PDA

View Full Version : nieuwe 'politiek' bij keeley..



PeArLjAm
6 oktober 2003, 11:28
Toch slecht nieuws voor de mensen wel eens wat bij Keeley bestelden omdat hij zo lekker goedkoop was (een gemodde ds-1 voor 85 euro bv 8-) ) die tijden zijn voorbij. Ik las laatst al iets op het forum van iemand die alleen nog maar via Keeley UK kon bestellen, en inderdaad las ik op de Keeley site dat landen liggend nabij Engeland alleen nog maar via Keeley UK kunnen bestellen :-( :o :

'All UK and related countries MUST go through Keeley UK. David Cartwright will be more than happy to help you and he is a star in customer service. Please, no UK sales through this site. This applies to new orders, mods to used pedals are still okay.'

Verder verzend hij de pedaaltjes niet meer gratis naar elk land op deze planeet, wat ik persoonlijk een goed visitekaartje vond maar Keeley kan deze service blijkbaar niet meer bieden :???: :-? :

'Keeley Electronics ends its 2 years of free shipping world wide but still manages to keep costs lower than any other pedal manufacturer. Flat shipping rates ($10) now apply for all overseas orders no covered by Keeley UK and JAPAN. '

kijk de 10$ verzendkosten zijn zo erg niet, maar ALS wij als Nederlanders vanuit de UK moeten bestellen zijn we de lul.

Bijvoorbeeld:

Keeley compressor kost in de UK 185 pond, in de vs 219 dollar. Volgens de gwk is een compressor dan 184,90 euro. Leuk prijsje, echtter in ponden wordt hij opeens 260,50 euro :o

Ik denk dat Robert dit een hoop klanten gaat kosten, die Engelse dealer is veels te duur en ik vind het lullig dat je alleen nog maar via die Engelse dealer kan kopen. Gelukkig blijft hij nog wel gewoon verzonden pedalen modden, maar dan kost het verzendkosten naar de usa, dan 'mod' kosten en dan nog eens 10$ terugsturen..... Zooo dat is eruit, mijn hart is gelucht, ik kan weer rustig ademhalen.... :razz: Ik dacht zal mijne mede-effectsfreaks eens iinlichten ;)

gr. Yori

Speeddemon
6 oktober 2003, 11:59
Je hebt groot gelijk, maar let wel;
als je een Keeley comp toegestuurd zou krijgen uit de UK heb je minder verzendkosten en GEEN BTW+invoerrechten.

Stel nou dat je dat BTW en invoerrechten verhaal HELEMAAL volgens de regels doet.Je betaalt meneer Keeley $229 voor z'n compressor (comp+$10 verzendkosten), maar dan komt de Nederlandse staat om de hoek kijken.

$229 x 1,19= $272,51 +
$219 x 0,032 = $7
totaal is $279, is in Euries +/- 240. Hmmm... dan wordt je dus NOG steeds voor dik 20 euro genaaid.

En als je er vanuit gaat dat meneer Keeley vast bereid was geweest om $45 als waarde op je pakketje op te geven, waardoor je dus GEEN BTW en invoerrechten hoeft te betalen, kun je helemaal nagaan dat je voor 75 euro de boot ingaat met die klote engelsen! :evil:

The Thumb
6 oktober 2003, 12:08
Speeddemon slaat de spijker op de kop. De reden dat Keeley USA zo goedkoop was (leek) was omdat je mmv Keeley de douane kon oplichten (pakketje is 40 dollar waard...). Je wordt dus nu niet zozeer genaaid, je kunt alleen zelf niet meer de douane naaien...


Maar het blijft jammer

LordRiffenstein
6 oktober 2003, 12:29
Misschien is het nuttig om dit verhaal eens aan Keeley voor te leggen!

Ik had interesse voor zijn BD-2 maar als ik dit hoor, begin ik weer te twijfelen. Tenzij ik een van mijn US-vrienden kan inschakelen natuurlijk.

Robbert
6 oktober 2003, 12:35
Wie zegt dat wij related countries zijn??

