PDA

View Full Version : veelzijdige distortion pedalen



rslechten
5 oktober 2003, 18:48
ik wil mijn distortion arsenaal uitbreiden !! ik speel nu punkrock , rock , blues, hardcore, metalcore, ik wil al deze geluiden in 1 pedaal hebben, ik dacht zo van de boss drive zone , of boss amp factory off de line 6 distortion modeler , welke raden jullie mij aan , of nog andere, en wat is ongeveer de prijs ?

Dirk_Hendrik
5 oktober 2003, 19:59
Tech 21 GT2?
De prijs weet ik eigenlijk niet maar goedkoop was hij niet echt.

Negative K3 fan
5 oktober 2003, 20:11
visual sound jekyll and hyde, enorm veelzijdig wil je niet weten. Is wel een wat duurder pedaal maar je moet hem 2e goed kunnen vinden. Het zijn eigelijk ttwee pedalen in 1: een overdrive en een distortion met voor alebei de 'kanten' een footswitch. De distortion is enorm veelzijdig en de overdrive is een verbeterde ts achtig iets.

lees meer op www.visualsound.net

(spam: ik heb er toevallig 1 te koop 2e hands voor een leuke prijs).

PeArLjAm
5 oktober 2003, 20:31
Barber Burnunit, nuff said. Een van de beste distortions imo, erg veelzijdig.

jaywalker
5 oktober 2003, 21:47
visual sound jekyll and hyde, enorm veelzijdig wil je niet weten. Is wel een wat duurder pedaal maar je moet hem 2e goed kunnen vinden. Het zijn eigelijk ttwee pedalen in 1: een overdrive en een distortion met voor alebei de 'kanten' een footswitch. De distortion is enorm veelzijdig en de overdrive is een verbeterde ts achtig iets.

lees meer op www.visualsound.net

(spam: ik heb er toevallig 1 te koop 2e hands voor een leuke prijs).

Ja wat toevallig. Maakt eerst dikke promotie voor dat pedaal en heeft hem dan toevallig te koop.
Super slechte truck

Mitch
5 oktober 2003, 21:55
Dit is de enige spam waar ik mee kan leven en trouwens: NK3 liegt er niks van. Heb 'm zelf ook gehad en hij is ab-so-luut veelzijdig.
Reageert -ie nou drie keer in een topic of zo.... zou gekker zijn. Als er nu interesse is kan er via prive-berichten wat besproken worden.

Negative K3 fan
5 oktober 2003, 22:04
visual sound jekyll and hyde, enorm veelzijdig wil je niet weten. Is wel een wat duurder pedaal maar je moet hem 2e goed kunnen vinden. Het zijn eigelijk ttwee pedalen in 1: een overdrive en een distortion met voor alebei de 'kanten' een footswitch. De distortion is enorm veelzijdig en de overdrive is een verbeterde ts achtig iets.

lees meer op www.visualsound.net

(spam: ik heb er toevallig 1 te koop 2e hands voor een leuke prijs).

Ja wat toevallig. Maakt eerst dikke promotie voor dat pedaal en heeft hem dan toevallig te koop.
Super slechte truck

Sjongejonge, jij hebt ook niet veel sociaal inzicht \? Denk je nou serieus...

ach laat ook maar

Lucky
5 oktober 2003, 22:15
ja ja negativvvv...je gaat voor de bijl ! :D

het zou inderdaad erg kortzichtig zijn als het pedaal vervolgens niet min of meer aan de eerder genoemde criteria zou voldoen.
Daarmee zou je forumzelfmoord plegen...

Fuhgawz
5 oktober 2003, 22:25
De DigiTech Hot Rod is behoorlijk veelzijdig. Kun je kiezen tussen de ProCo Rat, Boss DS-1 en Dallas/Arbiter Fuzz Face, en alles wat daartussenzit. Deze was bij Feedback geloof ik €125.
Hier is een demo: http://www.digitech.com/xseriesflash/HotRod.html

Mitch
5 oktober 2003, 23:33
Die Digitech is wel veelzijdig in geluid, maar pedalen als de Visual Sound hebben twee mogelijkheden die ook schakelbaar zijn. Serieus, als je veelzijdigheid wil ben je met dat spul beter uit.

