PDA

View Full Version : Dunlop Rack crybaby of RMC custom3



wimmeltje
5 oktober 2003, 21:52
Ik ben nu opzoek naar een goede wah voor bij mijn rack. Ik zat zelf te denken aan een dunlop rack Crybaby (morris) of een RMC custom3 (heb ik al). Nu komt het. Ik voel er niet zoveel voor om een kleine 30 meter kabel naar mijn pedalenbak te laten lopen alleen voor mijn wah. Ik zou hem op een loop kunnen zetten maar dan moet ik eerst die loop erin trappen om mijn wah te kunnen gebruiken. De andere kant is een rack crybaby aanschaffen en die in mijn signaal lijn te zetten. Dit zou dus een 30 centimer kabel zijn. Ik had uitgerekend dus met 16HE heel mijn rek vol te krijgen totdat ik mijn VHT spulletjes kreeg en wat. Nu zitten mijn gaten in mijn rek net een half HE anders voor die VHT spullen. Alles past in mijn rek, maar alleen de GP3 en 2:90:2 niet. Dat is dus balen. Hiermee verlies ik dus 1 HE half boven en half onder mijn VHT spulletjes. Deze ene HE had ik dus willen gebruiken voor mijn rackcrybaby. Wat kan ik doen?

1. Nieuwe gaten boren in de VHT's? Dat ze wel passen.

2. Geen rackcrybaby gebruiken.

3. Rack tuner eruit en een TU2 inbouwen bij de footcontroller van mijn RSB. Hier gaat dan dus ook 15 meter kabel heen. Alleen heeft dit weer invloed op de tuner?? en wel de rack crybaby gebruiken?

Wat zouden jullie doen?

kokeleko
5 oktober 2003, 21:58
Andere rack profielen erin, ipv gestansde zogenaamde glijprofielen erin bouwen, ben je niet afhankelijk van vaste plekken in je rack, heb ik ook, no sweat :D .

Dus je hebt nu een 2/90/2 , proficiat.

wimmeltje
5 oktober 2003, 22:11
Andere rack profielen erin, ipv gestansde zogenaamde glijprofielen erin bouwen, ben je niet afhankelijk van vaste plekken in je rack, heb ik ook, no sweat :D .

Dus je hebt nu een 2/90/2 , proficiat.

Moet ik toch mijn rek ombouwen. Maar dat is niet zo een probleem. Hoe werkt dat dan die glijprofielen?


Jah ik heb die 2:90:2. Hij is echt lekker voor mij. Precies wat ik zocht. :-D

kokeleko
6 oktober 2003, 10:05
Glijprofielen, klik op het linkje en je zal het zien :D .

http://community.webshots.com/photo/89989126/89989333YBRFGl

wimmeltje
6 oktober 2003, 11:13
Glijprofielen, klik op het linkje en je zal het zien :D .

http://community.webshots.com/photo/89989126/89989333YBRFGl

Aha, ik snap het idee al hoe het werkt. Zal ik mijn rek maar even aanpassen. Waar verkopen ze glijprofielen per meter??

kokeleko
6 oktober 2003, 11:25
Bij de flightcase boer?

http://www.discowinkel.nl/

Kijken bij Flightcases/Flightware?
Ik heb het hier uit de buurt bij een muziekzaak die nog flightcase-spulletjes doet.

wimmeltje
6 oktober 2003, 12:21
Bij de flightcase boer?

http://www.discowinkel.nl/

Kijken bij Flightcases/Flightware?
Ik heb het hier uit de buurt bij een muziekzaak die nog flightcase-spulletjes doet.

Jezus zeg, ik heb me nooit verdiept en rek profielen, maar met rubber zonder rubber enz enz. Van allerlei verschillende soorten hebben ze. Nu moet ik alleen zien welke moeren ze in de profielen stoppen. Moet ik natuurlijk wel meteen genoeg instoppen want ik kan er niet meer of minder in zetten als ik de profielen en mijn rek heb geschroeft ofwel?

Mijn hoogte probleem is nu dus wel opgelost.

kokeleko
6 oktober 2003, 12:30
In zo'n glijprofiel zet je speciale glijprofiel-moeren in , gewoon zoveel je wilt, die je niet wilt gebruiken verstop je achter de montagekant van je 19" dingetjes tussen de twee bevestigingsgaten.
Als je dus er wat bij in wilt haal je het desbetreffende 19" apparaatje los en voila daar zijn je moeren.

Ik vind dat een beter systeem dan die vaste gaten, zo kun je mooi extra ventilatie sleuven maken tussen je gear, en bent niet gelijk aan 1HE gebonden.

Succes :D

kokeleko
6 oktober 2003, 12:37
O, ja als het mogelijk is, zet je het profiel wat je nu gebruikt achter in je rack, kun je mooi een ventilator of andere gear inbouwen.

wimmeltje
6 oktober 2003, 12:42
O, ja als het mogelijk is, zet je het profiel wat je nu gebruikt achter in je rack, kun je mooi een ventilator of andere gear inbouwen.

