ervaring met uiteenlopende merken. Ik heb een oud bakkie die met pensioen is en een Sobbat, maar da's geen transparante jongen, echt smerig. Daar kocht ik 'm ook voor, maar 't is maar wat je wil.

Lichte overdrives: Red Snapper is hot natuurlijk. Ik heb mijn geld gezet op de Banzai Fireball.

Boost: kan me vergissen, maar da's toch opgelost met je TS10 ?!?!


Kom anders langs op de pedalendag, staat alles wat je wil weten :D

sash
6 oktober 2003, 22:45
De meest transparante Octavia is wel de Roger Mayer Octavia.

Zelf hou ik van een smerige Octavia met een dikke fuzz erin.
Dan kom je echt uit bij de Tycobrahe Octavia. Het origineel is ontbetaalbaar, maar Chicago Iron maakt de meest authentieke kopie. Ze komen zelfs in de houten kistjes waar ook de Tycobrahes in kwamen.

Zie eens: www.chicagoiron.com

Er staan regelmatig gloednieuwe Chicago Iron's op eBay. Ik heb de mijne gescoord voor 171 dollar + 21 dollar shipment... Goedkoper dan de Fulltone hier.

LordRiffenstein
7 oktober 2003, 07:54
De Red Snapper werkt werkelijk super met alles. Omdat ie zo transparant is doet ie het overal mee.

Wat betreft de Javaboost: dat ding is zo in te stellen om een fuzzy feel te geven met de mid boost en de tone flink teruggedraaid.
Zet em op Allrange boost met de toneregeling neutraal issie zo transparant als het maar kan.

Ok, die blijven dus beide op de lijst staan.

LordRiffenstein
7 oktober 2003, 08:02
Lichte overdrives: Red Snapper is hot natuurlijk. Ik heb mijn geld gezet op de Banzai Fireball.

Boost: kan me vergissen, maar da's toch opgelost met je TS10 ?!?!

Kom anders langs op de pedalendag, staat alles wat je wil weten :D

Ja die Ed-1 vond ik gewoon goed toen ik hem had.

Collega-gitarist had een Banzai-pedaal, denk Cold Fushion en daar was ik niet kapot van. De Fireball lijkt me ok maar kan je nergens testen natuurlijk.

Boost? Je TS-10 doet het ok maar misschien vind ik iets transparanters, als ik dan toch ermee bezig ben :oops:

De pedalendag is nog onzeker voor mij.