PDA

View Full Version : slapswitch?



dikkie dik
3 oktober 2003, 14:50
wat heb je ervoor nodig? zijn ze los te verkrijgen? speciale plaats waar hij moet worden geplaats? voeding? kortom, heb hulp nodig :lol:


alvast bedankt :)

Gerben van Nazareth
3 oktober 2003, 18:56
Ik heb een vermoeden maar ik weet niet helemaal wat je bedoelt, eerlijk gezegd.

Een slapswitch:

a. een knopje dat, als je het indrukt, helemaal vanzelf de meest waanzinnige slaplicks uit je bas tovert?
b. een knopje dat zo slap is, dat het afbreekt als je ernaar kijkt of ernaar wijst?
c. een knopje in je hoofd, dat je even moet omzetten alvorens je enorm gaat slappen?
d. een knopje op je bas dat, als je het aanzet, ervoor zorgt dat er uit je bas makkelijker een typisch slapgeluid (als dat al bestaat) is te toveren?

Ik denk dat je gaat voor optie d.

Die zijn er wel. Wat ik ervan weet is dat ze in bepaalde actieve circuits voor bassen zitten geïntegreerd, meestal voegen ze wat laag en hoog toe en verwijderen ze wat mid. Soort van contour-switch dus eigenlijk.

Ik vermoed dat het meestal actieve circuits zijn, al zal het ook mogelijk zijn om puur passief wat mid ergens uit te filteren. (Sommige OLP-bassen hebben een passieve hoog-af en een passieve mid-af) Dus ja, meestal heeft zoiets een voeding nodig.


Of je die dingen los kunt krijgen: kijk eens bij de bekende merken zoals www.emginc.com, www.bartolini.net ofzo. Ik weet ook dat er in Duitsland een paar firma's zijn die met baselectronica in de weer zijn, zoals Klaus Noll, Harry Häussel, Rough Crystal, Bassculture, etcetera. Even googelen, misschien hebben die zoiets.

bassopotmus
3 oktober 2003, 19:15
zolang het je mids killt heb je goede slapsound. Dacht dat EMG indd zoiets had

dikkie dik
3 oktober 2003, 19:44
mja had naar voxhumana gemaild, en die zeiden dat het alleen maar in een compleet actief systeem zat van seymour D. mgoed, volgens hun niet los in de verkoop :-?. aangezien ik *al zeg ik het zelf* handig ben met een dremel en/of freesmasjien kan ik wel een mooi gat maken voor een voeding voor een switch. maar nu eerst kijken welke er zijn en waar ze te verkrijgen zijn.

hartstikke bedankt dudes :)

Ruud
3 oktober 2003, 23:27
Misschien een tip?

Koop een Boss LMB-3 een Limiter/enhancer.. ideale slapswitch.. zo gebruik ik hem althans.. kun je hem ideaal met je voet schakelen zodat je je klauwe op de snaren kunt houwe...

dikkie dik
4 oktober 2003, 16:09
Misschien een tip?

Koop een Boss LMB-3 een Limiter/enhancer.. ideale slapswitch.. zo gebruik ik hem althans.. kun je hem ideaal met je voet schakelen zodat je je klauwe op de snaren kunt houwe...

hmmz lijkt me ook wel wat ja. duur?

ja ben te lui om zoiets op te zoeken :D

Ruud
4 oktober 2003, 17:34
Hmm. meestal doen die pedaaltjes 2e hands op marktplaats ongeveer 50 a 60 euro... en het voordeel is dat ze dat waard blijven, dus ist 3xnix, dan kun je hem altijd weer verkopen.. alleen zie je ze niet zo heel erg veel staan..

Nieuw kosten ze rond de 100 of 110 euro???? (weet ik niet helemaal zeker hoor, check feedback of iets dergelijks).

maarja, je hoeft in ieder geval niet met je bedrading te gaan klooien en je bas te 'slopen'

dikkie dik
4 oktober 2003, 18:45
meer mensen ervaring met dit ding?

Clunk
4 oktober 2003, 18:55
of je koopt een eq pedaal...?

bassopotmus
4 oktober 2003, 21:15
dat is het

skabouter
5 oktober 2003, 11:51
Cort curbow bassen hebben dat. kijk daar eens naar.

ik zuo zelf een stomp box gebruiken als slapswitch. een EQ, of limiter of compressor ofzo.

dikkie dik
5 oktober 2003, 17:54
volgens mij maakt behringer daar ook mooi rackspul voor. limiter/enhancer/composer shit. is dat ook bruikbaar?

AntY
5 oktober 2003, 19:11
seymour duncan verkoopt elementensetjes die zon switch hebben