Heb ik al profiel inzitten. Heb daar wat van mijn speciale gear zitten 8-) . wat niemand mag zien...

kokeleko
6 oktober 2003, 12:45
Is dat dan onzichtbaar, en daarmee topgeheim? :D

wimmeltje
6 oktober 2003, 14:04
Is dat dan onzichtbaar, en daarmee topgeheim? :D

Jah dat is topgeheim :cool: Al die spullen die voorin zitten is allemaal maar voor de show... :razz:

Ik heb er alleen een switcher achter in zitten en een EQ. Misschien dat ik alleen nog de RSB naar achter ga verhuizen om alles een beetje passend te maken, maar zover ben ik nog niet...

kokeleko
6 oktober 2003, 14:16
Ooo, op die manier, heb je een case met binnenrack of een stolpcase.

Tubefreak
6 oktober 2003, 21:44
Ik vind de RMC een vele mooiere wah dan die van Dunlop. Maar 30meter kabel valt iets voor te zeggen.

Wat heel goed kan is een kleine modificatie aan je wah aanbrengen en een speciaal doosje in je rack bouwen. Ik neem dat je draadloos gaat. Dan gaat je signaal van daar het doosje in. Doosje heeft send/return naar je wah en een output. Is je wah uit, gaat je signaal door. Trap je je wah aan, dan gaat de loop open en gaat je signaal naar de wah en terug.

Kleine aanpassing aan de wah (wat kabeltjes op de jacks anders solderen), stereo kabels voor de rest en speciale switcher bouwer met 600 Ohm fx send. Ga het binnenkort voor een vriend bouwen.

Tja... of gewoon een rack wah, die opz ich ook wel ok klinkt...

Maarten

wimmeltje
9 oktober 2003, 15:58
Ik vind de RMC een vele mooiere wah dan die van Dunlop. Maar 30meter kabel valt iets voor te zeggen.

Wat heel goed kan is een kleine modificatie aan je wah aanbrengen en een speciaal doosje in je rack bouwen. Ik neem dat je draadloos gaat. Dan gaat je signaal van daar het doosje in. Doosje heeft send/return naar je wah en een output. Is je wah uit, gaat je signaal door. Trap je je wah aan, dan gaat de loop open en gaat je signaal naar de wah en terug.

Kleine aanpassing aan de wah (wat kabeltjes op de jacks anders solderen), stereo kabels voor de rest en speciale switcher bouwer met 600 Ohm fx send. Ga het binnenkort voor een vriend bouwen.

Tja... of gewoon een rack wah, die opz ich ook wel ok klinkt...

Maarten

Ik ben erg tevreden over mijn RMC daarom wil ik die eigenlijk ook graag houden. Ik heb alleen tussen de 10 a 15 meter kabel dan naar mijn pedalboard en weer terug. Daarom kom ik op 30 meter.

Ander vraagje hoeveel kabel hebben jullie tussen jullie rack en pedalenbak lopen?


Ko, Ik heb glijprofiel gekocht en ga deze in het weekend in mijn rek bouwen. Ik zal tzt even een foto maken van hoever ik ben gekomen. Ik heb nu iig alles los liggen overal. Lijkt wel of er een bom is gevallen maarja dat je met dat geknutsel allemaal.

Tubefreak
11 oktober 2003, 11:13
Van gitaar naar pedalboard 9 meter
Van pedalboard naar rack 12 meter

Als je zorgt dat je goede kabels gebruikt en je signaal goed bufferd heb je weinig last van signaalverlies.

Maarten

wimmeltje
11 oktober 2003, 17:22
Van gitaar naar pedalboard 9 meter
Van pedalboard naar rack 12 meter

Als je zorgt dat je goede kabels gebruikt en je signaal goed bufferd heb je weinig last van signaalverlies.

Maarten

Wat is een voorbeeld van een goede buffer en waar zou ik die dan plaatsen voor de wah na de wah??

Tubefreak
11 oktober 2003, 18:32
Ik heb zelf een buffer in mijn gitaarkabel gemaakt, en die zit dus voor de Wah. Super simpel, maar werkt perfect. Geluid is fantastisch en je hebt geen merkbaar signaalverlies of negatieve veranderingen.

Hier is het schema:
http://www.tubefreak.com/buffer2.gif. Voor meer info moet je ff naar mijn site gaan, bij schema's staat een stukje over deze buffer.

Op www.geofex.com staan nog veel meer schema's hiervoor. Je kunt het zo makkelijk en moeilijk mogelijk maken als je wilt. Deze buffer werkt in iedergeval 100%. En overal waar ik 'em voor gebruikte klonk het te gek, gitaar, bas, clean, crunch, overstuurd, alles.

Als je het perfect wilt doen, moet je ook ff een nieuwe buffer achter de wah plaatsen. De wah heeft zelf ook een buffer, maar theoretisch kan die beter. Ik heb dat zelf niet en vind het ook niet echt nodig. Maar je hebt van die echt freaks.... ;)

Maarten

Maarten

kokeleko
12 oktober 2003, 12:55
Dat vind ik altijd het mooiste gedeelte het in zetten van je rackje.

het hobbyen :D

wimmeltje
12 oktober 2003, 17:37
Ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het persoonlijk ook erg leuk met mijn rek te knutselen. Beetje bezigheidstherapie zou je bijna kunnen zeggen. Ik heb er nu dus glijprofielen in zitten en het gaat nu allemaal weer even aan de kant want ik moet het spaarvarken weer wat vet gaan mesten. Maar dat duurt bij mij meestal niet zolang. Heb volgens mij net als vele andere hier ook last van GAS.