PDA

View Full Version : eventide HS3000



bas vincent
3 oktober 2003, 18:36
Heeft iemand ervaring met deze "effecten-bak"? Ik zit er al een paar maanden over te denken om zoiets aan te schaffen, maar uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de G-major. Dat kwam dan voornamelijk omdat ik er makkelijk/goedkoop aan kon komen. Nu ben ik al een paar maanden aan het experimenteren geweest met de G-major en hij bevalt me eigenlijk erg goed, het enige wat ik mis is een degelijke harmonizer en ik ben uiteraard wel benieuwd wat de eventide beter/anders kan dan de Major.

Wat ik gehoord heb gaat het overschakelen van de ene preset naar de andere bij de Eventide niet zo snel, dat is nou juist wat ik aan de Major wel prettig vind.

signsofzodiac
3 oktober 2003, 20:09
Op harmony-central werd het idee geopperd om dan maar twee H3000's te nemen. Je speelt met de een en de andere laat je vast van preset veranderen 8-)

morris
3 oktober 2003, 21:48
je mag ze ECHT niet met elkaar vergelijken...
Dat is als een bakje friet vetklep vergelijken met een 4 sterrenrestaurant... Of een Minardi met een Ferrari..... Of Bavaria met Alfa... of Luke met Morris.... (?) :???:
Ik zal maar stoppen met de analogieën, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Mag ik als alternatief een Digitech IPS33 (of zoiets, ik weet het typenummer niet meer excact) aanbevelen als het alleen om harmonizing gaat? Die is ook intelligent en klinkt erg goed! Tenminste dat vond ik destijds. Als je hem 2e hands uit kunt halen ben je voor 1/8 van de prijs van een H3000 klaar.

Morris...

Dat van die Bavaria meende ik! :cool:

bas vincent
4 oktober 2003, 12:18
Ik neem aan dat je dat dus vooral weer zal merken aan de kwaliteit van de effecten? Nou moet ik je eerlijk zeggen dat ik de effecten van de Major al van super kwaliteit vind, ik heb dus geen idee wat nog meer te verwachten.

Ik heb net ff gekeken of er ergens zo'n digitech kon vinden, maar helaas... Ik ben ook een beetje bang dat als ik een wat ouder apparaat tussen m'n gear zet, dat het de toon weg zal vreten. Ik merk het verschil al als ik bijvoorbeeld mijn GP-100 erbij gooi. Er blijven op dit apparaat toch een paar effecten zitten die veel beter klinken dan de Major, maar de Major klinkt gewoon veel dynamischer, Zeker als je ze direct naast elkaar hoort.

Ik heb ook een tijdje zitten kijken naar een Ibanez HD-1000 of HD-1500. Maar heb geen idee wat deze doen. Eigenlijk zou het mogelijk moeten zijn om de Eventide een maandje thuis uit te proberen...

Chiel
4 oktober 2003, 18:12
Uhhhh :-? , volgens mij heb je geen enkel idee wat zo'n Eventide kost ofwel :???: Want voor de Eventide geldt eigenlijk hetzelfde als wat voor een Rolls Royce geldt in de auto industrie. . . Dus de vergelijking tussen een G-major en Eventide mist eigenlijk ieder doel.

Maar, als je dan toch over genoeg financieële middelen beschikt, kun je de Eventide Eclipse overwegen. Een 1HE 19" FX die veel beter inzetbaar is voor stage doeleinden en eigenlijk alles biedt wat een gitarist maar kan wensen (verzinnen). Hij is niet goedkoop (ca. 3000 euro) maar dan heb je wel een compromisloze FX processor die tot de absolute top in gitaar-FX land behoord.

wimmeltje
4 oktober 2003, 21:13
Uhhhh :-? , volgens mij heb je geen enkel idee wat zo'n Eventide kost ofwel :???: Want voor de Eventide geldt eigenlijk hetzelfde als wat voor een Rolls Royce geldt in de auto industrie. . . Dus de vergelijking tussen een G-major en Eventide mist eigenlijk ieder doel.

Maar, als je dan toch over genoeg financieële middelen beschikt, kun je de Eventide Eclipse overwegen. Een 1HE 19" FX die veel beter inzetbaar is voor stage doeleinden en eigenlijk alles biedt wat een gitarist maar kan wensen (verzinnen). Hij is niet goedkoop (ca. 3000 euro) maar dan heb je wel een compromisloze FX processor die tot de absolute top in gitaar-FX land behoord.

Een Eventide, Ik heb er ook naar gekeken maar een kleine 4000 euro voor een GTR4000 is erg duur. Wouter (v-Male) heeft/had er eentje. Maar ik blijf lekker bij een G-Force, die zijn voor mij goed genoeg.

