PDA

View Full Version : Ik zoek een gitaar voor aan de muur



Zmurph
5 oktober 2003, 18:51
Hey guys,

Om te beginnen: ik heb GEEN verstand van gitaren. Kan geen noot lezen, heb zelfs nog nooit een gitaar vastgehouden!!!

Luister veel naar Yngwie J. Malmsteen (heb 9 CD's, ben er 2x naartoe geweest), Metallica, Van Halen, Richie Blackmore etc.

Wil graag een mooie zwarte gitaar aan de muur hebben.

Wil ook wel een gitaar hebben om, nou ja, naar te luisteren.
Een melodie zal ik er wel nooit uitkrijgen, maar je kunt er toch een hengst op geven, zodat 'ie geluid blijft maken??? :???:

Verder zoek ik een site waar begrippen als 'scheuren', 'reverb', 'sustain', 'licks' en 'picks' uitgelegd worden, met voorbeeldgeluiden!

Jaja, lach maar!!!! ;-)

nocaster
5 oktober 2003, 18:55
Is dit iets ?
http://apart.verkoopt.nl/homepage/show/view.php?id=26902

Zmurph
5 oktober 2003, 18:57
Nahhh...nee ;-)
Maarreh: ik snap de hint...

Wilson
5 oktober 2003, 19:09
Wil ook wel een gitaar hebben om, nou ja, naar te luisteren.
Een melodie zal ik er wel nooit uitkrijgen, maar je kunt er toch een hengst op geven, zodat 'ie geluid blijft maken??? :???:

Verder zoek ik een site waar begrippen als 'scheuren', 'reverb', 'sustain', 'licks' en 'picks' uitgelegd worden, met voorbeeldgeluiden!

Jaja, lach maar!!!! ;-)


melodie krijgt iedreeen er wel uit na een tijdje oefenen. En de site voor uitleg over begrippen heb je net gevonden! dat is deze namelijk.

scheuren: wordt vaak gebruikt om het begrip overdrive aan te duiden. Overdrive betekent oversturen in het nederlands. Voorbeeld: gitaargeluid van Van halen is scheuren, gitaargeluid de red hot chili peppers (laatste 2 albums dan) is clean, oftewel geen scheur.

reverb is echo

sustain is de tijd hoe lang een noot gespeeld op een gitaar door blijft klinken. Bij sommige gitaren dooft de noot al na enkele seconden uit, terwijl hij bij anderen door blijft klinken (dit heeft vooral te maken met de bouw van de gitaar). De sustainduur is wel beinvloedbaar door verschillende effecten te gebruiken

licks zijn vaak korte stukjes pakkende melodie. Een riedeltje noemen niet gitaristen het ook wel

een pick is een plectrum. een klein plastic, vaak driehoekvormig plastic plaatje waar je de snaren op de gitaar mee aan kan slaan

jaywalker
5 oktober 2003, 19:09
erg goed gemaakt/gevonden! :cool:

Wilson
5 oktober 2003, 19:11
trouwens, hebben die cd spelergitaren nou echte snaren?? lijkt me niet of wel? hoe wil je anders die cd erin krijgen?

jaywalker
5 oktober 2003, 19:26
[quote=Zmurph]
Scheuren: wordt vaak gebruikt om het begrip overdrive aan te duiden. Overdrive betekent oversturen in het nederlands. Voorbeeld: gitaargeluid van Van halen is scheuren, gitaargeluid de red hot chili peppers (laatste 2 albums dan) is clean, oftewel geen scheur.


Dan heb je hun laatste 2 albums niet echt goed geluisterd. John heeft bijna altijd wel scheur er in zitten. Tenminste erg vaak..Als je nou Mark knopler zegt :-D . DAt is wellicht beter voorbeeld

?echo
5 oktober 2003, 19:29
iemand is hier doof aan et worden ,HELLUP :)

Zmurph
5 oktober 2003, 19:30
melodie krijgt iedreeen er wel uit na een tijdje oefenen. En de site voor uitleg over begrippen heb je net gevonden! dat is deze namelijk.

scheuren: wordt vaak gebruikt om het begrip overdrive aan te duiden. Overdrive betekent oversturen in het nederlands. Voorbeeld: gitaargeluid van Van halen is scheuren

OK: ik wil dus scheurende overdrive, geen reverb en mega-sustain!
Over die 'effecten' moet ik ook nog veel leren. Nee: alles....

Yngwie laat zijn gitaar minutenlang 'sustainen'!
Echt super!!

Voor wat betreft de melodie: je overschat me ;-)

jaywalker
5 oktober 2003, 19:34
Volgens mij ben jij echt zo'n "ik wil dit, dat, dat dat en ook nog eens dat"

Gas zonder gitaarspelen....komt dat nog voor?

