PDA

View Full Version : Ik zoek een gitaar voor aan de muur



Zmurph
5 oktober 2003, 18:51
Hey guys,

Om te beginnen: ik heb GEEN verstand van gitaren. Kan geen noot lezen, heb zelfs nog nooit een gitaar vastgehouden!!!

Luister veel naar Yngwie J. Malmsteen (heb 9 CD's, ben er 2x naartoe geweest), Metallica, Van Halen, Richie Blackmore etc.

Wil graag een mooie zwarte gitaar aan de muur hebben.

Wil ook wel een gitaar hebben om, nou ja, naar te luisteren.
Een melodie zal ik er wel nooit uitkrijgen, maar je kunt er toch een hengst op geven, zodat 'ie geluid blijft maken??? :???:

Verder zoek ik een site waar begrippen als 'scheuren', 'reverb', 'sustain', 'licks' en 'picks' uitgelegd worden, met voorbeeldgeluiden!

Jaja, lach maar!!!! ;-)

nocaster
5 oktober 2003, 18:55
Is dit iets ?
http://apart.verkoopt.nl/homepage/show/view.php?id=26902

Zmurph
5 oktober 2003, 18:57
Nahhh...nee ;-)
Maarreh: ik snap de hint...

Wilson
5 oktober 2003, 19:09
Wil ook wel een gitaar hebben om, nou ja, naar te luisteren.
Een melodie zal ik er wel nooit uitkrijgen, maar je kunt er toch een hengst op geven, zodat 'ie geluid blijft maken??? :???:

Verder zoek ik een site waar begrippen als 'scheuren', 'reverb', 'sustain', 'licks' en 'picks' uitgelegd worden, met voorbeeldgeluiden!

Jaja, lach maar!!!! ;-)


melodie krijgt iedreeen er wel uit na een tijdje oefenen. En de site voor uitleg over begrippen heb je net gevonden! dat is deze namelijk.

scheuren: wordt vaak gebruikt om het begrip overdrive aan te duiden. Overdrive betekent oversturen in het nederlands. Voorbeeld: gitaargeluid van Van halen is scheuren, gitaargeluid de red hot chili peppers (laatste 2 albums dan) is clean, oftewel geen scheur.

reverb is echo