PDA

View Full Version : Squier by Fender



harrievandenberg
5 oktober 2003, 15:35
hallo mensen,
Ik ben pas begonnen met electrisch gitaar spelen, ik heb al wel al heel lang acoustisch gespeelt maar ik wilde het een en ander weten over mijn gitaar.
Ik heb een Squier en ik wil daar graag Fender elemanten inzetten. Kan iemand mij vertellen hoe dat moet en waar die te verkrijgen zijn. :oops:
bedankt,
ciao

The Mule
5 oktober 2003, 15:39
Hoewel elke redelijke muziekzaak elementen kan bestellen en monteren zou ik naar Vox Humana gaan, heb je veel keus en goed advies bovendien. Als je een Squier Strat hebt kan je zelfs hele slagplaten kopen met de elementen al gemonteerd (bv. EMG). Of je Squier een dergelijke upgrade waard is kan overigens alleen jij beoordelen. Als ie het helemaal is voor jou wel, als je al twijfelt kan je beter je hele gitaar upgraden (vervangen/inruilen). Losse Fender-elementen kopen zou ik niet doen, relatief duur en er zijn beter replacements (bv. Seymour Duncan, EMG)

Succes!

BLOK182
5 oktober 2003, 15:46
Ik zou www.marktplaats.nl www.gitaarmarkt.nl een beetje in de gaten houden, soms zie je wel eens een complete slagplaat met elementen langskomen. Enne, verder, zoals al eerder gezegd, het is niet echt goedkoop, maar als je erg aan je squier gehecht bent...

Nicci
5 oktober 2003, 19:32
hallo mensen,
Ik ben pas begonnen met electrisch gitaar spelen . . . . .

dus zou ik nog even wachten met het vervangen van elementen.
wat stoort je aan je huidige geluid? wat gaat er verbeteren met nieuwe elementen?

harrievandenberg
6 oktober 2003, 16:55
Ik wil het beste geluid eruit krijgen dus dacht ik, betere elementen...

Harry
6 oktober 2003, 17:02
geluid begint bij je vingers, ik zou nog even wachten. Kun je, als dat eenmaal in orde is, alsnog naar iets anders uitkijken. Misschien wil je tegen die tijd wel een ander soort geluid, d.w.z. een andere gitaar.

Nicci
6 oktober 2003, 17:05
Ik wil het beste geluid eruit krijgen dus dacht ik, betere elementen...

wat zijn dat? betere elementen? klinkt misschien een beetje flauw, maar ik meen het toch.

Dude
6 oktober 2003, 17:08
Ik wil het beste geluid eruit krijgen dus dacht ik, betere elementen...

wat zijn dat? betere elementen? klinkt misschien een beetje flauw, maar ik meen het toch.

dude.... het is dat je echt echt meent anders had ik je afgezeken...

anyway, "betere elementen" daar zal die mee bedoelen dat ze lekkerder moeten klinken dat die squier crap, maar ik neem aan dat je dat zelf ook had kunnen verzinnen

Nicci
6 oktober 2003, 17:15
dude . . .

er zijn niet zoveel kwaliteits eisen die je aan een element kan stellen. hij moet het geluid met een zekere output naar de versterker sturen. hij moet niet storen en ruizen.

voor de rest is het smaak.

ik had en heb de indruk dat jij en de originale poster dat niet door hebben. nu kan ik jou gaan afzeiken, maar je bent geloof ik serieus.

JV
6 oktober 2003, 17:20
mjah. ik heb ook men squier's pickups vervangen voor kinmans. maarja, tis nog steeds geen fender . klinken doet hij niet en lekker spelen doet ie al helemaal niet. dus veel ben ik er niet mee opgeschoten, wel verbetering, maar het is nog steeds niks

harrievandenberg
7 oktober 2003, 19:05
MAar hij speelt wel ok. Dus jij zegt dat het slimmer is om een nieuwe gitaar te kopen ipv nieuwe elementen?
DUDE?

wietse
7 oktober 2003, 19:11
wat je voor een nieuwe set goede dus dure elementen betaalt daar heb je ook een betere 2ehands gitaar voor.
maar het is net wat je wilt vind je deze gitaar verder fantastisch wie zijn wij dan?
maar persoonlijk zou ik het niet doen.

Ic3gl0vE
7 oktober 2003, 20:07
MAar hij speelt wel ok. Dus jij zegt dat het slimmer is om een nieuwe gitaar te kopen ipv nieuwe elementen?
DUDE?

Nee het is slimmer om eerst te leren spelen. Als je jouw gitaar door iemand laat bespelen die al een hele tijd speelt en het ook goed kan, zul je merken dat dat stukken beter klinkt (ik heb het nu over het geluid zelf hè, niet over wat gespeeld wordt!) dan wat je zelf doet. Dit is allemaal niet lullig bedoeld, maar je geluid wordt gewoon beter als je beter leert spelen.

harrievandenberg
12 oktober 2003, 18:52
Ik speel al 8 jaar acoustisch dus ik kan heus wel een lekkere solo neerzetten of een lekker accoordenschema'tje plaatsen...HOOR

Stitch
12 oktober 2003, 22:05
Na 13 berichten hoef je niet gelijk zo bijdehand te replyen hoor, is nergens voor nodig. Je vraagt om hulp, mensen proberen je serieus te woord te staan, en als het je niet bevalt kom je hier toch gewoon niet weer...

Javaca
12 oktober 2003, 22:49
Je gaf een beetje weinig info Harry. Soms is het lonend om in een Squier nieuwe elementen te zetten. Maar als je een Affinity strat hebt zou ik gewoon een andere kopen. Dit is op zichzelf geen vreselijk slechte gitaar maar je moet er niet te veel aan gaan sleutelen, dat loont niet.
Squier wordt een beetje ondergewaardeerd maar top-gitaren zijn het definitely not!

Nicci
13 oktober 2003, 23:01
Ik speel al 8 jaar acoustisch dus ik kan heus wel een lekkere solo neerzetten of een lekker accoordenschema'tje plaatsen...HOOR

maar je hebt de ballen verstand van gitaren . . . .

Javaca
14 oktober 2003, 13:23
Ik speel al 8 jaar acoustisch dus ik kan heus wel een lekkere solo neerzetten of een lekker accoordenschema'tje plaatsen...HOOR

maar je hebt de ballen verstand van gitaren . . . .

:-D +1

harrievandenberg
14 oktober 2003, 19:10
luister Stick,
de toon beviel me gewoon niet.