PDA

View Full Version : Rusty sweeps vraag



slayurrr
3 oktober 2003, 14:25
Weet iemand wat voor sweeps Rusty doet in zijn stukkie video van zijn revolution band? (download video@ www.rustycooley.com bij sounds > videos)
Het stukkie wat ik bedoel speelt hij rond 16sec in de clip.

alvast bedankt

Maiden Michiel
3 oktober 2003, 14:56
Lijken me gewoon de standaard majeur/mineur sweeps

schaap
3 oktober 2003, 15:37
heeft ie die niet bij zn lessen staan ?
daar stonden ook wat dingen tussen van em die die speelt in zn nummers volgens mij

Maiden Michiel
3 oktober 2003, 15:57
die 4 5 6 7 noten per string en 2 vingertapping zijn ook aso

slayurrr
3 oktober 2003, 16:18
Rusty cooley roelt de keet met zijn technieken, die gast is zo tyfus snel en zijn sweeps vind ik ook altijd erg cool.

Maiden Michiel
3 oktober 2003, 16:45
Ja, maar bijvoorbeel die Jemimprovisation slaat gewoon nergens op. Leuk dat je het kunt, maar het klinkt nergens naar. Dan zet ik liever zijn cd op.

slayurrr
3 oktober 2003, 16:51
Heb je gelijk in ja, hij speelt ook nog in 1 van die filmpjes op een ibanez JEM.

Negative K3 fan
3 oktober 2003, 18:49
Ja, maar bijvoorbeel die Jemimprovisation slaat gewoon nergens op. Leuk dat je het kunt, maar het klinkt nergens naar. Dan zet ik liever zijn cd op.

die jem filmpjes vind ik juist het vetst, die kerel kan echt spelen. Alleen zn alternate picking is nog niet zo snel als dat van fransesco farreli (sp).

slayurrr
3 oktober 2003, 18:57
Die filmpjes zien er wel cool uit, hij is gewoon wat aan het pielen.
Die fareri is inderdaad ook tyfus snel, bij hem lijkt het altijd net of hij amper een beweging maakt, ik vind alleen zijn sound niet zo mooi.

Negative K3 fan
3 oktober 2003, 21:15
in zn alternate picking lessons lijkt het wel alsof hij een of ander apparaat in zn pols heeft zitten. die hand trilt nog harder dan een vibrator.

slayurrr
3 oktober 2003, 21:33
Volgens mij heeft hij iets in zijn hele lichaam zitten, want zij hoofd beweegt ook niet bepaald langzaam, hij komt uit italie dacht ik, daarom heeft hij ook zo'n leuk accent als hij engels praat "the furst liek numbar one" :razz:

Lacrymosa
7 oktober 2003, 10:24
Ik vin er echt geen flikker aan, dit valt voor mij echt onder het kopje: Mindless shredding

CheerS!!

slayurrr
7 oktober 2003, 13:32
Zit niet echt veel gevoel in ofzo, maar het is wel leuk als je het kan en ik vind het ook cool om te zien.

SiNiSTRaL
7 oktober 2003, 16:41
om ff lennart's oude signature te quoten:
he reminds me of the holy hindu man who spent his whole life learning to lift a bag of sand with his dick, it's very impressive, but what's the point?

slayurrr
7 oktober 2003, 16:53
Die zit :D

Negative K3 fan
7 oktober 2003, 17:00
toch vind ik het koel om naar dat soort shit te kijken.

slayurrr
7 oktober 2003, 17:54
Het is ook cool om te zien en om zelf te kunnen is het natuurlijk ook cool, maar als ik een mp3tje luister van cooley oid dan vind ik dat wel snel saai worden, dus geef mij maar video's.

Barret Wallace
7 oktober 2003, 21:19
Moest dat nou lacymosa, Slayurrtje vroeg helemaal niet wat je van rustey cooley vond hij vroeg iets anders reageer dan ook daarop en niet op iets anders daar verpest je het hele verloop van het topic mee.


Peace

schaap
7 oktober 2003, 23:36
Moest dat nou lacymosa, Slayurrtje vroeg helemaal niet wat je van rustey cooley vond hij vroeg iets anders reageer dan ook daarop en niet op iets anders daar verpest je het hele verloop van het topic mee.


Peace
doe jij nu niet precies hetzelfde door op lacrymosa in te gaan terwijl "Slayurrtje" daar helemaal niet om vroeg ? :roll:

Bosch
9 oktober 2003, 15:31
Half on topic:

Ik heb twee lesvideos en alle tab van Rusty gedownload middels DC++.
Dus daar kun je als z'n truukjes zo checken. (Wat ben ik ook een propaganda-dier :D ).

Het is (alleen qua) snelheid echt vet M A A R Rusty zuigt aan alle kanten als je het mij vraagt. Muzikaal stelt het niets voor. Alle cd's zuigen, ik (als shredder) kan er niet naar luisteren. Iedere pijnboompit met een triangel klinkt interessanter. Bovendien geldt dat het bij snelheid blijft. Origineel zijn de licks namelijk niet. Bij licks die Shawn Lane of Boudewijn hebben verzonnen, is Cooley ronduit slaapverwekkend.

Echter, ik heb wel het een en ander van deze dude geleerd en chapeau voor zijn aanslag (en 7-string Jackson).

GruBe,

~Bosch~

Negative K3 fan
9 oktober 2003, 16:03
wat heb je geleerd, en wat is er met zn aanslag?

The_Cure
9 oktober 2003, 16:47
Ik vind het net zo gaan klinken als zo'n spelkast in de eerste beste gokhal.... pididididiididiidididpddididididiiddi enz. :-?

slayurrr
10 oktober 2003, 00:46
Precies, zoals ik al zei: ik vind het niet cool om naar een mp3tje te luisteren van hem. Ik vind het gewoon cool om te zien dat hij dat kan en bijvoorbeeld dat filmpje van Revolution clip (die sweeps), dat ziet er gewoon vet uit als je dat kan en ik vind het ook nog wel cool in het nummer zelf.

En als je ergens bent op jemfest ofzo en je kan spelen zoals Rusty, dan speel je die andere gasten er natuurlijk dik uit met zo'n jam.
Maarja ik luister liever naar de muziek van vai/satriani ect.

Maiden Michiel
10 oktober 2003, 13:36
Zijn CD klinkt toch best gaaf vind ik!

Baco
10 oktober 2003, 15:44
Man, man, wat kan die kerel spelen. Snel, bedoel ik dan wel, want qua melodie vind ik het niet zo (al moet ik zeggen dat die Under the Influence best leuk klinkt). Bij de Jem clipjes is het wel leuk om die pink-on-speed proberen te volgen. Ja, 'k ga nog maar wat oefenenen (voor een paar jaar :-( ) Nu ja, mijn ambities liggen niet echt in die lijn, maar het is wel leuk om kunnen, me dunkt :wink: