PDA

View Full Version : Golden Earring



Javaca
3 oktober 2003, 17:48
Wat voor basgitaar gebruikt Rinus Gerritsen (golden earring) in de volgende clip:

Let's turn the world around.

(Ik weet al dat het een rooie is)

(PS als dit bij het forum gitaristen hoort zet ik em wel om maar ik dacht dat het hier het best op z'n plek was. Als ik fout zit, sorry. Dan zet ik het zo snel mogenlijk om.)

Anavrin
3 oktober 2003, 18:15
shit, je staat ook al in het gitaristenforum met zo'n vraag. Heb je geen plaatje, of een link naar die clip, want zo kunnen we er weinig mee natuurlijk.

Javaca
3 oktober 2003, 18:47
Ik heb helaas geen link naar, of foto van de clip.
De clips staan wel op de DVD the devil made us do it.

lcvanderhelm
3 oktober 2003, 19:19
Ik neem aan dat je de bas met de scherpe hoorns bedoeld.Deze is gemaakt door pa gerritsen,een handige doe het zelver,die meerdere bassen,waaronder een dubbelloops,heeft gemaakt.De dubbelloops heeft een hals van fender precision en danelektro?.De elementen ook.De gitaar die jij waarschijnlijk bedoelt heeft ook een precision hals en elementen van danelektro? en precision.

Javaca
3 oktober 2003, 19:34
Hij heeft scherpe hoorns, rode body, witte slagplaat, een vreemde kop, en een tweebladig element.

Wouter J
4 oktober 2003, 01:33
Hij gebruikt zijn fretloze rode bas gebouwd door zijn vader.

En die dubbelhals is niet door zijn pa gemaakt maar door Peer Dellen. Rinus wou een solidbody fender met een hollowbody Danelectro combineren en dus werd die beroemde dubbelhals voor hem gemaakt.

Javaca
7 oktober 2003, 15:45
Bedankt allemaal.
Het is idd die fretloze die door zijn vader gebouwd is.
Bedankt voor de info, ik ben een stuk verder gekomen.