PDA

View Full Version : Beslist, m'n JPM gaat weg...



Josdevos
3 oktober 2003, 20:06
Na lang nadenken, en te koop zetten en weeral niet te koop zetten heb ik uiteindelijk toch beslist om m'n JPM toch weg te doen. Ibanezzen zijn echt my kind of guitars niet meer.
Ik ga nu echt gaan voor wat ik al lang wil: een Les Paul Classic. Speel gewoon veel liever op m'n SG dan op de JPM, die slim-taper neck op de SG 61 en de LP Classic is echt zalig. Dus... moest er iemand interesse hebben in de JPM100 P2 met M100C let me know.
Hij gaat gitaarmarkt op.

http://users.pandora.be/josdevos/JPM/jpm%20bridge%20pus.jpg
http://users.pandora.be/josdevos/JPM/jpm%20full.jpg
http://users.pandora.be/josdevos/JPM/jpm%20head.jpg
http://users.pandora.be/josdevos/JPM/jpm%20close.jpg

slayurrr
3 oktober 2003, 20:07
Bruut ding, hoeveel gaat ie kosten?

Josdevos
3 oktober 2003, 20:09
Wat m'n er voor geeft... maar alleszinds boven de €1050...

Punkrockerke
3 oktober 2003, 20:09
Groot gelijk dat je hem verkoopt :-D

(Sorry, ik kon het niet laten, valt het op dat ik em niet mooi vind :wink: ?)

slayurrr
3 oktober 2003, 20:15
Ik vind hem juist ontzettend mooi

JV
3 oktober 2003, 20:15
iets voor anders misschien :)

Josdevos
3 oktober 2003, 20:16
In't echt is hij nog mooier. Echt , die kleuren kan je niet op foto zetten...

Josdevos
3 oktober 2003, 20:16
Die heeft al een JPM...

gerrekat
3 oktober 2003, 20:19
Goh ik werd nog volledig geflamed toen ik iets te koop zette op gitaarforum HAHAHAHA!

Ik hoop dat je hem snel verkoopt man....ik had het ook gedaan LOL

Een LP is een stuk mooier..echt geen custom die vinnik helemaal vet!

FNaRK
3 oktober 2003, 20:20
dit riekt enigzins naar SPAM :-D

BLOK182
3 oktober 2003, 20:21
Cool ding Jos, maarre, heb f geen blingbling nu ;-)

Josdevos
3 oktober 2003, 20:22
Mja, tis niet echt te koop zetten, was eerder gewoon een mededeling en een plan en een excuus om hem nu te koop te gaan zetten. Anders denkt iedereen weeral 'doet ie ze nu weeral weg!'

gerrekat
3 oktober 2003, 20:29
Tja in principe is dit natuurlijk wel verdekt te koop zetten...maar ik heb er geen problemen mee hoor AHHAHAHA.......je bent toch geen handelaar ofzo!

Wat een verschrikkelijke body finish zeg, jaren 80 hiphop lijkt het wel....nee zal nooit wat worden tussen ibanez en mji!

maar erzijn veel mensen hier die op zoiets geilen dus best kans dat je hem zo kwijt bent, mijn XXX is ook weg HAHAHAH!

Josdevos
3 oktober 2003, 20:32
Ik vind het nog wel een beetje stijlvol... :oops:
Nu ja, ik vind het een zeer goede gitaar, kwaliteit was bij Ibanez toen blijkbaar ook nog stukje hoger, maar tis gewoon m'n ding niet meer. (Ik had op een jaar tijd 4 ibanezzen dus...)

BLOK182
3 oktober 2003, 20:41
Ik vind het ook verrekte stylish, misschien in zwart/wit nog wat mooier (he Anders ;-) ) maar die gekleurde van Jos is ook cool.

Josdevos
3 oktober 2003, 20:44
Dan hebben jullie nog niet gezien wat ik wil gaan kopen...

http://www.guitartrader.com/itm_img/EGGBLS+LPCSBGNH-f.jpg

slayurrr
3 oktober 2003, 20:48
Kijk, dat ding vind ik nou weer lelijk.

gerrekat
3 oktober 2003, 20:49
Neem nu een custom AHHAHAHAHA, ik hou ook niet zo van goldtops, meer van flametops HAHA

Ik heb een LP goldtop deluxe gehad uit 1976, best geinig...en een zwarte custom uit 1981 die was vet!

