PDA

View Full Version : ENGL Thunder vraagje...



Voidhead
3 oktober 2003, 19:16
Hoi,

als wij reperteren met de band speel ik over een ENGL Thunder 50 Reverb.
Ik speel dan over het lead kanaal, maar als ik naar clean wil, dan staat ie ineens erg hard ten opzichte van het lead kanaal. Als ik de gain dan terugdraai dan wordt ie zachter (beter dus..) maar dat schiet dus niet op als je snel wilt switchen van gain naar clean als je dan telkens aan die knop moet draaien.
Iemand suggesties hoe ik dit beter aan moet pakken?
Alvast Bedankt

gerrekat
3 oktober 2003, 19:28
heeft het ding maar 1 volume knop?

Lijkt em dat elk kanaal een aparte volumeknop heeft en eventueel een master volume..

http://www.engl-amps.com/engl-amps/virtual_amp_demo/thunder_50/front_2/thunder

Je zet gewoon het "crunch" volume wat lager, of het "lead" volume wat hoger al naar gelang je smaak!

Mithrandir
3 oktober 2003, 19:39
Zet sowieso de gain niet te hoog, nergens voor nodig, op 9 of 10 uur is genoeg. Ten tweede heb je behalve je master volume ook nog een lead-volume knop, daarmee kan je de twee kanalen behoorlijk goed op elkaar afstemmen, maak daar dus goed gebruik van. Zeker in een oefenruimte is dit prima te doen omdat het daar allemaal wat harder mag, thuis kan het nog wel eens lastiger zijn om ze perfect af te stellen, maar daar hoeft het dan weer niet.

gerrekat
3 oktober 2003, 20:36
eeehmmm......waarom is de gain hoog niet nodig??? dat ligt er natuurlijk aan wat voor muziek je speelt.

ik zie dat mijn plaatje niet laadt, op de ENGL site staat duidelijk dat de Thunder aparte volume knoppen heeft voor zowel het "crunch" als het "lead" kanaal en een mastervolume dus PROBLEEM OPGELOST!

Voidhead
3 oktober 2003, 20:49
ok ik snap het al denk ik
thanx..!

Swan
4 oktober 2003, 11:00
ja stel je vooor dat je veel gain krijgt mith :roll:

Mithrandir
4 oktober 2003, 11:20
Ik heb een engel thunder en je gain op standje 8 draaien is nergens voor nodig, wat voor een muziek je ook speelt. De engl thunder Reverb, heeft GEEN aparte volume knoppen voor het lead en het crunch kanaal, de Thunder zonder reverb heeft dit wel. Doe nou gewoon maar wat ik zei en dan is je probleem echt opgelost.

Maar goed, Gerrekat is 'expert', dus luister maar naar hem. O men jij hebt het echt verbruid sinds dat laatste topic hoor.

FNaRK
4 oktober 2003, 11:40
heb ik een mini-flamewar gemist :???:

Mitch
4 oktober 2003, 12:08
Ja, die is door de mods verwijderd.

Mithrandir
4 oktober 2003, 12:17
Zal ik die laatste twee zinnetjes in mijn vorige posts dan maar even verwijderen? Ze zijn niet echt constructief he...

Negative K3 fan
4 oktober 2003, 12:52
heb ik een mini-flamewar gemist :???:

gvd ik ook!!!!!!11

Polytheme Pam
4 oktober 2003, 12:55
stelde niet veel voor hoor, was al voorbij voordat het echt leuk begon te worden...

gerrekat
4 oktober 2003, 13:12
je bent een loser Mithandir en behoorlijk zielig....ik claim helemaal geen expert te zijn probeer alleen te helpen...

Ik heb op d engl page gekeken en daar stond de amp zelfs in delen uitgelegd ik heb getracht een plaatje daarvan te posten, misschien heb je gelijk betreft die reverb weet ik veel...daar stata een NGL thunder en DIE had aparte volume knoppen er stond niets vermeld over eenreverb model..

Anyway...misschien heb ik het bij jou vrbruid maar dat intereseerd me geen kloot..

het viel me wel op dat er sindsdien al meer spam topics opgedoken zijn en daar heb ik meneer de moraalridder niet over gehoord...

