PDA

View Full Version : Samson Airline vs. Sennheiser



yPIETy
5 oktober 2003, 15:04
De Samson Airline receiver UR-1 met de kleine jackplug zender AG-1 is naar mijn weten ongeveer even duur (iets duurder geloof ik), dan bv. het Sennheiser EW172 receiver+zender systeem...

maar hoe zit het met de kwaliteit... is dat iets die kleine Samson zender, het lijkt me heel makkelijk, zo zonder bodypack... iemand ervaring hiermee?

Candyman
6 oktober 2003, 15:33
Heb zowel de Samson Airline als de Sennheiser EW172 gehad. Als je voor kwaliteit gaat, kies dan Sennheiser. Die laat het geluid het meest intact en is erg betrouwbaar (schakelbare frequenties). Ik heb de mijne verkocht en speel nu met een AKG Guitarbug (vaste frequentie), puur uit gemakzucht (geen belt-pack). 8-) Onze bassist speelt nu ook met de Guitarbug en is hier erg enthousiast over. De Samson Airline vond ik minder qua geluidskwaliteit.

ED BOB
6 oktober 2003, 17:38
Ben ook lang aan het twijfelen geweest welke wireless ik zou kopen.
De gitaarbug van AKG leek mij ook ontzettend handig.
Toch ligt mijn hoogtste prioriteit bij kwaliteit, betrouwbaarheid en het overeindblijven van het geluid. Ik had verder ook geen zin en tijd om allerlei systemen uit te proberen. Daarom heb ik gekozen voor de Sennheiser EW172. Deze had ik ooit eens geleend van een collega-gitarist en was mij toen ontzettend goed bevallen en bovendien hoor je daar de meeste positieve reacties over. Ik heb de EW172 2e hands gekocht op internet (325 euro, 1 jaar oud) en hij bevalt gewoon supergoed. Als je niet elk nummer van gitaar verwisselt, kun je het beste de evt. nadelen van een belt pack t.o.v. een bug voor lief nemen en voor kwaliteit gaan. Oh ja... op marktplaats staat nog een EW172 misschien wel interessant.

Succes en greetz, Ed


http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/diversen/11647.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%

dml
17 oktober 2003, 21:03
Tjemig!!! Hier zijn ECHTE gitaristen aan het woord:
Voor het gemak kiest men voor een airbug ipv een beltpack...........waar gaat dit over?? Luie muzikanten!!!
Men gaat dus liever voor iets gemakkelijks dan voor kwaliteit.
Hang die beltpack dan niet aan je strap maar stop 'm in je kontzak!!! Dan heb je alleen maar een plug.

Candyman
18 oktober 2003, 14:34
Als je 100 keer per jaar speelt en maar een paar nummers gitaar speelt, wordt je vanzelf makkelijk. Ik heb mijn Diezel VH4/BagEnd combinatie de deur uit gedaan voor een Rocktron VooduValve die rechtstreeks de PA in gaat en ik ben hier zeer tevreden over. 8-)

ED BOB
21 oktober 2003, 13:52
Tjemig!!! Hier zijn ECHTE gitaristen aan het woord:
Voor het gemak kiest men voor een airbug ipv een beltpack...........waar gaat dit over?? Luie muzikanten!!!
Men gaat dus liever voor iets gemakkelijks dan voor kwaliteit.
Hang die beltpack dan niet aan je strap maar stop 'm in je kontzak!!! Dan heb je alleen maar een plug.

Als iemand liever voor gemak gaat dan voor kwaliteit dan is dat toch zijn of haar goed recht?
IMO zijn dit soort forems is toch bedoeld om op een normale manier ervaringsgegevens uit te wisselen en niet om je eigen mening op te dringen.

morris
22 oktober 2003, 01:52
Dat ben ik dus niet met je eens....
Zoals elk forum is dit forum bedoeld om het beste uit je spullen te halen.
Dat een keten zo sterk is als de zwakste schakel is common knowledge.
Dus is het niet gek dat we allemaal de beste waar voor ons geld willen hebben. Daar is dit forum voor. Als iemands mening is dat geluidskwaliteit voor gemak gaat, vind ik dat heel valide. Anders speelden we allemaal met een podje rechtstreeks in de PA.

ED BOB
22 oktober 2003, 13:55
Dat ben ik dus niet met je eens....
Zoals elk forum is dit forum bedoeld om het beste uit je spullen te halen.
Dat een keten zo sterk is als de zwakste schakel is common knowledge.
Dus is het niet gek dat we allemaal de beste waar voor ons geld willen hebben. Daar is dit forum voor. Als iemands mening is dat geluidskwaliteit voor gemak gaat, vind ik dat heel valide. Anders speelden we allemaal met een podje rechtstreeks in de PA.

Dat ben ben het met je eens. De mening van iemand mag zeker geventileerd worden (graag zelfs) maar het ging mij meer om de manier waarop...

Candyman
22 oktober 2003, 16:41
Ik wilde zelf altijd het beste van het beste. Heb m'n Line 6 Vetta combo weggedaan voor een Diezel VH4 met BagEnd speaker en Intellifex. Ook heb ik m'n Sennheiser weggedaan omdat met kabel net iets beter klonk. Uiteindelijk had ik een geweldige set-up, maar ik werd niet echt vrolijk van het gesjouw, het aansluiten van alle kabels (ik was altijd als laatste klaar met opbouwen/afbreken) en het volume van de Diezel (!). Op standje-net-aan ging het al erg hard. Ook het zaal geluid was niet denderend omdat de speaker te weinig belast werd (weinig druk).

Kortom het was gewoon niet praktisch. Mijn collega gitarist had het beter voor elkaar met z'n 10HE rack. Multiconnector aansluiten, stroom, speakerkabel en klaar! :o

Dit alles gaat met name opbreken als je erg veel gaat optreden. En dan ook nog als je twee instrumenten bespeelt, waar je twee complete setups voor hebt. Je probeert dan een betere oplossing te vinden zonder al te veel in geluidskwaliteit in te boeten. De keuze voor de AKG Guitarbug was snel gemaakt (verschil in geluidskwaliteit met Sennheiser is erg minimaal) en het gemak is vele malen groter (elke keer als ik die gitaar oppakte, viel die zender er bijna af en moest je een schermpje openmaken om 'm aan te zetten via een miniscuul knopje, tegen die tijd had de drummer het volgende nummer al ingezet :oops: ).

Ik heb diverse preamp/effect apparaten geprobeerd rechtstreeks op de PA, maar het viel erg tegen, vooral de digitale apparaten (Pod). Ik gebruik nu de Rocktron VooduValve (buizen) die een goede voorversterker aan boord heeft, goede effecten, een zeer uitgebreide EQ en vooral ook een goede speakersimulator. Zowel de VooduValve als de AKG ontvanger zitten in het rack van m'n collega gitarist. :razz: Ik ben bovendien nog nooit zo tevreden geweest over m'n geluid als ik nu ben. :P