Nou heb ik zelf ook wel een afwijking en een grote zwak voor pedalen met een dubbele functie, maar dat terzijde :D





Hé, da's grappig, ik zit't min of meer voor Nk3F op te nemen :o

Negative K3 fan
6 oktober 2003, 11:52
Hé, da's grappig, ik zit't min of meer voor Nk3F op te nemen :o

Ik hou ook v an jouhoor... en je hebt nog gelijjk ook :D

The Thumb
6 oktober 2003, 12:03
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een pedaal gehoord dat zowel hele goede blues als hele goede metalklanken in zich heeft. Deze liggen qua voicing/karakter zover uit elkaar dat dat erg moeilijk in 1pedaal is samen te brengen. Er zijn natuurlijk wel erg veel producenten die je dat willen doen geloven.

Negative K3 fan
6 oktober 2003, 12:27
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een pedaal gehoord dat zowel hele goede blues als hele goede metalklanken in zich heeft. Deze liggen qua voicing/karakter zover uit elkaar dat dat erg moeilijk in 1pedaal is samen te brengen. Er zijn natuurlijk wel erg veel producenten die je dat willen doen geloven.

daarom is de jekyll&hyded ook zo leuk, zijn in feite twee aparte pedalen waardoor het beter mogelijk wordt.

Diedo
6 oktober 2003, 21:55
De DigiTech Hot Rod is behoorlijk veelzijdig. Kun je kiezen tussen de ProCo Rat, Boss DS-1 en Dallas/Arbiter Fuzz Face, en alles wat daartussenzit. Deze was bij Feedback geloof ik €125.
Hier is een demo: http://www.digitech.com/xseriesflash/HotRod.html

uhm... ik vond dat er meer ruis dan distortion in dat pedaal zat... het was net alsof ik aan zee zat...

skabouter
8 oktober 2003, 18:40
haha, neem in elk geval GEEN Boss Hyper Metal. heb ik NET gekocht, en dat ding zuigt. (klinkt als een stofzuiger)

Bins
8 oktober 2003, 19:02
Ja gast, waarom koop je dan in godesnaam een hyper-metal... had je toch wel een beetje aan kunnen voelen komen dat ie ging sucken? ;)

@topicstarter: kijk eens naar een proco deucetone, is ook 3 distortions in 1, met 2 schakelaars. Ik heb er geen ervaring mee, maar als 1 rat al vet is (daar heb ik dus wel ervaring mee), zijn 3 rats/ratten dus wiskundig gezien 3x zo vet :)

RRRobin
15 oktober 2003, 18:44
uhm... ik vond dat er meer ruis dan distortion in dat pedaal zat... het was net alsof ik aan zee zat...

Dat heeft tog ook wel weer z'n charmes ;)

Electrical Storm
15 oktober 2003, 22:49
Hey Neggie3 waarom verkoop je hem dan??

En Seymour Paul > Waarom HAD je hem en nu niet meer als hij je zo goed beviel??



Kritisch blijven... 8)

Negative K3 fan
16 oktober 2003, 16:00
Ik verkoop hem omdat ik sinds een tijdje een peavey 5150 versterker hebt HAHAAAAAAAAA EN DAN HEB JE GEEN PEDAALTJES MEER NODIG OM TE SCHEUREN!!!!!!1111

Mitch
16 oktober 2003, 21:49
De reden is al eens in een topic voorbij gekomen, maar voor de fans: :D
hij combineerde voor geen meter met mijn nieuwe versterker. Die pech kan je wel eens hebben :(
Op de amp die ik daarvoor had klonk -ie prima, gebruikte 'm hartstikke vaak. Hyde vond ik als echte distortion iets minder, maar als bassige overdrive (tegenhanger van de iets neuzige Jekyll) was -ie perfecto.

Ik sta er altijd verbaasd over hoe sommige pedalen totaal anders kunnen reageren op andere gitaren of versterkers; echt bizar af en toe. Gelukkig heeft de JH1 nu een nieuw baasje, doet nu dienst op een JCM800 en schijnt erg goed te klinken. Tip voor de liefhebbers :)