Als je idd er zoveel geld voor uit wilt geven die Eclipse. En dan is vraag twee waar haal je die vandaan hier in nederland??

dml
4 oktober 2003, 23:16
Men vergeet meestal één ding bij een dergelijk apparaat. De grote jongens gebruiken dit apparaat maar voor 1 effect en dat is harmonizer. Voor andere effecten hebben ze wel weer een ander (duur) apparaat.
Een H3000D/SE heb je voor rond de 1500 euro, 2e hands. Dan heb je een "instap"-Eventide. Schakeltijd is idd lang te noemen.

Rectifier
5 oktober 2003, 01:34
je mag ze ECHT niet met elkaar vergelijken...
Dat is als een bakje friet vetklep vergelijken met een 4 sterrenrestaurant... Of een Minardi met een Ferrari..... Of Bavaria met Alfa... of Luke met Morris.... (?) :???:
Ik zal maar stoppen met de analogieën, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Morris...

Dat van die Bavaria meende ik! :cool:

Wat heeft MIJN Alfa daar mee te maken??? :???:

:lol:

bas vincent
5 oktober 2003, 09:49
2e hands zijn die dingen idd "goed" te betalen. rond de €1200,- Op ebay gaan ze in Amerika voor rond de $700/800 weg. Dan heb ik het dus over de 3000.

Waar Morris het over had, de Digitech ISP33, gaan weg voor ongeveer €200,-. Is uiteraard interessanter....
Maar het kwaliteits verschil zal em toch ergens in zitten.
Zouden gebruikers van een Eventide hem dan echt alleen maar gebruiken voor het harmonizen?

Ik denk dat als je een fatsoenlijk effect wil, je uiteindelijk toch uitkomt bij zoiets als van eventide. Mijn eerste effectenbak was ook een GP-16, je wilt steeds meer en beter geluid uiteindelijk, toch?

Voor mij is het tevens belangrijk dat het meegenomen kan worden in de midi schakelingen...

dml
5 oktober 2003, 10:37
En denk bij Digitech dan ook nog even aan de opvolgers van de IPS33:
-IPS33B
-DHP55
-DHP33
-Studio 5000

bas vincent
5 oktober 2003, 10:45
Ah. Dank!

Zal vanavond ff op Harmony-central kijken wat ze zeggen. Ben zelf totaal onbekend met Digitech...

Op ebay staan er wel een paar...

Chiel
5 oktober 2003, 13:22
Als je idd er zoveel geld voor uit wilt geven die Eclipse. En dan is vraag twee waar haal je die vandaan hier in nederland??

Musik Produktiv en die andere grote muziek zaak in Duitsland. De vraag is alleen idd of ze 'm op voorraad hebben :???:

FNaRK
5 oktober 2003, 18:01
ik neem aan dat jullie de Eventide op GitaarMarkt al hebben zien staan ?

bas vincent
6 oktober 2003, 15:42
ik neem aan dat jullie de Eventide op GitaarMarkt al hebben zien staan ?

Ja, dat was ook een van de redenen om dit topic te openen...
Maar ik begrijp dat helemaal niemand ervaring of zo'n ding momenteel gebruikt...

Raffel
6 oktober 2003, 15:52
als ik geld over had :)

Raffel
6 oktober 2003, 15:53
als ik geld over had :)

wimmeltje
6 oktober 2003, 16:02
als ik geld over had :)

Als ik zou moeten kiezen zou ik denk ik eerder een GTR4000 nemen. Is duurder maar wat ik er van had gehoord meer gitaar gericht. De effecten zijn echt goed in een eventide maar vraag niet hoelang de laat tijd is voor een patch. Misschien dan meteen een goed idee om er dan twee te nemen. :razz:

Raffel
6 oktober 2003, 16:06
geldt dat voor alle produkten van Eventide? Die harmonizers bestaan toch al heel lang? Hebben ze daar nog geen oplossing voor gevonden dan?

Dirk_Hendrik
7 oktober 2003, 13:57
Er ging afgelopen zondagavond op ebay duitsland een defecte oudere H3000 weg voor 301 euro. Dat die prijs zo hoog was is meer te danken aan een eikel die niet weet hoe ebay werkt en het dus voor zichzelf duur zat te maken. Geeft wel aan hoe gewild ze zijn:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2560773751&category=21774&rd=1

Dirtypool
7 oktober 2003, 21:40
volgens mij was deze defect...

Dirk_Hendrik
8 oktober 2003, 11:11
Lezen...lettertjes.... Lezen ! Ik zeg toch dattie defect was!

Dirtypool
8 oktober 2003, 17:07
volgens mij heeft mijn maatje gister stiekum ff achter mijn pc antwoord zitten geven, de boef! Hahaha, :-D :-D :-D

Leuk hoor Vincent!

bas vincent
8 oktober 2003, 18:30
Ja, sorry, was iets te snel... Heb toevallig wel net een Digitech ISP33 aangeschaft via Ebay. Nou maar hopen dat ie em op wil sturen naar Nederland en dat het wat is, natuurlijk...