PDA

View Full Version : welke speakerkast voor strak, laag en veel inhoud? koch, mar



diengeman
4 oktober 2003, 19:09
welke spreakerkast is het beste voor strak voldoende laag en veel inhoud? koch, marshall, engl, enz?
en moet ik dan een 2*12 of een 4*12 nemen?
en welk type?

het is voor onder een marshall DSL100 of DSL50. en anders kan ik ook nog een andere versterker kopen.

help me aub, want ik wil er deze week nog 1 kopen?

Swan
4 oktober 2003, 19:22
een 4x12 heeft twee keer zoveel inhoud als een 2x12, maar hangt er ook vanaf of je n schuine of n rechte cab hebt natuurlijk :razz:

BLOK182
4 oktober 2003, 19:23
Bogner maakt goed spul, maar das duur, ehm, ik ednk dat je met Engl een heel eind komt, vanuit Duitsland all-in-verzenden 600 euro voor een 4x12" standard, schijnt een hele goeie cab te zijn.

Thijssie
4 oktober 2003, 20:42
welke spreakerkast is het beste voor strak voldoende laag en veel inhoud? koch, marshall, engl, enz?
en moet ik dan een 2*12 of een 4*12 nemen?
en welk type?

het is voor onder een marshall DSL100 of DSL50. en anders kan ik ook nog een andere versterker kopen.

help me aub, want ik wil er deze week nog 1 kopen?

Waarom koop je en marshall, als je veel laag wilt?

BLOK182
4 oktober 2003, 20:49
Nou, een DSL kan toch behoorlijk stevig klinken.

diengeman
6 oktober 2003, 13:44
ik koop een DSL omdat veel verschillende mogelijkheden mee zijn. clean, crunch en lead. dus rustige muziek zoals eagles en clapton maar ook acdc, deep purple en matallica

Raffel
6 oktober 2003, 15:04
engl all the way :D Of Bogner idd.. Ga ze gewoon proberen...

avalanche
6 oktober 2003, 15:45
Niet twijfelen. Laat maar snel een Engl standard cab overkomen uit Duitsland. Ze klinken bijzonder strak, kunnen het laag heel goed aan en blazen je gewoon omver. Niet voor watjes dus...

Tubefreak
6 oktober 2003, 20:55
Voor een strak geluid met veel laag zou ik voor een rechte 4x12 gaan waar je de wielen van af haalt.

De Recto kasten (zijn eigelijk niet recht) hebben erg veel laag en klinken heel vet. Engls zijn zeker ok, alleen zijn wat compacter qua bouw en dus ook sound. De best klinkende kast, ook in het laag, vind ik de Bogner 4x12 rechte kast.

Maarten

coal
13 oktober 2003, 17:07
Als goed alternatief zou je ook een Marshall 1965a kunnen overwegen. Heb ik pas gekocht, erg strak en niet zo groot/zwaar als een 4x12"...

xTim
13 oktober 2003, 19:46
misschien een carvin legacy 212? heeft iemand daar ervaring mee?

gerrekat
13 oktober 2003, 21:34
4 X 12 is essentiel, veel beter projectie als een 2 x 12...ik ben zelf weg van RIvera en ENGL kasten...ook Bogner en VHT kasten zijn super maar erg prijzig!

Prijstechnisch zou ik voor de ENGL gaan superkasten...echt waar kunnen zo mee met de duurste kasten, al is een pro cab ook niet goedkoop ik geloof een kleine 900 EURO.

Marshall kasten heb ik geen hoge pet van op die farten ginatisch uit als je je amp wat opendraait, dat lullige paneeltje op de achterkant is niet meer van deze tijd.....

Oh en vrgeet de RANDALL XLT cabs niet! die heb je al voor 690 EURO met Celestion V30 speakers erin! SUPER!