Negative K3 fan
5 oktober 2003, 19:36
melodie krijgt iedreeen er wel uit na een tijdje oefenen. En de site voor uitleg over begrippen heb je net gevonden! dat is deze namelijk.

scheuren: wordt vaak gebruikt om het begrip overdrive aan te duiden. Overdrive betekent oversturen in het nederlands. Voorbeeld: gitaargeluid van Van halen is scheuren

OK: ik wil dus scheurende overdrive, geen reverb en mega-sustain!
Over die 'effecten' moet ik ook nog veel leren. Nee: alles....

Yngwie laat zijn gitaar minutenlang 'sustainen'!
Echt super!!

Voor wat betreft de melodie: je overschat me ;-)

overdrive of scheur komt niet uit een gitaar, maar uit de versterker of eventueel een voetpedaal. Tja een zwarte gitaar aan de muur, een Gibson Historic Black Beaty '56 lijkt me dan wel wat. Kost wat, heb je ook wat :) :D

Zmurph
5 oktober 2003, 19:39
Volgens mij ben jij echt zo'n "ik wil dit, dat, dat dat en ook nog eens dat"
Gas zonder gitaarspelen....komt dat nog voor?
Je zou best eens gelijk kunnen hebben. Helaas. Niet dat ik je je gelijk niet gun. Ik benijd jou en velen erom dat jullie wèl kunnen gitaarspelen.
We kunnen niet allemaal goed zijn in hetzelfde, toch?
Ik wil genieten van een klein stukje van het gitaarspelen: het apparaat geluid laten maken zonder dat er een melodie op gespeeld word... Ik zal ook wel nooit gitaar leren spelen tot in perfectie. Maar dat is ook niet mijn bedoeling.

lupoloco
5 oktober 2003, 19:42
als je het nooit probeert, zul je nooit wete of je er iets van kunt

Negative K3 fan
5 oktober 2003, 19:42
als je een electrtische gtaar geluid laat maken zonder dat je erop speelt klinkt het nergens naar.

Zmurph
5 oktober 2003, 19:44
Tja een zwarte gitaar aan de muur, een Gibson Historic Black Beaty '56 lijkt me dan wel wat. Kost wat, heb je ook wat :) :D

Dat zal me wel wat fraais wezen. 't Zegt me niks...
Voor het muur-exemplaar gaat 't me om de vorm. Merk maakt me niet uit. Als 'ie maar zwart en 'strak' is.

Wilson
5 oktober 2003, 19:45
[quote=Zmurph]
Scheuren: wordt vaak gebruikt om het begrip overdrive aan te duiden. Overdrive betekent oversturen in het nederlands. Voorbeeld: gitaargeluid van Van halen is scheuren, gitaargeluid de red hot chili peppers (laatste 2 albums dan) is clean, oftewel geen scheur.


Dan heb je hun laatste 2 albums niet echt goed geluisterd. John heeft bijna altijd wel scheur er in zitten. Tenminste erg vaak..Als je nou Mark knopler zegt :-D . DAt is wellicht beter voorbeeld


ehm sorry hoor, maar ik luister nu naar het album by the way, en ik hoord toch bijna alleen maar clean hoor, overdrive is uitzondering, alleen in sommige solo's, verder heel af en toe

Zmurph
5 oktober 2003, 19:46
als je het nooit probeert, zul je nooit wete of je er iets van kuntKlopt! Als ik er eentje heb, zal ik ook zeker proberen er 'iets' uit te krijgen. 't Lijkt me geweldig om te kunnen spelen!

Voidhead
5 oktober 2003, 19:58
iedereen kan gitaar spelen man.. :o tis gewoon een kwestie van oefenen..!

Zmurph
5 oktober 2003, 20:02
iedereen kan gitaar spelen man.. :o tis gewoon een kwestie van oefenen..!Oké dan!! Vandeweek effe naar de winkel!!!

Ehmm... kan ik zonder gevaar voor eigen leven de gitaar in mijn soundcard pluggen?? Line-in ofzo??
En dan via mijn PC-speakers spelen? (300 Watt Logitech Z560 5.1 set)

wietse
5 oktober 2003, 20:04
iedereen kan gitaar spelen man.. :o tis gewoon een kwestie van oefenen..!
juist het is net als billy idol zei over z'n gitaarspel "it's just like masturbation doesn't matter how good you are if you enjoy it do it!
daarom probeer ik er ook wel eens een fatsoenlijk geluid uit te krijgen.
maar zou eens op marktplaats kijken staat genoeg op en voor rond de 100 euro kan je soms al iets vinden voor aan de muur.
zie maar naar mijn collectie allemaal rond die prijs , je moet alleen effe zoeken.
zou toch ook effe een versterkertje kopen dan pc geluid is niet echt alles.

Ic3gl0vE
5 oktober 2003, 20:05
Ehmm... kan ik zonder gevaar voor eigen leven de gitaar in mijn soundcard pluggen?? Line-in ofzo??
En dan via mijn PC-speakers spelen? (300 Watt Logitech Z560 5.1 set)

Nee, je hebt een versterker nodig.