Ik zal em eens mailen. Zuigt wel. Ebay here I come :D

PeArLjAm
6 oktober 2003, 12:41
Wie zegt dat wij related countries zijn??

Ik zal em eens mailen. Zuigt wel. Ebay here I come :D

we zijn vast wel related, dichter bij engeland kun je zowat niet liggen... Op die engelse site staat ook, Keeley Europe dus het zal wel voor zowat alle europese landen gelden.

Wat speeddemon zegt is inderdaad wel zo, maar robert plakte inderdaad altijd een $40 dollar waardestickertje erop zodat het pakketje gratis door de duane kwam :oops: Dat gaat ook opvallen en omdat hij steeds meer klanten krijgt doet hij dat niet meer, in dat geval maakt het dan inderdaad niet meer zoveel uit of je een pedaaltje uit de vs of de uk haalt...

Robbert
6 oktober 2003, 12:44
Hij heeft nog niet duidelijk gemeld dat hij die stickers niet meer op 40 USD zet...

Er staat niet specifiek vermeld op zijn sites welke landen er bij RKUK moeten bestellen.

Ten derde, ik ga niet vanuit de UK bestellen, rip-off prijzen!

PeArLjAm
6 oktober 2003, 12:52
Ten derde, ik ga niet vanuit de UK bestellen, rip-off prijzen!

+1!

sash
6 oktober 2003, 14:10
+1 ja!

eBay en betaling via Robberts creditcard blijft voor mij toch de beste manier :D

Robbert
6 oktober 2003, 14:12
Ja :D Die CC krijgt alweer afkickverschijnselen hehe

sash
6 oktober 2003, 18:08
Oei... dan moet ik snel weer wat kopen... :D

Is je Octave-X al binnen?

Lucky
6 oktober 2003, 18:25
ik denk niet dat hij erg veel marge heeft van die paar pedaaltjes die die aan nederland verkoopt. in ieder geval niet in verhouding met wat hij in de US schuift

The Thumb
6 oktober 2003, 20:43
Hij heeft nog niet duidelijk gemeld dat hij die stickers niet meer op 40 USD zet...


Joh, heeft hij niet op zijn site gezet dat hij de boel niet meer oplicht? Da´s gek... :sssh:

Robbert
6 oktober 2003, 21:00
:D ;)

newbreed
7 oktober 2003, 11:35
Toch slecht nieuws voor de mensen wel eens wat bij Keeley bestelden omdat hij zo lekker goedkoop was (een gemodde ds-1 voor 85 euro bv 8-) ) die tijden zijn voorbij. Ik las laatst al iets op het forum van iemand die alleen nog maar via Keeley UK kon bestellen, en inderdaad las ik op de Keeley site dat landen liggend nabij Engeland alleen nog maar via Keeley UK kunnen bestellen :-( :o :

'All UK and related countries MUST go through Keeley UK. David Cartwright will be more than happy to help you and he is a star in customer service. Please, no UK sales through this site. This applies to new orders, mods to used pedals are still okay.'

gr. Yori

klopt dat was ik..ik had een aantal pedaaltjes besteld maar kreeg een mail dat ik ze via de uk moest bestellen ..was dusflink duurder...ik heb toen teruggemaild dat ik ze voor de usa prijs wilde hebben maar dat ging dus helaas niet door..en de koop dus ook niet..
dus als iemand nog een gemodde SD1 voor een redelijke prijs weet....

newbreed
7 oktober 2003, 11:44
MEK Compressor CP-1 (german boutique)

mag ik wat meer info van je over die compressor?

sash
7 oktober 2003, 12:06
Toch slecht nieuws voor de mensen wel eens wat bij Keeley bestelden omdat hij zo lekker goedkoop was (een gemodde ds-1 voor 85 euro bv 8-) ) die tijden zijn voorbij. Ik las laatst al iets op het forum van iemand die alleen nog maar via Keeley UK kon bestellen, en inderdaad las ik op de Keeley site dat landen liggend nabij Engeland alleen nog maar via Keeley UK kunnen bestellen :-( :o :

'All UK and related countries MUST go through Keeley UK. David Cartwright will be more than happy to help you and he is a star in customer service. Please, no UK sales through this site. This applies to new orders, mods to used pedals are still okay.'

gr. Yori

klopt dat was ik..ik had een aantal pedaaltjes besteld maar kreeg een mail dat ik ze via de uk moest bestellen ..was dusflink duurder...ik heb toen teruggemaild dat ik ze voor de usa prijs wilde hebben maar dat ging dus helaas niet door..en de koop dus ook niet..
dus als iemand nog een gemodde SD1 voor een redelijke prijs weet....