POSER!


Je moet op een gegeven moment van ophouden weten...blijkbaar weet jij dat niet, ongelofelijk wat jij je kan opwinden over een XXX die ik te koop zet alsof ik je persoonlijk wat heb aangedaan....

gerrekat
4 oktober 2003, 13:21
Hier daar ga je............en een reverb model staat niets van op de engl site!

http://www.engl-amps.com/engl-amps/virtual_amp_demo/thunder_50/front_2/thunder_front2a_big.jpg

Mithrandir
4 oktober 2003, 13:26
Verdomme, ik heb toch het reverb model man!

quote van de engl site


CRUNCH VOLUME:

(Combo model E322 and Head model E325) Volume control for the Crunch channel. Use this knob to adjust the balance of levels between the Crunch and Clean and Lead channels. Note: In the signal chain, this knob is located before the effects loop, meaning that it influences the send signal of the effects loop.

REVERB:
(Thunder 50 Reverb, Combo model E320 only) This knob controls the amount of reverb. As you rotate the knob clockwise, the intensity of the reverb effect increases.

LEAD VOLUME:
Volume control for the Lead channel (and the Crunch channel at model E320). Use this knob to dial in the desired balance of levels between the Lead (& Crunch at model E320) and Clean channels. NOTE: In the signal chain, this knob is located before the effects loop, meaning that it influences the send signal of the effects loop.



+ een linkje naar de desbetreffende pagina:
http://www.engl-amps.com/engl-amps/virtual_amp_demo/thunder_50/front_2/default.htm

2 modellen dus; 1 met reverb en 1 zonder reverb maar met een volume regeling voor het crunch kanaal. En volgens de topicstarter staat er in zijn oefenruimte een reverbmodel.

en wat betreft dat spam topic, tsja, ik had het niet moeten aanstippen in dit topic. Sorry.

gerrekat
4 oktober 2003, 13:31
Ik geloof wel dat je hem hebt maar hij stond niet als zodanig genoemd tussen de andere amps!

er stond "thunder 50" combo en daar ik er geen een heb dacht ik dat dat natuurlijk de betrefende amp was!

en ik zie dat er aparte volume regelingen opzitten dus ik dacht de topic poster te kunnen helpen dat is alles!

Mithrandir
4 oktober 2003, 13:48
Eigenlijk willen we allemaal zo graag helpen, dat we elkaar gaan uitschelden. Bij deze wil ik daar mijn excuses voor aanbieden.





* En voor degene die nu denken, gadver mithrandir, wat ben jij een watje om je excuses aan te bieden......uh......tsja

gerrekat
4 oktober 2003, 14:05
HAHAH, is al goed laten we maar ophouden met het scheleden via het scherm slaat eigenljik nergens op!

Maar je kan emoties niet goed overbbrengen via het scherm dus raak je soms wat te snel aangebrand!

Cheers!

FNaRK
4 oktober 2003, 14:39
Peace and Love and all the Happiness-stuff
:-D

Mitch
4 oktober 2003, 17:30
Zal ik nog eens leuke herinneringen ophalen uit het "SPAM Peavey Triple XXX TE KOOP" topic ? Goed voor de sfeer. :D

en ger, op de andere spam is uitgebreid gereageerd, je wordt niet gediscrimineerd hoor. Dat jij nou discrimineert met gitaren, bijna alleen maar Dean is goed genoeg... :razz:

gerrekat
5 oktober 2003, 09:38
het valt me wel op dat op internet mensen veel sneller naar grove taal en domme statements grijpen....in het algemeen dan he, wil niets starten hier!

Het is gewoon een feit dat mensen elkaa niet zien en geen idee hebben tegen wie ze het hebben en bovendien komen emoties niet goed over op een scherm dan komen dingen vaak verkeerd over.....

jammer al dat geflame.....

FNaRK
5 oktober 2003, 10:35
je moet je grote muil houwe :evil:



oops....did i just say that :???:



:-D

gerrekat
5 oktober 2003, 11:33
Is goed man AHHAHAHAHA!


dan laat ik mijn grote AMPS wel spreken! :-D :-D :-D