Wilson
5 oktober 2003, 20:07
nee kan niet zomaar, je zult niet veel horen dan. Je kunt erwel een zogenaamde guitaport van line 6 bijkopen, dan kan het wel. Maar ik kan je aanraden er wel gewoon een versterker bij te kopen, is wel zo handig en kun je ook nog eens ergens anders spelen behalve op je computer. een guitarport kost ook al 200 euro, en daarvoor heb je ook al een leuke oefenversterker met waarschijnlijk een beter geluidkwaliteit als je met je computer gaat spelen

iam
5 oktober 2003, 20:09
zei niet iedereen dat de cube 30 van roland goeie sounds in zich had huizen?

Zmurph
5 oktober 2003, 20:10
iedereen kan gitaar spelen man.. :o tis gewoon een kwestie van oefenen..!
maar zou eens op marktplaats kijken staat genoeg op en voor rond de 100 euro kan je soms al iets vinden voor aan de muur.
zie maar naar mijn collectie allemaal rond die prijs , je moet alleen effe
Ja, ziet er goed uit. En allemaal voor rond de 100 euri? Niks mis mee!

En 't geluid kàn dus wel via de PC. Voor de eerste week, zeg maar ;-)
OK, dat schept weer hoop!

Wilson
5 oktober 2003, 20:16
iedereen kan gitaar spelen man.. :o tis gewoon een kwestie van oefenen..!
maar zou eens op marktplaats kijken staat genoeg op en voor rond de 100 euro kan je soms al iets vinden voor aan de muur.
zie maar naar mijn collectie allemaal rond die prijs , je moet alleen effe
Ja, ziet er goed uit. En allemaal voor rond de 100 euri? Niks mis mee!

En 't geluid kàn dus wel via de PC. Voor de eerste week, zeg maar ;-)
OK, dat schept weer hoop!

nee kan dus niet zomaar, als je je gitaar in je line in plugt gebeurd er niets, je moet het signaal eerst nog versterken met bijvoorbeeld een guitarport van 200 euro

Zmurph
5 oktober 2003, 20:20
nee kan dus niet zomaar, als je je gitaar in je line in plugt gebeurd er niets, je moet het signaal eerst nog versterken met bijvoorbeeld een guitarport van 200 euro
OK, dan kijk ik wel voor een 2nd-hand versterkertje.

Ic3gl0vE
5 oktober 2003, 20:41
bij www.thomann.de heb je voor 155 euro (plus 8 euro verzendkosten) een gitaar met versterker en kabel en band en alles! is allemaal nieuw!

Zmurph
5 oktober 2003, 20:56
bij www.thomann.de heb je voor 155 euro (plus 8 euro verzendkosten) een gitaar met versterker en kabel en band en alles! is allemaal nieuw!
Even verder bladerend op die site zie ik dat ik al voor 99 euro iets heb!!
't Zal niet veel soeps zijn, maar voor aan de muur... ach ;-)

Zndrr
5 oktober 2003, 21:26
Ga eens in een gitaarwinkel kijken wat je mooi vind.. bijna elke versterker kan je wel laten scheuren, hoeft allemaal niet eens veel te kosten..

Ik begrijp precies wat je bedoelt: ik herinner me nog dat ik mijn eerste noten scheurde op de gitaar van een vriend. Het leek waarschijnlijk nog nergens op, maar een maand later verraste ik hem met mjin eerste liedje.

Zo ben ik ooit begonnen, misschien loopt het met jou hetzelfde?

Javaca
5 oktober 2003, 21:34
iedereen kan gitaar spelen man.. :o tis gewoon een kwestie van oefenen..!Oké dan!! Vandeweek effe naar de winkel!!!

Ehmm... kan ik zonder gevaar voor eigen leven de gitaar in mijn soundcard pluggen?? Line-in ofzo??
En dan via mijn PC-speakers spelen? (300 Watt Logitech Z560 5.1 set)

Je kan wel een L6 guitarpord kopen dan kan ie wel op je computer en heb je veel ffecten.

Zmurph
5 oktober 2003, 21:43
Ga eens in een gitaarwinkel kijken wat je mooi vind.. bijna elke versterker kan je wel laten scheuren, hoeft allemaal niet eens veel te kosten..

Ik begrijp precies wat je bedoelt: ik herinner me nog dat ik mijn eerste noten scheurde op de gitaar van een vriend. Het leek waarschijnlijk nog nergens op, maar een maand later verraste ik hem met mjin eerste liedje.