Ai... ja das kut. Een mogelijk zou zijn om hier een 2e hands SD1 te kopen en die op te sturen naar Keeley voor een mod.

Dirk_Hendrik
7 oktober 2003, 12:43
Voor hen die er zin in hebben:
van http://members.aol.com/audio6l6/sd1mods.html

Kun je het hier laten doen door de locale effectenboer.


***** SD-1 5-Star Ge Mod ****
Keeley Custom Shop designed this mod to enhance the tone and functionality of the SD-1.

Freely copy and distribute. We have the right to change our modifications at any time without notification. It is fun to watch what big name people use the mods.

Board Number New part Old part Reason Where to get the part

C10 --> Metal Stack Film 1uF, remove electrolytic, increased fidelity, digikey

C7--> Metal Stack Film 1uF, remove electrolytic, increased fidelity, digikey

R6 --> 2.4k ohm metal film, 4.7k, increased distortion, digikey

C3--> 0.1uf metal stack film, 0.047uf, fidelity and bass response, digikey

C2--> 0.1uf metal stack film, 0.018 fidelity and bass response, digikey

R2--> 620k ohm metal film, 470k ohm, increased input impedance, better bypass, digikey

Add 47pF cap across diodes in clipping section to smooth out distortion, just like TS9, radio shack

On some older units, short out D3 and the 470 ohm resistor in the power supply section to increase the voltage to the circuit. This increase the headroom and gain. Newer units have it shorted already.

Here is the tricky part of our mod, take a germanium (Ge) transistor and use the Base-Emitter junction (legs) of the device and use it in place of D6. If you use a PNP transistor, the Base will be the negative or cathode side, the Emitter will be the anode. Here is a diode drawing Cathode---|<----Anode. This increases the amount of distortion produced by the pedal, it also sound really nice. Try this! Don't leave it out! It's fun. Get your Ge transistors from Steve Daniels www.smallbearelec.com

If you want to drill out the LED and install a 5mm big job, change R30 to a 1.2k-3.3k ohm depending on brightness and battery drain you want, replacing the stock 3.9k ohm.

aadplagiaat
8 oktober 2003, 13:11
Voor hen die er zin in hebben:
van http://members.aol.com/audio6l6/sd1mods.html

Kun je het hier laten doen door de locale effectenboer.


***** SD-1 5-Star Ge Mod ****
Keeley Custom Shop designed this mod to enhance the tone and functionality of the SD-1.

Freely copy and distribute. We have the right to change our modifications at any time without notification. It is fun to watch what big name people use the mods.

Board Number New part Old part Reason Where to get the part

C10 --> Metal Stack Film 1uF, remove electrolytic, increased fidelity, digikey

C7--> Metal Stack Film 1uF, remove electrolytic, increased fidelity, digikey

R6 --> 2.4k ohm metal film, 4.7k, increased distortion, digikey

C3--> 0.1uf metal stack film, 0.047uf, fidelity and bass response, digikey

C2--> 0.1uf metal stack film, 0.018 fidelity and bass response, digikey

R2--> 620k ohm metal film, 470k ohm, increased input impedance, better bypass, digikey

Add 47pF cap across diodes in clipping section to smooth out distortion, just like TS9, radio shack

On some older units, short out D3 and the 470 ohm resistor in the power supply section to increase the voltage to the circuit. This increase the headroom and gain. Newer units have it shorted already.