Josdevos
3 oktober 2003, 20:50
Gelukkig heeft iedereen z'n eigen smaak... Ik vind al die sunburst les pauls eerlijk gezegd ook niet mooi, als ik een koop moet het ofwel een goldtop ofwel ebony, ofwel een winered zijn...

Josdevos
3 oktober 2003, 20:53
Mja, dan wordt het toch een beetje prijzig voor een custom of voor een flametop. (moet je al naar customshop modellen gaan kijken)
Maar ik wil het bij Reissue's houden, na m'n SG '61 een Classic '60.
Bovendien wil ik die 500T er in hebben, heb geen zin om dan nog pu's te zitten swappen. Bovendien is de classic iets goedkoper dan de standards...

gerrekat
3 oktober 2003, 20:53
Winered en zwart zijn ook mooi ja of een alpine white LP CUSTOM AARGGH!

Ik vind die SG supreme's ook super!

Hmm ik swap altijd de PU's vind de meeste PU's echt bout, maar ja ik hou van een behoorlijke output dus dat verklaart het misschien!

Ik had nog ergens een GIBSON Dirty Fingers PU liggen, die zaten in de jaren 80 V's en Explorers waar ik er beiden ook een gehad heb!

heb ik met mijn stomme kop vervangen door EMG 81's!

Josdevos
3 oktober 2003, 20:55
Idd die alpine white is mijn natte droom... :dance:
Die supremes zijn wel quasi dezelfde gitaren als m'n SG, ook slim taper neck, ook '57 classics, enkel wat mooier...

Anders Destium
3 oktober 2003, 20:55
Ik heb besloten de komende tijd geen Ibanez meer te kopen (ik heb ook minder dan E 0,- momenteel geloof ik :D ), maar ik kan een JPM iedereen van harte aanbevelen: Of je van het design houdt of niet, het zijn kwalitatief erg hoogstaande gitaren. De nek is voor een Ibanez aan de dikke kant, de brug is zelfs met grof geweld niet te ontstemmen, en de elementen klinken erg goed (Steve's Special en Air Norton van Dimarzio).

Als ik geld had gehad zou ik er bijna blind voor gaan, dit is dus behalve een gave gitaar ook een investering: Zeldzame gitaar die steeds meer waard gaat worden, al is de mijne natuurlijk mooier :lol:

Javaca
3 oktober 2003, 21:07
dit riekt enigzins naar SPAM :-D

Laten we dit maar EDELSPAM noemen.

Het is gewoon een geinige gitaar.

Spam is irritant, dit niet.

gerrekat
3 oktober 2003, 21:14
Toch kan ik het niet hebben dat oa mithandir als een bos vlooien tegen me opsprong en dit mag blijkbaar wel...

ik geloof dat mijn thread zelfd verwijderd is door de mod...

ik zeg al ik vind dit geen probleem is toch niet erg zolang het maar geen handelaar/commerciele bedoelingen achter zitten

Josdevos
3 oktober 2003, 21:16
Het is msch toch wel tijd dat er een te koop/te ruil sectie komt. Ok, ik weet dat gitaarmarkt hiervoor bestaat, maar soms is het toch wel leuker dat je je bedoelingen wat kan toelichten en bediscussieren nee?

slayurrr
3 oktober 2003, 21:19
Jep, vind ik ook

Negative K3 fan
3 oktober 2003, 21:20
ik snap wel dat je dat afzichtelijke ding wegdoet, maar voor een classic? Sorry hoor, maar toen ik die heb getest was ik allerminst onder de indruk van de feel ervan, vooral die afgrijselijke slim taper nek. Het geluid was wel aardig alleen het nek element was te scherp. Not my cup of tea.

gerrekat
3 oktober 2003, 21:21
ben het helemaal met je eens zoiets moet er komen, IMO is daar helemaal niets mis mee zolang het maar onder foruimites en prive blijft!

slayurrr
3 oktober 2003, 21:23
Precies en niemand die last heeft van zo'n sectie

Josdevos
3 oktober 2003, 21:23
Tja, m's sg heeft zo'n neck en ik ben er weg van. Hoewel ik laatst op een standard speelde met 50's neck en dit ook wel strak was. Maar ik vind die slim taper de gulden middenweg tussen een Ibanez Viper of Ultra neck, en een rounded mahogony 50's neck... en het neck element is wel nogal fel bedoeld hé...

marc_o
3 oktober 2003, 21:25
In't echt is hij nog mooier. Echt , die kleuren kan je niet op foto zetten...


