PDA

View Full Version : gitaar-groentje vraagt om hulp



killik
6 februari 2002, 22:15
hallo,

ik wil een electrische gitaar kopen + versterker, alleen heb er helemaal geen verstand van. Ik heb al in een winkel bij mij in de buurt gekeken waar ik een 'Ibanez' voor 240E + versterker (geen id welk merk) 160E kon kopen, samen 400E dus. Is dit een goede koop?

Welke merken zijn goed, ook voor een beginner als ik? waar moet ik op letten? Zijn die pakketten (gitaar + versterker = kabeltjes e.d.) die je voor ong. 350E kunt krijgen goed? En het belangrijkst, weten jullie goede gitaarszaken in Amsterdam.

Is het trouwens verstandig om een 2e hands te kopen bij een speciaalzaak? wel zo goed voor mn portomonee :smile:.

Dat waren wel genoeg vragen, alvast bedankt.

WesMontgomery
6 februari 2002, 23:10
Hoi, het is denk ik het verstandigst om een betere kwaliteit gitaar tweedehands te zoeken dan om een nieuwe "goedkope" gitaar te kopen. Dus ik zou niet voor die pakketten gaan. Zoek een leuke tweedehands Fender en een leuke tweedehands versterker (Crate heeft leuke voor een redelijke prijs). Dit kan je, om gelijk antwoord te geven op je tweede vraag, het beste proberen bij de 'beste' gitaarwinkel in amsterdam: Dijkman Muziek. Dat zit op de Rozengracht.
Succes.

anoniem
6 februari 2002, 23:17
Een pakket moet je nooit doen.
Je kan het best kijken naar wat voor style je wil gaan spelen. hou je van metal en hard-rock zou ik zeker voor `n ibanez gaan. maar hou je meer van rock, blues, of iets anders, zou ik voor iets anders dan een ibanez gaan. wat ik zelf `n heel redelijke gitaar vind is `n yamaha pacifica. heb ik het ook op geleerd

Echoes
7 februari 2002, 09:10
Mooie Squier stratocaster kopen + versterker..speel ik nu ook op 1,5 jaar en speelt heerlijk...ik was toen voor F1200 klaar..versterker en gitaar.
Niet het beste..wel iets knaps om op te oefenen....

dirkw83
7 februari 2002, 11:25
1200 is toch vrij redelijk? Financieel gezien tenminste..

Azagthoth
7 februari 2002, 11:33
De kans is groot dat bij zo'n goedkoop pakket een slechte kwaliteit gitaar krijgt. Dit kan zeer slecht zijn voor je motivatie, met een kut gitaar ga je je erg snel irriteren. Ik raad je aan om te kijken naar een 2e hands, Ibanez is meestal okee, kijk eens of je een mooie in de RG5 serie ziet. Het licht er ook aan wat je wilt gaan spelen.

dirkw83
7 februari 2002, 11:34
Tja, heb altijd iets tegen paketten gehad. Net zoals met stereo's een set. Klote gewoon.

dirkw83
7 februari 2002, 11:34
Tja, heb altijd iets tegen paketten gehad. Net zoals met stereo's een set. Klote gewoon.

xystus
8 februari 2002, 11:05
een leuke Fender Squier of Ibanez RG doet het altijd okee.

Ga verder voor een goede 2e hands; meer gitaar voor je geld.

anoniem
8 februari 2002, 11:38
ga maar niet voor z on squier pakket dan kan je voor dat geld beter een echte 2de hands Fender kopen, heb je veel meer aan dan z on in Japan gemaakte Squier..

killik
8 februari 2002, 17:12
tnx iedereen, ik zal ff Dijkman muziek checken. Nog andere goede 2e hans zaken tips?

Sicarius
8 februari 2002, 17:40
kijk op http://www.marktplaats.nl voor goeie 2e hands aanbiedingen.

Ray
8 februari 2002, 17:49
ik zocht even op squier bij gitaarnet en ja hoor : bij Dijkman, een squier met versterker (Ibanez) er nog bij ook voor 229 euro!

killik
8 februari 2002, 18:01
ow das wel een heel mooi prijsje :smile:! En dat is dus niet zo'n pakket met een fleurige doos, made in china met goekope onderdelen enzo?

gershwin5150
8 februari 2002, 22:28
Nou de kleur van de doos weet ik niet, maar verwacht niet al teveel kwaliteit. Ik denk dat het een set is waar je gauw op uitgekeken bent.