Zo ben ik ooit begonnen, misschien loopt het met jou hetzelfde?
Laten we het hopen! Jouw verhaal klinkt in elk geval heel herkenbaar ;-)

jaywalker
5 oktober 2003, 21:44
ik heb zo'n gevoel dat die Zmurph iemand van het forum is die gewoon
op kickt hoe we op hem reageren...(kromme zin)

Zmurph
5 oktober 2003, 21:47
ik heb zo'n gevoel dat die Zmurph iemand van het forum is die gewoon
op kickt hoe we op hem reageren...(kromme zin)
Niet dus...jammer dan...Heb mezelf net aangemeld.
Maarreh... de threath loopt lekker ;-)

Ic3gl0vE
5 oktober 2003, 21:50
zo'n guitarport zou ik trouwens niet kopen. Je kunt beter eerst een beetje leren spelen voordat je aan effectapparatuur begint. Effecten kunnen het al snel leuk laten klinken terwijl je misschien wel helemaal verkeerd speelt.

Zmurph
5 oktober 2003, 22:20
zo'n guitarport zou ik trouwens niet kopen. Je kunt beter eerst een beetje leren spelen voordat je aan effectapparatuur begint. Effecten kunnen het al snel leuk laten klinken terwijl je misschien wel helemaal verkeerd speelt.Ik snap het. 't Is wel heel verleidelijk, maar leuker is het als ik een paar 'deuntjes' leer, en zelf een aantal mooie geluiden aan de gitaar kan ontlokken....
(ik luister nu naar Stevie Vai en Joe Satriani)
't Klinkt zo makkelijk hè? Ik vind het mooi als je hun vingers over de snaren hoort glijden. Dat je zeg maar, kunt horen dat de snaren eigenlijk spiralen zijn. (Dat is toch zo??)


O,o, wat zullen jullie een pret hebben....

wietse
5 oktober 2003, 22:23
alleen de 3 dikke snaren zijn gewonden de andere niet.

Zmurph
5 oktober 2003, 22:28
alleen de 3 dikke snaren zijn gewonden de andere niet.
OK. Kijk..ik leer al!!
Is dit wat:
http://www.netzmarkt.de/thomann/harley_benton_hbms520bk_egitarre_prodinfo.html#fpi x

Ik vin' 'em in elk geval wel mooi! En hij was voor aan de muur, toen ik dit threadje begon...
Maar inmiddels wil ik er ook op SPELEN!!!

Zijn er in NL winkels (echte winkels, met een deur) betere deals te vinden? Er moeten natuurlijk nog snaren bij, en een amp, en kabels...

lupoloco
5 oktober 2003, 22:44
zou ik ni doen als beginneling, heeft een floyd rose tremolo, snare verwisselen gaat redelijk moeilijk zijn voor je dan, ik zou eerder naar eentje kijken met een vaste brug of stingtru

maarten
5 oktober 2003, 22:47
dat ding ziet er wel aardig uit.. twee humbuckers (dont ask) om lekker te scheuren..

koopt gewoon een starterspakket joh... heb je alles in huis.

btw geloof me,je wilt echt wel wat leren spelen behalve "wat geluiden eruit krijgen", want daar is net zoals bij het draaien aan t stuur van een auto die stilstaat... geen fuck aan....

Zmurph
5 oktober 2003, 22:48
zou ik ni doen als beginneling, heeft een floyd rose tremolo, snare verwisselen gaat redelijk moeilijk zijn voor je dan, ik zou eerder naar eentje kijken met een vaste brug of stingtru
OK, makes sense... Maar hij is wel mooi!!
En wat denk je van de kwaliteit??
En de kwaliteit-prijs verhouding??

lupoloco
5 oktober 2003, 22:49
http://www.netzmarkt.de/thomann/harley_benton_hbr450bk_prodinfo.html
http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-159431.html
.... :)

lupoloco
5 oktober 2003, 22:50
zou ik ni doen als beginneling, heeft een floyd rose tremolo, snare verwisselen gaat redelijk moeilijk zijn voor je dan, ik zou eerder naar eentje kijken met een vaste brug of stingtru
OK, makes sense... Maar hij is wel mooi!!
En wat denk je van de kwaliteit??
En de kwaliteit-prijs verhouding??

weet ni hoe de kwaliteit is :s, nooit op gespeeld he, maar zal heus wel goed zijn als beginnersgitaar.

Javaca
6 oktober 2003, 15:07
Als de kwaliteit toch niet uitmaakt zou ik gewoon bij wehkamp een AMUSE (juch) kopen.

Izegrim
6 oktober 2003, 17:25
Volgens mij is dit een heel mooie basic beginnersset

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_thomann_gitarren_set_g31_prodinfo.html

of als je van plan bent in de garage te gaan kutten ermee:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_thomann_gitarren_set_g33_prodinfo.html

Feit is dat niemand hier wat weet over het huismerk van Thomann, maar ik heb goede ervaringen met het bedrijf en er is een goede service. Bovendien zijn dit zo ongeveer de goedkoopste gitaren die je zult vinden, maar ze hebben een heel divers aanbod. En eerlijk gezegd ben ik HEEL benieuwd hoe die Harly Bentons zijn...

