PDA

View Full Version : Rack delay



Raffel
5 oktober 2003, 12:18
Ok,

Even in het kort, ik zoek een goede rack delay. Ik heb al goede dingen over de Line6 Echo Pro en Delay Pro gehoord, maar wat vinden jullie nou goede delays om vast te schroeven?

signsofzodiac
5 oktober 2003, 15:33
Slechts een antwoord mogelijk: TC Electronic 2290. De allerbeste rack-delay. Punt.

Maiden Michiel
5 oktober 2003, 16:16
Slechts een antwoord mogelijk: TC Electronic 2290. De allerbeste rack-delay. Punt.

Schijnt inderdaad een superding te zijn. Wel duur, maar wel goed!

wimmeltje
5 oktober 2003, 17:44
De 2290 is idd de beste. Maar de dalays in de G-Force zijn ook erg goed. Ik heb zelf ook de Echo Pro van line6 en is voor mij goed genoeg. Verder zou een je eens naar de Korg SDD2000, Roland SDE-3000 Digital Delay, TC Electronic D-TWO kunnen kijken. De korgs zijn volgens mij wel tweedehands te krijgen en niet zo duur. Ik geloof dat de line6 echo pro nu goedkoper is bij EMI maar kijk ook eens wat ze bij conijnmuziek kosten. Je komt toch uit Eindhoven dus dat is niet zo een probleem daar eens te gaan kijken..

Raffel
5 oktober 2003, 21:28
Veldhoven zelfs :) Ik wist niet dat het Wimmeltje Rack ook in Veldhoven gestationeerd was :D

Over die TC heb ik idd meer gehoord, maar de prijs is mij wat aan de hoge kant...

Ik zal es ff onlijn kijken bij EMI. Maar ik geloof dat ze iets van 400 euro kosten. Die line6 dingen.

Edit: Ik zie dat ze 349 euro zijn. Zijn toch geen tone-killers he?

wimmeltje
5 oktober 2003, 22:15
Veldhoven zelfs :) Ik wist niet dat het Wimmeltje Rack ook in Veldhoven gestationeerd was :D

Over die TC heb ik idd meer gehoord, maar de prijs is mij wat aan de hoge kant...

Ik zal es ff onlijn kijken bij EMI. Maar ik geloof dat ze iets van 400 euro kosten. Die line6 dingen.

Edit: Ik zie dat ze 349 euro zijn. Zijn toch geen tone-killers he?

tone kill volgens mij niet echt. Ik heb ze op een loop hangen dus als ik ze niet gebruik zitten ze ook niet in mijn signaal. Ik vind dat het dus nu wel meevalt. Wat ik ooit heb gehoord is dat de mute functie niet goed werkte in de pro units(alle drie) maar ik heb dat probleem nooit gehad. Ze staan ook altijd aan bij :-D . 349 valt toch wel mee denk ik zo.

Raffel
5 oktober 2003, 22:59
Inderdaad is niet heel duur. Zeker niet als je het vergelijkt met de prijs van de TC 2290 :D :D

wimmeltje
6 oktober 2003, 12:23
Inderdaad is niet heel duur. Zeker niet als je het vergelijkt met de prijs van de TC 2290 :D :D

Dat zeker, maar met een 2290 heb je alleen een (digital) dynamic dalay en die line6 heb je geloof ik een stuk of 16 verschillende delays. De kwaliteit is toch goed hoor van die line6 spullen. Zeker de moeite waard om eens naar te kijken. suc6 ermee en hou me op de hoogte wat je doet..

Raffel
6 oktober 2003, 15:36
ik heb via een bekende geboden op een veilingsite in het buitenland. Het laagste bod op een echo pro was op dat moment zo'n 20 euro. Ik heb 200 geboden. Als ik m voor die prijs heb ben ik al zeer blij :) En anders doen we het maar ff met de delay van de g-major :S

wimmeltje
14 oktober 2003, 09:44
ik heb via een bekende geboden op een veilingsite in het buitenland. Het laagste bod op een echo pro was op dat moment zo'n 20 euro. Ik heb 200 geboden. Als ik m voor die prijs heb ben ik al zeer blij :) En anders doen we het maar ff met de delay van de g-major :S

Heej Raf,

Weet je al iets meer van die delay? Ik heb de vloer processor ervan tekoop staan. Heb je daar misschien interesse in??

Raffel
15 oktober 2003, 14:21
ik wil eigenlijk zo min mogelijk op de vloer hebben strax. Dus ik wil het toch wel in rack-formaat. Dus jammer :(

telecastermaster
15 oktober 2003, 17:12
'k voel me net een roepende in de woestijn maar hier is mijn keuze nog een keer: Rockman stereo echo

'k heb er net eentje aangeschaft voor slechts € 93; geheel analoog.

http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Rockman/Stereo_Echo-01.html

nocaster
15 oktober 2003, 18:45
Gebruik al jaren de Amtech Age Pro, de mooiste analoge rack delay
die ik ken.

Raffel
16 oktober 2003, 11:33
Misschien had ik er bij moeten zeggen dat ie wel midi-schakelbaar moet zijn...

Raffel
16 oktober 2003, 11:45
Misschien had ik er bij moeten zeggen dat ie wel midi-schakelbaar moet zijn...

Maiden Michiel
16 oktober 2003, 12:31
2x

Raffel
17 oktober 2003, 11:11
koeien?

Maiden Michiel
17 oktober 2003, 13:52
koeien?

Huh? Betekent dat zoiets als "wat een lamlendige reactie"? Zo ja, dat klopt...

Raffel
17 oktober 2003, 14:51
Nee ik refereer eigenlijk naar mijn basisschool. Als 2x4 peren hebt, wat heb je dan... En dan zei ik 8. En dan zei de leraar 'koeien?'

Oftewel, 2x wat?

Maiden Michiel
18 oktober 2003, 11:37
Misschien had ik er bij moeten zeggen dat ie wel midi-schakelbaar moet zijn...

Dat, 2x

Bates15
18 oktober 2003, 11:48
:-D