Nog mooier??
Ik kan het me niet voorstellen, ik vind 'm nu al prachtig!! :angry:

Josdevos
3 oktober 2003, 21:26
Ieder zijn mening...

signsofzodiac
4 oktober 2003, 00:30
Zou best leuk staan naast mijn nieuwe MINT!!! JPM100P1 8-) Jammer, maar ff geen geld, en de volgende axe wordt waarschijnlijk de ESP Jeff Hannemann.......

Josdevos
4 oktober 2003, 00:31
Nice, waar heb je die gevonden?

Ibanez RuleZ
4 oktober 2003, 01:05
jos, sorry dat ik het moet zeggen, maar die 1050 is teveel.... hij is niet volledig onbeschadigd, en als ie dat wel was geweest, dan is die 1050 gerechtvaardigd. Ik heb voor mijn p4 die echt volledig MINT was nog geen 900 betaald (bij feedback, tweedehands), en die is volgens mij echt zeldzaam, want die heb ik nog nooit ergens meer te koop gezien. De jmpp2 is de meest gemaakte (die met de pastelkleuren die jij hebt) en dus ook relatief het minst waardevol, t is maar ff dat je het weet.

Harrald

Josdevos
4 oktober 2003, 01:09
De P2, P3 en P4 zijn ongeveer even veel waard, maar de P2 kom je wel het meeste tegen. Ik dacht dat enkel de P1's en de 90HAM's meer waarde hadden. Ik wacht wel even af. Ik neem aan dat er wel eens iemand met een aardig bod op de proppen komt. Maar je kent dat hé, als je €950 vraagt zegt iedereen €850 en dat vind ik echt te weinig voor ee jpm met case.
Heb hier een oude gitarist liggen. In 97 kostte de P3 bij feedback maar 2100 gulden, en een fender usa strat 1150 gulden... prijzen zijn de laatste 6 jaar helemaal door elkaar geschud blijkbaar.

Bates15
4 oktober 2003, 08:48
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=20982&start=15

lol. Mooie gitaar, jammer dat ik het geld niet heb liggen..........

helleke
4 oktober 2003, 09:19
Shit, Net een Gibson Explorer Gothic gekocht, kom je hier mee aan :(
Enfin, De Gibson speelt en klinkt ook als een welbekende tiet :razz:

Lacrymosa
4 oktober 2003, 09:48
Gewoon lekker bij je prijs blijven, dr zijn altijd wel sukkels die et er voor neerleggen, ik heb ook mn Marshall VSR100 voor 400 euro verkocht (terwijl ik em voor 1000 piek nieuw heb gekocht) en dat ding heb ik 3 jaar zeer intensief gebruikt

ALs je maa lang genoeg wacht, komt er altijd wel iemand langs die et dr voor neer wil leggen

CheerS!!

hoofd
4 oktober 2003, 10:23
Ik vind het een verdomd mooie gitaar, en dat komt alleen maar door de tekening die erop zit. Zonde dat je die weg doet man, moet je aan de muur hangen! Die LP die je wilt kopen vind ik dan maar mwoah mwoah...maar ik hou dan ook niet van goldtops.

signsofzodiac
4 oktober 2003, 12:05
Jos,

Ik heb de P1 1 op 1 geruild met mijn Universe777pbk. Alhoewel de Uni een briljante gitaar was, kreeg ik er geen persoonlijke band mee. De JPM daarentegen voelde na 5 minuten als "van mij".

Kasper
4 oktober 2003, 12:23
In't echt is hij nog mooier. Echt , die kleuren kan je niet op foto zetten...

Roze bedoel je dan? Is volgens mij tamelijk duidelijk :-D .
Sorry maar echt mijn ding niet, zou het nog niet willen voor 500€
(of toch zeker niet mee durven op podium staan)

but hey, smaken verschillen (best! 8-) )

Phoenix Rising
4 oktober 2003, 12:47
Gaaf ding, ik heb zeker interesse, stuur me ff een meel want ik moet nu echt moven achter de computer en kom vanacht pas weer thuis.

