PDA

View Full Version : Een Cort gitaar, is dat iets?



anoniem
6 februari 2002, 20:58
Ik heb een Cort s-2600 gitaar gezien, best aardig, voor maar 400 €. Er zitten zgn. Duncan designed pick-ups aan vast, en een Wilkinson brug. Mijn vraag luidt: zijn Cort gitaren aan te raden (voor wie hier ervaring mee heeft) en wat zijn duncan designed voor soort pick-ups; een soort fake Duncan Seymour ofzo?

Moonchild
6 februari 2002, 21:14
Een vriend van mij heeft een cort bas, zeeeer goede kwaliteit en goedkoper dan je zou denken, verder heb ik alleenmaar goede dingen gehoord over mightymite pickups (als je het over die hebt) gehoor, schijnen zeer goed te zijn voor pickups die standaard bij een gitaar komen

bas15
6 februari 2002, 21:41
ik "moet" nu kiezen tussen de cort G200 en squier strat, beide met fender frontman 15G kwee alleen nie welke ik precies moet nemen :grin: die gast bij waveworld in culenborg zei dat je beter de cort kon kopen, omdat daar tenminste behoorlijke pick-ups op zaten.
Maar is dat verschil nou echt zo groot?? k vraag ut nu ook op dit forum, omdat k ook ff jullie mening wil, omdat jullie toch ff wat meer ervaring hebben met spelen :grin: mzzzzzzzzzzzzzzl

DOLBY
7 februari 2002, 11:11
Ik heb zelf een Cort CL-200 die me heel goed bevalt. De bespeelbaarheid is subliem (ik heb een aantal zeer ervaren gitaristen laten proberen en die waren allemaal enthousiast). De sound van de pick-ups zou iets beter kunnen (maar ja wat wil je voor die prijs, en je kunt er later altijd nog een paar Seymore Duncans of DiMarzios op zetten). Ik had ook nog andere modellen van Cort geprobeerd en die waren ook heel goed. Allemaal een hele goede prijs-kwaliteit verhouding. (beter dan Squire of Epiphone)Mijn CL-200 had ik voor 257 Euro.

dirkw83
7 februari 2002, 11:23
Registreren man! Het zal je goed doen!

alhambra
8 februari 2002, 11:55
Ik heb zelf onlangs een tweedehands s-2600 (175 euro met koffer) gekocht en ben er zeer tevreden over. Zitten zogenaamde Hotrails (humbuckers)welke een kopie zijn van de Duncan pickups (maar ze doen volgens mij niet onder in geluid en kwaliteit). Heb zelf ook nog een Hamer (toch ook niet zo'n slechte gitaar) maar speel liever op de Cort.
De Wilkinson tremelo is ook erg goed (beter als op een strat). Trouwens Cort geeft levenslange garantie op hun gitaren.
Kijk ook maar is op de volgende webside's: http://members.home.nl/robbraam/
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Cort/S2600-01.html

Neophyte
12 februari 2002, 17:52
cort's zijn goed, ik weet niet wat duncan-designed is, maar mocht het iets met seymour duncan te maken hebben --> Seymour Duncan's zijn errug goed