PDA

View Full Version : Oké, nu weet ik het. Maar nieuw of 2de hands?



G2G
4 oktober 2003, 17:14
Mijn besluit is eindelijk gevallen. Ik ga een USA telecaster kopen. Maar ik twijfel of ik hem nieuw( ben je zeker dat er niets loos mee gebeurt is... en reuk je nog de nieuwheid...en heb je jouw eigen gitaar waar jij de eerste noot op speelde en niet iemand anders) of 2de hands( waar ik hem niet zo veel hoef te betalen als nieuw)
Kan iemand me helpen? een prijsverschil van nieuw 1300€ en 2de hands 750€ is namelijk groots...
Het zou een 3-tone sunburst worden.

Alvast bedankt.

The Mule
4 oktober 2003, 17:20
Absoluut tweedehands, heel veel keus, ook in leuke discontinued modellen en gewoon met gezond verstand rondneuzen. Is ook nog eens erg leuk en zeer bevredigend als je een goede vondst doet. Iedereen kan wel een nieuwe kopen, als je de pecunia maar hebt, is een beetje eenheidsworsterig... :-?

Anders Destium
4 oktober 2003, 17:24
Nog een voorstander van 2ehands hier. Vaak hangen "nieuwe" gitaren toch al een tijdje in een winkel en heeft Jan en alleman er al op gespeeld :wink: Alleen als je hem in de originele koffer en verpakking krijgt weet je dat hij écht nieuw is... Als je de winkel uitloopt ben je ook 1 klap ongeveer 20-25% van de waarde kwijt
:-?
Als je een merkgitaar als een Fender 2ehands koopt weet je eigenlijk zeker dat je er financieel nooit erg op achteruit gaat als je hem weer verkoopt. Dit is bij mij soms/meestal de reden om een aankoop goed te praten :oops:

Vaak koop je een gitaar nieuw omdat hij 2ehands niet te vinden is, hier is normaal gesproken bij jouw keuze absoluut geen sprake van :wink:

Alleen de kleur die je voorstelt zou ik NOOIT op een gitaar willen (persoonlijke mening :) )

Kjiratsiekoedel
4 oktober 2003, 17:24
2e hands

G2G
4 oktober 2003, 17:40
de kleur, tja. Het is de enige kleur die goed bij een tele's past. Rood-wit mss ook wel...
Bij de strat heb je dan weer meer keuze...Zo'n gans witte bijvoorbeeld=bloedheet.(maar daar zal jimi hendrix wel voor iets tussenzitten...)

BLOK182
4 oktober 2003, 18:00
Probleem met tele's is, dat, in tegenstelling tot strats, je ze niezo heel vaak te koop ziet staan, je moet dan net je kleur treffen. Duitse zaken als MusicStore Keulen www.musicstore.de hebben nieuwe USA tele's voor 999.

Mitch
4 oktober 2003, 18:22
De enige juiste kleur is dat transparante blond van de '52 re-issue.
Daar zijn overigens vaker re-issues van gemaakt, ook in de tachtiger jaren bijvoorbeeld. Zijn ook niet verkeerd en volgens mij betaalbaarder dan de huidige RI.

Enige probleem met tweedehands is dat je via internet genoeg aanbod hebt, maar de afstand vaak wel erg groot is. Moet je een beetje geluk me hebben of er wat voor over hebben. Laat echter NOOIT een gitaar opsturen of heb heel veel vertrouwen. Het kan wel, er zijn hier enkele mensen met goede ervaringen, maar dan gaat het om gitaren die normaal gesproken schreeuwend duur zijn en door import iets betaalbaarder bijvoorbeeld...

Neals
4 oktober 2003, 19:35
Tele kan je beter nieuw kopen, ook ik ben een tijdje op zoek naar een 3-tone sunburst (mex omdat ik er toch andere pups in ga duwen), maar zoals al gezegt werd, het is en blijft gewoon zoeken, als ik iets leuk zie hap ik ook toe, mocht het binnen een jaar niet lukken, koop ik em nieuw.

marc_o
4 oktober 2003, 22:06
Ik zou voor 2e hands gaan, dit is toch een veelverkochte kleur, dus het aanbod zal er best zijn.

gibls6
5 oktober 2003, 10:23
Kijk eens op deze site onder gebruikte gitaren staat er zo een:

http://www.morganmusic.com/electric.htm

gibls6
5 oktober 2003, 10:24
Oeps, valt me nu pas op, hij is linkshandig :oops:

skabouter
5 oktober 2003, 11:22
absoluut 2e hands ! veeeeel voordelen. je moet alleen wel even goed kijken, of hij goed is. hals checken, electronica enzo.