Zmurph
6 oktober 2003, 22:39
Volgens mij is dit een heel mooie basic beginnersset

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_thomann_gitarren_set_g31_prodinfo.html

of als je van plan bent in de garage te gaan kutten ermee:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_thomann_gitarren_set_g33_prodinfo.html
Bovendien zijn dit zo ongeveer de goedkoopste gitaren die je zult vinden, maar ze hebben een heel divers aanbod. En eerlijk gezegd ben ik HEEL benieuwd hoe die Harly Bentons zijn...
Ja, duur is anders. Ik denk er over om er twee te kopen: eentje voor aan de muur, en eentje om te leren spelen.
Ennieweej, als ik er eentje heb zal ik het je laten weten.
Damn, dat de gitaar die ìk wil, weer niet in zo'n setje (dus comleet met versterker) geleverd word...
Ik heb de catalogus van die Mannschaft opgevraagd.
Verder hoop ik dat hun spullen een stukkie Doitsje Kruuntliegkijt betreft. Twee jaar garantie moet toch genoeg zijn?

Wilson
6 oktober 2003, 22:45
hehe, je kunt beter met hetzelfde geld van 2 van die gitaren 1 betere kopen en die dan aan de muur hangen en hem eraf halen als je wilt spelen. Maar welke gitaar wil je dan die niet in het setje zit? er zijn wel meer mogelijkheden aan die gitaar te komen hoor.

Izegrim
6 oktober 2003, 22:47
Damn, dat de gitaar die ìk wil, weer niet in zo'n setje (dus comleet met versterker) geleverd word...

Waar maak je je druk om? Alle bijgeleverde produkten kun je ook los daar kopen hoor... Kijk gewoon welke spullen je wilt hebben uit zo'n andere set en bestel ze los met de gitaar die je wilt hebben. Welke gitaar wil je eigenlijk?

Zmurph
6 oktober 2003, 22:51
Maar welke gitaar wil je dan die niet in het setje zit? er zijn wel meer mogelijkheden aan die gitaar te komen hoor.
O?? Ik dacht dat Thomann de enige leverancier was van de Harley Bentons.
Ik wil de Harley Benton HBMS520BK zie htp://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-160356.html
Waarom? Omdat ik die mooi vind...

Wilson
6 oktober 2003, 22:55
oooh zo je wil perse een harley benton, ja dan moet het via thomann, maar je kunt die versterker er ook best los bijkopen, of je koopt in nederland ergens een klein oefenversterkertje.

Zmurph
6 oktober 2003, 22:57
Damn, dat de gitaar die ìk wil, weer niet in zo'n setje (dus comleet met versterker) geleverd word...

Waar maak je je druk om? Alle bijgeleverde produkten kun je ook los daar kopen hoor... Kijk gewoon welke spullen je wilt hebben uit zo'n andere set en bestel ze los met de gitaar die je wilt hebben. Welke gitaar wil je eigenlijk?
ja, da' weeddik wel. Tuurlijk is alles los te koop, maar naar mijn idee gooien ze een paar van die los te kopen onderdelen in één 'pakket' en knopen daar een interessant prijskaartje aan.
Als ik alle onderdelen los wil hebben, betaal ik aanzienlijk meer.
Kijk, ik wil die Harley Benton (who the fuck is Harley Benton??) HBMS520BK, omdat ik 'en mooi vind. Geen kriterium om een gitaar te kopen, ik weet het ;-)
Kijk: ik startte deze threath omdat ik een 'gitaar voor aan de muur' zocht, en inmiddels ben ik al zover dat ik wil leren SPELEN!

Dus moet ik ook een versterkertje hebben.

Ik wil de Harley Benton HBMS520BK. In jullie optiek wellicht een hondehok, maar ik vin' 'em gewoon mooi for the looks....

Zmurph
6 oktober 2003, 23:00
oooh zo je wil perse een harley benton, ja dan moet het via thomann, maar je kunt die versterker er ook best los bijkopen, of je koopt in nederland ergens een klein oefenversterkertje.
Nee hoor, ik wil niet perse een Harley Benton. Liever niet eigenlijk. Onbekend maakt onbemind. Maar toevallig vind ik dat specifieke model gewoon mooi. En ach...2 jaar garantie ... echt heel super mega slecht zal het niet zijn. 't Zal de onderkant van de markt zijn.
Voor mij voorlopig goed genoeg.
Maar de prijs is OK, en hij 'smoelt' gewoon goed, vind ik... fromthere ;-)

Wilson
6 oktober 2003, 23:07
als je zon zelfde model wilt maar geen harley benton is dat ook mogelijk hoor


http://www.fender.com/new_repository/jackson_charvel/images/Traditional_md.jpg

een jackson of charvel mischien?


http://www.ibanez.com/guitars/models/RG1527CB.jpg

een ibanez??


http://www.ibanez.com/guitars/models/IJS720BK.jpg
of hier een ibanez starterspakketje?

Jerry
6 oktober 2003, 23:08
iedereen kan gitaar spelen man.. :o tis gewoon een kwestie van oefenen..!
maar zou eens op marktplaats kijken staat genoeg op en voor rond de 100 euro kan je soms al iets vinden voor aan de muur.
zie maar naar mijn collectie allemaal rond die prijs , je moet alleen effe
Ja, ziet er goed uit. En allemaal voor rond de 100 euri? Niks mis mee!