Here is the tricky part of our mod, take a germanium (Ge) transistor and use the Base-Emitter junction (legs) of the device and use it in place of D6. If you use a PNP transistor, the Base will be the negative or cathode side, the Emitter will be the anode. Here is a diode drawing Cathode---|<----Anode. This increases the amount of distortion produced by the pedal, it also sound really nice. Try this! Don't leave it out! It's fun. Get your Ge transistors from Steve Daniels www.smallbearelec.com

If you want to drill out the LED and install a 5mm big job, change R30 to a 1.2k-3.3k ohm depending on brightness and battery drain you want, replacing the stock 3.9k ohm.


C10 --> MKT of MKM condensator? in ELKE electronicawinkel te krijgen.
C7--> MKT of MKM condensator? in ELKE electronicawinkel te krijgen.
R6 --> 2.4k ohm metal film in ELKE electronicawinkel te krijgen.
C3--> 0.1uf metal stack film, 0.047uf, MKT of MKM condensator? in ELKE electronicawinkel te krijgen.
C2--> 0.1uf metal stack film, 0.018 MKT of MKM condensator? in ELKE electronicawinkel te krijgen.
R2--> 620k ohm metal film, in ELKE electronicawinkel te krijgen.

uiteraard tegen een fractie van de kosten bij digikey denk ik.

newbreed
8 oktober 2003, 15:27
[quote="aadplagiaat"][quote="Dirk_Hendrik"]Voor hen die er zin in hebben:
van http://members.aol.com/audio6l6/sd1mods.html

Kun je het hier laten doen door de locale effectenboer.


maar bij wie???..ik zou niemand weten die dat doet....en zelf met de
soldeerbout aan de slag :evil:

er schijnt ook een SD1 mod met een Burr-Brown OPA 2604 chip te zijn die echt waanzinnig klinkt...mischien iemand hier op het forum die zoiets
kan maken???

aadplagiaat
8 oktober 2003, 16:38
[quote="aadplagiaat"][quote=Dirk_Hendrik]Voor hen die er zin in hebben:
van http://members.aol.com/audio6l6/sd1mods.html

Kun je het hier laten doen door de locale effectenboer.


maar bij wie???..ik zou niemand weten die dat doet....en zelf met de
soldeerbout aan de slag :evil:

er schijnt ook een SD1 mod met een Burr-Brown OPA 2604 chip te zijn die echt waanzinnig klinkt...mischien iemand hier op het forum die zoiets
kan maken???

Hier vindt je 'm:
http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/opa2604.html

UNITY-GAIN STABLE
WIDE SUPPLY RANGE: VS = ±4.5 to ±24V
DRIVES 600 LOADS
LOW DISTORTION: 0.0003% at 1kHz
LOW NOISE: 10nV/(Hz)
HIGH SLEW RATE: 25V/µs
WIDE GAIN-BANDWIDTH: 20MHz

The OPA2604 is a dual, FET-input operational amplifier designed for enhanced AC performance. Very low distortion, low noise and wide bandwidth provide superior performance in high quality audio and other applications requiring excellent dynamic performance.

New circuit techniques and special laser trimming of dynamic circuit performance yield very low harmonic distortion. The result is an op amp with exceptional sound quality. The low-noise FET input of the OPA2604 provides wide dynamic range, even with high source impedance. Offset voltage is laser-trimmed to minimize the need for interstage coupling capacitors.

The OPA2604 is available in 8-pin plastic mini-DIP and SO-8 surface-mount packages, specified for the -25°C to +85°C temperature range.

Datasheet:
http://www-s.ti.com/sc/ds/opa2604.pdf

:-D

klinkt goed :razz:

riesj
15 oktober 2003, 09:50
Hoi,

Ik heb eens gekeken naar die 5-star mod. Wat me opvalt is dit:
On some older units, short out D3 and the 470 ohm resistor in the power supply section to increase the voltage to the circuit. This increase the headroom and gain. Newer units have it shorted already.

Mijn SD-1 is dus zo oud, dat hij dit nog niet heeft. Maar D3 en de 470 ohm weerstand hebben alleen betrekking op de adapter uitgang. Dus met batterij zou dit niets hoeven uitmaken.
Maar ik zou graag meer headroom willen hebben voor een boost. Dus waarom niet gewoon meer spanning naar het circuit (bijv 12V of 18V). Mijn vraag: Hoe kun je checken hoeveel spanning het circuit langdurig aankan? Een zetje in de oplossingsrichting zou welkom zijn.