Mitch
4 oktober 2003, 13:25
Toch kan ik het niet hebben dat oa mithandir als een bos vlooien tegen me opsprong en dit mag blijkbaar wel...

ik geloof dat mijn thread zelfd verwijderd is door de mod...

ik zeg al ik vind dit geen probleem is toch niet erg zolang het maar geen handelaar/commerciele bedoelingen achter zitten

Sorry hoor ger, maar aangezien ik geen Iba-fan ben lees ik dit topic nu pas anders had ik wel gezegd dat ik dit een half spam-topic vindt. :D

Een handel-sectie vind ik pure onzin, Gitaarmarkt is daar goed genoeg voor. En wil je meer tekst dan gooi je 'm op 2ehands.nl of Marktplaats.
En dan: als je er meer over te vertellen hebt kan dat via mail altijd nog.

Maar weer on-topic: erg lelijke kleurstelling. Doet me erg denken aan de CBR600F's uit '91. Die halfbakken pastel-tinten waren toen ook erg progressief....... twee jaar later wilde je er niet levend mee gezien worden :D

nla0079
4 oktober 2003, 14:51
Hmmm... vind'em wel wat hebben. Of het nu echt zo'n verzamelstuk gaat worden weet ik niet - als Petrucci bij Ibanez was gebleven misschien wel - maar je weet natuurlijk maar nooit. En 't is echt wel een hele goeie gitaar :o .

Soit, 't kan er nu écht wel niet meer af - heb de laatste maand al twee Ibbies gekocht :(

slayurrr
4 oktober 2003, 14:52
Welke 2 ibanezzen had je gekocht?

nla0079
4 oktober 2003, 15:12
Een rg7620 (was al een tijdje naar een zwarte op zoek :razz: ), en - lo and behold - een 540 PII (dàt wordt nog eens een collector's item)

Anders Destium
4 oktober 2003, 17:11
WOW :o

Waar heb je die 540PII vandaan getoverd, en wat heb je betaald? Ik ken iemand die een nier zou doneren voor zo'n gitaar :wink:

JPM's van Ibanez worden juist collector nu hij weg is (al is de P2 de meest voorkomende), alleen gekken doen zo'n gitaar weg! (gelukkig heb ik er 1 gevonden, the Mule van dit forum :lol: ).

Josdevos
4 oktober 2003, 17:15
Dat maakt me dan ook een beetje gek... :oops:
Tja toen ik ze ruilde met m'n JS1000 wilde ik eigenlijk ook al die LP kopen maar heb uiteindelijk toch de JS voor de JPM geruild omdat ik wist dat ze zeer goed zijn, omdat ik ze enorm knap vond en omdat ik tcoh ook wel DT fan ben... had msch beter wat gewacht toen en direct voor de LP gegaan... Tja, ik raak ze wel kwijt voor een mooie prijs, geen haast bij...

The Mule
4 oktober 2003, 17:16
alleen gekken doen zo'n gitaar weg! (gelukkig heb ik er 1 gevonden, the Mule van dit forum :lol: ).

Dank u, dank u, you're too kind! :wink:

nla0079
4 oktober 2003, 17:42
Waar heb je die 540PII vandaan getoverd, en wat heb je betaald?

Op een niet nader genoemde veilingsite :wink: . 640 EUR, inclusief hardcase en verzending. Was eigenlijk 700, maar 'k heb er nog 60 EUR kunnen afpingelen omdat de knop van één van de stemschroeven ontbrak (zijn toch maar standaard Gotohs, en voor 60 Euro heb ik een volledige nieuwe set :razz: ). 't Is trouwens een 24-fret :dance: . Watch this space for pictures !


JPM's van Ibanez worden juist collector nu hij weg is

Dan moet ik misschien toch het spaarvarken nog maar eens doen schrikken... :lol:

Stitch
4 oktober 2003, 18:36
Ik kan niet goed genoeg spelen om zo'n apparaat te bemachtigen....vind de finish is ook niet mijn shit.

Josdevos
6 oktober 2003, 17:33
Wow, ik moet zeggen dat die 540PII wel zeer apart is...