En 't geluid kàn dus wel via de PC. Voor de eerste week, zeg maar ;-)
OK, dat schept weer hoop!

nee kan dus niet zomaar, als je je gitaar in je line in plugt gebeurd er niets, je moet het signaal eerst nog versterken met bijvoorbeeld een guitarport van 200 euro


Ik wil niet vervelend zijn maar het kan wel, gewoon een verklein plugje voor je snoer kopen en in je line-in/mic ingang steken, 't klinkt alleen bagger.

Wilson
6 oktober 2003, 23:12
oh nou bij mij werkt het niet, het signaal van de gitaar is te zwak, je hoort bijna niets. Maar als je humbuckers met behoorlijk wat output hebt of actieve elementen ipv single coils zal het waarschijnlijk wat beter gaan

Zmurph
6 oktober 2003, 23:16
als je zon zelfde model wilt maar geen harley benton is dat ook mogelijk hoor

Ja, die Ibanezzen (??) zien er ook gaaf uit. En zo'n starterspakketje...ach...why not?
Kost datte?? Waar heb je dat gezien??
Of heb je zelf een gitaar-winkel??

We hebben het nu wel ineens over echte gitaren, hè?
Die Harley Bentons zouden ze ook bij de Blokker kunnen verkopen.
Ha, ik heb nog wat Blokker-dukaten (...)

Morgen ben ik een groot gedeelte van de dag vrij...Ik zou eens vanuit Nieuw-Vennep naar Amsterdam, Den Haag of Rijswijk af kunnen zakken.


<whispermode on> Toch vind ik die Harley Benton het mooiste. Optisch dan hè!?!
<(whispermode off>

Wilson
6 oktober 2003, 23:21
haha nee ik heb geen gitaarwinkel hehe. Ik weet niet wat het kost en ook niet waar ze het verkopen, maar ik zag het gewoon op de ibanez site.

over de harley bentons, ik keek niet ff met zon thomann detail bekijk ding, dat hout van die hals zag er niet al te best uit, knoesten enzo... waarschijnlijk is het ding zelf ook van multiplex, er staat ook op made in china, dat betekent vaak ook niet veel goeds...

maar voor aan de muur is hij prima hoor!
maar als je echt serieus wilt beginnen met gitaarspelen zou ik even verder kijken

jaywalker
6 oktober 2003, 23:24
die gozert heeft al last van gas voordat hij begint met gitaarspelen.... :-D

Zmurph
6 oktober 2003, 23:26
over de harley bentons, ik keek niet ff met zon thomann detail bekijk ding, dat hout van die hals zag er niet al te best uit, knoesten enzo... waarschijnlijk is het ding zelf ook van multiplex, er staat ook op made in china, dat betekent vaak ook niet veel goeds...

maar voor aan de muur is hij prima hoor!
maar als je echt serieus wilt beginnen met gitaarspelen zou ik even verder kijken
Heej, ik kan niet kijken met zo'n Thomann detail-kijk-ding. Jij wel dus...
Tsja, die knoesten enzo kan ik hiervandaan dus niet zien. En 'made in China' had ik er wel al bijgedacht! ;-)

Eigenlijk moet ik gewowon ff shoppen, in een gewone winkel. Zo-een met een deur.

Zmurph
6 oktober 2003, 23:27
die gozert heeft al last van gas voordat hij begint met gitaarspelen.... :-DAh joh, lááát me nou effe ;-)

amon
7 oktober 2003, 15:19
uhmmmm, misschien ook wel een handige vraag:

hoeveel wil je uitgeven? (voor de hele set of alleen gitaar)


moet het btw 1e hands zijn?
als je er toch ook op wil spelen, kun je (naar mijn mening) beter beginnen met een wat betere 2dehands voor dezelfde prijs als een slechtere 1e hands....

Anavrin
7 oktober 2003, 16:33
ik heb nog wel een mooie zwarte gitaar (lijkt alleen niet op die Harley Benton):
http://members.home.nl/anavrin1/anavrin%20034.jpg

Zmurph
7 oktober 2003, 18:36
uhmmmm, misschien ook wel een handige vraag:
hoeveel wil je uitgeven? (voor de hele set of alleen gitaar)
moet het btw 1e hands zijn?
als je er toch ook op wil spelen, kun je (naar mijn mening) beter beginnen met een wat betere 2dehands voor dezelfde prijs als een slechtere 1e hands....