Groetjes,

Dirk_Hendrik
15 oktober 2003, 10:00
C10 --> MKT of MKM condensator? in ELKE electronicawinkel te krijgen.
C7--> MKT of MKM condensator? in ELKE electronicawinkel te krijgen.
R6 --> 2.4k ohm metal film in ELKE electronicawinkel te krijgen.
C3--> 0.1uf metal stack film, 0.047uf, MKT of MKM condensator? in ELKE electronicawinkel te krijgen.
C2--> 0.1uf metal stack film, 0.018 MKT of MKM condensator? in ELKE electronicawinkel te krijgen.
R2--> 620k ohm metal film, in ELKE electronicawinkel te krijgen.

uiteraard tegen een fractie van de kosten bij digikey denk ik.


Aad,
Dank je wel. Ik had dat stukje gecopied en paste-ed dus daarom zit dat DigiKey verhaal er aan.

Voor het solderen: Vind iemand of leer het zelf. No Guts, No Glory...

aadplagiaat
17 oktober 2003, 01:20
Hoi,

Ik heb eens gekeken naar die 5-star mod. Wat me opvalt is dit:
On some older units, short out D3 and the 470 ohm resistor in the power supply section to increase the voltage to the circuit. This increase the headroom and gain. Newer units have it shorted already.

Mijn SD-1 is dus zo oud, dat hij dit nog niet heeft. Maar D3 en de 470 ohm weerstand hebben alleen betrekking op de adapter uitgang. Dus met batterij zou dit niets hoeven uitmaken.
Maar ik zou graag meer headroom willen hebben voor een boost. Dus waarom niet gewoon meer spanning naar het circuit (bijv 12V of 18V). Mijn vraag: Hoe kun je checken hoeveel spanning het circuit langdurig aankan? Een zetje in de oplossingsrichting zou welkom zijn.

Groetjes,

Nou er zijn twee methodes om dit te testen:

1 de SIE methode. S(moke) I(ndicates) E(rror). Dit betekent niets meer dan aansluiten op 36Volt voeding (= maximum voedingspanning van de veelal gebruikte opamps in boosters). Als er rook ergens uitkomt kon dat onderdeel dus niet tegen zo'n spanning en het is nu dus naar zijn voorouders. Deze methode kun je ook stap voor stap doen, d.w.z. langaamaan de voeding opkrikken tot het ploft. :-D Ehm.... niet fijn.

De tweede methode is kijken hoe de schakeling in elkaar zit en als dat te vermoeiend is kun je kijken naar de actieve onderdelen in het circuit, maar ook de elco's niet vergeten, omdat die een maximum voedingspanning hebben en een gerede schatting maken dat ze een hogere spanning kunnen hebben.

36Volt (+ en - 18Volt om precies te zijn is idd het maximum voor vrijwel ALLE opamps. Opamps zijn vierkante zwarte dingsels met 8 ( enkel en dubbel opamps) of 14 pootjes (aansluitpennen) en die met 14 pennen zijn z.g. "quad" opamps (dus vier versterkertjes in 1 huisje).

De 8-pens zijn ca 1cm lang en 0,6mm breed en zwart.

Die zullen niet het grootste probleem vormen. Lastiger is de transistoren (meestal) omdat daar wel types van 30Volt (max) van bestaan en die gaan dus om zeep bij 36Volt. Ook kan een bias voor zo'n torretje kritsch zijn en dan verpest je de zaak ook, al of niet blijvend.

Kortom, om veilig te blijven kun je best naar bijv. 20 of 30 Volt gaan.

