PDA

View Full Version : Welke amps RHCP Moskou MTV coverage?



Toaster
4 oktober 2003, 17:03
Vraagje?
Heeft iemand toevallig op MTV gisteravond de Chill Peppers zien spelen in Moskou?

Kwilde graag weten welke versterkers er werden gebruikt. Ik heb een Fender zien staan en twee Marshalls maar mijn televisie is zeg maar te klein om echt te zien wat het was.

Het waren drie tops. en een hele berg Marshall cabinets :D

doncker
4 oktober 2003, 19:53
kijk eens op www.guitargeek.com

Thijssie
4 oktober 2003, 20:44
Vraagje?
Heeft iemand toevallig op MTV gisteravond de Chill Peppers zien spelen in Moskou?

Kwilde graag weten welke versterkers er werden gebruikt. Ik heb een Fender zien staan en twee Marshalls maar mijn televisie is zeg maar te klein om echt te zien wat het was.

Het waren drie tops. en een hele berg Marshall cabinets :D


Ik heb het niet gezien maar de gitarist van de pepper speelt op JCM900 4100's....

Mitch
4 oktober 2003, 22:03
Nee, da's flauwekul. Ik weet het allemaal niet meer uit mijn hoofd, daar interesseert andermans gear me te weinig voor, maar ik heb meerdere keren gelezen op zowel internet als in tijdschriften (laatst in Gitarist nog) wat hij gebruikt en da's geen 900.
1 F en 2 M: dat klopt geloof ik wel. In ieder geval ook een vrij zeldzame 200 W Marshall voor het clean. Zoek anders die Gitarist eens op of gebruik Google. Er is zoveel over John geschreven !

marc_o
4 oktober 2003, 22:15
Thijssie heeft niet helemaal ongelijk, Dave Navarro speelde bij de peppers wel over 2 900's maar die is weer weg. Nu gebruikt John 2 tops van 200 watt en een fendertop.

Thijssie
4 oktober 2003, 23:13
Nee, da's flauwekul. Ik weet het allemaal niet meer uit mijn hoofd, daar interesseert andermans gear me te weinig voor, maar ik heb meerdere keren gelezen op zowel internet als in tijdschriften (laatst in Gitarist nog) wat hij gebruikt en da's geen 900.
1 F en 2 M: dat klopt geloof ik wel. In ieder geval ook een vrij zeldzame 200 W Marshall voor het clean. Zoek anders die Gitarist eens op of gebruik Google. Er is zoveel over John geschreven !


Je hebt gelijk, dat was Dave Navarro....

Frusciante
5 oktober 2003, 13:17
john speelde tijdens de californication tour (onder andere moskou, woodstock, den haag ed) met drie tops, waaronder een marshall slp wellicht een 200 watt maar dat is moeilijk te zeggen, een marshall silver jubilee en een fenderblackfase showmann voor de cleane stukken. er zijn een paar concerten gegeven in kleinere zalen waar john zijn favoriete jtm45 in zijn rack had ipv van de ''200 watt'' slp. in de latere toegift show van de californication tour, oa utrecht, speelde john ipv de fender showmann top met een jcm900 welk type kon ik niet zien. tijdens de laatste tour (by the way) speelde john met maar 2 tops, waaronder de silverjubilee en een slp,. zo, weten we dat allemaal ook weer ;) bijna de gehele californication plaat is opgenomen met een jtm45, op by the way zijn ook de meeste stukken opgenomen met een jtm45 alleen is het gitaar geluid daar aardig afgemixt met reverb, sustainers ed. effecten. mocht je nog meer info willen just ask, on y va frus.....

Funkblaster
5 oktober 2003, 15:15
kijk hier maar ff, onderaan staat een interview met zīn guitar tech en die legt uit over zīn amps, gitaren en effect

http://www.apvo17.dsl.pipex.com/Guitarist%20June%20%2703.htm

BLOK182
5 oktober 2003, 15:20
Yepz, die silver jubilee zag ik gisteren ook :-)

Funkblaster
5 oktober 2003, 15:23
hij gebruikt voor zover ik weet de fender blackface top met 2 marshall cabīs voor de nummers otherside en californication. hij speelt met een gretsch white falcon door een boss ds1 door de blackface. voor de andere nummers speelt ie clean door een marshall major 200 watt en de stukken met overdrive/distortion gaan door een 100 watt silver jubilee. of hij die 2 marshalls ook gebruikte voor de californication toer weet ik niet zeker, ik ga nog even weer het concert kijken(kun je downloaden bij kazaa)

Toaster
5 oktober 2003, 17:10
Bedankt mannen,

Guitargeek.com heeft dan toch wel een ding fout: Zij zeggen dat er een Fender Dual Showman Silverface Head wordt gebruikt i.p.v. een blackface.

Zoals ik al zei kon ik het niet helemaal op televisie zien maar het leek mij eerder een blackface dan een silverface dus laten we maar aan nemen dat Guitargeek fout zit...

Deze opmerking is wel leuk:

NOTE: ALL FENDER GUITARS ARE ROUTED THROUGH THE DUAL MARSHALL RIG WHILE THE GRETSCH IS FOR THE FENDER SHOWMAN RIG.