Hele goeie vraag! Vandaag was ik ff bij een winkel hier zo'n 25 km vandaan. Daar was een Ibanez GSA60 in de aanbieding, inclusief een 1- Watt Vox amp.
Echt, schitterende gitaar!! Minimaal nèt zo mooi als de Harley B, maar nu een heuze Ibanez duz....
En een normale winkel-met-een-deur, èn in NL, èn ik kan levenslang gratis bij ze terecht voor vragen, afstllen etc.
Setje moest 349 kosten. Mooi setje, klonk lekker.
Kort en goed: ik heb die 349 nu effe 1,2,3 niet voor 't grijpen.
Maar dat lijkt me een mooi bedrag om mee te beginnen.

En splinternieuw, dus krasvrij etc. En de eerste kras wil ik er zèlf opzetten!

michielv
8 oktober 2003, 12:32
Je zou best eens gelijk kunnen hebben. Helaas. Niet dat ik je je gelijk niet gun. Ik benijd jou en velen erom dat jullie wèl kunnen gitaarspelen.
We kunnen niet allemaal goed zijn in hetzelfde, toch?
Ik wil genieten van een klein stukje van het gitaarspelen: het apparaat geluid laten maken zonder dat er een melodie op gespeeld word... Ik zal ook wel nooit gitaar leren spelen tot in perfectie. Maar dat is ook niet mijn bedoeling.

Uhm, misschien zie ik het wel helemaal verkeerd maar wat jij volgens mij wilt is luisteren naar gitaargeluid. Dan kun je toch net zo goed naar een CD luisteren? Want "gitaargeluid" wordt voor een groot deel bepaald door degene die speelt en aangezien je dat niet wilt (of durft, want zo te horen heb je een beetje last van drempelvrees?) klinkt de gitaar dan eigenlijk nergens naar.

Als ik jou was zou ik toch eens serieus naar een gitaar leraar (een goeie, dus niet noodzakelijk iemand die enorm goed kan spelen maar iemand die jou goed kan leren spelen :D ) omkijken en dan rustig wat beginnen te leren spelen. Als je niet gelijk net zo snel als Yngwie kunt spelen, bedenk dan dat iedereen ooit begonnen is.

Geloof me, hoe goed sommige mensen hier ook kunnen spelen: de eerste keer klonk die gitaar nergens naar :wink:

RadiuS
8 oktober 2003, 12:46
Verder zoek ik een site waar begrippen als 'scheuren', 'reverb', 'sustain', 'licks' en 'picks' uitgelegd worden, met voorbeeldgeluiden!

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=16285 om te beginnen...

Zmurph
8 oktober 2003, 21:10
[quote="michielv
Uhm, misschien zie ik het wel helemaal verkeerd maar wat jij volgens mij wilt is luisteren naar gitaargeluid. Dan kun je toch net zo goed naar een CD luisteren? Want "gitaargeluid" wordt voor een groot deel bepaald door degene die speelt en aangezien je dat niet wilt (of durft, want zo te horen heb je een beetje last van drempelvrees?) klinkt de gitaar dan eigenlijk nergens naar.

Als ik jou was zou ik toch eens serieus naar een gitaar leraar (een goeie, dus niet noodzakelijk iemand die enorm goed kan spelen maar iemand die jou goed kan leren spelen :D ) omkijken en dan rustig wat beginnen te leren spelen. Als je niet gelijk net zo snel als Yngwie kunt spelen, bedenk dan dat iedereen ooit begonnen is.
[/quote]
Weet ik. Je hebt helemaal gelijk. Met name het woordje 'drempelvrees' is een schot in de roos.
Inderdaad vind ik het geluid dat een gitaar voortbrengt, geweldig. Dus zou ik naar CDtjes kunnen blinven luisteren. Maar de kick is natuurlijk ultiem als ik zèlf dat geluid uit die gitaar-versterker combinatie krijg!

michielv
9 oktober 2003, 12:18
Hoi Zmpurh,

Trek het je niet aan. Na een Amerikaanse tour van the Golden Earring was George Kooymans vreselijk onder de indruk van wat sommige andere gitaristen (zal Joe Perry van Aerosmith wel zijn geweest, hebben ze toen samen mee getoerd) allemaal wel niet uit een gitaar kunnen halen. Was voor hem geen reden om ermee te stoppen.

Daarom zou ik als ik jou was eens op zoek gaan naar een goede leraar, desnoods een muziekschool. Voor jou lijkt me priveles (dus niet in een groepje) in het begin erg belangrijk. Zodat je rustig kunt leren, na een paar weken (als je al wat kunt spelen) is het dan misschien wel heel erg leuk om met iemand anders samen les te krijgen. Want de helft van de lol is samen met anderen muziek maken, geloof me.

-=Bo=-
9 oktober 2003, 22:06
Inderdaad vind ik het geluid dat een gitaar voortbrengt, geweldig. Dus zou ik naar CDtjes kunnen blinven luisteren. Maar de kick is natuurlijk ultiem als ik zèlf dat geluid uit die gitaar-versterker combinatie krijg!

Ik kan je nu al vertellen dat het geluid je flink zal tegenvallen als je een goedkoop oefenversterkertje neemt.