De bias voor een opamp hoef je (meestal) niet aan te passe. Aangezien opamps bedoeld zijn voor positieve en negatieve voeding (symmetrisch) zijn opampjes in audio schakelingen altijd wel op halve voeding gebiasd.
De helft van 30 volt is evengoed helft als de helft van 9Volt (toch?). :???:

Oh ja elco's zijn een soort tonnetjes met aan 1 kant een velsrandje in de behuizing. Kunnen allerlei kleuren hebben, maar hebben altijd maar 1 kleur tegelijk en dan opdruk als: 470u of 10u of zoiets. Ze kunnen staand zijn (radiaal) met 2 pootjes aan 1 kant of liggend (axiaal) met aan elk uiteinde 1 pootje. Nou zo is het wel genoeg. :-D
Let wel!!!! Ik geef GEEN garantie dat het altijd goed zal gaan. Je moet zelf beslissen of je hiermee aan de slag kunt.

riesj
17 oktober 2003, 09:31
Hé Aad,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg!
Hier kan ik wat mee.

Groetjes,

jack to the bone
16 maart 2004, 16:02
ik ben mn sd1 volgens die site aan het modificeren

http://members.aol.com/audio6l6/sd1mods.html

nu weet ik die 47pF cap niet te plaatsen

"Add 47pF cap across diodes in clipping section to smooth out distortion"

kan iemand mij hier mee helpen?

bij voorbaat dank :)

jack to the bone
16 maart 2004, 16:03
ik ben mn sd1 volgens die site aan het modificeren

http://members.aol.com/audio6l6/sd1mods.html

nu weet ik die 47pF cap niet te plaatsen

"Add 47pF cap across diodes in clipping section to smooth out distortion"

kan iemand mij hier mee helpen?

bij voorbaat dank :)

ijff
16 maart 2004, 18:32
Om meteen maar ff terug te komen op het originele onderwerp:
Ik heb in januari een pedaaltje bij Keeley USA besteld, en intussen ontvangen... (quote uit het mailtje van Keeley: "will be happy to ship to the Netherlands for you my friend!") dus het verhaal dat hij niet meer naar Nederland zou verzenden ins bullshit.

riesj
16 maart 2004, 23:27
Hoi,

Ik heb de 5 star mod uitgevoerd, ben alleen nog niet toegekomen aan het plaatsen van de germanium transistor in de 'clipping area' :oops: en die cap heb ik er ook nog niet in gezet (ik hou nou eenmaal van die asymmetric clipping), maar ik weet wel waar die moet komen 8-) .
Zoals je waarschijnlijk wel weet, lijkt de SD1 lijkt heel erg (globaal) op de Tubescreamer (afgezien van de"asymmertric clipping") en kun je ook gewoon dat schema gebruiken. Op de site van Aaron Nelson (www.diystompboxes.com) staat redelijk goed uitgelegd hoe een tubeschreamer werkt (bij mods/tips). Hier kun je ook achterhalen hoe de 5 Star mod werkt.
Oeps, nog steeds geen antwoord op je vraag :roll: .

"Add 47pF cap across diodes in clipping section to smooth out distortion"

kan iemand mij hier mee helpen?


Ik denk dat de cap het makkelijks over dezelfde diode kan worden geplaatst als als waar de germanium transistor wordt geplaatst (zie foto http://members.aol.com/audio6l6/sd1mods.html ).
Op de printplaat kun je deze cap dus over D4 zetten, of over D5+D6.
Mocht je trouwens geen Ge-transisitor hebben, kun je ook een Ge-diode gebruiken (immers, dat probeert de Customshop ook met de transistor te realiseren :wink: )

Ben benieuwd wat je van de mod vindt! :)

Groetjes,

jack to the bone
17 maart 2004, 10:15
he man thx :)

ik had de rest al uitgevoerd, met uitzondering van de germanium transistor. Toen vond ik hem al lekker, alleen wou ik de cap er graag bij hebben. Die maakt de sound inderdaad 'smoother'. ik heb al een gemodde ds1 die asymmetrisch clipping heeft, dus dat mis ik niet ;)

ik denk dat ik maar es wat zelf ga bouwen :razz: Ik heb de smaak te pakken. bedankt
grtz

riesj
18 maart 2004, 00:49
Top dat het allemaal gelukt is!
En, heb je de buizen inmiddels goed op hun flikker gegeven :razz:

Ik weet niet of je al een fuzz hebt, maar als je een simpel zelfbouwproject zoekt, zou ik daar eens naar kijken! :cool:

Groeten,