PDA

View Full Version : Boss GT6-B



Gerben van Nazareth
3 oktober 2003, 19:33
Basmevrouwen en -meneren,

Iemand de gelukkige bezitter van een Boss GT 6 B?

Nadat de hoeveelheid effectjes in mijn bezit niet meer op 1 hand te tellen was en bovendien de verlanglijst zich altoos weder bleef uitbreiden met allerlei nieuwe leuke hippe wensjes zoals gorussen, dielees, distorsies, kompressoren en ander onmisbaar gespuis besloot ik het reeds in mijn bezit zijnde pedalenpark uit te dunnen totdat alleen de echt gave dingetjes overbleven (Moogerfooger lowpassfilter, EHX Bass Microsynth, EHX SmallStone, Korg G5 bassynth en EBS octave) en de meer alledaagse effecterij-meuk tezijnertijd te doen vervullen door een competente alsmede tuchtig knoepende basmulti.

Dus wie is al in het blije bezit van dit apparaat, of heeft zich al eens een keer een weekend in een muziekzaak laten insluiten om het apparaat te proberen? Issie tof? Issie mooi? Ken u dr wat mee? De natte droom van elke effectbejagende basmereen m/v? Of issut een klereding, onhanderbare rotzooi, perfide digitale kutmeuk, ranzige nepping van wat ooit echt, mooi, eerlijk & goed is geweest? Ik hoor het graag. Niet dat ik me er iets van aan zal trekken, maar interessant vind ik het wel.:-D

groet u
Gerben van Nazareth

Semafoor
3 oktober 2003, 19:55
Hij is goed als je geen aversie hebt van digitale effecten en een week of wat de tijd neemt om 'em te leren kennen.
Ik denk dat bijna elke bassist die van effecten houdt wel een geluid kan vinden dat hij kan waarderen, mits hij de tijd neemt.
De effecten zijn niet helemaal zo top als de beste losse pedaaltjes, maar ze klinken helemaal niet slecht (uiteraard icm met een goede versterker), en vooral het combineren van verschillende effecten is uiteraard best grappig en kan tot leuke resultaten leiden.
Zelf vond ik het allemaal een beetje te veel van het goede en ben ik vrij snel opgehouden met het testen, nu ben ik bezig wat losse effecten te kopen.
Ik ben van mening dat de gt-6 voor gitaristen wat zinvoller is, dan de gt6-b voor bassisten. Maar goed, als je een alles in 1 van goede kwaliteit zoekt, dan heb je weinig keus.

bassopotmus
3 oktober 2003, 19:57
zoekt en u zult vinden!

Ik heb hem eens getest, en als purist ben ik er niet zo van onder de indruk.
Kijk, hij is erg veelzijdig, en ben ervan overtuigt dat als je hem onder de knie hebt, er erg veel me kan. Je geeft zelf al aan met je effectkeus te weten wat goed is. EHX en EBS bv. Die kwaliteit krijg je niet uit dit apparaat, al krijg je wel veel andere dingen erbij als en eq en allemaal die dingen.

Ik ben ervan overtuigt dat losse effecten van goede kwaliteit beter zijn en makkelijker dan elke digitaal ding dat nu op de markt is. Ik weet niet wat er over een paar jaar komt.

Maar bedenk, ik prefereer ook buizen amps over solid states en vintage over modern, dus what can I say?

basswasp
3 oktober 2003, 20:38
Moogerfooger lowpassfilter
*zwijmel* :satisfie:

Gerben van Nazareth
3 oktober 2003, 21:35
Ik denk dat ik de Boss, mocht ik hem kope, alleen zal gebruiken voor de dingen die ik niet als losse pedalen heb. Zoals delays, chorussen, galleme, distorsies, kompressore, en ander gezemel. Dat zijn, met uitzondering van de distorsies, allemaal 'nette' effecten. Alhoewel: voor een beetje vintage grommerij lijkt me een goeie digimodellingsimulatie van een overgevende Ampeg of een andere stervende ouwerwetse buizebasbak ook wel net zo leuk als een subtiele basoverdrijf.

Voor de nette effecten zou ik bijv ook de TC Electronics G Major kunnen proberen. Dat is natuurlijk wederom geheel andere koek, maar cisreedswelinplus (desalniettemin): dat is ook een leuke machien waar Ghyluyden basmevroumen v/m alhier misschien iets over te melden hebben? Roept U maar!

AntY
4 oktober 2003, 13:35
ik ken de GT6B niet, maar ik ken wel ABN!

orah666
4 oktober 2003, 13:41
ik heb zelf een G-Major.. het mooie van dit ding is dat er geen preamp enzo in zit.. dus het is puur een fx-addon voor je bassound.. je tone gaat er dus niet van naar de maan..

ik vind de gmajor zeker geschikt voor de bas.. de compressor die erop zit is overigens ook best ok.. chorus, delay en noise gate gebruik ik er ook van..

het enige waar ik effe aan moet wennen is het besturen van het ding.. tis 19" dus alles werkt met submenus en vage knopjes.

verder prima dingetje voor niet al te veel geld.. tweedehands staan ze voor 300 euro op marktplaats

Bazz
7 oktober 2003, 11:19
Ik heb de voorlopen van de gt6b, de ME-8b, het zijn zekers fijne dingen, nadat je een paar weken de tijd neemt om goeie patches te zoeken!
Ik heb op de GT-6b gespeeld, ik kon alleen niet zo overwg met die speaker en amp modeling, da's niet echt mijn ding.
Wel erg fijn aan de GT is dat er draaiknoppen opzitten, dat werkt toch wel wat beter dan digitale stappen
Succes

Joghy
8 oktober 2003, 13:18
Ik heb er eentje; als je hem wil gebruiken voor de compressor/delay/chorus/galm/eq: doen. Als je het doet voor de overdrive: koop een EBS, voor ampsimulatie: koop een POD.

belfrink
8 oktober 2003, 13:27
ik heb zelf een G-Major.. het mooie van dit ding is dat er geen preamp enzo in zit.. dus het is puur een fx-addon voor je bassound.. je tone gaat er dus niet van naar de maan..

ik vind de gmajor zeker geschikt voor de bas.. de compressor die erop zit is overigens ook best ok.. chorus, delay en noise gate gebruik ik er ook van..

het enige waar ik effe aan moet wennen is het besturen van het ding.. tis 19" dus alles werkt met submenus en vage knopjes.

verder prima dingetje voor niet al te veel geld.. tweedehands staan ze voor 300 euro op marktplaats

Je kunt bij de GT-6B de Pre-Amp gewoon uitschakelen hoor, netzo als bij de GT-6. :-D