Een leuk gitaartje kan je al voor weinig krijgen , vooral 2e hands .
Vooral die goedkope Ibanez gitaren zijn qua prijs/kwaliteit verhouding echt wel goed.

Neem er een Behringer V-amp bij en sluit die aan op de line-in van je geluidskaart , heb je een hele hoop keus qua geluiden en effecten , die dingen kosten weinig (ik heb zelf een V-amp 2 om thuis te oefenen en op te nemen ,een paar maanden geleden 2e hands voor 80 euro gekocht) en daar kan je echt wel een goede sound uithalen .

Zmurph
9 oktober 2003, 22:11
[quote]
Ik kan je nu al vertellen dat het geluid je flink zal tegenvallen als je een goedkoop oefenversterkertje neemt.

Neem er een Behringer V-amp bij en sluit die aan op de line-in van je geluidskaart , heb je een hele hoop keus qua geluiden en effecten , die dingen kosten weinig (ik heb zelf een V-amp 2 om thuis te oefenen en op te nemen ,een paar maanden geleden 2e hands voor 80 euro gekocht) en daar kan je echt wel een goede sound uithalen .
In de winkel heb ik een 10Watt en een 15 Watt Vox ampje gehoord, en voor mij in de woonkamer (11 m x 5 m, met laminaat op de vloer) zal het best wel een bak herrie geven.
Op jouw aanraden ga ik eens op speurtocht naar meer gegevens en prijzen van een 2de hands Behringer V-amp, die ik dan zou kunnen aansluiten op de line-in van mijn onboard MSI soundcard.
Zitten die geluiden en effecten 'in' die Behringer V-amp?
Of moet ik die met behulp van allerlei software uit de speakers toveren?
If so, welke programmatuur raad je aan??

-=Bo=-
9 oktober 2003, 22:23
Dit apparaat is eigenlijk een kloon van de Line 6 POD die behoorlijk wat duurder is maar kwalitatief doet de V-amp er niet veel voor onder.

Het is een zgn. amp-modeller.
Dit apparaat bootst de sounds van verschillende types versterkers na die je allemaal kan selecteren via een draaiknop.
Er zitten presets in vanuit de fabriek en deze kun je ook veranderen.
Ook zitten er effecten in zoals delay , reverb , chorus , flanger.

Bediening is vrij simpel , door op een paar knopjes te drukken en te draaien krijg je een andere sound en van clean tot vette scheur is allemaal mogelijk.

Je hebt voor spelen over je geluidskaart geen extra software nodig , gewoon inpluggen .Maar als je wat oefent en wat wil opnemen kan dat ook via je computer.
Ikzelf gebruik daar Cooledit voor.

Zmurph
9 oktober 2003, 22:31
Dit apparaat is eigenlijk een kloon van de Line 6 POD die behoorlijk wat duurder is maar kwalitatief doet de V-amp er niet veel voor onder.

Het is een zgn. amp-modeller.
Dit apparaat bootst de sounds van verschillende types versterkers na die je allemaal kan selecteren via een draaiknop.
Er zitten presets in vanuit de fabriek en deze kun je ook veranderen.
Ook zitten er effecten in zoals delay , reverb , chorus , flanger.

Bediening is vrij simpel , door op een paar knopjes te drukken en te draaien krijg je een andere sound en van clean tot vette scheur is allemaal mogelijk.

Blèèèhgghh!!! Maak me gèk!
Ik ben helemaal gek van knopjes, schuifjes, metertjes en tellertjes.
CoolEdit heb ik wel, maar ben er niet echt bekend mee.
Vroeger had mijn zwager het programma Cakewalk op zijn Commodore64. We hebben het hier dus over de vroege Middeleeuwen...
Is Cakewalk nog iets om te installeren, als ik straks mijn gitaar op mijn PC aansluit?

-=Bo=-
9 oktober 2003, 22:34
Cakewalk is ook goed maar ben ik niet zo bekend mee , ik heb ooit wel eens een paar verschillende cakewalk programma's geinstalleerd maar vond het te ingewikkeld.
Cooledit doet het goed dus hou ik het daar maar bij.

Zmurph
9 oktober 2003, 22:42
Cakewalk is ook goed maar ben ik niet zo bekend mee , ik heb ooit wel eens een paar verschillende cakewalk programma's geinstalleerd maar vond het te ingewikkeld.
Cooledit doet het goed dus hou ik het daar maar bij.Ja, CakeWalk zou inderdaad een heel zwaar pakket zijn. En CoolEdit heb ik al, dus dat scheelt weer...
Als alle spullen die ik op Marktplaats heb staan, nou verkocht worden, kan ik tenminste een gitaar gaan kopen!!
Zo'n blauwe V-amp 2, is dat wat? 't Ziet er niet uit, maar kun je er wat mee?

-=Bo=-
10 oktober 2003, 16:18
Ja die 2 heb ik ook , is hetzelfde apparaat als de V-amp 1 maar er zitten 2 x zoveel versterkers in , dus nog meer keus :D